Klipsch klubben - Side 543

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 543 av 1034 FørsteFørste ... 43 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 539 540 541 542 543 544 545 546 547 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 ... SisteSiste
Viser resultater 10,841 til 10,860 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Åja. Men det forklarer jo det hele.

Sitat Opprinnelig postet av websen
    Forresten en skikkelig sub du har. Er det 12 tommeren du har?
    Skulle hatt en sånn en..
    Meg du sikter til? Jeg har ikke sub. Til hus vertfall.
    Har bare RF-83 jeg.
    Det holder egentlig i massevis, men en ting jeg savner, og det er dypbassen. Gir liksom ikke noe spesielt trykk når det begynner å bli langt mellom svingningene. De er spillt med ca 100 timer, men er jo ikke innspillt enda da men.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsinnj
    Ja, jeg har funnet mange sider det står specs på de, og det står 8" på alle.

LxBxH stemmer med alle sidene jeg har sjekket. De kom i esker det sto RF-83 på og det står RF-83 bakpå dem, men når jeg måler mellom pilene på bildet der er det 6,5".

En skikkelig sub du har. Er det 12 tommeren du har?
    Skulle hatt en sånn en..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Nei, dette er ikke mitt. Var bare et random bilde jeg fant på google.
    Selv om jeg setter på alt av lys er det fortsatt for mørkt til at kameraet på telefonen greier å skaffe et brukbart bilde. Har ikke annet kamera heller.

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mål/element

Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Har sendt mld. til en med Rf-82, men ser nok ikke ut til å få svar før i morgen.
    Skal vel ikke nødvendigvis være synlig membranflate, som er referansen på elementenes størrelse.....er ihvertfall mange andre høytalermerker som har de samme såkalte "undermålene"
    Mine rf-82 har synlig membranoverflate/element ca: 18 cm/litt i overkant av 7 tommer, men plasten dekker jo den siste knappe tommen som ligger klemt under metallramma, så er nok ikke noen "feil" tror jeg da....tyne det som tynes han:|

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til RF-7

Hei!
    Mulig jeg hadde funnet svar på dette hvis jeg hadde lest gjennom de 543 sidene i denne tråden, meeen det gidder jeg ikke:-D
    Spørsmålet er enkelt.
    Jeg har bestilt meg et par RF-7 fra USA, kommer med Jetcarrier i løpet av denne/neste uke.
    Jeg har "kun" en Nad M3. Blir denne for liten for høyttalerene?
    Kjellerstuen er ikke innflyttingsklar ennå, så jeg har evt. god tid til å finne meg et brukt forsterkersett eller integrert.
    Noen som har noen synspunkter / anbefalinger?
    Takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at den er kraftig nok, men muligens ikke helt optimal lydmessig. Mindre og rimeligere Nad blir ofte en dårlig match med Klipsch.
    Om m3 passer bedre en disse klangmessig får noen andre svare på =)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også RF-7 som jeg i dag ikke akkurat har optimal forsterkerløsning til.
    Dvs kan jo hende en bra PA forsterker og NAD pre er bedre enn mange andre kombinasjoner, men jeg velger alikevel å tro at jeg kan få det vesentlig bedre med noe annet.
    Har vert innom tråden her ofte, men har skjelden tid lenger til å lete gjemmom tusner av innlegg for å finne en god annbefalning av forsterker til RF-7.
    Om noen har en link direkte til et innlegg hvor dette har blitt besvart eller gidder repetere litt hadde det vert flott.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å bytte ut mine PSB'er med Klipsch. Av forsterkeri har jeg en Emotiva XPA-5 og skal foreløpig ha et 5.0 oppsett.

Jeg har en relativt liten dedikert kino i kjellerstua på ca. 20kvm. Jeg ser kanskje for meg RF-62mkII som fronter, eller bør jeg heller gå for 82 ?

Tanken min er i utgangspunktet å holde meg til 6,5 tommerne hele veien rundt og heller spe på med en sub eller to etterhvert. Jeg har også lyst på RC-64 senteren. Det er litt lettere å forsvare RC-64 hvis jeg velger RF-62 kontra RF-82...

Er det noen som har XPA-5 på lignende oppsett ? Fornøyd ? Tror dere den klarer å blåse bra liv i RC-64 ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkittel
    Jeg vurderer å bytte ut mine PSB'er med Klipsch. Av forsterkeri har jeg en Emotiva XPA-5 og skal foreløpig ha et 5.0 oppsett.

Jeg har en relativt liten dedikert kino i kjellerstua på ca. 20kvm. Jeg ser kanskje for meg RF-62mkII som fronter, eller bør jeg heller gå for 82 ?

Tanken min er i utgangspunktet å holde meg til 6,5 tommerne hele veien rundt og heller spe på med en sub eller to etterhvert. Jeg har også lyst på RC-64 senteren. Det er litt lettere å forsvare RC-64 hvis jeg velger RF-62 kontra RF-82...

Er det noen som har XPA-5 på lignende oppsett ? Fornøyd ? Tror dere den klarer å blåse bra liv i RC-64 ?

Uten sub så gå for så store fronter som mulig da de må ta seg av bassen :-D

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har solgt xpa-3 og gått over til parasound, men da forsvant en kanal til centern min.

Hva burde jeg gå for nå? For meg står det mellom en brukt nc 2125 eller en ny upa-1 da denne sjelden kommer på brukten.

Begge går for ca 4k.

Andre tips i den prisklassen? Skal drive en rc-62

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Har solgt xpa-3 og gått over til parasound, men da forsvant en kanal til centern min.

Hva burde jeg gå for nå? For meg står det mellom en brukt nc 2125 eller en ny upa-1 da denne sjelden kommer på brukten.

Begge går for ca 4k.

Hvordan var overgangen lydmessig? ^^
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begge går for ca 4k.

Se etter en parasound først og fremst :-)
    Selv om parasound sies og ikke være noe særlig brokoblet er den såpass lett og drive at det ikke skal være noe problem.

Emotiva er alternativet og har en klang nær parasound
    ump-1 må jo være sjef med rc-62 :-)

Jeg benyttet en rotel rb-1070 brokoblet med 360w på rc-62 da jeg hadde klipsch. Stålkotroll, men det blir blir litt feil klang med parasound :-/

Uansett... Dedikert effekt på center er gull vært :-D

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hvordan var overgangen lydmessig? ^^
    Venter enda på den

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Se etter en parasound først og fremst :-)
    Selv om parasound sies og ikke være noe særlig brokoblet er den såpass lett og drive at det ikke skal være noe problem.

Emotiva er alternativet og har en klang nær parasound
    ump-1 må jo være sjef med rc-62 :-)

Jeg benyttet en rotel rb-1070 brokoblet med 360w på rc-62 da jeg hadde klipsch. Stålkotroll, men det blir blir litt feil klang med parasound :-/

Uansett... Dedikert effekt på center er gull vært :-D
    Yes, får håpe at det dukker opp en 2125 snart.

Hvis ikke så blir det en upa-1. Se hvor lenge jeg klarer center koblet på reciver. Anlegget ble litt tamt da effekt forsvant så gleder meg til å få mer strøm tilbake.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter enda på den
    Ahh, vurderer å kjøpe Xpa 2 og 3.. Men om det er værre lydmessig så kjøper jeg heller 2 stk Xpa-1 og beholder Parasounden til center brokoblet =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ahh, vurderer å kjøpe Xpa 2 og 3.. Men om det er værre lydmessig så kjøper jeg heller 2 stk Xpa-1 og beholder Parasounden til center brokoblet =)
    ikke fornøyd med kraften til nc2250?

XPA-1 til rf-63 er jo overkill av alle overkill. Eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Ser noen har prøvd ut Emotiva forsterkere på Klipsch her. Og det er mange forskjellige svar man får ang Emotiva, noen sier at det er bare å styre unna (trafo støy etc), mens andre er kjempefornøyde.

Jeg ser for det meste på film, men spiller selvfølgelig en masse musikk på fest (og jeg liker å spille høyt, og jeg liker bass). Jeg er ikke av typen som setter meg ned for å høre på musikk, det er ihvertfall veldig sjeldent.
    Hvordan er Emotiva på hjemmekinofronten? Jeg har et par Klipsch RF-83 som jeg kjører sammen med en Denon AVR-4306. Har tenkt å kjøpe inn RC-64, RB-81/ RB-61 og en Emotiva XPA-5.
    Er det noen som har en formening om hvordan dette vil bli?

Takker for svar.:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overkill? næh... Kanskje litt?
    Jeg er ganske fornøyd med NC2250, men tanken om å prøve noe nytt forsvinner aldrig og den blir ikke solgt uans om jeg kjøper nytt.

Akkurat nå står valget mellom Xpa-2 samt Xpa-3 med Parasounden til 2 passive 12".. Eller kjøpe 2 stk Xpa-1 og beholde Parasounden til Center.

Og jeg har enda ikke fått noe svar fra Audiocompaniet om hva som skjer med høytalerne mine, di lovet MANDAG, men måtte seff ringe di selv idag å pushe på. Info fra Christian vs Olav forvirrer meg, Christian hadde opplevd dette før men ikke ofte.. Olav sier dette aldrig har skjedd før, men Olav lovet meg att di skulle ordne opp i dette men han kunne ikke gi meg noe konkret svar på hva som skjedde. Akkurat nå er jeg fortvila =P

Mvh
    Svein S

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NC2250 har nok krefter og er samtidig i en litt høyere klasse enn emotiva

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    NC2250 har nok krefter og er samtidig i en litt høyere klasse enn emotiva

har du erfaringer her eddie?

jeg har selv hatt både NC2125 en periode på RF83, mens jeg ventet på NC2250 - da gikk den til RF83, og NC2125 til center (rc64)

etter dette solgte jeg NC settet, og kjøpte med Halo A23 og Halo A21.

Kan ikke si meg enig med deg her eddie, Emotiva XPA-3 og XPA-5 jeg har hatt og har nå spiller i mine ører bedre enn NC serien til Parasound.

Man må opp på Halo for å få noe som var så marginalt bedre, at jeg solgte disse også, og handlet Emotiva. Jeg har hatt NC i hus i ca 6mnd, hadde Halo i omkring 1 års tid, og hadde XPA-3 i hus og sammenlignet direkte før jeg bestemte meg ang Emotiva/Halo..

De er svært like, men NC forsvarer på ingen måte prislappen sin når Emotivaen er såpass lik i signatur, krefter og til en lavere pris.

Side 543 av 1034 FørsteFørste ... 43 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 539 540 541 542 543 544 545 546 547 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •