Klipsch klubben - Side 541

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 541 av 1033 FørsteFørste ... 41 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 537 538 539 540 541 542 543 544 545 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 ... SisteSiste
Viser resultater 10,801 til 10,820 av 20659
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av seeker-man
    Skal ikke starte noen kabel diskusjon her, men lurer på om noen kan anbefale HT kabler til Klipsch RF-63 og RC-64?

Har en Yamaha RXV-1900 surroundreceiver og en XPA-3. Mellom de bruker jeg Van Den Hul "The Name" kabler som signalkabler.

Budsjett : maks 2000, gjerne billigere
    Bruker selv Bettercables til frontene, og Supra 6.0mm til resten.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blue Jeans Cables i hele oppsettet. Bytta nettopp ut den siste "hi-fi" kabelen min med BJC (Kimber Monocle XL)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seeker-man
    Hva er prisen da? Link?
    Xtreme-Cable Ledende på kvalitets kabler til HI-FI

Har handlet av dem flere ganger, selv om det ikke er en tradisjonell nettbutikk. De har så vidt jeg vet også sluttet å selge via andre butikker for at prisene ikke skal være for høye.

Får både gjør-det-selv og ferdiglagde kabler hos dem.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt meg Parasound NC 2250 til mine rf-63.

Dette blir bra tror jeg. Spent på hvordan det blir med noe annet en emotiva.

Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt til samboern min: "Det blir ikke flere innkjøp nå" :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt til samboern min: "Det blir ikke flere innkjøp nå" :P
    samme her, er vel det lameste jeg kan si til min kone nå, all troverdighet er brukt opp på det punktet nå har jeg fått en almarro 318b inn her, skal bryne seg mot an og mcintosh

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    samme her, er vel det lameste jeg kan si til min kone nå, all troverdighet er brukt opp på det punktet nå har jeg fått en almarro 318b inn her, skal bryne seg mot an og mcintosh
    Ahh.

Har enda tilgode å høre klipsch på rør ops:

Noen her i trondheim som vil stille demo, så er det bare å si ifra. Kommer med en six-pack med dahls til den som er villig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FIkk en noe merkelig opplevelse med noen nye kabler til mine klipsch rf 82. Jeg har hatt mye forskjellige kabler fra: monster, nordost osv.. Dyre kabler, men hører aldri forskjell mener jeg, helt til en kompis kom med noen Alpha core python som jeg koblet opp på mine klipsch rf 82, der var det forskjell! Den skrikende diskanten som er typisk med nad å andre litt billige transistor forsterkere forsvant mye mer, å jeg er nesten 100% på bassen ble kraftigere/kontant. Ja, greit. Jeg hadde bare noen 4mm2 kabler til 30kr m på før alpha core, men alikevel så hørtes det så utrolig godt, forskjellen disse kablene gjorde.

Anbefales til andre Klipsch folk som sliter med masende horn på litt lydvolum, self så forsvant det ikke men ble veldig mye mindre tilstede.!

Gunnar

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Gleder meg til å høre hva du synes her, for Parasound mener jeg er en god match til Klipsch helt fra den gode gammle HCA serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig i Klipsch klubben her også med en RC-62.
    Så blir det ett par RF-82 snart også som jeg brått ser fram til etter litt lytting på RC-62.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det like vanskelig med alle rørforsterkere. Volt osv?

Eller noen som har gode tips til ikke altfor dyre, med gode rørforsterkere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke vansklig med rør, trenger bare tid for å sette seg inn i det. Forskjellen er natt og dag. Til hifianlegget mitt med RB61 er forskjellen hinsides. Bassen er mye bedre enn med transistor, og diskanten er HELT forskjellig. Mye mykere og rundere lyd.

Har en Music Angel KT88 med electro harmonix til ecc85 og jan philips til 12au7 for øyeblikket. Har et par andre rør som jeg kan endre lyden på også. Ufattelig stilig...

Noen av dere som har peiling på delefilter? Har lyst å skifte delefilter i Klipsch KG5,5 for å gjøre det mulig med bi amping. diskant på rør og transitor til bassen. Ser at RF7 har det, og om det er bare å bytte over, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

nei, finnes de med såkallt autobias også, ellers er mange rørforsterkere utstyrt med utvendig bias justering som verken er farlig eller vanskelig i det hele tatt, jeg lover

angående god rørforsterkere så finnes de, og jo mer innsats man legger i veien før kjøp jo bedre, er som transistor forsterkere at man får det man betaler for

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeeWee
    Er ikke vansklig med rør, trenger bare tid for å sette seg inn i det. Forskjellen er natt og dag. Til hifianlegget mitt med RB61 er forskjellen hinsides. Bassen er mye bedre enn med transistor, og diskanten er HELT forskjellig. Mye mykere og rundere lyd.

Har en Music Angel KT88 med electro harmonix til ecc85 og jan philips til 12au7 for øyeblikket. Har et par andre rør som jeg kan endre lyden på også. Ufattelig stilig...

Noen av dere som har peiling på delefilter? Har lyst å skifte delefilter i Klipsch KG5,5 for å gjøre det mulig med bi amping. diskant på rør og transitor til bassen. Ser at RF7 har det, og om det er bare å bytte over, eller?
    hvordan syns du kombinasjonen med music angel og kg5.5 er?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Guttungen på 13 har akkurat fått seg en rør forsterker og det er stort sett kun bias du må tenke på,har også forsterkere som justerer dette selv

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget snodig, siden røramper sin "negative side" er akkurat gjengivelse av bass. Blir ofte mer "pløsete" enn transistor, men for all del...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KG 5,5 og music angel går ikke. Blir for lite effekt. Må nesten ha 80% av maks volum på for å få nogenlunde volum...

Nettop derfor jeg lurer på å lage nytt delefilter til den ... Så på tegningene at det skal gå rimlig lett ann også

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen her inne som bor 1-2 t fra Grimstad som har klipsch? vurderer ht bytte og har en røreffekt jeg gjerne ville ha prøvd på klipsch. helst rf82, rf63 eller rf 83

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    FIkk en noe merkelig opplevelse med noen nye kabler til mine klipsch rf 82. Jeg har hatt mye forskjellige kabler fra: monster, nordost osv.. Dyre kabler, men hører aldri forskjell mener jeg, helt til en kompis kom med noen Alpha core python som jeg koblet opp på mine klipsch rf 82, der var det forskjell! Den skrikende diskanten som er typisk med nad å andre litt billige transistor forsterkere forsvant mye mer, å jeg er nesten 100% på bassen ble kraftigere/kontant. Ja, greit. Jeg hadde bare noen 4mm2 kabler til 30kr m på før alpha core, men alikevel så hørtes det så utrolig godt, forskjellen disse kablene gjorde.

Anbefales til andre Klipsch folk som sliter med masende horn på litt lydvolum, self så forsvant det ikke men ble veldig mye mindre tilstede.!

Gunnar
    Van den hul CS122 er relativt billig kabel som passer bra med Klipsch.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KG 5,5 og music angel går ikke. Blir for lite effekt. Må nesten ha 80% av maks volum på for å få nogenlunde volum...
    Med en følsomhet på 98 dB kan du spille temmelig høyt - høyere en hva som er behagelig IMHO, men om forsterkeren klarer å drive høyttalerne er en annen sak.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne denne vært en billig test for rør lyd? ARGON HA2 tube Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Bruker mye hodetelefoner. Er vel en billig måte å teste på, samt moro å teste noen andre hodetelefonforsterkere også. Har den andre Argon hodetelefonforsterkeren, som gir god lyd.

Side 541 av 1033 FørsteFørste ... 41 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 537 538 539 540 541 542 543 544 545 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •