Klipsch klubben - Side 535

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 535 av 1033 FørsteFørste ... 35 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 531 532 533 534 535 536 537 538 539 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 ... SisteSiste
Viser resultater 10,681 til 10,700 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, var litt spennt på Rogue, men det virker bra foreløpig. Det eneste som irriterer meg grenseløst nå er skurring i den ene RF-5'en! Det var som faan. Må trolig skru opp og se om kabel mot diskant har løsnet av alt basstrøkket her i kveld

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Bare klink til med disse, da tror jeg han blir fornøyd, vet jo ikke hvor gammel guttungen er da, om han er 10 eller 20 men denne spiller godt uansett:P

Klipsch RB-61 Tilbud! - Bass Brothers AS

skal du selge rf-35? hvor mye skal du ha for de? eventuellt rf-25 i mellomlegg?
    Hei takker alle for forslag.Guttungen er 13 år og det ser ut til at han har slått til på akto sine RF52 II.Nei skal ikke selge RF35 da de står som bakhøytalere

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ja, var litt spennt på Rogue, men det virker bra foreløpig. Det eneste som irriterer meg grenseløst nå er skurring i den ene RF-5'en! Det var som faan. Må trolig skru opp og se om kabel mot diskant har løsnet av alt basstrøkket her i kveld
    Det var synd,får håpe det bare er en løs kabel...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrudd opp hornet, men der var alt på plass. Skal bytte side på høytalerene, for å sjekke at det ikke er forsterker som kødder. Skurret er ikke der hele tiden, men kommer sporadisk.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrudd opp hornet, men der var alt på plass. Skal bytte side på høytalerene, for å sjekke at det ikke er forsterker som kødder. Skurret er ikke der hele tiden, men kommer sporadisk.
    skurrer det eller suser det?

Noen gamle hca vil i noen tilfeller kunne gi sus på Klipsch, men er mest di gamle forforsterkerene som det problemet er hos.

Hvis det er dette problemet vil du høre det på tomgang også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

defekt rør kan også gi slike lyder hvis jeg ikke er helt på jordet her, eller rettere sagt ett rør som er i ferd med å bli "oppbrukt"
    og ikke minst kabler med kontakt problemer, hadde en eldre kabel som det var blirr dårlig kontakt på den oppførte seg slik

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei takker alle for forslag.Guttungen er 13 år og det ser ut til at han har slått til på akto sine RF52 II.Nei skal ikke selge RF35 da de står som bakhøytalere

bør være knall ht for han det

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er akseptabel pris på fine Klipsch Forte II, inklusive frakt og avgifter?
    Det er snakk om import fra statene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis

de går for rundt 4-5 her til lands hvis de er brukbart strøkne, ac har delelager til forte 2 hvis det skulle skje noe underveis

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gav 7 tusen for mine som er veldig pene,vet at de har gått billigere og det er et ran.Hadde gledelig betalt like mye for disse som brukte RF83/63/7

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også få frem at Forte II er den mest komplette høytaler jeg har hørt fra Klipsch.Ikke hørt Cornwall da hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sus men skurr, og det er ikke jevnt. Det er helt klart at det er dårlig kontakt et sted, enten på elementterminalene, i delefiltereret eller forsterkerkanalen. Har skrudd opp delefilteret og der så alt greit ut, uten at jeg har målt noe. Skrudde også ut det øverste basselementet, og når jeg vippet ut elementet var kablene falt av. Med andre ord særs dårlig feste her. Usikker dog på om det var jeg som løsnet de, eller om de allerede var løse. Skal teste litt senere i dag igjen.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jokris: 5000 er ikke så ille, men ingen som selger i Norge.
    Ser for meg dette er en rimelig høytaler med stor godlyd

Samme spm. om Klipsch Cornwall ll ?

eddie: Hva ble prisen på frakt,beregnes moms på fraktkostnader?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Må også få frem at Forte II er den mest komplette høytaler jeg har hørt fra Klipsch.Ikke hørt Cornwall da hehe

hehe shootout her ettehvert mellom disse

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dukker opp slengere på hfs innimellom, men ikke ofte dog. 5000 er ett ran på høylys dag det bare å juble hvis du får de får det
    er som eddie sier en komplett ht, avgikk med døden i kamp mot cw såvidt jeg forstått og det er ingen skam
    vær ops på det med transport av cw generellt da, forsikre deg om at de pakkes megabra
    kikk gjerne etter cw lll på brukten der borte og da de har tatt ett kvantesprang fremover med bla å flytte basselementet høyere på kassen som har ført til en enda bedre bassrespons

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sus men skurr, og det er ikke jevnt. Det er helt klart at det er dårlig kontakt et sted, enten på elementterminalene, i delefiltereret eller forsterkerkanalen. Har skrudd opp delefilteret og der så alt greit ut, uten at jeg har målt noe. Skrudde også ut det øverste basselementet, og når jeg vippet ut elementet var kablene falt av. Med andre ord særs dårlig feste her. Usikker dog på om det var jeg som løsnet de, eller om de allerede var løse. Skal teste litt senere i dag igjen.
    Har du strammet opp skruene på alle elementene?
    Jeg hadde samme på RF 3MKII og jeg strammet alle skruene og lyden i venstre horn er helt uten skraping/plystreing.
    Jeg plaserte høyttalerene litt nærmere bakveg også(har ikke noe med skrapingen og gjøre) for en bass de høyttalerene kan levere brukte pure direkt,jeg fikk frysninger nedover ryggen, Marantz SR 7005 ble sykt varm på nesten fullt volum de ble litt stressa i toppen men det blir vell de fleste høyttalere på slikt volum. De står ikke tilbake i fra bassen i RF 63 men toppen i RF 63 er mere behagelig.

O

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager men kjøpte mine på hifisentralen

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker helst at slike punkter er loddet jeg, man kan fint legge en liten perle på di uten at det har noen invirkning på lyden
    Hvis man først setter kontakten på så legger en liten perle mellom di to åpne punktene så slipper man bekymre seg for slike ting

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Raeggis: Om du bruker jetcarrier, så havner de på rundt 3000 i frakt, Fikk mine for 600USD + 3000 i frakt, Dog så var de litt mer slitne en bildene viste så jeg sendte mail til paypal, selger svarte ikke og jeg fikk returnert 4600 kr, høyttalerene endte med å koste meg rundt 2000kr

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Raeggis: Om du bruker jetcarrier, så havner de på rundt 3000 i frakt, Fikk mine for 600USD + 3000 i frakt, Dog så var de litt mer slitne en bildene viste så jeg sendte mail til paypal, selger svarte ikke og jeg fikk returnert 4600 kr, høyttalerene endte med å koste meg rundt 2000kr
    Hæ fikk du igjen så mye??Var de skikkelig urslitte da eller?:-D
    Brant meg nesten på ett par Forte..Så bra ut på første bildet men så fikk jeg oversendt flere og da så de skikkelig møll/eremitt spiste ut.
    Han skruen inrømte tilslutt at de hadde blitt brukt hardt til "college party"

Side 535 av 1033 FørsteFørste ... 35 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 531 532 533 534 535 536 537 538 539 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •