Klipsch klubben - Side 529

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 529 av 1034 FørsteFørste ... 29 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 525 526 527 528 529 530 531 532 533 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 1029 ... SisteSiste
Viser resultater 10,561 til 10,580 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hehe, da så sjekk med rognlien, send pm , han har testet uffattelig mye på klipsch og har god greie på det og du får rene ord for penga fra han lite bs fra den kanten
    Hehe, ja altså tre som i monoblokker Det er jo ikke sikkert det blir en sånn variant, men den som lever får se.
    Skal sende han en PM, takk for tipset.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Men da må du kanskje bruke 2 volumkontroller?
    Kan du bruke 1 volumkontroll som normalt når du ser surround eller stereo fra receiveren?
    jeg bruker den vanlige når jeg ser film fra marantzen, når jeg hører musikk er ikke marantzen inne i bildet i det hele tatt, da bruker jeg volumknappen på L2 pre

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Har nå stillt inn med auto YPAO. Eeeendelig! Et stoort løft i lyden! Var akkurat dette jeg manglet:-D
    Godt å høre at enkle tips er til god hjelp

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da må du kanskje bruke 2 volumkontroller?
    Kan du bruke 1 volumkontroll som normalt når du ser surround eller stereo fra receiveren?

bruker bare volumknappen på marantzen til film for da er L2 helt ute av bildet iom at den da bare sender signalet passivt igjennom til effektforsterkeren

vil bare ta med at dette ikke er hokus pokus, veldig enkellt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Igår bunnet faktisk basserene i den ene RF-7 for første gang. Kjørte de som LARGE uten SUB'er for morro, og da det kom ett skikkelig fett drag i dypbassen på den ene sangen kom det noen skikkelig skrape/smelle lyder fra dene ene høytaleren gitt. Snakker selvsagt om flatt jern volum her altså. Ser ut som det er på tide med mer effekt. XPA-3 klarer rett å slett ikke å gi de nok effekt når jeg kjører de som LARGE ser det ut til. Spørsmåler er hva jeg skal ha nå da? Er ikke så mye å velge i over 250W egentlig. Kanskje ett par XPA-1 er veien å gå? Har også myst litt på Vincent 991. Tror det også kan bli rimelig fett på Klipschene.....

det kan det nok bli, ellers er xpa 1 en god løsning sålenge du ikke vil over på f,eks klasse a, tror det var høyt da ja du skulle absolutt tatt deg en lytt på cornwall lll
    ser det ligger vincent på børsen biligere løsning også det ja spennende

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Igår bunnet faktisk basserene i den ene RF-7 for første gang. Kjørte de som LARGE uten SUB'er for morro, og da det kom ett skikkelig fett drag i dypbassen på den ene sangen kom det noen skikkelig skrape/smelle lyder fra dene ene høytaleren gitt. Snakker selvsagt om flatt jern volum her altså. Ser ut som det er på tide med mer effekt. XPA-3 klarer rett å slett ikke å gi de nok effekt når jeg kjører de som LARGE ser det ut til. Spørsmåler er hva jeg skal ha nå da? Er ikke så mye å velge i over 250W egentlig. Kanskje ett par XPA-1 er veien å gå? Har også myst litt på Vincent 991. Tror det også kan bli rimelig fett på Klipschene.....
    Har testet 991 på blant annet rf 83 spiller meget bra høres sikkert ut som ren reklame siden mine ligger for salg men når man ser bakover har jeg alltid sagt at Vincent og Klipsch er god match rent musikalsk. Emotiva trøkker mer, men Vincent gir 100W ren klasse A så renheten er bedre i Vincent, men Emotiva rocker mer så spørs hva du liker best?
    Kan godt få høre Vincent 991 på Horna mine og evt infinity 9.2i men det blir litt juks for lyden der er enorm

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf52 er en habil underholder den, klipsch = glede uansett for meg :-D
    O'glede ja!

Er halveis igjennom Amused to Death, og er solgt allerede!

Delte dem på 80Hz, og satt subben i arbeid fra 100Hz og ned.
    Plaserte dem i "Toe-in", som jeg har sett bare positivt i en god del poster her inne(?)

Tror nesten jeg har gjort et godt kjøp og.
    Selger kjøpte dem for 4'495,- den 28.12.10 på impuls, som viste seg å være en dårlig match i stua..
    Jeg ga nå 3500,-

Mange timer igjen før jeg tørr "Watte" på, men skal holde meg i tøylene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=DrHolm]O'glede ja!

Er halveis igjennom Amused to Death, og er solgt allerede!

Delte dem på 80Hz, og satt subben i arbeid fra 100Hz og ned.
    Plaserte dem i "Toe-in", som jeg har sett bare positivt i en god del poster her inne(?)

Tror nesten jeg har gjort et godt kjøp og.
    Selger kjøpte dem for 4'495,- den 28.12.10 på impuls, som viste seg å være en dårlig match i stua..
    Jeg ga nå 3500,-

slik skal det være:-D

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en parasound nc2125 klare å tømme forteII eller vil jeg føle mangel på kraft?

Tenker iforhold til en AVR80 også som jeg har per dags dato!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrHolm
    Mange timer igjen før jeg tørr "Watte" på, men skal holde meg i tøylene.
    Så flott at det fungerer hos deg! Det er imidlertid ingen grunn til å holde igjen på watt'ene. Høyttalerne har bare godt av å strekke på beina fra første stund etter at de er temperert (hvis de kommer fra -10 bak i en lastebil f.eks). Jo mer du får spilt høyt på dem jo raskere går de seg til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er KM6 i forhold til rf82? Er på jakt etter et par klipsch ht til og disse går jo ganske billig på brukten.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    Hvordan er KM6 i forhold til rf82? Er på jakt etter et par klipsch ht til og disse går jo ganske billig på brukten.
    Bare kjøp de..:-D Er ganske bra trykk i de..Litt spennende å kjøpe uhørt..Gjorde det med mine KLF..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    KM6 er en spesial modell laget for usa millitæret og er samme høyttaler som KG 5.5 laget fra 1994-1997. En god del mindre en rf 82 men passer derfor også noe bedre i små rom da rf 82 laget fra 2006 krever endel plass for å spille riktig.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lest hva som skjer med Klipsch for tiden?
    Audiovox to purchase the Klipsch group - The Klipsch Community

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lest hva som skjer med Klipsch for tiden?
    Audiovox to purchase the Klipsch group - The Klipsch Community
    I alle dager....
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Potensiellt skremmende nyheter dette her , får håpe det kommer litt info ut som viser oss hva som vil skje i praksis, sette opp farten på å samle meg mer heritage klipsch kanskje

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Potensiellt skremmende nyheter dette her , får håpe det kommer litt info ut som viser oss hva som vil skje i praksis, sette opp farten på å samle meg mer heritage klipsch kanskje
    Skremmende er bare forbokstavene.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter vi med samme tanke her, om dette går galt vil jeg ha mest mulig Heritage i hus

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Da sitter vi med samme tanke her, om dette går galt vil jeg ha mest mulig Heritage i hus

helt klart , noen må da ta ansvar for å ta vare på disse perlene
    seriøst så er det skremmende med tanke på de ht som produseres i usa, og heritage serien som fort kan økonomisk sett sees som en utfordring for nye eiere
    får håpe de har vett og skjønner arven fra pwk og at de er i stand til å forvalte den riktig, en heritage ht produsert i kina blir ikke det samme som en produsert i hope arkansas

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart , noen må da ta ansvar for å ta vare på disse perlene
    seriøst så er det skremmende med tanke på de ht som produseres i usa, og heritage serien som fort kan økonomisk sett sees som en utfordring for nye eiere
    får håpe de har vett og skjønner arven fra pwk og at de er i stand til å forvalte den riktig, en heritage ht produsert i kina blir ikke det samme som en produsert i hope arkansas
    En Heritage produsert i Kina kan selvfølgelig låte like bra, men faren er om di oppretholder kvalitet osv. Dette selskapet er vel vel ikke ut fra det jeg har klart å lese meg til kjent for kvalitet på linje med Klipsch.
    Kina sammlebånd kan neppe måles med håndlaget Amerikansk.
    Men hvem vet kanskje vi tar sorgene for tidlig og kvaliteten blir opprettholdt, mens prisene synker he he

Side 529 av 1034 FørsteFørste ... 29 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 525 526 527 528 529 530 531 532 533 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 1029 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •