Klipsch klubben - Side 554

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 554 av 1034 FørsteFørste ... 54 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 550 551 552 553 554 555 556 557 558 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 ... SisteSiste
Viser resultater 11,061 til 11,080 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    ser man det på en litt annen måte, så fortjener vel alle dyrere høytalere best mulig elektronikk, pris på elektronikk satt til side.

På den andre side hadde jeg fremdeles vurdert Emotiva som en fullgod kandidat til mange andre merker, selv hvis de hadde kostet i området 15-20 000,-

Dette pga ytelse, matching vil jeg ikke si noe om pga det er personlig preferanse.

Jeg mener bastant at hvis Rotel RB1080 som før kostet rundt 12 000 (tror jeg..) så burde XPA-2 lett matche den prisen.

Er heller ikke sikker på hva NC2250 koster ny, men jeg hadde heller kjøpt XPA-2 til samme prisen hvis jeg skulle valgt (noe jeg også har gjort..)

Når Halo A21 koster ca 24000 ny veil. så synes jeg heller ikke denne hyllede forsterkeren opplevdes som altfor mye bedre, og hadde også her vurdert Emotiva hvis de hadde kostet oppunder 20 000kr for de.

Når de i tillegg koster ca 7-8000kr er de regelrett et kupp- det betyr ikke at alle liker de, eller at de er best. Men når man får så mye, som kan konkurrere meget greit med forsterkere i langt dyrere prisklasser, så er det klart at Emotiva langt på vei er noe middelmådig, hvertfall hvis man legger regnestykket med pris i bildet.

Har (dessverre) ikke hørt klasse a transistor på Klipsch, så vil ikke utdype meg altfor mye her, men klasse A/B under 25 000kr, vil jeg påstå at Emotiva hadde bitt godt fra seg i en blindtest! også hvis man legger til klasse d konstruksjoner i testen..

Ettersom jeg testet Parasound NC2250 vs Halo A21 en del før jeg byttet fra NC til Halo, (samme for NC2125 --> Halo A23) så gjorde jeg også det samme når jeg byttet Halo oppsettet med Emotiva, så har jeg må jeg innrømme at jeg gleder meg til å sammenligne Emotivaen opp mot McIntosh MC275 til uka, både med tanke på film og musikk. lydklang,detaljer,dynamikk, match og egentlig også om det fremdeles er øra og ikke kreftene som stopper først..

Kommer nok til å teste på både RF83 og RF82 iløpet av første ukene, før jeg vurderer om Emotiva blir stående, eller solgt..

Akkurat nå frister det meg veldig å selge Emotivaen og RC64 og kjøpe Heresy III å bruke til center, bare for å teste - noen som har formening om dette kan være noe tess å prøve ut? (evt selge RF82 istede, og bruke Heresy i stereo? Blir uansett et stoppested ettersom jeg ønsker LS eller CW i stereoen om ei når jeg har mulighet til deg, og da kan Heresy brukes som center i et Heritage stereo/film oppsett)

jeg har nå sett ett par filmer med cwlll også, og fytte f..... for en dynamikk
    for første gang på ever har jeg tatt meg i og skrike ut under grøssere, vanskelig å foklare men det virker bare som om lyden er sinnsykt mer dynamisk enn med rf63, så det å teste ut heresy lll som center er noe jeg i høyeste grad er innteresert i også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Så konklusjonen er at smaken er som baken...
    som alltid

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes NC2250 har en mye bedre diskant en emotiva.

Det er der emotiva kommer til kort. Tenker da særlig musikk. Ville ikke kjøpt emotiva hvis det skulle bare kjøres musikk for der mener jeg det kommer til kort, men film så er det like bra som dyrere merker.

du har rett som du sier, til film er det mindre som skiller enn til stereobruk, da er man gjerne litt mer kritisk i tillegg..

men er sterkt uenig i resten, jeg mener faktisk at NC har mindre fyldig bass, og lysere diskant enn Emotiva, og det ble ikke fullklaff for min del.

det spørs også veldig på om man bruker surroundreceiver på musikk, da man i slike tilfeller langtifra utnytter forsterkerne optimalt til stereo bruk..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har nå sett ett par filmer med cwlll også, og fytte f..... for en dynamikk
    for første gang på ever har jeg tatt meg i og skrike ut under grøssere, vanskelig å foklare men det virker bare som om lyden er sinnsykt mer dynamisk enn med rf63, så det å teste ut heresy lll som center er noe jeg i høyeste grad er innteresert i også

det hadde vært gøy, det er nok dit veien leder med tiden hos meg;

LS eller CW til stereo med en stereopre med bypass, samt Heresy til center..
    Det hadde vært artig det!

og så er det en stor pluss at høytalerne slipper å stå lang utfra bakvegg med LS og CW, og når sjefen i huset også digger utseende til LS og CW er det absolutt ikke negativt.."barske" som hu kaller det:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig godt sagt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Blir ikke dette ca det samme som biltemakabler, eller lampettledning?

De kablene jeg har foreslått ser nå langt mer proft ut:
    http://static1.avforum.no/minhjemmek...2d3df7f1e2.JPG
    De du foreslo såg meget bra ut ja.
    Men Supra Ply er jo en kjendt kabel, som kommer godt ut i reviews..
    Skal heller trekke den med strømpe enn og kjøpe en ukjendt kabel som er laget for å støtte en Panda.

Men det er vell Xindak jeg sikter på, den eller Supra Ply.
    Xindak blir rimeligst, da den er ferdig terminert og trekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det hadde vært gøy, det er nok dit veien leder med tiden hos meg;

LS eller CW til stereo med en stereopre med bypass, samt Heresy til center..
    Det hadde vært artig det!

og så er det en stor pluss at høytalerne slipper å stå lang utfra bakvegg med LS og CW, og når sjefen i huset også digger utseende til LS og CW er det absolutt ikke negativt.."barske" som hu kaller det:-)

da er det bare å knalle til etterhvert ja, holder på med litt forsiktig testting av toe inn på disse enda jeg, gir meg ikke så lett på dette punktet før jeg føler at jeg er 100% i mål
    sannax var innom her en liten tur og hans kommentar var, jøss de er såpass store ja ....og så var det kommetar i positiv retning angående finish og detaljer
    så ved første øyekast er de ikke små nei,men dog plasseringsvennlige og tar mindre plass i ett hjørne enn en rf utpå gulvet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har opplevd at de får best lyd i rommet med å vinkle høyttalerne så de krysser 1meter forran lytteposisjon? har jeg de vinkla rett fram mister jeg mye bass og endel detaljer og har jeg de rett mot meg er detajlene på plass men mister at de spiller godt overalt i rommet, spiller kun godt der jeg sitter. nå har jeg de vinkla MYE og da har jeg bassen, detaljene og de spiller så og si like godt uansett om du sitter i 2seteren, 3seteren eller går rundt i stua

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Noen andre som har opplevd at de får best lyd i rommet med å vinkle høyttalerne så de krysser 1meter forran lytteposisjon? har jeg de vinkla rett fram mister jeg mye bass og endel detaljer og har jeg de rett mot meg er detajlene på plass men mister at de spiller godt overalt i rommet, spiller kun godt der jeg sitter. nå har jeg de vinkla MYE og da har jeg bassen, detaljene og de spiller så og si like godt uansett om du sitter i 2seteren, 3seteren eller går rundt i stua
    Hmm, har jeg ikke prøvd. Har mine vinklet mot lytteposisjon nå..
    Kansje jeg skulle prøvd de

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selv bruker jeg å høre på band, f.eks ACDC eller lignende, og vinkler høytalerne helt til vokalisten står klistret midt imellom høytalerne i sweet spot - da har jeg et godt utgangspunkt til hvor jeg ønsker å ha høytalerene

etter dette prøver jeg litt frem og tilbake for å se om lydbildet blir bedre eller dårligere. Dette funker som fjell hos meg som utg.pnkt.

målebånd for god symmetri er også viktig:-)

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, brukes blant annet i referanseanlegget til Knut Vadseth, redaktør i Fidelity. Høyttalere plasseres !/3 inn i rommet, litt fra sidevegger og er kraftig vinklet mot lytteposisjon slik at de treffer foran sweetspot. Får få refleksjoner fra sidevegger og veldig god dybde i lyden, sies det, Har selv brukt noe lignende i en vrien L-stue med veldig godt resultat.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

synes det fungerte bra med rf63 ,kanskje ikke en hel meter men dog mye, med cwlll klarer jeg ikke helt å bestemme meg da alt er på plass fra liten toe inn, kan virke som om det blir for mye med slik toe inn med cwlll faktisk, merkelig nok da jeg har blitt anbefallt det av cwlll eiere, er nok romavhengig hos meg og ikke minst ht avhengig, men generellt synes jeg mange her inne kjører veldig lite toe inn på klipschene, har gått utifra at det er fordi kino står øverst på lista og ikke musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg å høre på band, f.eks ACDC eller lignende, og vinkler høytalerne helt til vokalisten står klistret midt imellom høytalerne i sweet spot - da har jeg et godt utgangspunkt til hvor jeg ønsker å ha høytalerene

etter dette prøver jeg litt frem og tilbake for å se om lydbildet blir bedre eller dårligere. Dette funker som fjell hos meg som utg.pnkt.

målebånd for god symmetri er også viktig:-)

veldig bra måte det der, men med heritage vil du nok merke at vokalisten detter på plass lettere, så blir det rett og slett preferanse som avgjør resten, slik har det vært og er hos meg ihvertfall, cd spilleren hjalp også på det punktet da den er meget god til å plassere vokalisten i bildet og instrumenter generellt

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe å si om RF-52II?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat slik lyden skal krysses for å få det som heter sweetspott

Den skal krysse foran deg ikke på deg eller rundt......

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste kommentar ever

Det er jo akkurat slik det er og aldri vits å krangle om lyd vi er alle forskjellige og kan bare anbefale på vår egen smak og erfaringer. Slett ikke sikkert naboen mener det samme he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    De du foreslo såg meget bra ut ja.
    Men Supra Ply er jo en kjendt kabel, som kommer godt ut i reviews..
    Skal heller trekke den med strømpe enn og kjøpe en ukjendt kabel som er laget for å støtte en Panda.

Men det er vell Xindak jeg sikter på, den eller Supra Ply.
    Xindak blir rimeligst, da den er ferdig terminert og trekt.
    Du får ferdig terminerte supra ply 3,4 og ta di med spader for best mulig kontakt om anlegget har tilkoblinger for det

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei på klipsch venner 8) det skulle ikke være noen i ner heten av hønefoss som har rf?? på rør av noe slag. lurer stort på hvordan det høres ut. leser mye bra om det å skulle gjærne hørt det, før en går til det skritt å skaffer en rør sak,8) mvh Ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Du får ferdig terminerte supra ply 3,4 og ta di med spader for best mulig kontakt om anlegget har tilkoblinger for det
    Hvem selger dette ?

Har ikke fått nye receiveren enda, men går det med spader på Harman Kardon AVR 460 ?

Terminere gjør jeg jo fint selv, men å kjøpe spadene koster jo like mye som selve kabelen

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Noen som har noe å si om RF-52II?
    Hei kjøpte et sett til guttungen foret med en YaQin 100-B og det låter bra rett ut av esken,rart disse små krabatene kan varte opp med slik bass og dynamikk.Vet ikke om toppen på den nye serien er roligere for jeg forventet meg en laaangt mer skrikete diskant

Side 554 av 1034 FørsteFørste ... 54 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 550 551 552 553 554 555 556 557 558 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •