Klipsch klubben - Side 544

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 544 av 1033 FørsteFørste ... 44 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 540 541 542 543 544 545 546 547 548 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 ... SisteSiste
Viser resultater 10,861 til 10,880 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da kom jeg endelig over en svært lite brukt strøken McIntosh MC275r i siste utgave på hifisentralen i dette øyeblikk. den er ca 6 mnd gammel, og handel er i boks så sant frakt går smertefritt! nå begynner jakten snart på diverse rør til å teste med:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Da kom jeg endelig over en svært lite brukt strøken McIntosh MC275r i siste utgave på hifisentralen i dette øyeblikk. den er ca 6 mnd gammel, og handel er i boks så sant frakt går smertefritt! nå begynner jakten snart på diverse rør til å teste med:-)

dette blir skøy en knallforsterker det der

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    dette blir skøy en knallforsterker det der

jeg har hvertfall vært helfrelst siden jeg hørte den.. og når jeg i utgangspunktet trolig kom til å "bestille" ny via soundgarden i disse tider til 10k mer, er det et kupp!

hadde den trivelige og behjelpelige karen på soundgarden fått fatt på importør etter planen i dag, så hadde jeg trolig allerede bestilt den ny..
    så fort kan ting snu, så må trolig ringe og gi beskjeden til han i morgen:-P

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på Nc2250. Fått flere tips om denne da jeg har lenge lyst til å prøve noe nytt, men ikke bruke en formue. Fikk den for en nette pris av 6500 brukt, som er ganske så grei pris.

Mest spent på mellomtonen og diskanten, som jeg følte manglet noe med emotiva. Ble litt grøtete ved høyt volum:twisted:

Men på film tviler jeg at jeg klarer å høre noe forskjell for der er emotiva og klipsch konge

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Er spent på Nc2250. Fått flere tips om denne da jeg har lenge lyst til å prøve noe nytt, men ikke bruke en formue. Fikk den for en nette pris av 6500 brukt, som er ganske så grei pris.

Mest spent på mellomtonen og diskanten, som jeg følte manglet noe med emotiva. Ble litt grøtete ved høyt volum:twisted:

Men på film tviler jeg at jeg klarer å høre noe forskjell for der er emotiva og klipsch konge

det blir en smakssak, NC'en er en god forsterker, og til den prisen er det en meget hyggelig pris også - trår nok ikke feil med det!

blir spennende å høre hva du synes etterhvert:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Riis
    Hei. Ser noen har prøvd ut Emotiva forsterkere på Klipsch her. Og det er mange forskjellige svar man får ang Emotiva, noen sier at det er bare å styre unna (trafo støy etc), mens andre er kjempefornøyde.

Jeg ser for det meste på film, men spiller selvfølgelig en masse musikk på fest (og jeg liker å spille høyt, og jeg liker bass). Jeg er ikke av typen som setter meg ned for å høre på musikk, det er ihvertfall veldig sjeldent.
    Hvordan er Emotiva på hjemmekinofronten? Jeg har et par Klipsch RF-83 som jeg kjører sammen med en Denon AVR-4306. Har tenkt å kjøpe inn RC-64, RB-81/ RB-61 og en Emotiva XPA-5.
    Er det noen som har en formening om hvordan dette vil bli?

Takker for svar.:-D
    Jeg er blant de som er fornøyd med Emotiva. Har en XPA-5 og en UMC-1. Har dog ikke testet på Klipsch.

Ingen trafostøy å spore, kun godlyd!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkittel
    Jeg er blant de som er fornøyd med Emotiva. Har en XPA-5 og en UMC-1. Har dog ikke testet på Klipsch.

Ingen trafostøy å spore, kun godlyd!
    Jeg prøvde for morro skyld på horna mine og det var langt fra god lyd i mine ører og trafo støy var det godt med på di mono blokkene jeg prøvde, men vi har alle forskjellig smak noen liker mora andre liker dattera

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Riis
    Hei. Ser noen har prøvd ut Emotiva forsterkere på Klipsch her. Og det er mange forskjellige svar man får ang Emotiva, noen sier at det er bare å styre unna (trafo støy etc), mens andre er kjempefornøyde.

Jeg ser for det meste på film, men spiller selvfølgelig en masse musikk på fest (og jeg liker å spille høyt, og jeg liker bass). Jeg er ikke av typen som setter meg ned for å høre på musikk, det er ihvertfall veldig sjeldent.
    Hvordan er Emotiva på hjemmekinofronten? Jeg har et par Klipsch RF-83 som jeg kjører sammen med en Denon AVR-4306. Har tenkt å kjøpe inn RC-64, RB-81/ RB-61 og en Emotiva XPA-5.
    Er det noen som har en formening om hvordan dette vil bli?

Takker for svar.:-D
    Kan ikke annet enn å anbefale Emotiva. Har ikke en eneste negativ ting å utsette på mine XPA1 og min XPA3. De har fungert perfekt og levert godlyd over all forventning til mine RF-7. Både i stereo og til film. Som deg er jeg glad i bass og å spille høyt. Etter en kalibrering av høytalerne fikk jeg en punch og trøkk i bassen jeg ikke trodde var mulig. Det eneste jeg ikke kan svare på er hvordan oppsett du beskriver vil låte. Med Pioneer fungerer Emotivaene meget bra. Yamaha skal også fungere meget bra, med sin " varme" lyd. Hvordan Denon fungerer er det sikkert delte meninger om, men jeg tror uansett du ikke vil bli skuffet.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Parasound P3 / A21 på RF-7?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Har hatt P7 og A21 på RF 7 hadde også A23 i mono på RC7. Herregud for et filmoppsett :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Jeg prøvde for morro skyld på horna mine og det var langt fra god lyd i mine ører og trafo støy var det godt med på di mono blokkene jeg prøvde, men vi har alle forskjellig smak noen liker mora andre liker dattera
    Når det gjelder trafo støy, så tror jeg det er andre ting som spiller inn. Mulig at dette problemet er større på enkelte Emotiva forsterkere enn andre. Det er også mulig at de er kresne på strømmen man forer de med(anlegget i huset el.)

God lyd er relativt og kan diskuteres, men trafostøy er det ingenting av hos meg.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkittel
    Når det gjelder trafo støy, så tror jeg det er andre ting som spiller inn. Mulig at dette problemet er større på enkelte Emotiva forsterkere enn andre. Det er også mulig at de er kresne på strømmen man forer de med(anlegget i huset el.)

God lyd er relativt og kan diskuteres, men trafostøy er det ingenting av hos meg.
    Kan selvfølgelig være enkelt produkter som støyer og andre ikke.

Når det gjelder el her så er alt nytt og har 2 stk egne 20A til stereoen med egne bedre kabler og kontakter helt inn i sikrings skapet. Til en pris høyere en blokkene så el nettet er det ikke. Støyen forsvant også med blokkene he he

Men det kan godt være som du sier at blokkene jeg prøvde her har en feil som mulig ikke er felles for all emotiva. Er nesten så jeg tar en ny test her bare for å se siden Emotiva har så mange elskere her bare for å se om støy kommer tilbake med et annet sett og om detaljene i mine Klipsch Horn igjen forsvinner i det blå .......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Kan selvfølgelig være enkelt produkter som støyer og andre ikke.

Når det gjelder el her så er alt nytt og har 2 stk egne 20A til stereoen med egne bedre kabler og kontakter helt inn i sikrings skapet. Til en pris høyere en blokkene så el nettet er det ikke. Støyen forsvant også med blokkene he he

Men det kan godt være som du sier at blokkene jeg prøvde her har en feil som mulig ikke er felles for all emotiva. Er nesten så jeg tar en ny test her bare for å se siden Emotiva har så mange elskere her bare for å se om støy kommer tilbake med et annet sett og om detaljene i mine Klipsch Horn igjen forsvinner i det blå .......

ser to mulige forklaringer på dette jeg, 1 horna er sinnsykt lettdrevne og plukker derfor lettere opp på støy fra forsterker
    2 enkellte av emotiva forsterkerne fra xpa serien har hatt støyproblemer , trafobrum her i norge, dette gjorde bla at jeg gikk for upa serien når jeg testet emotiva

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo nå hatt mine Klipsch RF-83 på Både Lyngdorf sda-2175 , Rotel 1080 og Emotiva XPA-2. Jeg hadde hørt om denne trafostøyen og hadde også registrert en del støy fra hornene på både Lyngdorf og Rotel.
    Jeg håpet jo selvsagt at ikke Emotiva skulle ha noe spesielt høyere susing.

Til min store overraskelse var susingen minimal! Desidert lavere enn fra Lyngdorf og Rotel. Jeg kan nå bare høre susingen når jeg legger øret intill hornet. Tidligere kunne jeg bare stå foran og høre det.

Mulig at dette er et problem Emotiva i hemmelighet har fikset? Eller bare har hatt noen få tilfeller som hadde mere støy enn andre?

Jeg skal snart også teste på Midgard Oberon 4.1 og Nad c275

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ser to mulige forklaringer på dette jeg, 1 horna er sinnsykt lettdrevne og plukker derfor lettere opp på støy fra forsterker
    2 enkellte av emotiva forsterkerne fra xpa serien har hatt støyproblemer , trafobrum her i norge, dette gjorde bla at jeg gikk for upa serien når jeg testet emotiva
    Du har helt rett i at Horna med sensibelitet på 105 db gjør det vanskeligere og krever mer fra alt, fordi man hører faktisk hver minste detalj i lyden.

Jeg har vel i likehet med deg jokris hørt om flere med dette problemet Horn eller ikke. Det vil ikke si at alle får dette problemet men virker som om mange sliter med dette. Håper jo selvfølgelig dette er noe di fikser for alle som liker emotiva

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound

Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Har prøvd denne komboen på RF83. En meget bra kombo, men er mulig det blir nesten like bra med nc 2250. Det er en stor prisforskjell, men kommer an på hvor mye man vil betale for det lille ekstra....

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Jeg har jo nå hatt mine Klipsch RF-83 på Både Lyngdorf sda-2175 , Rotel 1080 og Emotiva XPA-2. Jeg hadde hørt om denne trafostøyen og hadde også registrert en del støy fra hornene på både Lyngdorf og Rotel.
    Jeg håpet jo selvsagt at ikke Emotiva skulle ha noe spesielt høyere susing.

Til min store overraskelse var susingen minimal! Desidert lavere enn fra Lyngdorf og Rotel. Jeg kan nå bare høre susingen når jeg legger øret intill hornet. Tidligere kunne jeg bare stå foran og høre det.

Mulig at dette er et problem Emotiva i hemmelighet har fikset? Eller bare har hatt noen få tilfeller som hadde mere støy enn andre?

Jeg skal snart også teste på Midgard Oberon 4.1 og Nad c275
    Jeg har tilkoblet Klipsch RF-63 og RC-64 min Emotiva XPA-5 (XPA-5 er koblet fra pre-out fra Onkyo TX-NR-807), og TX-NR-807 er tilkoblet Klipsch RS-52 (bakkanalene), og har absloutt ingen problemer med støy i noen av høyttalerene.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Jeg har tilkoblet Klipsch RF-63 og RC-64 min Emotiva XPA-5 (XPA-5 er koblet fra pre-out fra Onkyo TX-NR-807), og TX-NR-807 er tilkoblet Klipsch RS-52 (bakkanalene), og har absloutt ingen problemer med støy i noen av høyttalerene.
    Får da for guds skyld det er flere som ikke har problemet, enn di som har det

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er ytterst få som har støyproblemer på Emotiva, og det er veldig få likhetstrekk mellom de som har det.
    Og om man har en flott og fin strømkabel mellom stikket og sikringskapet så betyr ikke det at strømkursen er tipptopp.

Det som er teit er at Emotiva ikke får 'simulert' denne problematikken da de ikke har tilgang på 220V-strømnett slik som vi har her.
    Hadde vært morsomt å hørt med noen andre i sverige, danmark osv. Om det er registrert problemer der, eller om det bare er sære norge med sitt sære strømnett som opplever dette.

Men igjen, vedlig sært at noen har det og noen ikke har det.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hadde vært morsomt å hørt med noen andre i sverige, danmark osv. Om det er registrert problemer der, eller om det bare er sære norge med sitt sære strømnett som opplever dette.

Men igjen, vedlig sært at noen har det og noen ikke har det.
    Etter det jeg har forstått er dette kun ett problem vi har i Norge grunnet strømnettet vårt her til lands er skikkelig steinalder, ihvertfall visse plasser. Men som du sier, er alikevel ikke så mange som har problemet heldigivs.

Side 544 av 1033 FørsteFørste ... 44 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 540 541 542 543 544 545 546 547 548 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •