Klipsch klubben - Side 563

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 563 av 1034 FørsteFørste ... 63 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 559 560 561 562 563 564 565 566 567 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 ... SisteSiste
Viser resultater 11,241 til 11,260 av 20677
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    McIntosh MC 275R - Lyd og Bilde

+
    Nydelig klang
    Gjennomsiktig lydbilde
    Praktfull utførelse

-
    Begrenset effekt

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    McIntosh MC 275R - Lyd og Bilde

+
    Nydelig klang
    Gjennomsiktig lydbilde
    Praktfull utførelse

-
    Begrenset effekt

ja, og effekt spørs jo på hva høytalere man kobler på. trenger man 300watt så er det en ting, men denne føles mye sterkere enn hva Parasound Halo A21 og Emotiva XPA-5 gjorde.. that simple. dette på Klipsch som ikke trenger sinnsyke wattmengder for å spille høyt..

EDIT: på et par tunge B&W kanskje dette hadde sett annerledes ut, men klangen er det ingenting å utsette på - magic:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    SIKKLE!!!!

På bilder og slikt ser denne "liten" ut i størrelse. og ved første øyekast ser den den normal størrelse ut men med litt skjev vektfordeling.

MEN; den er forbanna BLYTUNG! og så sinnsyk baktung det ikke går ann å forklare! det var et blodslit å løfte den, selv uten emballasje, rett og slett fordi det ikke var lett og holde den i sjakk pga vektfordeling, og den veier faktisk MYE mer enn det kan se ut til..

og så vidunderfull flott utseende, dimme lyset og sette på musikk - nyte lyden og rørkosen:-)

Rør passer faktisk godt til film også - trøkker vel så bra, om ikke bedre enn hva jeg er vant til:-P men til film var dog det tettere enn til musikk - der var det utklassing;-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    ja, og effekt spørs jo på hva høytalere man kobler på. trenger man 300watt så er det en ting, men denne føles mye sterkere enn hva Parasound Halo A21 og Emotiva XPA-5 gjorde.. that simple. dette på Klipsch som ikke trenger sinnsyke wattmengder for å spille høyt..
    1: Vil det si at du med McIntosh MC 275R kan spille med større trykk, og mer volum på maks enn med Emotiva XPA-5 med dine Klipsch? Flere db altså?

2: Har du koblet denne sammen med et 5.1 oppsett, eller har du tatt den ut i en seperat hi-fi/stereo løsning?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På bilder og slikt ser denne "liten" ut i størrelse. og ved første øyekast ser den den normal størrelse ut men med litt skjev vektfordeling.

MEN; den er forbanna BLYTUNG! og så sinnsyk baktung det ikke går ann å forklare! det var et blodslit å løfte den, selv uten emballasje, rett og slett fordi det ikke var lett og holde den i sjakk pga vektfordeling, og den veier faktisk MYE mer enn det kan se ut til..

og så vidunderfull flott utseende, dimme lyset og sette på musikk - nyte lyden og rørkosen:-)

Rør passer faktisk godt til film også - trøkker vel så bra, om ikke bedre enn hva jeg er vant til:-P men til film var dog det tettere enn til musikk - der var det utklassing;-)
    McIntosh | MC275

WEIGHT
    67 lbs. (30.5kg) net

OVERALL DIMENSIONS
    (H x W x D including feet and knobs)
    8-1/4” (21cm) x 16-1/2” (42cm) x 12” (30.5cm)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Vil det si at du med McIntosh MC 275R kan spille med større trykk, og mer volum på maks enn med Emotiva XPA-5 med dine Klipsch? Flere db altså?

2: Har du koblet denne sammen med et 5.1 oppsett, eller har du tatt den ut i en seperat hi-fi/stereo løsning?

pr i dag står den i kinoen, planen er stereopre med bypass så jeg kan bruke til stereo, oghjemmekino kombo:-) beste av begge verdener!

Tja, tyner man til det ytterste vil man spille høyere med XPA-5 ja, men jeg har nå kalibrert etter norm på receiver -20db, og spiller sjelden høyere film enn -10, til demo sjelden over 0.

Og 275'en holder følge her uten problem, det føles ut som den trøkker noe bedre, og den har en så mye bedre roligere klang at det er mye mer behagelig å spille litt høyt også.

Men MAX DB vil den trolig bli slått.. alt annet er knockout. jeg har målt 116db uten noe problemer med kun 275r, og det er meeer enn nok til vanlig, hadde sikkert kunne skru opp enda mer enn dette også, men det orker jeg rett og slett ikke:-P

EDIT: til et normalt bruk, og ikke "demo volum" føles 275r ut som den spiller med mer trøkk,detaljer,fylde osv på tilsvarende volum enn hva noe annet jeg har hatt i hus, deriblant XPA-5.. spes bassen er jeg veldig overrasket over, siden der hadde jeg mindre forventninger pga krefter og rykter om begrensninger i bass med rør, men det er kanskje der jeg er mest overrasket, men også der jeg hadde minst forventning dog..:-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pr i dag står den i kinoen, planen er stereopre med bypass så jeg kan bruke til stereo, oghjemmekino kombo:-) beste av begge verdener!
    Hvordan virker en stereopre med bypass?

Er dette (McIntosh MC 275R + stereopre m/bypass) noe som kan brukes i mitt hjemmekino oppsett?

Kan du forklare hvordan en McIntosh MC 275R kunne kobles feks i mitt oppsett, som er Onkyo TX-NR807, og preout til Emotiva XPA-5, som mine Klipsch RF-63 og RC-64 er tilkoblet (foreløpig har jeg RS-52 koblet direkte til receiver)?

Ellers er det jo meget interessant det du skriver angående lyden.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du forklare hvordan en McIntosh MC 275R kunne kobles feks i mitt oppsett, som er Onkyo TX-NR807, og preout til Emotiva XPA-5, som mine Klipsch RF-63 og RC-64 er tilkoblet (foreløpig har jeg RS-52 koblet direkte til receiver)?

Hvordan virker en stereopre med bypass?

Er dette noe som kan brukes i mitt oppsett?

Ellers er det jo meget interessant det du skriver angående lyden.

i første omgang kobler du fronter vekk fra emotivaen, og kobler disse til 275 istede. altså Onkyo ---> 275/emotiva ---> høytaler.

Stereo pre med bypass virker som en vanlig dedikert stereo forforsterker, men den kan bypasse signalet når den ikke er i bruk, slik du da bruker surroundreceiver til film, og stereopre til musikk. med andre ord surround til film, og stereopre til musikk, som er mye bedre enn surr.receiver til musikk:-P

da hadde jeg gjort slik jeg har det nå; Onkyo -->mc275 front, onkyo --> emotiva center og surround.

hos meg ble Emotiva værende i direkte konkurranse mot Halo A21 og A23, og 275 i egen klasse, makan til varm og fyldig klang, rolig,varm og balansert diskant! varm,fyldig,stor og sprek mellomtone. og i tillegg bra midbass og bass som følger godt følge! eneste minuset jeg kan se er at jeg ikke kjøpte rør tidligere for å være ærlig..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Da har jeg kjøpt meg rør!!!
    Må si jeg er fornøjd. Åpnet seg RF 3 MKII nå og detaljene strømmet ut.
    Litt surt at jeg så at Rogue stereo 90 lå på brukten når jeg kom hjem,men men
    Coplanden låter meget bra

O

må få gratulere jeg også, håper du er like fornøyd med rør som jeg er:-D

har siste uka gått mye til lyd og lite til avforum, og kun snarvisitt via iPhone, så ting har gått litt forbi meg siste dagene.. :-)

Roguen siklet jeg selv på faktisk - hadde vært kanon å hatt på center kanskje?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i første omgang kobler du fronter vekk fra emotivaen, og kobler disse til 275 istede. altså Onkyo ---> 275/emotiva ---> høytaler.

Stereo pre med bypass virker som en vanlig dedikert stereo forforsterker, men den kan bypasse signalet når den ikke er i bruk, slik du da bruker surroundreceiver til film, og stereopre til musikk. med andre ord surround til film, og stereopre til musikk, som er mye bedre enn surr.receiver til musikk:-P

da hadde jeg gjort slik jeg har det nå; Onkyo -->mc275 front, onkyo --> emotiva center og surround.

hos meg ble Emotiva værende i direkte konkurranse mot Halo A21 og A23, og 275 i egen klasse, makan til varm og fyldig klang, rolig,varm og balansert diskant! varm,fyldig,stor og sprek mellomtone. og i tillegg bra midbass og bass som følger godt følge! eneste minuset jeg kan se er at jeg ikke kjøpte rør tidligere for å være ærlig..
    Mc275 er jo ganske dyr da..

Har du et eksempel på en stereopre?
    Hvor mye bør den koste?

"Som alle vellykkede rørforsterkerkonstruksjon har MC275 et forvrengningsmønster som mange opplever som mer naturlig å lytte til enn en transistorforsterker. Noe som delvis skyldes at den harmoniske forvrengningen til et vakuumrør er mer tro mot musikkens innerstes sjel selv om forvrengningsprosenten til den typiske rørforsterkeren er høyere."
    Kilde: McIntosh MC 275R - Lyd og Bilde

Er det rett og slett slik at det er forvrengningene som oppfattes mer behagelig å lytte til enn det vi er vandt med fra feks Emotiva?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mc275 er jo ganske dyr da..

Har du et eksempel på en stereopre?
    Hvor mye bør den koste?

"Som alle vellykkede rørforsterkerkonstruksjon har MC275 et forvrengningsmønster som mange opplever som mer naturlig å lytte til enn en transistorforsterker. Noe som delvis skyldes at den harmoniske forvrengningen til et vakuumrør er mer tro mot musikkens innerstes sjel selv om forvrengningsprosenten til den typiske rørforsterkeren er høyere."
    Kilde: McIntosh MC 275R - Lyd og Bilde

Er det rett og slett slik at det er forvrengningene som oppfattes mer behagelig å lytte til enn det vi er vandt med fra feks Emotiva?

stereopre har jeg lite erfaring med selv, så er litt på leting og søking selv der:P

det oppleves ikke som forvrenging, lyden oppleves som mer.. hmm vanskelig å forklare. riktig kanskje?

varmere, fyldigere, frodigere. ikke så "klinisk" synes det er veldig vanskelig å forklare faktisk.. men ja, de er ikke gratis - og nettopp derfor har dette tatt litt tid, det og rør er litt "skummelt" noe det ikke er i det hele tatt, 275 har autobias, så ingen justering engang, selv om dette visstnok er veldig enkelt!

denne uken lå der bl.a 2stk rogue audio stereo90 på hifisentralen, den ene til 10500 mener jeg, denne er jo også en meget habil sak som trolig hadde vært gull! i tillegg kommer det iblant copland på brukten, som visstnok også er knallmatch på klipsch - hvorav 405(??) er integrert dvs pre og effekt i samme eske..

skal overleve å handle litt rør iløpet av noen år, blir trolig kjøpt en del til testing og tweeking uansett, så det blir neppe et problem:-P

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gi et eksempel på en pre som passer?

Kan dette kobles inn i et 5.1 surround anlegg hvor man slipper omkoblinger til høyttalere når man skal skifte mellom kinolyd (receiver) og musikk (stereo)?
    Jeg har hele tiden gått for forsterkere med prosessor utgang men nå så bytter jeg bare om høytaler kabler fra film til musikk.Skal du ha pre til 275 så koster det hvis du vil utnytte den noelunde men finnes mye intengrert og velge mellom i samme prisklasse.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    McIntosh | MC275

WEIGHT
    67 lbs. (30.5kg) net

OVERALL DIMENSIONS
    (H x W x D including feet and knobs)
    8-1/4” (21cm) x 16-1/2” (42cm) x 12” (30.5cm)
    Har du RF63 så blir det overkill med mc275 og hvis du vurderer en receiver som pre til mc275 så er det bortkastede penger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han jeg kjøpte denne av, hadde også mc2102, og han mente at begge var som perler å regne, men hadde han måtte valgt, hadde han tatt 2 stk 275 over 1stk 2102.

2102 har noe mer krefter, til de høytalerne som måtte trenge dette, men mente at 275 hadde mer "moment" i bånn fra starten.. personlig spiller jeg på mine høytalere uten problem til øra gir seg med "kun" 1 stk 275, så krefter står det absolutt ikke på!

Sitte å høre på musikk uten subwoofer, på volum langt under det jeg er vant til fra transistor kl A/B, så kommer bassen / feelingen rytmen og helheten mye tidligere! det er enormt gøy å høre musikk nå, døgnet mangler bare noen timer føles det som!:-)

sikler nå på en MC stereo pre, C220 kanskje? og 2011 ser ut til å bringe La Scala eller Cornwall..

Men siste uken har jeg fått større og større tro på en høytaler med bunn helt ned, helhet har fått en ny betydning etter rør kom i hus.. så spørs om jeg ikke må få hørt litt på cornwall også før jeg bestemmer meg..

(men har sendt litt mail til audiocompaniet om dette, og som andre nevner - jeg får jo ikke svar! - og jeg har tidligere fått svar fort og gale... hmmm?)
    vi har jo kjøpt forsterkere av samme fyr såvidt jeg skjønner og til meg har han vel fortallt noe annet om forholdet mellom 2102 og 275, han har forøvrig hatt 3 stk 2102 og har vel mc2102 enda såvidt jeg vet + en del annet snacks og til meg sier han at mc2102 er en av de beste rørforsterkere noensinne laget
    275 og mc2102 er ikke like konstruksjoner, det er en del dyrere komponenter og løsninger i mc2102 kontra mc275, mc2102 er ikke en eldre konstruksjon,men en lillebror til mc2200, timc ville tatt 1 stk 2102 fremfor 2 stk 275 uten tvil fikk jeg beskjed om før kjøp
    forøvrig er det jo en stor prisforskjell ute og går så en sammenligning er vel urimelig i utgangspunktet
    skjønner du har tatt av mc275 er knallgod og en sann klassiker, rør er på vei til deg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har du RF63 så blir det overkill med mc275 og hvis du vurderer en receiver som pre til mc275 så er det bortkastede penger

dette er jeg uenig i mc275 er ikke overkill på rf63,kan faktisk putte på enda større saker og rf63 vil bare forsette å blomstre , ihvertfall ifølge vår felles guru rognlien

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

tja.. den fortjener helt klart mye bedre enn surround receiver, det skal joeg være enig i uten tvil. men å kalle det bortkastede penger, så er jeg UTROLIG glad for at jeg foreløpig har kastet bort pengene mine:-P at det blir enda bedre når stereoforforsterker kommer på plass er et stooort pluss dog..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    dette er jeg uenig i mc275 er ikke overkill på rf63,kan faktisk putte på enda større saker og rf63 vil bare forsette å blomstre , ihvertfall ifølge vår felles guru rognlien
    +1

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello boys på RF7/83 så kreves det litt strømreserver men på resten så er det rett og slett bullshit med MC275 da du rett og slett ikke får utnyttet kreftene og skal du matche diskant/mellomtone med andre løsninger så blir det raskt veldig dyrt med en pre som holder følge.Men til de to største og mest strømkrevende modellene så er MC275 med en tilsvarende pre et meget bra alternativ

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi har jo kjøpt forsterkere av samme fyr såvidt jeg skjønner og til meg har han vel fortallt noe annet om forholdet mellom 2102 og 275, han har forøvrig hatt 3 stk 2102 og har vel mc2102 enda såvidt jeg vet + en del annet snacks og til meg sier han at mc2102 er en av de beste rørforsterkere noensinne laget
    275 og mc2102 er ikke like konstruksjoner, det er en del dyrere komponenter og løsninger i mc2102 kontra mc275, mc2102 er ikke en eldre konstruksjon,men en lillebror til mc2200, timc ville tatt 1 stk 2102 fremfor 2 stk 275 uten tvil fikk jeg beskjed om før kjøp
    forøvrig er det jo en stor prisforskjell ute og går så en sammenligning er vel urimelig i utgangspunktet
    skjønner du har tatt av mc275 er knallgod og en sann klassiker, rør er på vei til deg

prisforskjell ja, helt klart. jeg gjengir egentlig bare hva jeg ble fortalt. han sa han fremdeles hadde 2102 ja, så det var jeg også klar over:-)

anyway er det fremdeles mange som ønsker 275 fremfor 2102 uavhengig av pris.

at 2102 er en "bedre" forsterker bør likevel være hevet over enhver tvil, dette pga prisen gjør at man vanligvis for råd til bedre komponenter i produktet. i tillegg som du nevner er ikke 2102 noe gammel byggverk, og isåmåte mer moderne teknologi tilgjengelig under utvikling vil jeg tippe.

Likevel holder 275 koken etter mange, mange år og trolig litt finpuss underveis.. :-)

power messig trenger jeg hvertfall ikke noe mer enn hva 275 har å by på til mitt bruk - her gir øra seg først hvertfall :-)

Og det blir veldig gøy å teste litt andre rør også:-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok nå er det ikke sikkert den er kraftigere enn min Cayin og Pathos som eksempel men når jeg fyrer opp med disse så gir ørene seg før forsterkerne men mulig jeg begynner å bli en gammel mann

Side 563 av 1034 FørsteFørste ... 63 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 559 560 561 562 563 564 565 566 567 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •