Klipsch klubben - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 54 av 1034 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 554 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 20677
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Fikk du noe blafrelyder ut av portene på dine høyttalere? Synes det er så merkelig det der... Føles ut som om jeg har kjøpt noe jallagreier med feildesignet kasse :???:
    Med tanke på at jeg har delt mine på 80hz så ser jeg på det som tvilsomt uansett, men spilte hverken høyt nok, eller koblet fra subbene for å sjekke. Har forøvrig ikke Klipsch heller lengre sånn sett.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Med tanke på at jeg har delt mine på 80hz så ser jeg på det som tvilsomt uansett, men spilte hverken høyt nok, eller koblet fra subbene for å sjekke. Har forøvrig ikke Klipsch heller lengre sånn sett.
    Ja stemmer det, var jo du som "feiget ut" med svs mts høyttalere? Hehe

Neida, bare kødder. Men det hadde vært morsomt om du hadde kjørt frontene som fullrange og testet om du også fikk blåselyder...?

Vet ikke hvor høyt i DB det var her med Onkyo forsterkeren men med subben innkoblet i tillegg til frontene var det såpass mye bass at potteplantene sto og hoppet i vinduskarmen til stuevinduet! Gikk også med noen bilder og pynteting som ramlet av veggen som jeg ikke klarte å redde

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe jeg ikke gidder idag ihvertfall. Skal du teste ut hvor dypt ting går anbefaler jeg denne sangen. Noe av det slemmeste jeg har testet på Ultra'ene mine. Begynner med rimelig dyp bass, så går det sykt dypt innimellom. Ikke alle SUB'er som liker denne sangen like godt

http://www.home.no/jimramse/Bassotro...0Of%20Bass.mp3

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tilbud på en pioneer lx60 forsterker. Jeg har Rotel RB-1090 effektforsterker og Klipsch RF-7 samt resten er klipsch i kinoen. Jeg spiller veldig ofte musikk og ser litt film.

Er det noen som vet åssen dette kan funke? passer Pioneer til Klipsch?

Noen som vet hva denne er verdt og hva er nyprisen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har fått tilbud på en pioneer lx60 forsterker. Jeg har Rotel RB-1090 effektforsterker og Klipsch RF-7 samt resten er klipsch i kinoen. Jeg spiller veldig ofte musikk og ser litt film.

Er det noen som vet åssen dette kan funke? passer Pioneer til Klipsch?

Noen som vet hva denne er verdt og hva er nyprisen?
    Du må høre selv. Den generelle oppfattelsen er vel at Yamaha, Marantz og Onkyo er bedre match. Men det er ørene som bestemmer. Du har jo Rotellen som farger lyden mye og den passer jo perfekt.

Lars.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Du må høre selv. Den generelle oppfattelsen er vel at Yamaha, Marantz og Onkyo er bedre match. Men det er ørene som bestemmer. Du har jo Rotellen som farger lyden mye og den passer jo perfekt.

Lars.

ok. Vet du om jeg vil merke stor forsjell hvis jeg hadde brukt Onkyo, yamaha eller Pioneer selv om jeg har Rotelen?

Jeg har en HK avr 255 men jeg har lyst til å prøve noe nytt.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,481
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor forskjell på RF-25 og til dagens RF-62/82? Og vil de ha lik nok lydsignatur til å passe med RC-62/64?

Har nemlig et par strøkne RF-25 på hånd for 4000. Og da lurer jeg på om jeg skal gå for disse, eller om jeg skal spare til RF-82.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt sony på¨klipsch og har noen formeninger om hvordan dette fungerer?

Har vurdert denne, men spørsmålet er om den har pre-out for eff.trinn og om den har romkorreksjon? noen som vet?

Komplett.no - Sony STR-DG820S, 7.1 receiver, 4xHDMI

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Er det stor forskjell på RF-25 og til dagens RF-62/82? Og vil de ha lik nok lydsignatur til å passe med RC-62/64?

Har nemlig et par strøkne RF-25 på hånd for 4000. Og da lurer jeg på om jeg skal gå for disse, eller om jeg skal spare til RF-82.
    RF-25 er forgjengeren til RF-62 ser det ut som, så da er jo spørsmålet om du vil ha 6.5" eller 8" basser i frontene det som vil avgjøre regner jeg med?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Noen som har hørt sony på¨klipsch og har noen formeninger om hvordan dette fungerer?

Har vurdert denne, men spørsmålet er om den har pre-out for eff.trinn og om den har romkorreksjon? noen som vet?

Komplett.no - Sony STR-DG820S, 7.1 receiver, 4xHDMI
    Har ikke peiling på match mellom Klipsch og Sony, men jeg har dårlige erfaringer med Sony surround receivere generelt.

I den prisklassen ville jeg heller kjøpt noen mindre Klipsch høyttalere som f.eks RF-62 og drevet de med en Onkyo tx-sr606 eller Yamaha rx-v663 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peiling på match mellom Klipsch og Sony, men jeg har dårlige erfaringer med Sony surround receivere generelt.

I den prisklassen ville jeg heller kjøpt noen mindre Klipsch høyttalere som f.eks RF-62 og drevet de med en Onkyo tx-sr606 eller Yamaha rx-v663 8)
    Skal kjøre eff.trinn uansett så det har ikke så mye å si så lenge den har pre.out. Ulempen med disse 2 andre er at sr606 har ikke pre out og Yamaha 663 har kun 2 hdmi inn. Derfor jeg syntes denne sonyen så ålreit ut i forhold til pris(Hvis den har pre out.). Har hatt en sony stereo forsterker før og var knallfornøyd med denne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Skal kjøre eff.trinn uansett så det har ikke så mye å si så lenge den har pre.out. Ulempen med disse 2 andre er at sr606 har ikke pre out og Yamaha 663 har kun 2 hdmi inn. Derfor jeg syntes denne sonyen så ålreit ut i forhold til pris(Hvis den har pre out.). Har hatt en sony stereo forsterker før og var knallfornøyd med denne
    Lytt å hør selv. Det er ofte det beste.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,481
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-25 er forgjengeren til RF-62 ser det ut som, så da er jo spørsmålet om du vil ha 6.5" eller 8" basser i frontene det som vil avgjøre regner jeg med?
    Har jo mest lyst på 8" da. Men kommer til å dele på 80 hz, så da spiller det kansje ikke så stor rolle.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo mest lyst på 8" da. Men kommer til å dele på 80 hz, så da spiller det kansje ikke så stor rolle.
    Mid/punch bassen ligger jo rundt 80hz og oppver mot 150hz. Så jo, det vil være forskjell der om du går for RF-62 eller RF-82...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,481
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mid/punch bassen ligger jo rundt 80hz og oppver mot 150hz. Så jo, det vil være forskjell der om du går for RF-62 eller RF-82...
    Det var som pokker. Er klar til å kjøpe. Er det stor forskjell da? Eller mere som nyanser?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var som pokker. Er klar til å kjøpe. Er det stor forskjell da? Eller mere som nyanser?
    Har bare hørt den gamle RF 7 ( som jeg skal ha bare jeg finner et par sorte )
    Litt råere og mer urafinert en nye RF serien. Selv synes jeg RF 82 og 62 høres ganske like ut.

Tror du vill merke det mer som nyeanser forskjeller. Klipsch er dessuten svært enkle å få til å låte knall med riktig elektronikk men høres fælt ut med lyse dårlige receevere så lykke till

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent vega : Fant du ut noe mer om denne blåse lyden ? Bruker du EQ på musikk ? hos enn kompis i dag fik vi noen rare lyder når vi miksa og triksa litt me eq .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjører Klipsch med Emotiva forsterkere? Bra kombinasjon?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har to kompiser som bruker emotiva til RF7 og RF5 , å begge er kjempe fornøyde ut av hva jeg har forstått . -.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker, har RF-63 med 6,5" selv men de er mer solide enn RF-62's basselementer.

Har du stort rom? Regner med at alt ifra 20kvm og oppover så er RF-82 best... Men dette er bare spekulasjoner ifra min side. Har bare hørt RF-82 i et stort lokale (elkjøp) og den hadde bra diggbar bass! :-D

Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Vincent vega : Fant du ut noe mer om denne blåse lyden ? Bruker du EQ på musikk ? hos enn kompis i dag fik vi noen rare lyder når vi miksa og triksa litt me eq .
    Har ikke funnet ut mer enn at blåselyden er der

Men det er kun på musikk med bra trykk i bassen under 60hz virker det som, da tenker jeg musikk a'la basstest og spesielt noen låter ifra Trentemøllers album "the last resort" som et eksempel...

Side 54 av 1034 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 554 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •