Klipsch klubben - Side 536

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 536 av 1033 FørsteFørste ... 36 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 532 533 534 535 536 537 538 539 540 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 ... SisteSiste
Viser resultater 10,701 til 10,720 av 20659
    Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei kan det stemme at du får nye Cornwall III ferdig inn til norge for rundt 20 lapper?
    Sett priser rundt 1500-2000$..ikke så langt unna 20 lapper da.Også sett Klipschorn til 3500-4000$ nye,og til 1000 brukt..
    Heresey III til under 1000$ er å mulig.nye

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Jokris: 5000 er ikke så ille, men ingen som selger i Norge.
    Ser for meg dette er en rimelig høytaler med stor godlyd

Samme spm. om Klipsch Cornwall ll ?

eddie: Hva ble prisen på frakt,beregnes moms på fraktkostnader?
    Klipsch Forte II Oil Oak Finish Stereo Speakers - eBay (item 230571235213 end time Jan-14-11 19:00:03 PST)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Sett priser rundt 1500-2000$..ikke så langt unna 20 lapper da.Også sett Klipschorn til 3500-4000$ nye,og til 1000 brukt..
    Heresey III til under 1000$ er å mulig.nye

det vil jeg gjerne se? er nok for det første stk pris, linker ?

dette er stort sett den prisen jeg fant på cw lll i usa, Klipsch Cornwall III Walnut (Ea) 3-Way Horn Loaded Loudspeaker, In Stock at OneCall.com

husk at de ble satt ned over 20% her i norge for ikke ,mange årene siden, de kostet 40 k

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ fikk du igjen så mye??Var de skikkelig urslitte da eller?:-D
    Brant meg nesten på ett par Forte..Så bra ut på første bildet men så fikk jeg oversendt flere og da så de skikkelig møll/eremitt spiste ut.
    Han skruen inrømte tilslutt at de hadde blitt brukt hardt til "college party"

Ja, de var ikke så slitte, men under frakt hadde begge "bunnene" blitt knust, og venstre hjørnet fikk seg en trøkk!

Kunne velge et beløp jeg ønsket i retur, og han svarte ikke paypal på 2mnd så de hadde mehold med meg og fikk ønsket beløp

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel tid for meg å melde meg inn her i klubben ettersom jeg nettopp har gått til anskaffelse av et par rf-82 som jeg fikk til en meget hyggelig pris =)
    disse drives nå av en eldgammal pioneer 305, men tenkte jeg skulle gå til innkjøp av reciever og effekt nå snart. noen ideer? er det bedre å kjøpe en billig reciever og legge mer penger i effekt?
    har tenkt på å kanskje kjøpe en ny yamaha rx-v767 og kanskje se etter noe brukt parasound eller noe på brukten.
    tenker på utvide til surround senere, men det blir nok ikke på en stund ennå.
    fyr løs med forslag til meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    Da er det vel tid for meg å melde meg inn her i klubben ettersom jeg nettopp har gått til anskaffelse av et par rf-82 som jeg fikk til en meget hyggelig pris =)
    disse drives nå av en eldgammal pioneer 305, men tenkte jeg skulle gå til innkjøp av reciever og effekt nå snart. noen ideer? er det bedre å kjøpe en billig reciever og legge mer penger i effekt?
    har tenkt på å kanskje kjøpe en ny yamaha rx-v767 og kanskje se etter noe brukt parasound eller noe på brukten.
    tenker på utvide til surround senere, men det blir nok ikke på en stund ennå.
    fyr løs med forslag til meg
    Marantz kan brukes uten effektforsterker (til du har spart opp til en bra effek) på RF 82. SR 8002 SR 7005,8002 er på brukten til tider 7005 koster 15995 og er meget bra på mine RF 3 MKII og låter sikkert bra på RF 82 også Andre som låter bra er !

Onkyo
    Denon
    Yamaha
    Anthem

O

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite spm til dere som har RC-64. Hvordan syns dere lyden er? Jeg mener min har vært litt tam i forhold til det den kanskje skal være??

Testet nettop en scene på star trek (den nyeste), ca 42,58min ut i filmen hvor de filmer langs det store borret også glir den over langs flammene, så høres det hele egentlig veldig grøtete ut, er det slik det skal være?

Har dyttet litt på elmentene og alt virker helt i orden, men man vet jo aldri. Jeg bruker emotiva effektrin så skal ikke stå på det heller. Har delt på 60hz på centeren.

Når dette er sagt, sin city og stemmen til mickey høres jo helt fantastisk ut, kanskje det bare er lydsporet på filmen?

Grunnen til at jeg også er litt skeptisk er at første gangen jeg kjøpte den så var elementene løse og en hel plate inni høytaleren var løs, derfor jeg bare er litt skeptisk

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det vil jeg gjerne se? er nok for det første stk pris, linker ?

dette er stort sett den prisen jeg fant på cw lll i usa, Klipsch Cornwall III Walnut (Ea) 3-Way Horn Loaded Loudspeaker, In Stock at OneCall.com

husk at de ble satt ned over 20% her i norge for ikke ,mange årene siden, de kostet 40 k
    Er vel pr stk ja.Trur det er vanlig prising der borti.Den siden du refererer til er ihvertfall pr høyttaler.Priced as each.(EA)

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff ja dette gjelder kun USA Jeg prøvde å registrere meg hos dem.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei takker alle for forslag.Guttungen er 13 år og det ser ut til at han har slått til på akto sine RF52 II.Nei skal ikke selge RF35 da de står som bakhøytalere
    Sorry altså, men jeg har aldri eid et Klipsch-produkt i hele mitt liv. Det er nok noen andre han har kjøpt de høyttalerne av :-)

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    thohaug: Velkommen til klubben:-)

Jeg har sendt forespørsel til denne karen. De ser jo riktige strøkne ut på bilder:-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Sorry altså, men jeg har aldri eid et Klipsch-produkt i hele mitt liv. Det er nok noen andre han har kjøpt de høyttalerne av :-)
    Vil tippe det var han " Liverpool kisen i Arendal " sine rf-52

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent par med forte II! Mine har dessverre falmet litt i utseende! men blir sendt til en møbelsnekker om en liten stund for en overhaling og oppfriskning så de ser helt originale og strøkne ut igjen.
    Holde disse så originale som mulig!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig så har jeg fått Parasound nc2125 i hus, var redd denne ville bli litt svak, men iforhold til hva jeg tidligere har prøvd på dem så er dette en enorm forbedring!

Er veldig dårlig på å beskrive lyd men skulle jeg sette ord på det så låter de langt mer "majestestiske" og dominerende nå!

Klaget tidlig litt på bassen, men dette tar jeg 110% tilbake! Har bass og dypbass så det monner, ting detter ned fra hyllene mine og jeg har ca 200dvder som må organiseres og stables om igjen.
    De er UTROLIG mye mer basspotente enn jeg forventet samtidig som det er en ren korrekt stram og behagelig bass!
    Virker som parasounden har meget god kontroll, er også lettere å høre på høyt uten å bli lei, tok meg selv i å faktisk lukke øynene i stad mens jeg hørte på musikk noe jeg aldri har gjort før!

Til 5000kr så er dette et vanvittig varp, og de utklasser rf82 med god margin, rf63 vil jeg ikke si noe om da jeg ikke hadde meget bra forsterker på disse.

Har forøvrig respons til ca 25hz, bruker High pass på 20hz som stod anbefalt i manualen som følgte med Parasounden!
    AVR80 er foreløpig Preamp, en nc2100 vil kanskje løfte lyden enda mer, men foreløpig avventer jeg litt med preamp da jeg syntes dette låter meget bra nå iforhold til tidligere oppsett!

Finner det dog merkelig at slike gamle "kasser" kan produsere så klar pen og stor lyd, men dette er da tilfellet.

De som velger å bruke subwoofer inntil forte må være gale i hodet, for det virker nesten som pc13 står her gjemt et sted

Det jeg har å si negativt er vel kanskje at jeg syntes det låter litt for mye tilbakelendt og rolig i diskant iforhold til det jeg syntes gjør klipsch til klipsch.
    Kan være den gamle traveren avr80 som gjør det.

Morro er det uansett. og en sacd spiller eller dac må vel nesten vurderes da jeg kjører direkte fra pc som sikkert mange her rister på hodet for!

En annen ting er det at jeg trenger ikke spille så høyt som tidligere før jeg syntes det er høyt nok, vet ikke hvordan jeg skal forklare det, lyden er på en måte mye mer utfyllende på lave volum.

Ble langt dette men sikkert interessant for noen, mulig jeg er litt overgira og taken away for øyeblikket, har bare hatt 3timer lytting, men bra er det

Mvh janthomas

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

da er det jammen på tide er det ikke ? for en såpass erfaren guru :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel pr stk ja.Trur det er vanlig prising der borti.Den siden du refererer til er ihvertfall pr høyttaler.Priced as each.(EA)

jepp , så¨sånn sett er heritage gunstig priset i norge iforhold til andre serier kanskje? ihvertfall ikke noe gallt med prisnivået synes jeg, selv om man gjerne skulle hatt alt billigere

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jepp , så¨sånn sett er heritage gunstig priset i norge iforhold til andre serier kanskje? ihvertfall ikke noe gallt med prisnivået synes jeg, selv om man gjerne skulle hatt alt billigere
    Jo forsåvidt.Men har sett billigere Cornwall,Forte og Heresey enn det jeg finner nå.Husker ikke hvor det var.Er jo noen sjapper som selger Klipsch i Usa.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Det jeg har å si negativt er vel kanskje at jeg syntes det låter litt for mye tilbakelendt og rolig i diskant iforhold til det jeg syntes gjør klipsch til klipsch.
    Kan være den gamle traveren avr80 som gjør det.

Mvh janthomas
    Hm..Kanskje det er Forte som passer meg best..Visst du sier diskanten er mer tilbakelent og rolig.Det passer meg og min musikksmak best...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager så mye men det var Anfield,forstår ikke hvordan jeg kunne bomme på det hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo forsåvidt.Men har sett billigere Cornwall,Forte og Heresey enn det jeg finner nå.Husker ikke hvor det var.Er jo noen sjapper som selger Klipsch i Usa.

ja,men tror nok at det er få som selger de med tap alså:-D
    cwlll er også mer oppløst itoppen enn rf63 som igjen er bedre enn rf82, så kan hende at mange i heritage serien kan være noe for deg :-D

Side 536 av 1033 FørsteFørste ... 36 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 532 533 534 535 536 537 538 539 540 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •