Klipsch klubben - Side 550

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 550 av 1034 FørsteFørste ... 50 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 546 547 548 549 550 551 552 553 554 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 ... SisteSiste
Viser resultater 10,981 til 11,000 av 20677
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ganske forundret å lese om dine erfaringer. Positivt "that is".

Fra EC og B&W til Klipsch. Viser vel egentlig hva som bor i Klipsch. Hadde egentlig tapt penger på veddemål der...

Nå vet jeg ikke hvor ofte du bytter utstyr, men mitt inntrykk er at du er en (positiv) kritisk kar som vet hva du vil ha og at Klipsch faller såpass i smak hos deg (gitt historisk preferanse av utstyr) gjør at jeg nok en gang tenker på hvorfor de lengste trådene på ulike fora omhandler Klipsch.

En grunn er nok at de er "tøffe". En annen er muligens at de er "billige". Hovedgrunnen er nok at de er vanvittige musikkformildere.

Vi blir nok flere etterhvert som tiden går.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Mine RF-7 II tar nå helt av her hjemme i hvertfall. Ikke innspillingsmessig. De bare tar av. De funker rått på lavt volum, rått på middels volum og rått på høyt volum. Når det blir ekstremt høyt bare flirer de deg i trynet og måker på med noe som minner mest om en blanding av bulldoser og travhest som går til fysisk angrep på deg. Spesielt med så mye oppegående krefter jeg har til rådighet. Jeg har enda ikke funnet begrensningen på disse. De svarer alltid med mere vold, luft og dynamikk når man skrur opp, og den slitsomme toppen har jeg enda ikke funnet uansett volum.
    Opplever det samme her hjemme med mine "gamle" RF-7. Folk er på besøk å lytter, de justerer volumet og alt og de sitter og nyter musikken sin. Etterhvert blir de som regel nyskjerrige på hvor høyt dette går uten å bli ubehagelig. Er tross alt rimelig store høytalere. Når de da tror de nærmer seg grensen er det morro å ta over fjernkontrollen, og bare pøse på. De fleste blir bare sittende igjen å måpe da

Favoritten min for å vise hva de er gode for med tanke på volum og trøkk er "Infected Mushrooms - Neverever Land" Denne skremmer livet av de fleste hos meg, selv med SUB'ene slått av. Har faktisk flere ganger vist folk den som faktisk er ganske drevne med anlegg uten SUB'ene mine uten og si ifra, og de er overbevist om at SUB'ene må ha stått på. Slikt er morro

Angående slitsom topp. Har hatt flere på besøk som ALDRI skal ha Klipsch, for de er så harde i toppen. Etter en lytterunde her forandrer de fort mening. Slitsom topp er nødt til å komme av for lite effekt, eller dårlig matching spør du meg, for jeg må spille sinnsykt høyt for at jeg skal synes det er plagsomt i toppen, og da tror jeg faktisk ikke det er toppene mine som er problemet, men det at det rett å slett er latterlig høyt.....

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en audiofil som har vært i de siste 30 årene sammen med mange studio monitorer blandt annet fra B&W Matrix 805, Acoustic Energy AE Signature AE1, ProAc R 1SC,.....og må si at en billig Klipsch 82RF imponerer meg, til halv pris mer enn de alle over nente høyttalere. Så mye har jeg å si om Klipsch RF82.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke det er galt, men du (Kane) er klar over at du bygger opp under den éndimensjonale Klipschmyten: HØYT!

Alle høyttaler kan spille høyt. Plagsom høyt. Er det ikke mer viktig å spille flott, pent, engasjerende, transparent, med driv, livlig, naturtro, osv.

Men, du får unnskylde mitt gamle sinn, som var ferdig med HØYT (...kult!) for lenge siden.

Ikke det; folk må vektlegge hva de vil.

Bare greit for nye lesere og potensielle medlemmer å vite at Klipsch er mer enn HØYT!

Skal du (..som er ny leser ..) ha en høyttaler som kan spille HØYT!? Kjøp Klipsch. Eller noe annet. Spiller ingen rolle.

Skal du ha noe som spiller vanvittig flott. Start med Klipsch, og hør hva du synes selv.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-7 IIs 1.75" titanium hornløsning er nå faktisk i referanseklasse i prisklassen tør jeg påstå. B&W fremstår med betydelig ekstra metallisk zing i øvre mellomtone (spesielt 800 S-serien) samtidig som de ikke klarer å konkurre når det gjelder følelse av luft og åpenhet siden hornløsningen fokuserer så mye mer av den høyfrekvente energien mot deg. Med andre ord opplever jeg RF-7 II som mer avslappet i toppen enn 805S, samtidig som jeg har vesentlig mer luft, dynamikk og åpenhet. Jeg kan rett og slett ikke forklare dette på noen annen måte enn at det faktisk er snakk om reell oppløsning, uansett hvor upolitisk korrekt dette måtte være.
    Men nå skal det sies at 800-serien kan låte ekstremt oppløst og åpne de også, men det krever at man har et rom med mye plass tilgjengelig rundt høyttalerne og kontroll på refleksjoner. Jeg vet om i hvertfall ett dedikert oppsett med 803S som spiller meget bra (riktignok bikker det litt over kanten i toppen i noen tilfeller). Men jeg er overbevist om at det er langt enklere å få godlyd i normale rom med Klipsch høyttalere om mine er representative for de øvrige Klipsch høyttalerne.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch folk, ta å hør på denne sangen når dere har mulighet, for ett synnsykt trøkk og rå lyd det er. Fugly - Single Edit - DJ Lee - Spotify

Kom gjerne med noen ord.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-7 mkII er egentlig "latterlig store". Hvor stort er rommet ditt, marsboer? Og, hva er avstand fra elementene til bakvegg og sidevegg? Greit å vite for de som er ute etter godlyden.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sier ikke det er galt, men du (Kane) er klar over at du bygger opp under den éndimensjonale Klipschmyten: HØYT!
    Grunnen til jeg snakker om høytspilling er fordi det var det marsboer snakket om nå. Å nei, alle høytalere kan ikke spille høyt.

Hele grunnen til jeg er så sinnsykt fornøyd med mine RF-7 er at de spille helt sinnsykt pent på ALT av volumer. Har vært innom VELDIG mye høytalere opp igjen, og har også kompiser med alt mulig stående nå. Det jeg liker med Klipschene er at de faktisk er helt på høyde med det meste annet jeg har testet innen for rimelighetens grenser for omtrent lik pris og jeg liker lyden på RF-7 mine best til nå. At jeg kan spille opp på brutale volumer er bare en bonus. Prikken over i'en er at selv ved disse volumene spiller RF-7'ene mine utrolig pent.

Er en gammel gubbe selv nå, så jeg er ikke glad i høy lyd slik jeg var før. Skal jeg spille opp nå må det låte skikkelig bra. Anstrengt høy lyd er ikke aktuelt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i heite da. Hvor stort rom har du RF-7 i? Jeg gikk fra RF-62 til RF-63 i mitt rom, og lyden ble mye bedre. Sier du nå at RF-7 (mkII) vil være enda bedre?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ikke mye å tape på det, forsatt folk som ringer meg og vil kjøpe mine, eller rettere sagt de jeg hadde
    Du slipper mere mas hvis du gjør noe med denne:wink:
    Klipsch Rf 63 selges , sorte m/ soundcare spikes

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føreloby holder jeg meg stor fornøyd med 82RF, men vurderer en 63RF eller RF7, hvis pris er riktig, uten at jeg har hørt dem.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter på langvegg av ymse praktiske årsaker. Her er det 330cm fra front til bakvegg.
    Høyttalerne står bare 40cm ut fra vegg. De sto lengre ut før, men det fungerte ikke så bra.
    Sofaen står i tillegg 30cm ut fra bakvegg, noe som er helt kritisk for å få frem godlyden. Før satt jeg helt inntil og da fløt det ikke skikkelig ut.
    Det er ca 225cm fra øra til høyttaler, så de ruver skikkelig der de står
    Avstand mellom høyttalerne er 220cm (center på begge horn) vinklet bare omlag 20 grader inn for å kompensere for noe kort avstand mellom høyttalerne. Litt mer vinkling og lyden forsvinner ikke lenger langt utover høyttalernes plassering.

Avstand til høyre sidevegg er 107 cm og venstre 157cm. Jeg hadde akustikkplater der med 805S, men dette ble bare matt og tamt med RF-7 II siden det lille de sprer dit med såpass god avstand bare oppleves positivt luft og dynamikkmessig.

Rommets mål: 520x330x220 (bxdxh)
    Jeg sitter ikke symmetrisk fordi pipa er i veien

Om lyden er god eller ei får nesten andre avgjøre. Men jeg har aldri vært i nærheten av dette i eget oppsett før. Det spiller liksom "komplett" fra bunn til topp. Dette vil ikke si perfekt, siden dette ikke er mulig i denne prisklassen, men at det ikke oppleves som distraherende musikalskt på noe vis og at jeg ikke sitter der med umiddelbare hi-fi tvangstanker slik jeg alltid pleier å få når noe er litt "off". Det beste er at følelsen av lydmessig kompromiss er fraværende. Det kan spille raffinert, oppløst, lavt og grisehøyt med en dynamikk så godt som alle andre hi-fi nisser ikke aner at eksisterer i de selvsamme platene de selv spiller.

Men elektronikken er jo selvfølgelig essensiell for å få frem virkelig god lyd med luftig og finkornet flyt og ekstrem kontroll. Det var helt tydelig at RX-V3900 var en kraftig kvalitetsbrems så lenge den fungerte som pre og tildels også DAC. De tre komponentene i elektronikkjeden på stereosiden har jo trossalt en samlet nypris på ca 100k. Ikke helt ubetydelig som forutsetning for god lyd.

Kort sagt er konklusjonen at forvrengningsfri elektronikk, finplassering av høyttaler og finplassering av lytteposisjon er det som skal til

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Tankeeksperiment: Du får 50K til å kjøpe EC 4.8 og EC 250R. Hadde du benyttet de 50K for å benytte på RF-7 mkII?

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt kg 5.5 og mener at inntegering mellom horn og midtbass var ikke noe bra, jeg mener også at det er mye bedre på rf82. Så jeg er ikke helt sikert på at RF-7 gjør en bedre jobb .

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Jeg har hatt kg 5.5 og mener at inntegering mellom horn og midtbass var ikke noe bra, jeg mener også at det er mye bedre på rf82. Så jeg er ikke helt sikert på at RF-7 gjør en bedre jobb .
    Delefrekvensen er flyttet på RF-7 II kontra tidligere utgaver. Her spiller hornet helt ned til 1200hz før de to bassene tar over. Jeg kan LOVE deg at hele mellomtoneområdet oppleves særdeles sømløst, homogent og ikke minst med en helt fantastisk dynamisk kontrast.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ikke skal ledes inn i fristelse, men finner veien selv: Hvilke andre Klipsch har du hørt i ditt eget rom?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Tankeeksperiment: Du får 50K til å kjøpe EC 4.8 og EC 250R. Hadde du benyttet de 50K for å benytte på RF-7 mkII?
    Det spørs hva jeg hadde hatt av elektronikk og høyttalere før, selvsagt
    EC 4.8 er helt seriøst ikke verdt prisen. Jeg har hatt den selv. En kompis hadde også denne preen, men kjøpte seg en Audio Valve Eclipse etter at han fikk høre min i sitt eget anlegg side om side med EC 4.8. Jeg var også der og sammenlignet.

Av de skikkelige preene jeg har hatt, EC 4.8, Parasound JC-2, Audio Valve Eclipse og GamuT D3 har EC 4.8 skilt seg ut klart i negativ retning. Det går først og fremst på oppløsning. Den låter rett og slett mer grovkornet enn de andre jeg har hatt og misser informasjon. Dette var noe av det første kompisen min la merke til når han satte inn Eclipsen i sitt anlegg (med EMC 1UP og AW180). Dersom EC lyden er noe som treffer hjertet ditt er vi i hvertfall to EC-karer som begge foretrekker Audio Valve Eclipse som pre fremfor EC 4.8 i eget anlegg. Den låter rett og slett mer kompromissløs EC enn EC 4.8 selv.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ikke skal ledes inn i fristelse, men finner veien selv: Hvilke andre Klipsch har du hørt i ditt eget rom?
    Ingen. Jeg har ikke noe etablert forhold til Klipsch utover de sedvanlige fordommer som medfølger det å være en langtids B&W eier.

De eneste høyttalerne jeg har hatt i front i dette rommet er:
    B&W 683
    Gallo Ref 3.1
    B&W 805S
    og nå RF-7 II.

Én høyttaler skiller seg ut som den i særklasse best fungerende fra bunn til topp i dette rommet. Men det var ikke et tilfeldig valg. Jeg kjenner rommet mitt såpass at jeg visste jeg trengte basselementer i en viss høyde, mye membranareal og en form for hornløsning i mellomtone/topp. Aktuelle kandidater var Tannoy DC10T og Klipsch RF-7 II. Klipsch var rett og slett den første (og billigste) jeg kunne få tak i.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv overrasket over "lille" RF52 II som guttungen fikk her om dagen,maken til lyd fra helt uinnspilte høytalere,fungerer perfekt med rør

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tar jo helt av!!! en på hifisentralen selger sine Quad ESL 2905 for å kjøpe seg Klipsch,eneste merkelige er at "alle" snart vil ha KLIPSCHHHH

Side 550 av 1034 FørsteFørste ... 50 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 546 547 548 549 550 551 552 553 554 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •