Klipsch klubben - Side 556

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 556 av 1034 FørsteFørste ... 56 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 552 553 554 555 556 557 558 559 560 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 ... SisteSiste
Viser resultater 11,101 til 11,120 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Hei.
    Noen som kan gi med en indikasjon på hva jeg kan håpe å få solgt et par strøkne RF-63 (MK I) for. Kjøpt nye for 6mnd. siden og med original emballasje.
    Hei hentet et par i sverige igår,ga 7 lapper noe jeg synes er en kjempepris.De er rundt to år gamle og har en del merker/riper.Disse er de beste klipsch har laget innen RF serien etter min mening og mange vil ha de tilbake på markedet.Rundt 10-12 lapper burde vel være en ok pris!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god respons. Sikter på 10.000kr da.
    Innrømmer at det er tungt å selge rf-63ene, tar nok en runde til i leiligheten og prøver alle nuligheter, kanskje jeg får plass...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innrømmer at det er tungt å selge rf-63ene, tar nok en runde til i leiligheten og prøver alle nuligheter, kanskje jeg får plass...
    Testet mine litt igår så kan ikke si for mye ennå men de virker langt bedre i mitt rom enn RF7/35 og RF83(annet rom) men ikke helt rettferdig da jeg testet med en ganske så dyr forsterker.Blir mye testing fremover nå mot Forte II.I følge Klipsch guru Rognlien så er dette de beste i RF serien.Hva skal du bytte til da? fikk ikke med meg det!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok heller byttet TV-benken enn å selge høyttalerne om det hadde vært nødvendig. Men det er nå meg ..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Ser ut til at Klipsch gror godt i vårt distrikt eddie
    Blir spennende å høre hvordan du synes dette blir når alt er på plass....

Selv prøvde jeg noen Revel Ultima Salon høyttalere i dag, men uansett hva folk og tester sier synes jeg ikke di kommer i nærheten av Horna mine
    Tviler jeg ikke på,hørte litt på horna Jan her om dagen,ikke tar de store plassen heller selv om de er digre

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Jeg ville nok heller byttet TV-benken enn å selge høyttalerne om det hadde vært nødvendig. Men det er nå meg ..
    Jeg har en passasje som blir for trang slik jeg har satt opp stuen nå. Utfordringen med rf-serien er bassportene bak, samt at de tross alt er 50cm dype. Jeg har tittet på kef q900, da disse har passive basselemnter i front, kan de plasseres nærme vegg. De er bare 30cm dype også. Har ikke hørt på de kefene enda, men hadde et par kef iq90 til låns hjemme i helgen, og det satt overraskende bra med elktorikken og akustikken.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har sagt tidligere i tråden, så ikke bare ser de bra ut, men lyden jeg får av dem med mine RF-63 er utrolig bra.

Synes bare det er unødvendig å bruke masse penger på kabler når feks disse gjør en like god jobb. For meg virker dyre kabler for det meste ganske oppskrytt. Man skal huske at alt dette kabelstyret er fra en konservativ hi-fi bransje som har all interesse av å melke forbrukerne for langt mer penger enn de er verd, eller hva vi "trenger" (her er det nok mye psykologi). Også disse kablene har en noe forlokkende beskrivelse. Kanskje man hadde trodd bedre på dette om prisen var 10 ganger så høy fordi de ikke var produsert i Kina? Men hadde det ikke vært bedre å bruke 9/10 av pengene til noe annet? Dette er faktisk godt ment, fordi jeg synes ingen bør betale mer enn det man trenger.

"Kablene produseres i 100% reint og oksygenfritt kobber, hvor kobber molekylene er retnings bestemte. Overflaten er glattet maksimalt ved å trekke kobber tråene gjennom et diamant belagt øye. I kontaktene/koplingene er det benyttet sølv loddetinn. Kontaktene/koblingene er dekket av 24 karat gull, og selve ”huset” er av aluminium! Alt er perfekt støyskjermet! Kablene er trukket med antrasitt farget ”snakeskin”)."
    Om man vil diskutere kabler er jeg absolutt rette mann, da jeg jobber med dette he he
    Mine kabler koster nok mer en di fleste anlegg, men så har jeg utstyr for noen lakser her siden jeg jobber i bransjen......
    Kabler blir mer og mer viktig jo bedre anlegg man har, for å oppnå den transparente lyden som er slik den ble spillt inn
    Det er godt du nevnte støy skjerming her, for det er vel nesten den viktigste egenskapen i normale oppsett
    Ser ut til at du er nøye på hva du driver med her og det liker jeg godt keep up the good work

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har sagt tidligere i tråden, så ikke bare ser de bra ut, men lyden jeg får av dem med mine RF-63 er utrolig bra.

Synes bare det er unødvendig å bruke masse penger på kabler når feks disse gjør en like god jobb. For meg virker dyre kabler for det meste ganske oppskrytt. Man skal huske at alt dette kabelstyret er fra en konservativ hi-fi bransje som har all interesse av å melke forbrukerne for langt mer penger enn de er verd, eller hva vi "trenger" (her er det nok mye psykologi). Også disse kablene har en noe forlokkende beskrivelse. Kanskje man hadde trodd bedre på dette om prisen var 10 ganger så høy fordi de ikke var produsert i Kina? Men hadde det ikke vært bedre å bruke 9/10 av pengene til noe annet? Dette er faktisk godt ment, fordi jeg synes ingen bør betale mer enn det man trenger.

"Kablene produseres i 100% reint og oksygenfritt kobber, hvor kobber molekylene er retnings bestemte. Overflaten er glattet maksimalt ved å trekke kobber tråene gjennom et diamant belagt øye. I kontaktene/koplingene er det benyttet sølv loddetinn. Kontaktene/koblingene er dekket av 24 karat gull, og selve ”huset” er av aluminium! Alt er perfekt støyskjermet! Kablene er trukket med antrasitt farget ”snakeskin”)."

Bruker denne kabelen jeg også til mine RB-81 MkII. Har ikke mye tro på hokus pokus kabel, så denne så bra ut for en billig penge.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Bruker denne kabelen jeg også til mine RB-81 MkII. Har ikke mye tro på hokus pokus kabel, så denne så bra ut for en billig penge.
    En ting er helt sikkert og det er at en kabel ALDRI kan gjøre lyden bedre enn den er, men har jo selvfølgelig opplevd at di kan ødelegge litt

Hokus pokus kabler må matche resten, finnes ingen magi her he he

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man vil diskutere kabler er jeg absolutt rette mann, da jeg jobber med dette he he
    Mine kabler koster nok mer en di fleste anlegg, men så har jeg utstyr for noen lakser her siden jeg jobber i bransjen......
    Kabler blir mer og mer viktig jo bedre anlegg man har, for å oppnå den transparente lyden som er slik den ble spillt inn
    Det er godt du nevnte støy skjerming her, for det er vel nesten den viktigste egenskapen i normale oppsett
    Ser ut til at du er nøye på hva du driver med her og det liker jeg godt keep up the good work
    Ja, jeg vil også tro at skjerming må være noe av det viktigste å ta hensyn til angående kabelvalg, for egentlig må de være ganske logisk at mest mulig støy tilført til kabelen må unngås.

Ellers må jeg nesten gratulere harleyy med permalink jubileum: #11111 :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en passasje som blir for trang slik jeg har satt opp stuen nå. Utfordringen med rf-serien er bassportene bak, samt at de tross alt er 50cm dype. Jeg har tittet på kef q900, da disse har passive basselemnter i front, kan de plasseres nærme vegg. De er bare 30cm dype også. Har ikke hørt på de kefene enda, men hadde et par kef iq90 til låns hjemme i helgen, og det satt overraskende bra med elktorikken og akustikken.
    Hvorfor ikke Forte II eller lign.Kan plasseres nærme bakvegg og du holder deg til Klipsch hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok får spørre om du har hørt om disse da ? Einstein Greenline Vivace(bytteforslag)
    Grunn til at jeg spørr er at mine MIT Terminator 2 mest sannsynlig forsvinner ut da jeg har terminalene på toppen av mine la scala og de store filterne blir hengende løse og de er ganske tunge!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ok får spørre om du har hørt om disse da ? Einstein Greenline Vivace(bytteforslag)
    Grunn til at jeg spørr er at mine MIT Terminator 2 mest sannsynlig forsvinner ut da jeg har terminalene på toppen av mine la scala og de store filterne blir hengende løse og de er ganske tunge!
    Pokker jeg skulle nesten kommet innom deg en dag siden du kjører la scala kunne vi testet ut en del kabler jeg har her som jeg har brukt på Horna med godt hell

Jeg skal ikke selge di jeg har her nå men om det fungerer like godt hos deg vet du jo hva du skal gå etter.

Jeg brukte faktisk 3 mnd med intensiv testing her før jeg ble 100% fornøyd og di høyttalerene vi har er så sykt følsomme og vanskelig å få alt helt riktig....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Pokker jeg skulle nesten kommet innom deg en dag siden du kjører la scala kunne vi testet ut en del kabler jeg har her som jeg har brukt på Horna med godt hell

Jeg skal ikke selge di jeg har her nå men om det fungerer like godt hos deg vet du jo hva du skal gå etter.

Jeg brukte faktisk 3 mnd med intensiv testing her før jeg ble 100% fornøyd og di høyttalerene vi har er så sykt følsomme og vanskelig å få alt helt riktig....
    Høres spennendes ut

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra innpakning

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gedigen byggekvalitet og et smykke av en forsterker som dessverre disse dårlige bildene ikke kan rettferdig gjøre

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matchvekt på forsterker er 45 kg så den er tung og flytte på

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen bilder av oppsettet ditt? Kunne vært artig og sett..

Har ikke lest alt i tråden, så om du har postet noen tidligere har det gått meg hus forbi.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Har du noen bilder av oppsettet ditt? Kunne vært artig og sett..

Har ikke lest alt i tråden, så om du har postet noen tidligere har det gått meg hus forbi.
    Jeg er skikkelig dårlig på bilder og det er synd for har hatt utrolig mye forskjellig her gjennom årene

Kan ta noen bilder litt senere ikveld, men nå er det Revel Ultima Salon som er under test

Har noen Ascolta Bennini stående her nå også meget spesielle og er vel maks 10 av disse i Norge

Ellers har jeg test med Theta Casablanca III mot krell home teater her i dag også mye spennende her om dagen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er skikkelig dårlig på bilder og det er synd for har hatt utrolig mye forskjellig her gjennom årene

Kan ta noen bilder litt senere ikveld, men nå er det Revel Ultima Salon som er under test

Har noen Ascolta Bennini stående her nå også meget spesielle og er vel maks 10 av disse i Norge

Ellers har jeg test med Theta Casablanca III mot krell home teater her i dag også mye spennende her om dagen
    Spennende med så mye godsaker innom.
    Vet du hvor lavt rf63 dipper(ohm) ?

Side 556 av 1034 FørsteFørste ... 56 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 552 553 554 555 556 557 558 559 560 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •