Klipsch klubben - Side 564

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 564 av 1034 FørsteFørste ... 64 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 560 561 562 563 564 565 566 567 568 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 ... SisteSiste
Viser resultater 11,261 til 11,280 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg erfarer at AN rør pre fungerer godt sammen med mc rør forsterker, disse er ikke alt for dyre på brukten, dukker opp med jevne mellomrom på hfs, og de kan tunes/oppgraderes med bla cinemainngang, og man kan med hjelp tune lyden ved oppgraderinger innvendig over tid hos upgrade audio, sender selv min pre avgårde neste uke for videre oppgraderinger lydmessig.
    ellers er vel c220 en naturlig match med mc275 dog uten bypass vel?
    mc275 fortjener uten tvil en pre men bruk gjerne litt tid på å finne rett match
    den spiller jo meget bra med receiver sikkert også
    det er dog en merkbar forskjell med dedikert pre :razz:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok ser at den ikke er så kraftig som jeg trodde men klarer den ikke dra RF63 i bånn så må den være mer strømsavk enn den ser ut til på papiret

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hello boys på RF7/83 så kreves det litt strømreserver men på resten så er det rett og slett bullshit med MC275 da du rett og slett ikke får utnyttet kreftene og skal du matche diskant/mellomtone med andre løsninger så blir det raskt veldig dyrt med en pre som holder følge.Men til de to største og mest strømkrevende modellene så er MC275 med en tilsvarende pre et meget bra alternativ

hvis man er opphengt i at man til enhver tid MÅ utnytte det hele og fulle potensiale og kreftene i en forsterker, er det aller meste bullshit egentlig.

Selv om et pre trinn til 45000 trolig er bedre enn et til 20, eller receiver for den saks skyld, betyr det ikke at det er bortkastet , men at ting kan bli bedre; helt klart!

Utnyttet krefter, kanskje ikke - men det er ikke alltid ting handler om å bruke 100% av kreftene, det holder å utnytte 50% av kreftene hvis det holder, og heller nyte lyden 100%!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok nå er det ikke sikkert den er kraftigere enn min Cayin og Pathos som eksempel men når jeg fyrer opp med disse så gir ørene seg før forsterkerne men mulig jeg begynner å bli en gammel mann

hehe, neida, skjønner nå at du mente watt her :-P kosen med rør er jo gjerne at man blir sittende å kose seg mer med musikken på lavere volum også, slik er det hos meg blitt ihvertfall:razz:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg erfarer at AN rør pre fungerer godt sammen med mc rør forsterker, disse er ikke alt for dyre på brukten, dukker opp med jevne mellomrom på hfs, og de kan tunes/oppgraderes med bla cinemainngang, og man kan med hjelp tune lyden ved oppgraderinger innvendig over tid hos upgrade audio, sender selv min pre avgårde neste uke for videre oppgraderinger lydmessig.
    ellers er vel c220 en naturlig match med mc275 dog uten bypass vel?
    mc275 fortjener uten tvil en pre men bruk gjerne litt tid på å finne rett match
    den spiller jo meget bra med receiver sikkert også
    det er dog en merkbar forskjell med dedikert pre :razz:
    tror en AN pre kan fungere bra ja! etter min mening så har en pre 80% av lydkarakteren så den er det viktigste etter min mening.Ved og kjøre en intergrert forsterker så vil du få langt bedre lyd enn MC275 med en receiver som pre til samme pris...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hvis man er opphengt i at man til enhver tid MÅ utnytte det hele og fulle potensiale og kreftene i en forsterker, er det aller meste bullshit egentlig.

Selv om et pre trinn til 45000 trolig er bedre enn et til 20, eller receiver for den saks skyld, betyr det ikke at det er bortkastet , men at ting kan bli bedre; helt klart!

Utnyttet krefter, kanskje ikke - men det er ikke alltid ting handler om å bruke 100% av kreftene, det holder å utnytte 50% av kreftene hvis det holder, og heller nyte lyden 100%!

jeg bruker stort sett mellom 0.001 og 0,1 watt på lytting her om dagen
    håper virkelig at du koiser deg gløgg ihjel nå om dagen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok ser at den ikke er så kraftig som jeg trodde men klarer den ikke dra RF63 i bånn så må den være mer strømsavk enn den ser ut til på papiret

den holder hvertfall til mine RF83, føler IKKE at jeg trenger MER krefter, heller tvert imot egentlig.. men jeg kjøpte ikke pga krefter, men lyden den produserer..

svak eller kraftig på papiret skal jeg ikke uttale meg om, men regner med den ikke har noe dårligere kontroll på RF63..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror en AN pre kan fungere bra ja! etter min mening så har en pre 80% av lydkarakteren så den er det viktigste etter min mening.Ved og kjøre en intergrert forsterker så vil du få langt bedre lyd enn MC275 med en receiver som pre til samme pris...

jeg prøver å gjøre min an så ærlig og åpen lydmessig som bare mulig for å få frem musikken enda mer
    alle mine oppgrederinger på pre nå går på å "åpne" den opp innvendig for å slippe mer igjennom, dvs bytte en del innamt med bedre kvalitet oh øke enkelte verdier og ikke minst ett nytt og kraftig mye bedre potmeter

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker stort sett mellom 0.001 og 0,1 watt på lytting her om dagen
    håper virkelig at du koiser deg gløgg ihjel nå om dagen

er lenge siden jeg har sittet å virkelig bare koset meg med musikk så mye som denne uken! det sier ikke rent lite.. :P

Mange sir at RF83 og RF7 er forholdsvis tunge laster til Klipsch å være, men det føles ut som den kraftigste ampen jeg har testet på mitt eget oppsett, specs satt til side..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den holder hvertfall til mine RF83, føler IKKE at jeg trenger MER krefter, heller tvert imot egentlig.. men jeg kjøpte ikke pga krefter, men lyden den produserer..

svak eller kraftig på papiret skal jeg ikke uttale meg om, men regner med den ikke har noe dårligere kontroll på RF63..

du koser deg, det er det viktigste :-P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter hva jeg har hørt også så skal den være kraftig nok for og drive frem godlyden i RF83 og dermed mer enn nok av krefter på RF63.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er lenge siden jeg har sittet å virkelig bare koset meg med musikk så mye som denne uken! det sier ikke rent lite.. :P

Mange sir at RF83 og RF7 er forholdsvis tunge laster til Klipsch å være, men det føles ut som den kraftigste ampen jeg har testet på mitt eget oppsett, specs satt til side..

skjønner hva du mener veldig godt har kjøpt mer musikk oh hørt mer musikk siden jeg fikk rør i huset enn jeg har gjort de siste 10 åra tilsammen:-P

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi har jo kjøpt forsterkere av samme fyr såvidt jeg skjønner og til meg har han vel fortallt noe annet om forholdet mellom 2102 og 275, han har forøvrig hatt 3 stk 2102 og har vel mc2102 enda såvidt jeg vet + en del annet snacks og til meg sier han at mc2102 er en av de beste rørforsterkere noensinne laget
    275 og mc2102 er ikke like konstruksjoner, det er en del dyrere komponenter og løsninger i mc2102 kontra mc275, mc2102 er ikke en eldre konstruksjon,men en lillebror til mc2200, timc ville tatt 1 stk 2102 fremfor 2 stk 275 uten tvil fikk jeg beskjed om før kjøp
    forøvrig er det jo en stor prisforskjell ute og går så en sammenligning er vel urimelig i utgangspunktet
    skjønner du har tatt av mc275 er knallgod og en sann klassiker, rør er på vei til deg
    Her er en som er godt fornøyd med McIntosh MC-2102
    Home Theater Design: The Greatest Show on Earth!
    (må ha litt underholdning nå en fredags kveld)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er steike gøy at flere her inne tester ut rør og klipsch, for det funker så godt sammen og det gir jo en helt ny dimensjon til hobbyen vår også :-P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har hørt også så skal den være kraftig nok for og drive frem godlyden i RF83 og dermed mer enn nok av krefter på RF63.

har sendt flere mails til importør siste ukene, ang Cornwall og LS, uten svar, litt frustrerende...

har litt lyst å høre om det er mulig å få demo på CW og LS når jeg skal til oslo et lite stopp om 2 uker, så jeg får bestemt meg for hva jeg skal gå for av disse..

har som sagt fått kjent følelsen av å ha en komplett høytaler uten sub etter MC'en kom i hus, og derfor vært spennende å sammenlignet litt LS og CW..
    Nå skal det sies at sjefen har falt skikkelig på LSII, men jeg selv vil basere valget på lyden disse to gir..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Her er en som er godt fornøyd med McIntosh MC-2102
    Home Theater Design: The Greatest Show on Earth!
    (må ha litt underholdning nå en fredags kveld)

hehe, han er en kjent galning ja tar gjerne ett parr av de der jeg så kan jeg kjøre rund baut jeg og

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er steike gøy at flere her inne tester ut rør og klipsch, for det funker så godt sammen og det gir jo en helt ny dimensjon til hobbyen vår også :-P

at det funker ja. at jeg hadde forventet at det funket så bra, absolutt ikke.

positivt overrasket tross høye forventninger; JAA!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sendt flere mails til importør siste ukene, ang Cornwall og LS, uten svar, litt frustrerende...

har litt lyst å høre om det er mulig å få demo på CW og LS når jeg skal til oslo et lite stopp om 2 uker, så jeg får bestemt meg for hva jeg skal gå for av disse..

har som sagt fått kjent følelsen av å ha en komplett høytaler uten sub etter MC'en kom i hus, og derfor vært spennende å sammenlignet litt LS og CW..
    Nå skal det sies at sjefen har falt skikkelig på LSII, men jeg selv vil basere valget på lyden disse to gir..

har vært ikontakt med de jeg og angående en an sak,menvet olav har vært syk denne uken og christian har vært noe hardt jobba
    ht er vel rigga opp hos de så ikke gi deg , demo får du helt sikkert

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner hva du mener veldig godt har kjøpt mer musikk oh hørt mer musikk siden jeg fikk rør i huset enn jeg har gjort de siste 10 åra tilsammen:-P

har siste årene gått en del i musikk i huset, men denne uka har jeg liksom virkelig satt meg ned å bare lyttet.. ikke bare hatt på musikk når jeg gjør noe annet..

Akkurat her er denne ampen i særklasse bedre enn det jeg er vant til.. den får meg til å bli sittende i sofa'n å bare spille musikk..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at det funker ja. at jeg hadde forventet at det funket så bra, absolutt ikke.

positivt overrasket tross høye forventninger; JAA!

JiHaaa

Side 564 av 1034 FørsteFørste ... 64 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 560 561 562 563 564 565 566 567 568 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •