Klipsch klubben - Side 528

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 528 av 1034 FørsteFørste ... 28 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 524 525 526 527 528 529 530 531 532 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 1028 ... SisteSiste
Viser resultater 10,541 til 10,560 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var litt uspesifikk på hva jeg er ute etter. Surround delen er i boks. Det jeg skal ha er en stereo-pre eller integrert med prossessor-inn. Signalet skal da kunne bypasses i pre'en når film er i fokus. Samtidig brukes effekttrinnene på frontene både til musikk og film. En "begge verdener" løsning med andre ord. Det kan godt koste litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg var litt uspesifikk på hva jeg er ute etter. Surround delen er i boks. Det jeg skal ha er en stereo-pre eller integrert med prossessor-inn. Signalet skal da kunne bypasses i pre'en når film er i fokus. Samtidig brukes effekttrinnene på frontene både til musikk og film. En "begge verdener" løsning med andre ord. Det kan godt koste litt.
    Hva med Rogue? har ikke hørt den men leser mange gode tilbakemeldinger på de

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Han ville ikke bytte fra cornwall til la scala, eller omvendt?

fra cornwall til ls

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Er ikke rørforsterkere forbeholdt hi-fi/stereo folkene, og ikke oss "surround"-folk? Finnes det rør til multikanaler?

jeg bruker røroppsettet mitt i surround også, dvs effektdelen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helst en boks eller to?

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Ypao har meget bra auto korreksjon tviler på at du tuner den bedre manuelt til og med egen tråd om dette med gutta fra kringlyd

Di gjør et meget grundig arbeid anbefaler på det sterkeste en tur innom tråden deres.
    Har nå stillt inn med auto YPAO. Eeeendelig! Et stoort løft i lyden! Var akkurat dette jeg manglet:-D

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg bruker røroppsettet mitt i surround også, dvs effektdelen
    Har du en detaljert oversikt over hvordan dette er koblet opp?
    Hadde vært meget interessant å sett hvordan man kobler dette.
    Se gjerne min link for hvordan jeg har koblet mine komponenter (en tegning hadde selvsagt vært enklere å forstå)?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en detaljert oversikt over hvordan dette er koblet opp?
    Hadde vært meget interessant å sett hvordan man kobler dette.
    Se gjerne min link for hvordan jeg har koblet mine komponenter (en tegning hadde selvsagt vært enklere å forstå)?
    hei

det som er gjort er at AN L2 har blitt modda med en cinemaloop, eller rett og slett en direkte gjennomgang på en av inngangene til utgangene, når jeg bruker til stereo , står pre på cd, når jeg skal se film slår jeg over til aux og voila så går lyden rett igjennom pre til effektdelen, da kan jeg slå av pre også.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår bunnet faktisk basserene i den ene RF-7 for første gang. Kjørte de som LARGE uten SUB'er for morro, og da det kom ett skikkelig fett drag i dypbassen på den ene sangen kom det noen skikkelig skrape/smelle lyder fra dene ene høytaleren gitt. Snakker selvsagt om flatt jern volum her altså. Ser ut som det er på tide med mer effekt. XPA-3 klarer rett å slett ikke å gi de nok effekt når jeg kjører de som LARGE ser det ut til. Spørsmåler er hva jeg skal ha nå da? Er ikke så mye å velge i over 250W egentlig. Kanskje ett par XPA-1 er veien å gå? Har også myst litt på Vincent 991. Tror det også kan bli rimelig fett på Klipschene.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Igår bunnet faktisk basserene i den ene RF-7 for første gang. Kjørte de som LARGE uten SUB'er for morro, og da det kom ett skikkelig fett drag i dypbassen på den ene sangen kom det noen skikkelig skrape/smelle lyder fra dene ene høytaleren gitt. Snakker selvsagt om flatt jern volum her altså. Ser ut som det er på tide med mer effekt. XPA-3 klarer rett å slett ikke å gi de nok effekt når jeg kjører de som LARGE ser det ut til. Spørsmåler er hva jeg skal ha nå da? Er ikke så mye å velge i over 250W egentlig. Kanskje ett par XPA-1 er veien å gå? Har også myst litt på Vincent 991. Tror det også kan bli rimelig fett på Klipschene.....
    Ligger 2 991 på H S nå til 15000,- de hadde jeg gått for har hørt emotiva på RF 7 før og det låt bra,men det var den gamle serien 3-4 år siden. Vincent har jeg mere tro på . Det er min personlige mening og ikke ment som og disse emotiva :-D

O

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Ligger 2 991 på H S nå til 15000,- de hadde jeg gått for har hørt emotiva på RF 7 før og det låt bra,men det var den gamle serien 3-4 år siden. Vincent har jeg mere tro på . Det er min personlige mening og ikke ment som og disse emotiva :-D

O
    Er mer sugen på å teste Vincent nå faktisk. Har jo testet Emotiva nå med XPA-3'en, og er alltid morro å teste noe nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er mer sugen på å teste Vincent nå faktisk. Har jo testet Emotiva nå med XPA-3'en, og er alltid morro å teste noe nytt.
    Altid gøy det,jeg tror di låter meget bra på RF 7.

O

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

det som er gjort er at AN L2 har blitt modda med en cinemaloop, eller rett og slett en direkte gjennomgang på en av inngangene til utgangene, når jeg bruker til stereo , står pre på cd, når jeg skal se film slår jeg over til aux og voila så går lyden rett igjennom pre til effektdelen, da kan jeg slå av pre også.
    Jeg er nok fortsatt ikke helt sikker på hvordan dette gjøres.
    Kobler du en integrert forsterker til de 2 pre-out kanalene som går ut ifra receiver (høyre og venstre linjeutgang), og så 2 pre-out kanalene som går ut ifra den integrerte forsterkeren (høyre og venstre linjeutgang) til en multikanals effektforsterker?
    Hvilken komponent er i såfall fronthøyttalerne koblet til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Hva med Rogue? har ikke hørt den men leser mange gode tilbakemeldinger på de

O
    Ja, alt jeg har lest om Rogue er bra. Problemet er at jeg selv ikke har hørt det, og det virker ikke som så mange har erfaringer med det på Klipsch her på berget. Mye peng for å "bomme" for å si det sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helst en boks eller to?
    To, kanskje til og med tre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok fortsatt ikke helt sikker på hvordan dette gjøres.
    Kobler du en integrert forsterker til de 2 pre-out kanalene som går ut ifra receiver (høyre og venstre linjeutgang), og så 2 pre-out kanalene som går ut ifra den integrerte forsterkeren (høyre og venstre linjeutgang) til en multikanals effektforsterker?
    Hvilken komponent er i såfall fronthøyttalerne koblet til?

pre out fra receiver til aux inn på pre, deretter brukes kablene fra pre til effekt, bruker kun rør på frontene
    bruker da allså ikke intergrert stereo ,men stereo pre og effekt,men prinsippet er det samme

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To, kanskje til og med tre
    hehe, da så sjekk med rognlien, send pm , han har testet uffattelig mye på klipsch og har god greie på det og du får rene ord for penga fra han lite bs fra den kanten

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alt jeg har lest om Rogue er bra. Problemet er at jeg selv ikke har hørt det, og det virker ikke som så mange har erfaringer med det på Klipsch her på berget. Mye peng for å "bomme" for å si det sånn.

eneste tingene jeg kan tenke på å sjekke bortsett fra den lydmessige matchen er om den er sterk nok, og om den støyer.
    sterk nok betyr som i transistor verdenen at det ikke kommer an på oppgitte watt,men evnen til å levere sakene in real life på spesifikke ht

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mulighet for og bytte min yamaha 3900 mot en Harman Kardon HK990.

Vil den funke på mine RF-82?

er det verdt og bytte min yamaha 3900 i en hk990?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pre out fra receiver til aux inn på pre, deretter brukes kablene fra pre til effekt, bruker kun rør på frontene
    bruker da allså ikke intergrert stereo ,men stereo pre og effekt,men prinsippet er det samme
    Men da må du kanskje bruke 2 volumkontroller?
    Kan du bruke 1 volumkontroll som normalt når du ser surround eller stereo fra receiveren?

Side 528 av 1034 FørsteFørste ... 28 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 524 525 526 527 528 529 530 531 532 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 1028 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •