Klipsch klubben - Side 533

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 533 av 1033 FørsteFørste ... 33 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 529 530 531 532 533 534 535 536 537 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 ... SisteSiste
Viser resultater 10,641 til 10,660 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei igjen har hverken hørt hønna eller cw...
    hehe, nei det blir litt synsing fra meg også ....

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hehe, nei det blir litt synsing fra meg også ....
    Hei kan det stemme at du får nye Cornwall III ferdig inn til norge for rundt 20 lapper?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kan det stemme at du får nye Cornwall III ferdig inn til norge for rundt 20 lapper?

ikke sikker, trodde det ble mer, koster de ikke 1800 dollar stk eller er det par pris ?
    en annen ting med cw lll er at de har en svakhet i emballasjen øverst, har snakket en del med en kar som har cwlll som tok de inn fra europa ett sted og de kom med denne skaden til norge, kommer de fra ac har man jo full garanti
    hvis ikke så kan jo dette bli veldig ergelig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Dette ble meget bra :-) Hvor mange strøk ble det?
    det ligger 2 lag med grunning, 4 tynne lag med base å 3 -4 tynne lag me klarlakk. Men som jeg skrev i DIY tråden, så skal høytalerene pusses ned for å få slettet konturene som enda synes litt ifra treverket å for å få en finish som er like bra som en bil.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    det ligger 2 lag med grunning, 4 tynne lag med base å 3 -4 tynne lag me klarlakk. Men som jeg skrev i DIY tråden, så skal høytalerene pusses ned for å få slettet konturene som enda synes litt ifra treverket å for å få en finish som er like bra som en bil.
    Liker ideen, dette ble flott, men selv ville jeg nok ikke gjort dette med mine RF-63, da de er laget med ekte cherrytreverk (RF-62/RF-82 ser ut til å være laminert utenpå likt som mine RS-52 er - ser kvalitetsforskjellen).

Nå har jeg ikke utstyret som skal til heller.. :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke noe pianolakkfinish fan.. men det der ble veldig bra .

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suverene høytalere begge to.Etter hva jeg har lest meg frem til så er det bedre diskant/mellomtone hos la scala samt kjappere bass og mer dynamikk mens Cornwall går dypere i bassen,savner du dypbass på la scala så kan det jo kobles til en sub.Mener og ha lest at flere har brukt cornwall som senter til la scala opp igjennom årene!
    Dette høres veldig likt det jeg også har hørt, trenger ikke å være natt og dag i forskjell, men noe må man ofre for allround egenskaper og lavere bass, trolig ofret litt i midbass. Trenger heller ikke å være dårligere/bedre - men smak og behag. Det meste jeg har lest er at hvis man har plass, råd til god subwoofer og i tillegg er flink å kaliberet optimalt vil la scala og sub spille dypt i tillegg til at den er bedre oppover. Uten sub vil nok også for meg bassen i dypet man mistet være så betydningsfult at jeg hadde gått for CW hvis jeg visste jeg ikke kunne ha sub i frekvensene 30-50hz (ca). Så var det plass og pris da.. CW virker å være en GOD middelvei- gjør det meste bra, plasseringsvennlig og ikke så dyp, billigere og mer allround også! Ønsker veldig å få hørt cornwall må jeg si!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Dette høres veldig likt det jeg også har hørt, trenger ikke å være natt og dag i forskjell, men noe må man ofre for allround egenskaper og lavere bass, trolig ofret litt i midbass. Trenger heller ikke å være dårligere/bedre - men smak og behag. Det meste jeg har lest er at hvis man har plass, råd til god subwoofer og i tillegg er flink å kaliberet optimalt vil la scala og sub spille dypt i tillegg til at den er bedre oppover. Uten sub vil nok også for meg bassen i dypet man mistet være så betydningsfult at jeg hadde gått for CW hvis jeg visste jeg ikke kunne ha sub i frekvensene 30-50hz (ca). Så var det plass og pris da.. CW virker å være en GOD middelvei- gjør det meste bra, plasseringsvennlig og ikke så dyp, billigere og mer allround også! Ønsker veldig å få hørt cornwall må jeg si!
    Er vel mye rett i det du sier her, men for di pengene valgte jeg horn i stedenfor la scala og sub

Cornwall er sykt mye klipsch pr krone og Cornwall III er en kraftig forbedring av gamle saken

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Er vel mye rett i det du sier her, men for di pengene valgte jeg horn i stedenfor la scala og sub

Cornwall er sykt mye klipsch pr krone og Cornwall III er en kraftig forbedring av gamle saken

Horn er jo ypperst av det ypperste- og også uoppnåelig for meg, det egentlig LS2 også, så det må bli brukt i tilfelle, for meg blir det derfor LS om jeg er ekstra heldig, eller cornwall hvis jeg også er ekstra heldig! Men siden jeg spiller mye med sub, sett at de er godt kalibrert og jeg ikke "merker" de i anlegget, vil LS være meget interessant for meg- skulle kanskje solgt sjela, og kjøpt
    Både LS og CW i en ideell verden 

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Horn er jo ypperst av det ypperste- og også uoppnåelig for meg, det egentlig LS2 også, så det må bli brukt i tilfelle, for meg blir det derfor LS om jeg er ekstra heldig, eller cornwall hvis jeg også er ekstra heldig! Men siden jeg spiller mye med sub, sett at de er godt kalibrert og jeg ikke "merker" de i anlegget, vil LS være meget interessant for meg- skulle kanskje solgt sjela, og kjøpt
    Uansett hva du ender opp med av dine ønsker er du 100% på rett vei og blir garantert fornøyd

LS og sub er meget vel spillende sammen og garantert et hakk foran Cornwall, men aldri hørt noen med Cornwall III si at di mangler noe og jeg kjenner 4 stykker som har disse alle sinnsykt fornøyde

Jeg solgte mine Horn en gang, angret som en hund og det kostet meg dyrt nå blir di til jeg kan begraves i di he he

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Uansett hva du ender opp med av dine ønsker er du 100% på rett vei og blir garantert fornøyd

LS og sub er meget vel spillende sammen og garantert et hakk foran Cornwall, men aldri hørt noen med Cornwall III si at di mangler noe og jeg kjenner 4 stykker som har disse alle sinnsykt fornøyde

Jeg solgte mine Horn en gang, angret som en hund og det kostet meg dyrt nå blir di til jeg kan begraves i di he he
    Ja, corwall er så grom at man bare må bli fornøyd - prisen tatt i betraktning er det mest trolig de jeg ender på med årene

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, corwall er så grom at man bare må bli fornøyd - prisen tatt i betraktning er det mest trolig de jeg ender på med årene
    Du må spare og spare..Er ikke dere gode på det da....;-)
    harleyy skal kjøpe hele Heritage serien til meg..får kjerringa hans på kjøpet å..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er RF-62 mest sannsynlig på vei iløpet av dagen imorgen! Var bare å bestemme seg for forsterker, Yamaha 667/767 eller Onkyo 608 evt strekke seg litt for 708?

Noen innspill?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJL09
    Da er RF-62 mest sannsynlig på vei iløpet av dagen imorgen! Var bare å bestemme seg for forsterker, Yamaha 667/767 eller Onkyo 608 evt strekke seg litt for 708?

Noen innspill?
    har du mulighet strekk deg til 708 eller 1008 som det er god pris på nå, kan du strekke deg enda litt lenger så ville jeg slått til på det tilbudet jeg ble servert igår(som jeg tenker hardt på) nemmelig 3008 for 11995 hos jfs

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, vet dere om de RF-62 høytalerne Boomcar tilbyr til en ok pris er den siste utgaven? Hvor stor forskjell er det på de?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, vet dere om de RF-62 høytalerne Boomcar tilbyr til en ok pris er den siste utgaven? Hvor stor forskjell er det på de?

det er nok mkl versjonen vil jeg tro, gode de, hvor stor forskjellen er tør jeg ikke si, skal til jfs og teste rf82mkll neste uke, gleder meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror alle modellene de har er mkII! Meget bra service der!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat montert opp anlegget i nyleiligheta, og har noen kjappe spørsmål. Anlegget er Klipsch RF-82, Klipsch RC-62, Klipsch RS-52 og Onkyo TX-NR805. :-D

Først og fremst lurer jeg på hvordan foten til RC-62 fungerer? Har ikke festet den enda, men må nok vinkle centern litt opp mot ørehøyde. Ser at det er to skruehull under, og at ingen av de er sentrerte. Hvorfor har det seg slik, og vil ikke centern bli ustabil med bare et justerbart ben?

Når det kommer til frontene lurer jeg på hva folk bruker under sine? Har jo så klart spikes som fulgte med høyttalerne, men er så uheldig å ha vinylgulv, så redd for å lage kraftige merker...

Til slutt lurer jeg på hvordan jeg burde gå fram for å kalibrere høyttalerne? Skal jeg bare kjøre receivern sin auto-setup eller burde jeg gjøre det manuelt? Her helt grønn på dette området ops:

På forhånd takk
    Espen Andreassen

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen3
    Akkurat montert opp anlegget i nyleiligheta, og har noen kjappe spørsmål. Anlegget er Klipsch RF-82, Klipsch RC-62, Klipsch RS-52 og Onkyo TX-NR805. :-D

Først og fremst lurer jeg på hvordan foten til RC-62 fungerer? Har ikke festet den enda, men må nok vinkle centern litt opp mot ørehøyde. Ser at det er to skruehull under, og at ingen av de er sentrerte. Hvorfor har det seg slik, og vil ikke centern bli ustabil med bare et justerbart ben?

Når det kommer til frontene lurer jeg på hva folk bruker under sine? Har jo så klart spikes som fulgte med høyttalerne, men er så uheldig å ha vinylgulv, så redd for å lage kraftige merker...

Til slutt lurer jeg på hvordan jeg burde gå fram for å kalibrere høyttalerne? Skal jeg bare kjøre receivern sin auto-setup eller burde jeg gjøre det manuelt? Her helt grønn på dette området ops:

På forhånd takk
    Espen Andreassen
    Akkurat senteren din kan jeg lite om, men sett høyttalerene på spikes du får kjøpt underlag a sette di i så di ikke lager hull i gulvet ditt.
    Dette får du nok i hvilken som helst hifi butikk.
    Prøv litt med plassering av frontene først for å finne beste punktet deretter om du ikke kan kalibrere så bruk auto-setup den er som regel meget god og skal mye til å gjøre det bedre selv manuelt

Lykke til

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv sub på la scala,etter og ha hørt på Forte II så blir det litt tamt uten sub det skal jeg innrømme.Hørte RF83 med en svs sylinder sub hos en bekjent i gøteborg,rommet var på nærmere 35m2 koblet til noe parasound elektronik å det låt helt rått.Jeg har ikke hvert helt fornøyd med hva jeg har hørt av RF serien med svs før men så feil kan man ta!!!

Side 533 av 1033 FørsteFørste ... 33 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 529 530 531 532 533 534 535 536 537 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •