Klipsch klubben - Side 545

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 545 av 1033 FørsteFørste ... 45 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 541 542 543 544 545 546 547 548 549 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 ... SisteSiste
Viser resultater 10,881 til 10,900 av 20659
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Er ytterst få som har støyproblemer på Emotiva, og det er veldig få likhetstrekk mellom de som har det.
    Og om man har en flott og fin strømkabel mellom stikket og sikringskapet så betyr ikke det at strømkursen er tipptopp.

Det som er teit er at Emotiva ikke får 'simulert' denne problematikken da de ikke har tilgang på 220V-strømnett slik som vi har her.
    Hadde vært morsomt å hørt med noen andre i sverige, danmark osv. Om det er registrert problemer der, eller om det bare er sære norge med sitt sære strømnett som opplever dette.

Men igjen, vedlig sært at noen har det og noen ikke har det.
    Du mener vel at om jeg bor 1,6 km fra trafo og nettet her er helt nytt heller ikke betyr noe da eller?
    Her er det 400v anlegg helt nytt bolig felt nær trafo og inget annet stereo utstyr har dette problemet MERKELIG
    Som jeg sa i tidliger innlegg forsvant støyen med blokkene og kom med di forklar den da er du snill?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Etter det jeg har forstått er dette kun ett problem vi har i Norge grunnet strømnettet vårt her til lands er skikkelig steinalder, ihvertfall visse plasser. Men som du sier, er alikevel ikke så mange som har problemet heldigivs.
    Helt enig med deg her og vi kunne hatt mye bedre di fleste steder. I mitt tidligere hus var stereo`n betydelig bedre om natta

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke at strømnett er problem, det er mye roligere og støy er mye lavere på natta.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Tror ikke at strømnett er problem, det er mye roligere og støy er mye lavere på natta.
    Spør du meg, så høres det jo ut som om at det faktisk er strømnettet. Dette er selvsagt mye mindre belastet om natten når folk flest sover.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt det med strømmfiltrering er butkastet tid og penger.
    I tilleggg forsvinner en stor del av dynamikk.
    Og sist men ikke minst, ingen har klar bevis at det er strømmproblem, men det er en del som tror det. Jeg tror ikke, så lenge spenning i nettet holder seg stabilt på 220-240v.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Spør du meg, så høres det jo ut som om at det faktisk er strømnettet. Dette er selvsagt mye mindre belastet om natten når folk flest sover.
    Det er nok helt riktig for med dårlig strøm nett blir det bedre om natten akkurat som i mitt gammle hus. Satt ofte å hørte musikk kl 2-3 om natten for da var det best he he
    Så er jeg vel ekstremt kresen og lytter etter minste feil.....
    Mulig man trenger profesjonell hjelp mot dette

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt det med strømmfiltrering er butkastet tid og penger.
    I tilleggg forsvinner en stor del av dynamikk.
    Og sist men ikke minst, ingen har klar bevis at det er strømmproblem, men det er en del som tror det. Jeg tror ikke, så lenge spenning i nettet holder seg stabilt på 220-240v.

Hvordan er regnestykket ditt på miste dynamikken og hvilket utstyr refererer du til?

Med stor nok enhet for strømfiltrering vill jeg si 100% sikkert at denne påstanden er feil

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Hvordan er regnestykket ditt på miste dynamikken og hvilket utstyr refererer du til?

Med stor nok enhet for strømfiltrering vill jeg si 100% sikkert at denne påstanden er feil
    Det finnes ikke noen regnestyke som kan bevise det, men det som skjer med filtrering er at en del at toppene i musikk forsvinner, og det hele blir litt roligere, rundere, og delvis kjedeligere.
    Når de gjelder utstyr, det var mye rart i siste 25 år, mye fra B&W, ProAc, Klipsch, Gryphon, DP, EC, Marantz, Thule,......AE, NAD, Sony,.......uh....uh....osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil hca 1000 løfte lydbildet på rf82 kontra onkyo 707 alene? Ikke for å starte en pristråd, men er det en fornuftig pris på den som ligger til salgs på forumet?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Vil hca 1000 løfte lydbildet på rf82 kontra onkyo 707 alene? Ikke for å starte en pristråd, men er det en fornuftig pris på den som ligger til salgs på forumet?
    Hca 1000 har jeg kun prøvd på Klipsch Chorus II der den gjorde en meget god jobb

Det vil garantert gi mer dynamik og kontroll sammen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker harleyy, enn prisen har du noen peiling på den?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=72710&cat=12

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke noen regnestyke som kan bevise det, men det som skjer med filtrering er at en del at toppene i musikk forsvinner, og det hele blir litt roligere, rundere, og delvis kjedeligere.
    Når de gjelder utstyr, det var mye rart i siste 25 år, mye fra B&W, ProAc, Klipsch, Gryphon, DP, EC, Marantz, Thule,......AE, NAD, Sony,.......uh....uh....osv.
    Selv på mine klipsch Horn kan jeg absolutt ikke høre noen dårligere lyd med filtrering og om noen høyttaler som burde høre det burde Horn med sensibelitet på 105db gjøre det. Synes dette virker utrolig rart da mange som bruker detter er i aller dyreste high end verden. Skal ikke si at ingen kaster bort penger unødvendig, men det er en grunn til at filtrering blir så mye brukt og norge er ekstrem dårlig på strøm.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid slitt med litt støy på la scala og diverse forsterkere.Fikk litt bakoversveis her om dagen da jeg dro en kjøtekabel fra verktøyboden(jordet kontakt) til anlegget og det meste av støyen forsvant!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har alltid slitt med litt støy på la scala og diverse forsterkere.Fikk litt bakoversveis her om dagen da jeg dro en kjøtekabel fra verktøyboden(jordet kontakt) til anlegget og det meste av støyen forsvant!
    He he kanskje du har mindre last og dill på denne kursen, alt spiller inn på slike høyttalere vi 2 har

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på du ikke blander litt nå? Det er jo ikke "musikken" (kildesignalet) som filtreres. I strømnettet skal det være 220-240V, men det kan være peaker/diper utover dette. Et strømfiler likeretter strømmen, og endrer det tilbake til vekselspenning med mindre spredning og riktig/gjevn frekvens (50 Hz). Med andre ord gjør den strømmen slik den "skal være". Strømmen blir da innenfor trafoens arbeidsområde - i f.eks forsterkeren. Jeg kan ikke se hvordan det kan være ødeleggende for musikken at trafoen blir matet med strøm spesifisert i det arbeidsområdet den er designet for. Spørsmålet er jo om man trenger strømfilter og om det utgjør særlig forskjell? Jeg trodde strømmen i Norge var ganske bra.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Sikker på du ikke blander litt nå? Det er jo ikke "musikken" (kildesignalet) som filtreres. I strømnettet skal det være 220-240V, men det kan være peaker/diper utover dette. Et strømfiler likeretter strømmen, og endrer det tilbake til vekselspenning med mindre spredning og riktig/gjevn frekvens (50 Hz). Med andre ord gjør den strømmen slik den "skal være". Strømmen blir da innenfor trafoens arbeidsområde - i f.eks forsterkeren. Jeg kan ikke se hvordan det kan være ødeleggende for musikken at trafoen blir matet med strøm spesifisert i det arbeidsområdet den er designet for. Spørsmålet er jo om man trenger strømfilter og om det utgjør særlig forskjell? Jeg trodde strømmen i Norge var ganske bra.
    Utrolig godt skrevet

Spørsmålet er jo om man trenger strømfilter og om det utgjør særlig forskjell?
    I gamle huset mitt ja i det nye nei. Tror det varierer veldig og det er vel noe av problemet....
    Tror det er en god grunn til at nye hus er 400v inn og ikke 220v som før men strøm er ikke min sterke side jeg vet kun hva jeg hører he he
    Det er med stor sikkerhet forskjell fra mitt gamle hus til der jeg bor nå, men kjenner ikke mange som sliter med dette kun noen få og di er like gale som meg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva

Vet ikke hvorfor jeg svarer på dette i denne tråden, men det er ikke noe problem å stimulere en 230 Volts situasjon for Emotiva. Alle kan igrunn gjøre det. Tar ikke mye kunnskap for oss her hjemme å skape en 110 volts situasjon heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel egentlig fortsette denne diskusjonen i Emotiva-tråden og ikke her inne?

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Electrocompaniet AW 180 eller AW250R på RF-7.
    Prøver å finne et brukt forsterkersett. Jeg har ikke fått mine RF-7 ennå, og har svært lite erfaring med Klipsch. Ser for meg at de kan bli litt annerledes i toppen i forhold til hva jeg er vandt til, så kanskje et varmt forsterkersett kan gjøre susen.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Noen som har erfaringer med Electrocompaniet AW 180 eller AW250R på RF-7.
    Prøver å finne et brukt forsterkersett. Jeg har ikke fått mine RF-7 ennå, og har svært lite erfaring med Klipsch. Ser for meg at de kan bli litt annerledes i toppen i forhold til hva jeg er vandt til, så kanskje et varmt forsterkersett kan gjøre susen.
    Det fungerer megert bra

Electrocompaniet er litt varm og rolig i lyden så det er en sinnsykt god match.
    Har selv kjørt rent Electrocompaniet på mine Horn og det er faktisk noe av det beste jeg har hørt

Side 545 av 1033 FørsteFørste ... 45 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 541 542 543 544 545 546 547 548 549 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •