Klipsch klubben - Side 527

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 527 av 1033 FørsteFørste ... 27 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 523 524 525 526 527 528 529 530 531 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 1027 ... SisteSiste
Viser resultater 10,521 til 10,540 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    he he da får du komme hit på en lytte tur en dag du er i nærheten

Skal få lagt ut noen bilder snart en vegg som bygges om nå og med min fart så får vi se hvor kjappt dette går

skal si ifra når k horn febern kommer så får vi se om jeg tør å bli utsatt for den fristelsen :-D :-D :-D :-D :-D er jo selve stamfaren til all klipsch

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,297
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    skal si ifra når k horn febern kommer så får vi se om jeg tør å bli utsatt for den fristelsen :-D :-D :-D :-D :-D er jo selve stamfaren til all klipsch
    Best å ikke høre på K-horn da:wink:

Om CW forandrer seg på samme måte som Heresy under innspilling, så blir de mer harmoniske. Lyden blir liksom mer helstøpt, og mindre krass.

Det er godt du er fornøyd med bassen. Hos meg er det litt lite bass, men det er nok rommet sin feil. Jeg har ca 10db mer ute ved veggene, enn i sweetspot.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Best å ikke høre på K-horn da:wink:

Om CW forandrer seg på samme måte som Heresy under innspilling, så blir de mer harmoniske. Lyden blir liksom mer helstøpt, og mindre krass.

Det er godt du er fornøyd med bassen. Hos meg er det litt lite bass, men det er nok rommet sin feil. Jeg har ca 10db mer ute ved veggene, enn i sweetspot.

sant nok , har absolutt ingen tendenser til krass lyd foreløpig ihvertfall, er mye roligere og oppløst enn rf serien, mer sømløs overgang til mellomtonen også synes jeg, og bassen, den er den kuleste jeg har hørt til dags dato, den kan man bli avhengig av på sikt vurderer kanskje en heresy til senter på sikt

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde lyst til og by på horna på ebay men er redd litt av villskapen jeg er vant til forsvinner med horna dessverre...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hadde lyst til og by på horna på ebay men er redd litt av villskapen jeg er vant til forsvinner med horna dessverre...

tror jeg ikke eddie, jeg har aldri hørt bs live som jeg gjør nå hjemme bortsett fra på valle . er ikke at cornwall er tamme øverst, er bare " mer oppløst" vanskelig å forklare , for det er veldig snert samtidig
    heritage seriens opphav var jo å flytte lyden hjem live, det var utgangspunktet til pwk min venn
    kan gi det mer kjøtt på beina når jeg får fortene opp å gå, har fått diskant hornet idag

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg ikke eddie, jeg har aldri hørt bs live som jeg gjør nå hjemme bortsett fra på valle . er ikke at cornwall er tamme øverst, er bare " mer oppløst" vanskelig å forklare , for det er veldig snert samtidig
    heritage seriens opphav var jo å flytte lyden hjem live, det var utgangspunktet til pwk min venn
    kan gi det mer kjøtt på beina når jeg får fortene opp å gå, har fått diskant hornet idag
    En på hifisentralen har hatt begge og sier at la scala er råere,litt mer hæla i taket.Fint at det ordner seg med Fortene da!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eddie du bor ikke langt unna så det er bare å ta en tur hit skal du høre Villskap du aldri har hørt maken til ps bor jo midt i mellom deg og jokris.... he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS be careful ebay er full av svindel så er nol ikke første plassen jeg ville kjøpt slikt.....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eddie du bor ikke langt unna så det er bare å ta en tur hit skal du høre Villskap du aldri har hørt maken til ps bor jo midt i mellom deg og jokris.... he he
    Hvor bor du? neida hørte bare med et par av de på sentralen og de mente at la scala spilte litt villere,litt mer live og at horn var litt snillere hehe men de spiller fletta av det meste uansett så lenge det heter Klipsch.
    Sitter og spiller musikk fra spotify premium nå via en duet og audionote dac og jeg gleder meg over den villskapen Forte tryller frem,bassen er jo i en klasse for seg selv,tenker ikke på at det faktisk er mp3 jeg spiller.Alt fra diana krall til eminem blir matet inn og kommer ut i en eller annen flytende masserende masse som brer seg nedover nakken og øregangene hehe

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bor du? neida hørte bare med et par av de på sentralen og de mente at la scala spilte litt villere,litt mer live og at horn var litt snillere hehe men de spiller fletta av det meste uansett så lenge det heter Klipsch.
    Sitter og spiller musikk fra spotify premium nå via en duet og audionote dac og jeg gleder meg over den villskapen Forte tryller frem,bassen er jo i en klasse for seg selv,tenker ikke på at det faktisk er mp3 jeg spiller.Alt fra diana krall til eminem blir matet inn og kommer ut i en eller annen flytende masserende masse som brer seg nedover nakken og øregangene hehe
    "de mente at la scala spilte litt villere,litt mer live og at horn var litt snillere"
    Da lagde i tilfelle Paul Klipsch Horna dårligere i følge sin egen filosofi enn La scala tror han ville vridd seg i grava av den komentaren der :twisted:

Du har et meget godt oppsett og skjønner godt at du nyter dette 100% spotify er en glimmrende oppfinnelse. Streaming i Flac er genialt og enkelt og er min favoritt pr dags dato

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "de mente at la scala spilte litt villere,litt mer live og at horn var litt snillere"
    Da lagde i tilfelle Paul Klipsch Horna dårligere i følge sin egen filosofi enn La scala tror han ville vridd seg i grava av den komentaren der :twisted:

Du har et meget godt oppsett og skjønner godt at du nyter dette 100% spotify er en glimmrende oppfinnelse. Streaming i Flac er genialt og enkelt og er min favoritt pr dags dato
    hehe vil ha horn selv jeg.Det er kongen av Klipsch med la scala og cornwall som nærmeste nabo

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe vil ha horn selv jeg.Det er kongen av Klipsch med la scala og cornwall som nærmeste nabo
    Alle disse låter nydelig synes faktisk ikke det finnes noen heritage som låter galt eller dårlig di har bare forskjellige egenskaper

Heritage generelt er jo meget spesielle og gir en live følelse uten side stykke....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette tror jeg gjerne på, det geniale med nåværende serie er at er ett visst slektskap på de enkellte f.eks heresy og cornwall som har samme diskant og mellomtone driver selv om deling ikke er identisk, og la scala og k horn som også har samme diskant og mellomtone drivere, i tillegg har cornwall identisk woofer som k horn
    som sagt så ble jeg gledelig overrasket over å høre at rf63 ikke gjorde seg bort mot cornwall, men at jeg kunne identifisere slektskapet, utover det vil jeg nok si at cornwall faktisk virker enda mer musikalsk og heldigvis er bedre på alle områder i mine ører, foreløpig må jeg ta med
    kan ta med at det også er pp delefilter i cornwall,( var det på ll ihvertfall)dvs at komponentene er direkte loddet sammen istedenfor det vanlige kortet som degraderer i 99% av tilfellene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En på hifisentralen har hatt begge og sier at la scala er råere,litt mer hæla i taket.Fint at det ordner seg med Fortene da!

det er de som sier at ls er snillere i toppen enn cornwall bla også, litt rundere,men med marginalt bedre mellomtone uten bass så dette går nok mye på synsing og hva man har ikke minst bra er det uansett , overrasker meg nå etter å ha hørt på cw lll noen dager at nesten ingen har gått for disse
    her inne, greit nok at de tar litt plass men de virker så mye enklere å få til enn rf serien, og de spiller med ett trykk rf serien ikke er i nærheten av å ha , ihvertfall ikke med samme kvalitet, slike i front med svs til å ta det helt ,helt dypeste i bunnen må jo være noe av det artigste til film tror jeg, da kan man snakke om en vegg av lyd fra topp til tå uten kompromiss av noe slag, er mange amerikanere som bruke transsitor på cw også, så de er ikke bare for rørfolket

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde for min del vært veldig interessant å fått litt førstehånds erfaringer ang CW vs LS, forskjeller/likheter etc... Jeg også har hørt rykter om at LS har råere midbass, og at den er noe bedre på diskant og mellomtone, mens CW spiller med mer dypere i bassen, og at den er litt roligere i lydbildet enn LS.

for min del høres LS ut som den perfekte høytaler (bortsett fra Khorn) sålenge man har en god subwoofer, og klarer å kalibrere den godt nok, slik man har bassen helt ned, mens CW kanskje er bedre i et oppsett uten subwoofer, for de som trenger bass helt ned.. (og det gjør vi jo?)

Men jeg har bare hørt "rykter", og vanskelig å forholde seg til slik..

hva som er "best" er for min del ikke vesentlig - ettersom dette går på smak og behag også, det er ikke automatikk at den dyreste er den "beste", det vil gå litt på preferanser, men forskjeller/likheter hadde vært interessant å fått litt info om..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hadde for min del vært veldig interessant å fått litt førstehånds erfaringer ang CW vs LS, forskjeller/likheter etc... Jeg også har hørt rykter om at LS har råere midbass, og at den er noe bedre på diskant og mellomtone, mens CW spiller med mer dypere i bassen, og at den er litt roligere i lydbildet enn LS.

for min del høres LS ut som den perfekte høytaler (bortsett fra Khorn) sålenge man har en god subwoofer, og klarer å kalibrere den godt nok, slik man har bassen helt ned, mens CW kanskje er bedre i et oppsett uten subwoofer, for de som trenger bass helt ned.. (og det gjør vi jo?)

Men jeg har bare hørt "rykter", og vanskelig å forholde seg til slik..

hva som er "best" er for min del ikke vesentlig - ettersom dette går på smak og behag også, det er ikke automatikk at den dyreste er den "beste", det vil gå litt på preferanser, men forskjeller/likheter hadde vært interessant å fått litt info om..

+ 1 , er vanskelig å si hva som er "best" av såpass forskjellige modeller, synsing fra min side er at mellombassen kan virke bedre på ls pga den ikke spiller lengre ned ? mens cw bare forsetter en oktav lengere ned med pondus og trykk, cw er vel den eneste allroundere utenom k hornet selv
    diy bass til ls vil kanskje være ett godt alternativ

jeg opplever også at det er flere som har hørt ls enn cw og at mange ikke har sammenlignet de, thumper derimot på hfs har gjort det og er ganske klar på hva som er forskjellene og sa bla nei til bytte tilbud med ls, men dette går på preferanser
    helt klart, rognlien mener vel såvidt jeg kan huske(snakker litt med han da han klarer å være objektiv ) at bassen i cw er den beste klipsch bassen , og at den kan være avhengighets skapende, men rf63 er vel hans favoritt alikevel
    uansett hva du velger tror jeg du vil bli fornøyd, men ta takhøyde for sub med ls ja, det trenger du derimot ikke på cw , den har en tilstedeværende bass som bare er der uansett musikk, prøv en lytt på begge , kan faktisk hende du vil høre at det er greit å ha med den bassen når du spiller musikk, ac tror jeg sikkert kan fikse en demo på begge for deg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny frontrekke på plass Kun midlertidig plassert. Nå er det tid for å finne egnet elektronikk, så her trenger jeg gode råd og erfaring!

Klipsch klubben-rf5ogrc7-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jo ikke jeg hva du har som preferanse,men det ligger en marantz SR 7005 på brukten. Den med en god effektforsterker type rør eller hybrid er jo en mulighet 8) .Er ikke pengene noe hinder er det jo masse og velge i,Anthem, M C
    275 ligger også på brukten til 17K.

O

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Nå vet jo ikke jeg hva du har som preferanse,men det ligger en marantz SR 7005 på brukten. Den med en god effektforsterker type rør eller hybrid er jo en mulighet 8) .Er ikke pengene noe hinder er det jo masse og velge i,Anthem, M C
    275 ligger også på brukten til 17K.

O
    Er ikke rørforsterkere forbeholdt hi-fi/stereo folkene, og ikke oss "surround"-folk? Finnes det rør til multikanaler?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han ville ikke bytte fra cornwall til la scala, eller omvendt?

+ 1 , er vanskelig å si hva som er "best" av såpass forskjellige modeller, synsing fra min side er at mellombassen kan virke bedre på ls pga den ikke spiller lengre ned ? mens cw bare forsetter en oktav lengere ned med pondus og trykk, cw er vel den eneste allroundere utenom k hornet selv
    diy bass til ls vil kanskje være ett godt alternativ

jeg opplever også at det er flere som har hørt ls enn cw og at mange ikke har sammenlignet de, thumper derimot på hfs har gjort det og er ganske klar på hva som er forskjellene og sa bla nei til bytte tilbud med ls, men dette går på preferanser
    helt klart, rognlien mener vel såvidt jeg kan huske(snakker litt med han da han klarer å være objektiv ) at bassen i cw er den beste klipsch bassen , og at den kan være avhengighets skapende, men rf63 er vel hans favoritt alikevel
    uansett hva du velger tror jeg du vil bli fornøyd, men ta takhøyde for sub med ls ja, det trenger du derimot ikke på cw , den har en tilstedeværende bass som bare er der uansett musikk, prøv en lytt på begge , kan faktisk hende du vil høre at det er greit å ha med den bassen når du spiller musikk, ac tror jeg sikkert kan fikse en demo på begge for deg

Side 527 av 1033 FørsteFørste ... 27 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 523 524 525 526 527 528 529 530 531 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 1027 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •