Klipsch klubben - Side 552

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 552 av 1033 FørsteFørste ... 52 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 548 549 550 551 552 553 554 555 556 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 ... SisteSiste
Viser resultater 11,021 til 11,040 av 20659
    Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    liker både hca fra parasound og emotiva på klipsch men mener denne vincent forsterkeren er "highend" i forhold og veldig nærme en god rørforsterker noe den også delvis er hehe
    For min del trykker det sikkert godt nok med vincent da jeg bruker sub i tillegg.
    Trykker ikke mer en forventet av HK.

Men den spiller ikke slik jeg vil med klipsch.

Har en dali ikon sub mk1.
    Den er ikke god nok til vanlig stereo oppsett.
    Vurderer heller en Xtz 12" i stede.

Dali suben har kun linje inngang.
    Skulle hatt mulighet for og koble med vanlig ht kabler.

Tror jeg blir og bytte til vincent.
    Takker for tips.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    For min del trykker det sikkert godt nok med vincent da jeg bruker sub i tillegg.
    Trykker ikke mer en forventet av HK.

Men den spiller ikke slik jeg vil med klipsch.

Har en dali ikon sub mk1.
    Den er ikke god nok til vanlig stereo oppsett.
    Vurderer heller en Xtz 12" i stede.

Dali suben har kun linje inngang.
    Skulle hatt mulighet for og koble med vanlig ht kabler.

Tror jeg blir og bytte til vincent.
    Takker for tips.
    Hvor bor du?

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder til i nordland.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere tips til høytalerkabler til Klipsch RF-82?
    Vil ha gode kabler, som ser bra ut, og ikke koster skjorta!
    Har sett på Xindak, de kommer på 6-800kr for 2.5m kabel til hver front.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvor bor du?
    Holder til i nordland!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Brukes både til musikk og film, skal ha surround når den tid kommer

Blir vel fra 10-15000.

Får XPA-1 blokkene til 11000. Noen som har prøvd dei på RF-83??
    Til den prisen får du nok tak i en brukt usher og den spiller sinnsykt bra med høyttalerene dine pluss RF7 og Cornwall III
    Ville mye heller godt for det for høyttalerene dine er knall gode også til musikk.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    Kabler er sykt vanskelig, ville om du har en snill forhandler prøvd å deponere på litt forskjellig og tatt med en kompis eller to på blind test
    Selv om det ikke er helt store forskjellen i den prisklassen kan det merkes på Klipsh.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lokale har bare Supra og Ply..
    Men noen må jo ha testet dette før, hva bruker dere på RF-82?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er opptatt av at kabler må koste mye, så anbefaler jeg disse;
    Fun"K"cable 1040 - Fnky

Bruker dem selv til RF-63, og lyden er helt glimrende!

Har anbefalt disse til andre før, men det virker som om enkelte her mener at kabler må koste mye før de viser interesse. Jeg tror ikke noe på at kabler må være dyre for å låte bra (men jeg har da altså ikke testet merkekabler heller, skal det inrømmes). Mitt tips er at man heller bruker tusenlappene på noe annet morsomt (spesielt hvis du ikke har mulighet til å teste ulike kabeltyper først) Bare et tips...

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    med rf63 eller rf7 mkll? og er det med music angel?
    RF63. Mest med 3900-en. Med Music Angelen så er det så forbaska gøy å spille høyt atte ... Men jeg kan ikke klage, har ikke jobbet så veldig mye med plassering enda. Lenge leve latskapen!

Har noen hørt noe nytt angående rt10/rt12 mkII?

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Van den Hul CS122 er en perfekt kabel til Klipsch. Sammen med Vdh signalkabelen The First, som er desverre litt dyrere, lager en killer kombinasjon.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Til den prisen får du nok tak i en brukt usher og den spiller sinnsykt bra med høyttalerene dine pluss RF7 og Cornwall III
    Ville mye heller godt for det for høyttalerene dine er knall gode også til musikk.

hos meg danket Emotiva ut meritterte og dyrere elektronikk som f.eks Parasound Halo A21 og A23, hadde før den tid også NC2250 og NC2125, og har ingen som helst problem med å anbefale Emotiva til RF83, de spiller ikke bare bra til prisen, men de spiller bra dersom de hadde kostet mer også. (det er selvsagt en smakssak hva man liker, men de funker)

Blant Parasound jeg nevnte, pluss rotel RB1080 / 1070, rb1092, så er faktisk Emotivaen den jeg hadde valgt, og da spesielt siden de er forholdsvis billige, og lett selges dersom man ikke er fornøyd.. Emotiva er ikke verdens beste, men de har gode prestanda, og en match som passer godt til Klipsch for mange..

Noen har vært utsatt for støy, jeg har hatt 3 stk Emotiva i hus, den ene var faktisk mer følsom for støy/brum enn de andre, faktisk i dette tidspunkt jeg gikk over kabelsalat og skilte strøm kabler aleine, signal kabler aleine, og høytaler kabler aleine, og fikk litt system - etter dette: ingen støy i det hele tatt..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hos meg danket Emotiva ut meritterte og dyrere elektronikk som f.eks Parasound Halo A21 og A23, hadde før den tid også NC2250 og NC2125, og har ingen som helst problem med å anbefale Emotiva til RF83, de spiller ikke bare bra til prisen, men de spiller bra dersom de hadde kostet mer også. (det er selvsagt en smakssak hva man liker, men de funker)

Blant Parasound jeg nevnte, pluss rotel RB1080 / 1070, rb1092, så er faktisk Emotivaen den jeg hadde valgt, og da spesielt siden de er forholdsvis billige, og lett selges dersom man ikke er fornøyd.. Emotiva er ikke verdens beste, men de har gode prestanda, og en match som passer godt til Klipsch for mange..

Noen har vært utsatt for støy, jeg har hatt 3 stk Emotiva i hus, den ene var faktisk mer følsom for støy/brum enn de andre, faktisk i dette tidspunkt jeg gikk over kabelsalat og skilte strøm kabler aleine, signal kabler aleine, og høytaler kabler aleine, og fikk litt system - etter dette: ingen støy i det hele tatt..
    Skjønner ikke hvor parasound og emotiva kommer med mot usher men forklar gjerne nærmere om du har hørt den?

Usher 1,5 Effektforsterker 2x150 watt 8 ohm,2x500watt 1 ohm ser du stabiliteten her så kan du se hva du prøver og sammenligne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvor parasound og emotiva kommer med mot usher men forklar gjerne nærmere om du har hørt den?

1,5 Effektforsterker 2x150 watt 8 ohm,2x500watt 1 ohm ser du stabiliteten her så kan du se hva du prøver og sammenligne

Hvis du leser innlegget et par 3 ganger til, så ser du tydelig at jeg ikke nevner usher en eneste gang..

Over til det andre; du har ikke akkurat udelt positivt uttalt deg om Emotiva tidligere, mye pga støy. jeg kom i dette tilfelle med et ekspempel på nettopp dette, da jeg har hatt flere Emotiva, en med støy og hvor lett dette var å fikse.

I tillegg kom jeg med eksempler på mer meritterte produsenter, til en dyrere penge, som jeg valgte bort til fordel for Emotiva, bare for å vise at prislappen langt derifra gjør Emotiva dårligere - tvert imot stiller den pga ytelse pr krone bedre, nettopp pga pris.. når jeg solgte min Halo A21 som vel ligger rundt 20-25k, til fordel for Emotiva til 8000kr, sier det litt om at Emotiva ikke er noe dårlig - det ville isåfall bety at jeg er skakk dauhørt, eller at Halo A21 som er lovprist av mange også er dårlig..

Så mitt innlegg var ikke ment som noe annet enn en opplysning og hjelp til spørsmålet som ble stilt, ikke som kritikk av verken deg eller Usher, ei heller noe sammenligning fra min side...

specs, pris og ytelse er en viktig ting, men vel så viktig er hvordan forsterkeren bruker kreftene og specs'a.

Nylig fikk jeg teste litt Mcintosh, deriblant MC275, 2102, og litt 402 og 501:

leser man specs burde både 402 og 501 slå knockout i de fleste tilfeller, hvis ikke alle tilfeller, de er kraftigere, klarer å drive langt fler høytalere til max, men måten 275 og 2102 brukte kreftene sine på, klangen, lydbildet og totalen ble rett og slett bedre for meg, det kom selvsagt an på behov - hadde kanskje ikke vurdert 275r på store tungdrevne høytalere, da hadde 501 vært mye mye bedre anyways, men på lettere Klipsch høytalere spilte rett og slett de "svakere" rørforsterkerne så magisk...

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser innlegget et par 3 ganger til, så ser du tydelig at jeg ikke nevner usher en eneste gang..

Over til det andre; du har ikke akkurat udelt positivt uttalt deg om Emotiva tidligere, mye pga støy. jeg kom i dette tilfelle med et ekspempel på nettopp dette, da jeg har hatt flere Emotiva, en med støy og hvor lett dette var å fikse.

I tillegg kom jeg med eksempler på mer meritterte produsenter, til en dyrere penge, som jeg valgte bort til fordel for Emotiva, bare for å vise at prislappen langt derifra gjør Emotiva dårligere - tvert imot stiller den pga ytelse pr krone bedre, nettopp pga pris.. når jeg solgte min Halo A21 som vel ligger rundt 20-25k, til fordel for Emotiva til 8000kr, sier det litt om at Emotiva ikke er noe dårlig - det ville isåfall bety at jeg er skakk dauhørt, eller at Halo A21 som er lovprist av mange også er dårlig..

Så mitt innlegg var ikke ment som noe annet enn en opplysning og hjelp til spørsmålet som ble stilt, ikke som kritikk av verken deg eller Usher, ei heller noe sammenligning fra min side...

specs, pris og ytelse er en viktig ting, men vel så viktig er hvordan forsterkeren bruker kreftene og specs'a.

Nylig fikk jeg teste litt Mcintosh, deriblant MC275, 2102, og litt 402 og 501:

leser man specs burde både 402 og 501 slå knockout i de fleste tilfeller, hvis ikke alle tilfeller, de er kraftigere, klarer å drive langt fler høytalere til max, men måten 275 og 2102 brukte kreftene sine på, klangen, lydbildet og totalen ble rett og slett bedre for meg, det kom selvsagt an på behov - hadde kanskje ikke vurdert 275r på store tungdrevne høytalere, da hadde 501 vært mye mye bedre anyways, men på lettere Klipsch høytalere spilte rett og slett de "svakere" rørforsterkerne så magisk...
    Har selv kjørt 2 gange 16 watt rør på mine horn og det rocker mer enn nok watt er tull, stabilitet er det jeg leter etter sammen med god musikalitet.
    Jeg er desverre ingen fan av emotiva støy eller ikke, men vi har alle forskjellig smak og det viktigste som jeg alltid sier er at man selv er fornøyd hva andre skulle mene er jo totalt uinnterresant om nettop du liker det
    Vi har alle forskjellig økonomi og smak og tak gud for det hvis ikke hadde denne verden vært sort/hvitt

Alle mine kabler er skjermet og strøm ligger ikke med signal hos meg det lærte man vel allerede som 18 åring med første bil stereo og dynamo sus

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg ikke liker Emotiva gjør ikke det Emotiva dårlig er mye annet jeg heller ikke liker som koster flesk he he

Går ikke på pris for min del jeg liker lite av høy klasse også nettop fordi mye ikke gir i nærheten av pengene det koster.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjørt 2 gange 16 watt rør på mine horn og det rocker mer enn nok watt er tull, stabilitet er det jeg leter etter sammen med god musikalitet.
    Jeg er desverre ingen fan av emotiva støy eller ikke, men vi har alle forskjellig smak og det viktigste som jeg alltid sier er at man selv er fornøyd hva andre skulle mene er jo totalt uinnterresant om nettop du liker det
    Vi har alle forskjellig økonomi og smak og tak gud for det hvis ikke hadde denne verden vært sort/hvitt

Alle mine kabler er skjermet og strøm ligger ikke med signal hos meg det lærte man vel allerede som 18 åring med første bil stereo og dynamo sus
    :-)

Oppgradering kommer nok uansett, man bare vet ikke det enda... Gleder neg sykt til å koble til mcintoshen må jeg innrømme - Klipsch'a skal få rør :-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner jo godt at mange reagerer på at jeg ikke liker emotiva, men tro meg jeg reagerer ikke slik på folk som ikke liker Horn. Vi er alle forskjellige og om noen ikke liker horn så er det bare fordi vi mennesker har forskjellig smak og det er da bare sundt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-)

Oppgradering kommer nok uansett, man bare vet ikke det enda... Gleder neg sykt til å koble til mcintoshen må jeg innrømme - Klipsch'a skal få rør :-)
    Tror meg rette elektronikken og rør til Klipsch og du er kommet til himmelen

275 er en av di virkelig gode der og det finnes et hav av kule rør forsterkere jeg kan bare desverre forlite om det selv om jeg har hørt endel.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra ply 3,4 er en helt grei kabel til en hygglig pris
    Vansklig å finne bedre i den prisen spør du meg.

Side 552 av 1033 FørsteFørste ... 52 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 548 549 550 551 552 553 554 555 556 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •