Klipsch klubben - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 53 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 553 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 20677
    Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Noen som har hørt denne? Hvordan er den i forhold til rf-82?
    Jeg har hatt begge, du får litt fra begge verdener :-D Mellomtonen oppleves bedre ? på Hersey... Kommer vel av at Heresy er 3 veis. Det er mer "sprut" i Heresy enn RF 82, men den gir ikke samme opplevelse i dypbassen som RF 82.
    Liten lukket 12"...
    Bare så synd at de er priset slik de er :twisted:

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette spørsmålet har sikkert vært oppe mangen ganger, men orker ikke lese gjennom alt.

Hvordan kjøper man Klipsch høytalere fra USA? Hvilke butikker, transport etc. Er jo helt latterlige priser "over there", så hvor mye kan man egentlig spare...

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du handler fra Amazon koster de 1500$ som vil si ca 10000 nok, det er fri frakt innenfor USA, da gjenstår det bare frakt og moms, det blir ca 500 nok for sjøfrakt med JetCarrier og 2500 nok moms. Dette blir tilsammen 13000 nok og det er 2000 nok og spare. Dvs ikke så veldig mye, men litt. Ulempen er jo selfølgelig hvis det skulle være noen problemer med produktet så blir det litt vanskelig...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet idag en Onkyo TX-SR606 på Klipsch høyttalerne mine, og gud bedre for en vannvittig bass det ble i forhold til min Yamaha Rx-v1800! Yamahaen min har jeg aldri fått til å spille så syyyykt som med Onkyo!

Men jeg oppdaget også noe sært med mine RF-63 som jeg ikke har lagt merke til før, når vi spillte låter med mye dypbass og det VELDIG HØYT, så kom det noen vannvittige blafrelyder fra alle portene bak! Er det noen andre som har opplevd det med RF-82/63/83 før?

Det var mildt sagt irriterende å høre, for elementene hadde mye mer å gå på i volum, men kassen/portene satt altså begrensninger for hvor høyt vi kunne spille før det ble ulyder... :neutral:

Her er låta vi spillte (Nei vi spillte ikke av youtube klippet hvis noen lurte):
    [YOUTUBE]FpIR2-PdAk4[/YOUTUBE]

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine første RF7 som jeg kjøpte for noen år tilbake , løsna limen på bak plata , dette resulterte i samme lyd som du sier . Når det ble spillt veldigt høyt sprika platene fra hverandre noen mm .

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    På mine første RF7 som jeg kjøpte for noen år tilbake , løsna limen på bak plata , dette resulterte i samme lyd som du sier . Når det ble spillt veldigt høyt sprika platene fra hverandre noen mm .
    Nei det er helt tydelig portstøy det er snakk om her, og det kom fra alle tre portene bak...

Lurer bare på om dette er normalt å forvente av disse høyttalerne? Det merkelige er jo at jeg hadde mye mer å gå på før det ble merkbar forvrengning fra elementene. :roll:

La ut klipp av låta som ble avspillt i forrige innlegg...

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nei det er helt tydelig portstøy det er snakk om her, og det kom fra alle tre portene bak...

Lurer bare på om dette er normalt å forvente av disse høyttalerne? Det merkelige er jo at jeg hadde mye mer å gå på før det ble merkbar forvrengning fra elementene. :roll:

La ut klipp av låta som ble avspillt i forrige innlegg...
    Skikkelig morsom låt! Jeg har aldri spilt så høyt som deg tror jeg, antar det er noen naboer som ville blitt veldig irritert, men det frister til å prøve.

Har du prøvd å justere avstand til bakvegg?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Skikkelig morsom låt! Jeg har aldri spilt så høyt som deg tror jeg, antar det er noen naboer som ville blitt veldig irritert, men det frister til å prøve.

Har du prøvd å justere avstand til bakvegg?
    Jeg har naboer jeg også, men mine er av den greie typen som forstår mine "behov"

Har 95 cm mellom Klipschene og veggen bak, så det kan umulig være pga at portene ikke "puster fritt"?

Det morsomste her var at Onkyoen klarte å drive Klipschene såpass mye bedre enn Yammi'en min! Den drev de nesten like godt som Nad c372+c272 gjorde da jeg kjøpte de! :-D

Vi spillte på volum 65-70 på Onkyoen, men blafrelydene kom allerede på volum 50. Forsterkeren viste ikke svakhetstegn før volum 70, og elementene hadde myyye mer å gå på!

Her kan du få tak i plata hvis du likte låta

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har naboer jeg også, men mine er av den greie typen som forstår mine "behov"

Har 95 cm mellom Klipschene og veggen bak, så det kan umulig være pga at portene ikke "puster fritt"?

Det morsomste her var at Onkyoen klarte å drive Klipschene såpass mye bedre enn Yammi'en min! Den drev de nesten like godt som Nad c372+c272 gjorde da jeg kjøpte de! :-D

Vi spillte på volum 65-70 på Onkyoen, men blafrelydene kom allerede på volum 50. Forsterkeren viste ikke svakhetstegn før volum 70, og elementene hadde myyye mer å gå på!
    Helt enig med deg at Onkyoen har fin lyd til Klipsch. Men du snakker om 606 på RF 63 det høres for spett ut. Jeg har 806 på RF 62 og føler at jeg mangler noe headroom. Tror kanskje det er basssene som gir seg eller flater ut som du hører, hvis du spiller veldig høyt da. Er viktig med strømsterk forsterker som har kontroll på elementene i de ht ene.

Så foreslår en effekt som er nøytral til Onkyoen, da forsvinner sikkert bassflafringen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Helt enig med deg at Onkyoen har fin lyd til Klipsch. Men du snakker om 606 på RF 63 det høres for spett ut. Jeg har 806 på RF 62 og føler at jeg mangler noe headroom. Tror kanskje det er basssene som gir seg eller flater ut som du hører, hvis du spiller veldig høyt da. Er viktig med strømsterk forsterker som har kontroll på elementene i de ht ene.

Så foreslår en effekt som er nøytral til Onkyoen, da forsvinner sikkert bassflafringen.
    Nei jeg hørte ikke noe ulyder fra elementene, og det er 100% garantert sikkert at det er fra portene.

Vi var tre stykker som alle hørte en merkelig lyd, og jeg gikk bort til en varmeovn som står bak ene høyttaleren for å se om det var den som lagde ulyden. Men da hørte jeg jo at det kom sinnsykt med blafring fra portene! Sjekket på begge høyttalerne og det er like mye blafring fra begge to.

Jeg har ikke planer om å kjøpe 606 nei, skulle jeg først investert ville jeg gått for 906 :-D

Men blafringen kom ikke frem på alle låter altså, det var kun på noen av låtene til trentemøller albumet som går sinnsykt dypt det kom blafring. Og jeg ville ikke gått for noe mer nøytralt for jeg likte den varme lyden av Onkyo veldig godt.

Hørte du på den låte jeg linket til lengre opp? Var den låta blafringen kom mest frem på...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine RF-83 blafret også når jeg dro skikkelig på med basstung musikk. Men jeg matet de da med en RB-1092. Støtter meg litt på teorien til Hornman om at forsterkeren kanskje er litt ute å kjører å mister kontrollen på elementene. Dette fører ofte til at elementene beveger seg mer enn de skal og dette igjen kan føre til portstøyen. Høres ihvertfall riktig ut i teorien

Som sagt jeg hørte det bare til av å til med mine RF-83 (veldig skjeldent) og da med ENORMT med effekt i forhold til det du gir dine nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hei

de sender ikke til norge såvidt jeg vet, er nok derfor du har fått orderen kanselert
    Stemmer det ja. Forøvrig virker butikken ryddig og grei. Man kan få tilsendt til Norge ved å ringe inn å betale direkte. Men jeg hadde som nevnt i en tidligere tråd bommet på prisen da det gjaldt 1 stk høyttaler, jeg skal jo ha et par.
    Dermed må jeg spare en måned til.
    Tech for less, er en billig butikk som kan anbefales ved kjøp i utlandet.
    For min egen del syns jeg det blir for lite å spare, så jeg kommer til å kjøpe RF-63 lokalt. 640 x 2 + frakt 3-400 + mva og toll. Kanskje jeg sparer 1-2 000.- totalt. Da går jeg heller i en norsk butikk.
    Men jeg gleder meg til disse er på plass ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg hørte ikke noe ulyder fra elementene, og det er 100% garantert sikkert at det er fra portene.

Vi var tre stykker som alle hørte en merkelig lyd, og jeg gikk bort til en varmeovn som står bak ene høyttaleren for å se om det var den som lagde ulyden. Men da hørte jeg jo at det kom sinnsykt med blafring fra portene! Sjekket på begge høyttalerne og det er like mye blafring fra begge to.

Jeg har ikke planer om å kjøpe 606 nei, skulle jeg først investert ville jeg gått for 906 :-D

Men blafringen kom ikke frem på alle låter altså, det var kun på noen av låtene til trentemøller albumet som går sinnsykt dypt det kom blafring. Og jeg ville ikke gått for noe mer nøytralt for jeg likte den varme lyden av Onkyo veldig godt.

Hørte du på den låte jeg linket til lengre opp? Var den låta blafringen kom mest frem på...
    Nei mener nøytral i forhold til Rotellen hvis det er lydsignaturen i denne du vil ha. Feks Rotel eller Para el.

Du har jo kjørt mye effekt på disse tidligere hva skjedde da. Samme blaffringen eller. Kjører du analogt på CD Ingangen og Pure direct eller sammen med Sub ?

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei mener nøytral i forhold til Rotellen hvis det er lydsignaturen i denne du vil ha. Feks Rotel eller Para el.

Du har jo kjørt mye effekt på disse tidligere hva skjedde da. Samme blaffringen eller. Kjører du analogt på CD Ingangen og Pure direct eller sammen med Sub ?

Lars.
    Eh heter ikke pure direct på onkyo kom jeg på. Bare direct er det ikke ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lars.
    Er ikke helt sikker på hva du mener, men jeg liker ihvertfall lydsignaturen til Onkyo...

Når du sier det så husker jeg at det blafret på basstest låter når jeg drev Klipschene brokoblet med Nad c372+c272. Men det var kun på basstest låter altså, hørte ikke noe på vanlig musikk... Jeg trodde det kun var pga at høyttalerne sto veldig nære bakvegg den gangen (ca 30cm).

Men for å få bass må det jo endel bevegelse til for å flytte luft, ikke sant? Og som jeg sa tidligere, elementene hadde mye mer å gå på når vi kom til det volumet blafringen begynte på...

Musikken ble streamet ifra Tversity via PS3, den var så koblet til Onkyoen med hdmi kabel. Vi hørte på musikk med stereo-modusen på Onkyoen både med og uten sub.

Vi la merke til blafringen når vi slo av subben, for med subben på var det så mye bass i stua at vi ikke la merke til blafringen!

Men spørsmålet er egentlig om dette er noe man må forvente med disse høyttalerne? Virker jo som om kassen/porttuningen er feilprodusert!?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med ECI-3 på klipsch? Vil det være en bedre match en feks Abrahamsen v2.0?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet idag en Onkyo TX-SR606 på Klipsch høyttalerne mine, og gud bedre for en vannvittig bass det ble i forhold til min Yamaha Rx-v1800! Yamahaen min har jeg aldri fått til å spille så syyyykt som med Onkyo!

Men jeg oppdaget også noe sært med mine RF-63 som jeg ikke har lagt merke til før, når vi spillte låter med mye dypbass og det VELDIG HØYT, så kom det noen vannvittige blafrelyder fra alle portene bak! Er det noen andre som har opplevd det med RF-82/63/83 før?

Det var mildt sagt irriterende å høre, for elementene hadde mye mer å gå på i volum, men kassen/portene satt altså begrensninger for hvor høyt vi kunne spille før det ble ulyder... :neutral:

Her er låta vi spillte (Nei vi spillte ikke av youtube klippet hvis noen lurte):
    [YOUTUBE]FpIR2-PdAk4[/YOUTUBE]
    Måtte nesten teste denne selv. Det var jo nesten 7 minutter med ulyd å det var ikke høytalerene sin skyld. Forsvant nesten like fort fra PC'en igjen som den dukket opp. :-?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Måtte nesten teste denne selv. Det var jo nesten 7 minutter med ulyd å det var ikke høytalerene sin skyld. Forsvant nesten like fort fra PC'en igjen som den dukket opp. :-?
    Testet du bare youtube klippet eller lastet du ned plata? :roll:

Låta i seg selv hadde vært litt kjedelig hadde det ikke vært den sinnsyke bassen ja.. Regner med at det ristet godt hos deg også? 8)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet du bare youtube klippet eller lastet du ned plata? :roll:

Låta i seg selv hadde vært litt kjedelig hadde det ikke vært den sinnsyke bassen ja.. Regner med at det ristet godt hos deg også? 8)
    Var ikke youtube jeg hørte fra nei. Joda, nok av trøkk var det jo men synes ikke det gikk så dypt. Sant skal sies så falt den ikke i smak akkurat. Holder på og uppe en sang fra Bassatronics på nettet nå. Den går SKIKKELIG dypt. Legger ut link her når den er oppe.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Var ikke youtube jeg hørte fra nei. Joda, nok av trøkk var det jo men synes ikke det gikk så dypt.
    Fikk du noe blafrelyder ut av portene på dine høyttalere? Synes det er så merkelig det der... Føles ut som om jeg har kjøpt noe jallagreier med feildesignet kasse :???:

Side 53 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 553 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •