Klipsch klubben - Side 534

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 534 av 1034 FørsteFørste ... 34 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 530 531 532 533 534 535 536 537 538 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 ... SisteSiste
Viser resultater 10,661 til 10,680 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei guttungen er ute etter noen små Klipscher til et par tusen som skal kjøres på en yaqin rør forsterker,Jeg har et par RF35 men de ble alt for store så hvis noen har et par (små) klipscher stående til en billig penge så gi beskjed!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Akkurat senteren din kan jeg lite om, men sett høyttalerene på spikes du får kjøpt underlag a sette di i så di ikke lager hull i gulvet ditt.
    Dette får du nok i hvilken som helst hifi butikk.
    Prøv litt med plassering av frontene først for å finne beste punktet deretter om du ikke kan kalibrere så bruk auto-setup den er som regel meget god og skal mye til å gjøre det bedre selv manuelt

Lykke til
    Takker for svar.

Noen som har peiling på RC-62 sin justerbare fot da?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen3
    Takker for svar.

Noen som har peiling på RC-62 sin justerbare fot da?
    Ja, d er bare å skru den inn, så står den helt fint. Selv om den ikke er på midten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei guttungen er ute etter noen små Klipscher til et par tusen som skal kjøres på en yaqin rør forsterker,Jeg har et par RF35 men de ble alt for store så hvis noen har et par (små) klipscher stående til en billig penge så gi beskjed!

hei
    har du sjekket ut hvilke pris det er å få på B3, de er knall gode ht

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv sub på la scala,etter og ha hørt på Forte II så blir det litt tamt uten sub det skal jeg innrømme.Hørte RF83 med en svs sylinder sub hos en bekjent i gøteborg,rommet var på nærmere 35m2 koblet til noe parasound elektronik å det låt helt rått.Jeg har ikke hvert helt fornøyd med hva jeg har hørt av RF serien med svs før men så feil kan man ta!!!

godt å høre som vi sier hele tiden her, de fleste klipsch modeller spiller knall under rett forutsetninger artig med slike øyeåpnere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg tror alle modellene de har er mkII! Meget bra service der!

er det tilbud å få på nye serien og? ikke verst

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,488
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryddesalg Klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om bakhøyttalere skal kobles til Surround Right/Left (SR/SL) uansett om jeg har de på bakveggen? Har koblet de i Surround Back Right/Left (SBR/SBL), men når jeg kjører Audyssey med Onkyo TX-NR805 får jeg opp at SR blinker NO og SBR blinker YES. :-?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,488
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om bakhøyttalere skal kobles til Surround Right/Left (SR/SL) uansett om jeg har de på bakveggen? Har koblet de i Surround Back Right/Left (SBR/SBL), men når jeg kjører Audyssey med Onkyo TX-NR805 får jeg opp at SR blinker NO og SBR blinker YES. :-?
    Om du kjører 5.1 skal ikke surround back brukes. Uansett hvor bakht er plasert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Om du kjører 5.1 skal ikke surround back brukes. Uansett hvor bakht er plasert.
    Var det jeg tenkte ja, takker for kjapt svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    er det tilbud å få på nye serien og? ikke verst
    Sjekket med de nå, er RF-62 MK1. Men tror ikke det har noe å si for meg, det er enten RF-62 MK1 eller RF-52 MK2. Vil tro RF-62 er bedre da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm får "Ambient noise is too high" når jeg kjører Audyssey, men har ikke peiling hvordan jeg skal få det noe stillere enn det det er nå.... :?

Edit: Fikk det fiksa. Btw er det noen som har prøvd å programmere andre fjernkontroller på Onkyo 805 sin fjernkontroll?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare klink til med disse, da tror jeg han blir fornøyd, vet jo ikke hvor gammel guttungen er da, om han er 10 eller 20 men denne spiller godt uansett:P

Klipsch RB-61 Tilbud! - Bass Brothers AS

skal du selge rf-35? hvor mye skal du ha for de? eventuellt rf-25 i mellomlegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJL09
    Da er RF-62 mest sannsynlig på vei iløpet av dagen imorgen! Var bare å bestemme seg for forsterker, Yamaha 667/767 eller Onkyo 608 evt strekke seg litt for 708?

Noen innspill?
    Grattis med nye høyttalere, du gikk for tilbudet jeg viste deg............tror ikke du blir skuffet

Var jeg deg ville jeg gått for 608 eller billigere og heller brukt 3000kr på en Parasound nc2125 som ofte ligger på brukten til 3000-3500kr. Da får du sinnsykt mye mer trykk og detaljert lyd på 62-ene dine.

jeg har samme høyttalere nesten, rf-25 og spilte lenge med reciever og var fornøyd med lyden men når jeg fikk en 2125 i hus ble alt 30% bedre og spesiellt når jeg spiller høyt.......da kommer forskjellene virkelig fram på en effekt utenom. Men også på lavt volum er d mer "ro" i lydbildet på en måte å detaljene høres bedre osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Grattis med nye høyttalere, du gikk for tilbudet jeg viste deg............tror ikke du blir skuffet

Var jeg deg ville jeg gått for 608 eller billigere og heller brukt 3000kr på en Parasound nc2125 som ofte ligger på brukten til 3000-3500kr. Da får du sinnsykt mye mer trykk og detaljert lyd på 62-ene dine.

jeg har samme høyttalere nesten, rf-25 og spilte lenge med reciever og var fornøyd med lyden men når jeg fikk en 2125 i hus ble alt 30% bedre og spesiellt når jeg spiller høyt.......da kommer forskjellene virkelig fram på en effekt utenom. Men også på lavt volum er d mer "ro" i lydbildet på en måte å detaljene høres bedre osv.
    608 mangler pre-out, så tror jeg blir å kjøpe 667. Klarer ikke å bestemme meg om 708 og 767 er verdt de ekstra kronene. Regner med den klarer å spille helt fint alene til å starte med, så får jeg heller hive på en effekt når muligheten byr seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og spiller på Rogue Perseus og RF-5 nå. Effekttrinn er en gammel Parasound HCA brokoblet i 2x160W. Rogue'n hadde sikkert hatt godt av et enda bedre effekttrinn, men likevel passer Parasounden godt til Klipsch og den gjør seg ikke bort.
    Jeg skjønner også nå hva folk snakker om i forhold til at den må bli varm først (rørforsterkeren altså). Tenkte for meg selv...hva fa..n er dette for noe flisete greier?? Vel, etter en halvtime er det totalforskjell. Det er substans rundt instrumentene, det klinger ut, og bassen da gitt..jaggu våknet de gamle RF-5'ene til liv Det er stor romfølelse. Må jobbe enda litt mer med plassering av ht, den berømte dama til Waters er godt opp på veggen, men har hatt henne enda lenger bak.
    Klipschene overrasker positivt. Ingen hornhonk som jeg kan detektere, henger godt sammen. Går dypere enn forventet. God brystklang på mannsstemmer. Akustisk er som vanlig bra.
    Har du hørt Klipsch og synes det låter dårlig, så er jeg helt sikker på at det er rom og/eller elektronikk som tøyser til.
    Høres ut som Roguen er en god match til RF-5 av foreløpige begrensede lytteinntrykk.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm får "Ambient noise is too high" når jeg kjører Audyssey, men har ikke peiling hvordan jeg skal få det noe stillere enn det det er nå.... :?

Edit: Fikk det fiksa. Btw er det noen som har prøvd å programmere andre fjernkontroller på Onkyo 805 sin fjernkontroll?
    Ta det på natta om det er formye støy rundt deg
    Se der burde vel lest edit linja også he he

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Sitter og spiller på Rogue Perseus og RF-5 nå. Effekttrinn er en gammel Parasound HCA brokoblet i 2x160W. Rogue'n hadde sikkert hatt godt av et enda bedre effekttrinn, men likevel passer Parasounden godt til Klipsch og den gjør seg ikke bort.
    Jeg skjønner også nå hva folk snakker om i forhold til at den må bli varm først (rørforsterkeren altså). Tenkte for meg selv...hva fa..n er dette for noe flisete greier?? Vel, etter en halvtime er det totalforskjell. Det er substans rundt instrumentene, det klinger ut, og bassen da gitt..jaggu våknet de gamle RF-5'ene til liv Det er stor romfølelse. Må jobbe enda litt mer med plassering av ht, den berømte dama til Waters er godt opp på veggen, men har hatt henne enda lenger bak.
    Klipschene overrasker positivt. Ingen hornhonk som jeg kan detektere, henger godt sammen. Går dypere enn forventet. God brystklang på mannsstemmer. Akustisk er som vanlig bra.
    Har du hørt Klipsch og synes det låter dårlig, så er jeg helt sikker på at det er rom og/eller elektronikk som tøyser til.
    Høres ut som Roguen er en god match til RF-5 av foreløpige begrensede lytteinntrykk.
    Gammel HCA er noe jeg har anbefalt mange med stramt budsjett og det er ikke noe å le av for di leverer mye for penga
    Ser ut til at du har klart å kombinere kraft og god lyd og det er kjempe kuult er jo mye av det som nettop er vanskelig med Klipsch pga høy sensibelitet.
    Synes det er like morro hver gang noen klarer å få ut det Klipsch kan gi for det er mye....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Gammel HCA er noe jeg har anbefalt mange med stramt budsjett og det er ikke noe å le av for di leverer mye for penga
    Ser ut til at du har klart å kombinere kraft og god lyd og det er kjempe kuult er jo mye av det som nettop er vanskelig med Klipsch pga høy sensibelitet.
    Synes det er like morro hver gang noen klarer å få ut det Klipsch kan gi for det er mye....
    Ja, kraft og finesse på Klipsch er moro, og jeg tror ikke man skal kimse av den HCA'en for den leverer bra. Nå er den trolig kun en mellomstasjon for min del. Skal nok opp på noe enda vassere av type klasseA eller røreffekt, men skal ta meg litt tid til testing. Roguen leverer på klipsch. Tydelig at Rogue mener det seriøst.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX

artig å høre, rogue er ett merke jeg må få testet selv etterhvert også
    hca leverer varene den vil jeg tro ja :-D

Side 534 av 1034 FørsteFørste ... 34 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 530 531 532 533 534 535 536 537 538 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •