Klipsch klubben - Side 531

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 531 av 1034 FørsteFørste ... 31 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 527 528 529 530 531 532 533 534 535 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 1031 ... SisteSiste
Viser resultater 10,601 til 10,620 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJL09

Er iallefall planen å starte med stereo, for å bygge ut etterhvert som muligheten byr seg.

Til å starte med blir det stående på gutterommet

Det store spørsmålet er jo hvilke høytalere man skal velge, har sett på både RF-42 og RF-52. Vil helst ikke bruke noe mer enn 5000,-. Men ser at Boomcar (noen som har erfaringer med de?) tilbyr RF-62 til en veldig bra pris, har sendt en forespørsel om de har disse på lager.

Men hvilken forsterker burde jeg ha? Har sett på Onkyo 608/708, eneste forskjellen mellom de er vell at 708 har pre-out? Yamaha 676/767 er vell er vell noe man burde se på?

Trenger forsåvidt en liten pekepinne på hva jeg blir å trenge av kabler og div. småting etterhvert.

Tar imot all hjelp.

Tusen takk

Hvis du skal starte med stereo og ikke skal ha surround på ei stund ville jeg sett på brukten etter nc-2100 og nc-2125, da har du ett kanonoppsett som temmer diskanten og beholder alt av detajler og trykk og glød.

men ellers spiller jo Onkyo, Yamaha og Marantz f.eks. på bølgelengde med Klipsch, har bare prøvd Yamaha selv på Klipsch men "alle" sier at disse merkene er god match så tror vi kan stole på dette

Hvor stort er d gutterommet ditt? hvis planen uansett er å flytte ut i nær framtid til noe større ville jeg gått for rf-62, dette er en meget god høyttaler som trykker og spiller bra selv uten sub. Skal du gå for 52 bør du kanskje kjøpe en sub utenom etterhvert. Snakker nå til musikklytting, film er jo noe helt annet.

Av kabler vil jeg anbefale å finne noe som ikke koster skjorta, høyttalerkabel til 100kr meteren holder lenge til dette anlegget så kan du heller legge penger i skikkelige kabler senere når du begynner å "klatre på stigen"

rca og slikt kjøper du noen 3-4-500kr kabler, holder lenge d også.........jeg selv har en kabel til 149kr og en kabel til 1000kr og hører IKKE forskjell når jeg bytter om:???:

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da gått til innkjøp av en Parasound nc2125 som ankommer om noen dager!

Men er litt skeptisk til hvor strømsterk denne er, og om den vil holde til Forte II?

Hadde i bunn og grunn lyst på storebroren 2250 men klarte ikke dy meg når den kom på brukten!

Vil den være kraftig nok?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas

Men er litt skeptisk til hvor strømsterk denne er, og om den vil holde til Forte II?

Hadde i bunn og grunn lyst på storebroren 2250 men klarte ikke dy meg når den kom på brukten!

sjekk med eddie? nå har ikke jeg fått testet mine forte enda men de skal vel spille med ganske lav watt de selv om de bare er 98db

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer enn nok av watt ihvertfall,usikker på hvor strømsterk den er men er ikke så mye som skal til på forte

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Hvordan er lydbildet med disse sp-t100 blokkene på rf-83? tenkte på samme komboen selv i sommer når jeg skal ha meg rf-63 så artig å høre. Detaljer, trykk, mørke, lyse? hvordan spiller dette på LAVT volum, fortsatt alle instrumentene og vokal fjellstøtt på plass eller?
    Kun testet de på Forte II og RF 35 med tilhørende pre.De gir etter min mening et stort lydbilde,varm klang men samtidig oppløst og en deilig stramm bass.Det fine med tilhørende pre er jo at du har litt justerings muligheter med bl annet loudness som er greit på en del musikk på lavere volum.
    Kjører du med en receiver som pre så tror jeg det har litt mindre og si på blokkene lydmessig

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rca og slikt kjøper du noen 3-4-500kr kabler, holder lenge d også.........jeg selv har en kabel til 149kr og en kabel til 1000kr og hører IKKE forskjell når jeg bytter om:???:
    Akkurat dette betviler jeg ikke i det hele tatt. Selv er jeg svært skeptisk til å bruke mye penger på kabler, så min anbefaling er at dyre kabler er det siste man bør vurdere i anlegget sitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Akkurat dette betviler jeg ikke i det hele tatt. Selv er jeg svært skeptisk til å bruke mye penger på kabler, så min anbefaling er at dyre kabler er det siste man bør vurdere i anlegget sitt.

der er jeg enig også, kontra før

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    der er jeg enig også, kontra før
    Kjøp kabler som ikke er skolisser så holder det,mine monster kabler til 7500,- kontra nordost til det doble som jeg hadde før er jeg ikke i stand til og høre forskjell på. Hopper av det kabel styret og kjøper kabler som ikke koster skjorta og kjøper heller helt greie kabler. Så kan de som kjøper kabler til bil priser heller holde på sine meninger så mye de vill

O

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hatt denne selv, dog på rf 82, men den er en sterk sak! Fyldig og vam lyd! mister muligens litt detaljer helt i toppen, men kontroll hadde den okke som!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Kjøp kabler som ikke er skolisser så holder det,mine monster kabler til 7500,- kontra nordost til det doble som jeg hadde før er jeg ikke i stand til og høre forskjell på. Hopper av det kabel styret og kjøper kabler som ikke koster skjorta og kjøper heller helt greie kabler. Så kan de som kjøper kabler til bil priser heller holde på sine meninger så mye de vill

O
    Dette med kabler er jo en evigvarende debatt, men på klipsch som er så sykt avslørende kan det ha LITT for seg, de kan være med å balansere det siste enten i den ene eller andre veien!

Selv endte jeg opp med Van den hul. Relativt billige men gir masse luft i toppen og fast bass! Hadde biltema kabler og stinger rca før.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

O
    har nok planer om å investere i mer kabler jeg også, men er enig i prinsippet om at utstyret er på plass først , van den huul er vel ett merke jeg har lyst til å teste da audioquest dessverre er blitt veldig dyrt, atlas er vel ett annet merke som gir mye for penga

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Dette med kabler er jo en evigvarende debatt, men på klipsch som er så sykt avslørende kan det ha LITT for seg, de kan være med å balansere det siste enten i den ene eller andre veien!

Selv endte jeg opp med Van den hul. Relativt billige men gir masse luft i toppen og fast bass! Hadde biltema kabler og stinger rca før.

spennende merke du har der, har lest så mye positivt om denne matchen nå at det blir å gå for ht kabler fra de snart, tenkte på den modellen til ca 300 for meteren uterminert, det bør holde

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De skal jo bare lede strøm ikke noe annet,vet ikke helt om jeg er med på att de har sin egen signatur,da burde man jo sånn rent teoretisk bytte til samme kabel inne i høyttaleren også. Nok om det! alle får gjøre som de synes er best,vill ikke starte en kabel debatt her inne,her skal vi jo prate om klipsch

O

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger her ved litt avansert info om kabler og egenskaper som betyr noe for lyden

Resistance is Futile
    The simplest proof of this is to look once again at DC resistance; DC this time, not AC resistance as with the skin effect. If we consider any wire, of any gauge, of any material and any length at all, it will have a certain amount of DC resistance as one of its basic characteristics. Just for convenience, say that that amount equals “1”. If we add another wire, of exactly the same kind and length, the total resistance for the pair will be exactly halved (“1/2”), and it will be halved again every time we double our total number of wires (“1/4”, “1/8”, “1/16”, etc.).
    Now, to make it interesting, let us take all our wires – 16 long lengths, for example, with a total DC resistance of 1/16 – and, after individually insulating them (which will not affect their total resistance), bind them together to make a cable. In fact, let us cut our insulated wires into equal shorter lengths, and make several cables, all with different geometries.
    For one just twist all of the wires together in a single bundle. For others, braid the wires into a cylinder, or flat like webbing. We can twist and braid the cable to produce any number of different arrangements.
    The most important elements of all these cables are: 1) All will have exactly the same DC resistance, and 2) All will sound completely different from each other! Given that all are made of the same number of the same lengths of the same wire, the differences in sound quality must be down to the winding geometry, and to the differences that makes in each cable’s capacitance and inductance.
    We have mentioned capacitance and inductance as important elements in determining a cable’s filtering characteristics. Another aspect that makes these two characteristics important in audio cable design is that the degree to which a cable is capacitive or
    3
    inductive strongly affects how well it interfaces and performs with the equipment to which it is connected. (Yes, you have to really want to be in the cable business!)
    Generally less is best, but, for conventionally engineered cables this is a problem: Capacitance and inductance are normally considered to have a reciprocal relationship; reducing capacitance results in increasing inductance, and vice-versa. Because of their proprietary geometry, cables offer both remarkably low capacitance and inductance. This means that our cables work better with more kinds and brands of equipment than most.
    Proprietary Field-BalancedTM Winding Proprietary Field-Balanced winding is among most significant core technologies. The braiding and winding geometries – how each signal-bearing conductor is arrayed relative to the others – optimizes and balances the relationship between two fields that are formed around a cable’s conductors and its insulating dielectric as an audio signal passes through.
    It is no surprise that passing current through a wire produces an electromagnetic field around it. That is the basis of electromagnetic operation and the way in which a cone or moving-coil loudspeaker works.
    What comes as a surprise to most people is that when current runs through an insulated wire, two distinct fields are formed: A current-controlled electromagnetic field around the wire itself, and a voltage-controlled electrostatic field around the insulating dielectric. The interaction of these two fields has a considerable influence on the passing signal and strongly affects the system’s sound.

Capacitive Discharge Effects
    Even the dielectric material coating the metal conductor affects the sound of your system. Not all the cable’s passing signal energy is directly transmitted. Instead, some of it “charges” the dielectric insulation, exactly as if it were the dielectric of a capacitor. Most of this energy is stored until the signal reverses polarity (every 180-degrees of a Sine Wave, for example) and then it is “dumped” back into the signal path out-of-phase, thus canceling some portion of the transmitted signal and creating noise. The rest of the diverted signal energy is converted into heat and lost.
    How much energy an insulating material stores is described by its dielectric constant. The amount of energy stored that is lost as heat is the dielectric’s dissipation factor.
    The dielectric constant is expressed as the ratio of energy storage capability of a volume of the material under test to that of the same volume of the very best (lowest energy storage) dielectric possible, a “hard” vacuum. The dielectric constant of vacuum is stated as 1.0, so a material with a dielectric constant of 3.5, for instance, would be capable of storing 3.5 times as much energy as a vacuum, on a volume-for-volume basis.
    4
    The dielectric constants of plasticized PVC compounds used by many manufacturers for cable insulation can range from 4.0 to more than 8.0. Thermoplastic rubbers (TPRs), another commonly used insulating material, can run as high as 15.0.
    DuPontTM Teflon®
    in our outer jackets has a dielectric constant of only 2.0 – the lowest available. Other
    TMTM materials used in speaker cables and
    interconnects are ethylene polymers and copolymers. As a group these are the next best thing to Teflon and offer dielectric constants as low as 2.1.
    Dielectric dissipation factors also vary widely. As with dielectric constant, PVCs and TPRs have loss factors as great as 0.15 (15% of the energy stored will be lost.) Teflon has the lowest dissipation factor – as little as 0.00002 at 1 kHz. The ethylene variants are also very low, ranging from a high of about 0.01 (1% stored energy loss) to as low as 0.0001, depending on frequency and the specific formulation of the insulating dielectric.
    The importance of the dielectric characteristics of insulating material – and why we pay so much attention to them – is that the proper function of a cable is to pass signal unchanged, with no additions or cancellations. Dielectric losses change the signal and represent one of the primary reason cables “sound” the way they do, when in fact they should have no sound of their own.
    The Truth About Damping Factor
    One of the most obvious examples of this is the way speaker cables can affect an amplifier’s Damping Factor. Simplified somewhat, the damping factor of an amplifier is an expression of its ability to control the movement of a loudspeaker. All loudspeaker drivers have mass, and the greater the mass and the greater the movement of the cone in a moving-coil driver, the greater the inertia that must overcome in accelerating and decelerating to follow the audio signal from the amplifier. Because the biggest (most massive) drivers in a speaker system are its woofers, and because bass signals require the most cone movement to produce, it is to accurate bass reproduction that amplifier damping is most important.
    The calculation of amplifier damping factor (as typically stated on amplifier specification sheets) is very simple: It is just 8 ohms, the nominal “standard” loudspeaker impedance, divided by the output impedance of the amplifier. As an example, an amplifier with an output impedance of 0.01 ohm would be said to have a damping factor of 800 (8 divided by 0.01 = 800), which is very good but not exceptional for solid-state amplifiers.
    In reality the calculation method just given overlooks two very important facts: First, not all (or, presently, even most) loudspeakers have a nominal impedance of 8 ohms; and second, and even more importantly, no true calculation of amplifier damping factor can be done without consideration of the speaker cable.
    It Is Not What You Think
    There are actually three elements involved in powering a loudspeaker: The speaker itself, the speaker cable, and the amplifier. All of these must be considered in calculating true amplifier damping factor.
    5
    To make things even more interesting, the three elements act as if they were just two, and, surprisingly, the two are not what you might think: Instead of the loudspeaker and the cable being one element, and the amplifier being the other, in reality it is the loudspeaker that stands alone, and the combination of the speaker cable and the amplifier that comprises the other element.
    This means that, for purposes of calculating amplifier damping, the figure that must be used as the effective amplifier output impedance is the sum of the output impedance of the amplifier plus the resistance of the speaker cable.
    To understand how this affects the amplifier’s true damping factor, and thereby the sound of the system, consider this: The resistance of a 10 foot run of a typically cheap 24- gauge “speaker cable” is about 0.51 ohms. Adding this to the 0.01 ohm output impedance of the amplifier mentioned earlier, we come up with an effective output impedance of 0.52 ohms. Dividing this into the “standard” speaker impedance of 8 ohms, we get a true damping factor of only 15.4, instead of the 800 shown on the specification sheet. Making matters even worse, if the speaker’s true nominal impedance is 4 ohms instead of the “standard” 8, the true damping factor is reduced even more to just 7.7! (4 divided by 0.52 = 7.7) And that is why using cheap and badly-made speaker cable results in flabby and uncontrolled bass...because it is uncontrolled!
    By contrast, a 10 foot run of XLO Ultra 6, which is a 10-plus gauge cable, has a total resistance (both legs) of just 0.02 ohms. This, plus the amplifier’s output impedance of 0.01 ohm is only 0.03 ohms, which, divided into the 8 ohm standard speaker impedance gives a true damping factor of 267 – better than 17 times the speaker control available from the lesser cable!
    Interestingly, it is not just audiophile equipment that good cables benefit. In fact, because less expensive amplifiers and receivers tend to have lower specified damping factors, good cable, by making the most of what damping there is, can actually be of more benefit to less expensive gear than to the very best equipment available.
    For an even deeper analysis of AC/DC conductor basics, why silver conductors are best for video, issues of self-inductance, impedance, reactance, more on capacitive discharge effects and winding geometry, plus a treatise on the importance of AC power cords,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Kun testet de på Forte II og RF 35 med tilhørende pre.De gir etter min mening et stort lydbilde,varm klang men samtidig oppløst og en deilig stramm bass.Det fine med tilhørende pre er jo at du har litt justerings muligheter med bl annet loudness som er greit på en del musikk på lavere volum.
    Kjører du med en receiver som pre så tror jeg det har litt mindre og si på blokkene lydmessig

Bruker nc-7100 som pre

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker nc-7100 som pre
    Har ikke hørt den så hvordan den låter med vincent blokkene er vanskelig og si,hvor bor du da?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er et godt valg di må ikke nødvendigvis være dyre

Er ikke uten grunn Klipsch Horn Anniversary til 60K mer en normal utgaven bruker bedre intern kabling av high end utgaven til Van den hul.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Det er et godt valg di må ikke nødvendigvis være dyre

Er ikke uten grunn Klipsch Horn Anniversary til 60K mer en normal utgaven bruker bedre intern kabling av high end utgaven til Van den hul.

veldig interesant da kan man jo fabulere litt om oppgraderinger van den huul har jeg alltid hatt en godt forhold til siden jeg fikk med ett sett rca kabler med på kjøpet, de spillte veldig bra syntes jeg , men de fikk feil i kontakten etterhvert, dvs dårlig kontakt og jeg la de vekk

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    veldig interesant da kan man jo fabulere litt om oppgraderinger van den huul har jeg alltid hatt en godt forhold til siden jeg fikk med ett sett rca kabler med på kjøpet, de spillte veldig bra syntes jeg , men de fikk feil i kontakten etterhvert, dvs dårlig kontakt og jeg la de vekk
    Siden Klipsch er meget sensitive merker man god forskjell på lyden spesielt på Heritage serien og om vi skal konkludere med at kabler ikke gjør noen forskjell så tror vi ikke på vår felles Gud Klipsch he he

Spesiellt to typer kabler jeg har merket meg som gode og det er Van den huul og XLO selv ultra serien til xlo som er rimelig kabel i high end er sinnsykt god på mine horn og di er ikke spesiellt dyre.

Selvføgelig ikke alle annlegg hvor forskjellen er like stor, men jo mer transparen lyden i ditt anlegg er jo mindre forskjeller skal til før di høres

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Siden Klipsch er meget sensitive merker man god forskjell på lyden spesielt på Heritage serien og om vi skal konkludere med at kabler ikke gjør noen forskjell så tror vi ikke på vår felles Gud Klipsch he he

Spesiellt to typer kabler jeg har merket meg som gode og det er Van den huul og XLO selv ultra serien til xlo som er rimelig kabel i high end er sinnsykt god på mine horn og di er ikke spesiellt dyre.

Selvføgelig ikke alle annlegg hvor forskjellen er like stor, men jo mer transparen lyden i ditt anlegg er jo mindre forskjeller skal til før di høres

tror du missforsto meg litt, er tilhenger av å kjøpe kabler til slutt som passer oppsettet, og ikke tilhenger av biltema kabler, audioquest har jeg hatt god erfaring med

Side 531 av 1034 FørsteFørste ... 31 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 527 528 529 530 531 532 533 534 535 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 1031 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •