Klipsch klubben - Side 553

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 553 av 1034 FørsteFørste ... 53 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 549 550 551 552 553 554 555 556 557 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 ... SisteSiste
Viser resultater 11,041 til 11,060 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er Advance Acoustic MAA 405 på rf 82, og ellers på klipsch? Er denne mørk eller lys i signaturen? Prøvd å søke litt på forumet, men så ingen som hadde svart på om Advance Acoustic og klipsch var en god match.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Hvordan er Advance Acoustic MAA 405 på rf 82, og ellers på klipsch? Er denne mørk eller lys i signaturen? Prøvd å søke litt på forumet, men så ingen som hadde svart på om Advance Acoustic og klipsch var en god match.
    Ser det ligger en del tyske tester der ute bruk google translator pådi så finner du nok svar der denne er jo nederlandsk så ikke sikkert det er så lett å finne noe review her eller på engelsk akkurat som med mye av T+A sitt utstyr

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Supra ply 3,4 er en helt grei kabel til en hygglig pris
    Vansklig å finne bedre i den prisen spør du meg.
    Er Ply en serie over Classic?
    Den lokale har bare Supra Classic 6 og Ply 2.0

Får Ply 3.4 til en fin pris hos komplett.no da

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjører ICE power forsterkere på Klipsch?`Kunne godt tenkt meg det, men har hørt de har en litt lys klank å de funker dårlig til horn, men er det faktisk noen her som har klipsch å icepower forsterkere som Embla, midgard oberon?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    Er Ply en serie over Classic?
    Den lokale har bare Supra Classic 6 og Ply 2.0

Får Ply 3.4 til en fin pris hos komplett.no da
    Blir ikke dette ca det samme som biltemakabler, eller lampettledning?

De kablene jeg har foreslått ser nå langt mer proft ut:
    http://static1.avforum.no/minhjemmek...2d3df7f1e2.JPG

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Noen som kjører ICE power forsterkere på Klipsch?`Kunne godt tenkt meg det, men har hørt de har en litt lys klank å de funker dårlig til horn, men er det faktisk noen her som har klipsch å icepower forsterkere som Embla, midgard oberon?
    Noe spesielt grunn til de ønsker akkurat denne type forsterker?

De er veldig effektive, de har mye krefter - men låter ofte litt tynt og lyst.

Klipsch trenger normalt sett ikke så mye krefter, og gjerne også forsterkere med litt mørkere og varmere klang..

Personlig falt RB1092 helt gjennom hos meg på Klipsch.. har på følelsen av Oberon ville gjort det samme.. På tungdrevne høytalere ville nok disse hatt stålkontroll uansett volum, men på Klipsch synes jeg de ble slitsom og kjedelig i lydbildet..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgard blir det litt lys lyd av på klipsch. Men det er overkommelig med jobbing/vinkling og kalibrering av høytalere.
    Men du vil sitte igjen med mye headroom med en midgard 6.1 ;-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Midgard blir det litt lys lyd av på klipsch. Men det er overkommelig med jobbing/vinkling og kalibrering av høytalere.
    Men du vil sitte igjen med mye headroom med en midgard 6.1 ;-)

Tror nok man hadde hatt mye headroom selv med 4.1, kanskje også 2.1 på Klipsch egentlig.. for man vil ha problemer med å spille så høyt at du utnytter kreftene, (hvertfall hos meg) nettopp fordi lyden blir noe skjærende når man drar på litt..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort det selv og Klipsch spiller rett og slett ikke bra men kommer selvfølgelig ann på pre også.Problemet er at du ikke vil få utnyttet mange wattene så det er rett og slett unødvendig

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Selv om jeg ikke liker Emotiva gjør ikke det Emotiva dårlig er mye annet jeg heller ikke liker som koster flesk he he

Går ikke på pris for min del jeg liker lite av høy klasse også nettop fordi mye ikke gir i nærheten av pengene det koster.
    +1 Emotiva er ok til prisen men klart Klipsch fortjener så mye mer for de som har muligheten til det

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    +1 Emotiva er ok til prisen men klart Klipsch fortjener så mye mer for de som har muligheten til det

ser man det på en litt annen måte, så fortjener vel alle dyrere høytalere best mulig elektronikk, pris på elektronikk satt til side.

På den andre side hadde jeg fremdeles vurdert Emotiva som en fullgod kandidat til mange andre merker, selv hvis de hadde kostet i området 15-20 000,-

Dette pga ytelse, matching vil jeg ikke si noe om pga det er personlig preferanse.

Jeg mener bastant at hvis Rotel RB1080 som før kostet rundt 12 000 (tror jeg..) så burde XPA-2 lett matche den prisen.

Er heller ikke sikker på hva NC2250 koster ny, men jeg hadde heller kjøpt XPA-2 til samme prisen hvis jeg skulle valgt (noe jeg også har gjort..)

Når Halo A21 koster ca 24000 ny veil. så synes jeg heller ikke denne hyllede forsterkeren opplevdes som altfor mye bedre, og hadde også her vurdert Emotiva hvis de hadde kostet oppunder 20 000kr for de.

Når de i tillegg koster ca 7-8000kr er de regelrett et kupp- det betyr ikke at alle liker de, eller at de er best. Men når man får så mye, som kan konkurrere meget greit med forsterkere i langt dyrere prisklasser, så er det klart at Emotiva langt på vei er noe middelmådig, hvertfall hvis man legger regnestykket med pris i bildet.

Har (dessverre) ikke hørt klasse a transistor på Klipsch, så vil ikke utdype meg altfor mye her, men klasse A/B under 25 000kr, vil jeg påstå at Emotiva hadde bitt godt fra seg i en blindtest! også hvis man legger til klasse d konstruksjoner i testen..

Ettersom jeg testet Parasound NC2250 vs Halo A21 en del før jeg byttet fra NC til Halo, (samme for NC2125 --> Halo A23) så gjorde jeg også det samme når jeg byttet Halo oppsettet med Emotiva, så har jeg må jeg innrømme at jeg gleder meg til å sammenligne Emotivaen opp mot McIntosh MC275 til uka, både med tanke på film og musikk. lydklang,detaljer,dynamikk, match og egentlig også om det fremdeles er øra og ikke kreftene som stopper først..

Kommer nok til å teste på både RF83 og RF82 iløpet av første ukene, før jeg vurderer om Emotiva blir stående, eller solgt..

Akkurat nå frister det meg veldig å selge Emotivaen og RC64 og kjøpe Heresy III å bruke til center, bare for å teste - noen som har formening om dette kan være noe tess å prøve ut? (evt selge RF82 istede, og bruke Heresy i stereo? Blir uansett et stoppested ettersom jeg ønsker LS eller CW i stereoen om ei når jeg har mulighet til deg, og da kan Heresy brukes som center i et Heritage stereo/film oppsett)

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes NC2250 har en mye bedre diskant en emotiva.

Det er der emotiva kommer til kort. Tenker da særlig musikk. Ville ikke kjøpt emotiva hvis det skulle bare kjøres musikk for der mener jeg det kommer til kort, men film så er det like bra som dyrere merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg

mitt råd er holde deg unna

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Det er der emotiva kommer til kort. Tenker da særlig musikk. Ville ikke kjøpt emotiva hvis det skulle bare kjøres musikk for der mener jeg det kommer til kort, men film så er det like bra som dyrere merker.

uenig når det gjelder upa1, den har en minst like god oppløsning i toppen som 2250 hvis ikke bedre

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Blir ikke dette ca det samme som biltemakabler, eller lampettledning?

De kablene jeg har foreslått ser nå langt mer proft ut:
    http://static1.avforum.no/minhjemmek...2d3df7f1e2.JPG
    Ser ut ???

Skal vel låte rett kjenner ikke di kablene du prater om, men å få en dårlig kabel til å se bra ut er jo bare å trekke en strømpe over

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Får vel si en bra ting om Emotiva her da og di er gode til film he he

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt flere si det samme..At de foretrekker upa1/2 framfor Parasound til musikk.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    uenig når det gjelder upa1, den har en minst like god oppløsning i toppen som 2250 hvis ikke bedre

jeg er også her veldig uenig. og mener selv at Halo er betydelig bedre enn NC, og jeg gikk fra NC til Halo, mye pga at den var bedre på detaljering og til stereo bruk. jeg mener at Emotiva, også XPA serien er bedre over hele fjøla enn NC, og at den ikke var veldig langt unna A21, der var det prisen som gjorde utslaget for min del, det var rett og slett så lite at jeg ikke kjente det som et stort tap..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Hørt flere si det samme..At de foretrekker upa1/2 framfor Parasound til musikk.

+1

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen er at smaken er som baken...

Side 553 av 1034 FørsteFørste ... 53 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 549 550 551 552 553 554 555 556 557 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •