Klipsch klubben - Side 522

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 522 av 1033 FørsteFørste ... 22 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 518 519 520 521 522 523 524 525 526 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 1022 ... SisteSiste
Viser resultater 10,421 til 10,440 av 20659
    Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Missforstå meg ikke jeg disser ikke billig lyd

som kane nevnte Marantz er meget bra, men ikke nødvendigvis rå dyrt.
    Parasound HCA er meget bra ikke dyrt det heller.
    Prøver bare å hjelpe til bedre lyd ikke være "pain in the ass" her.
    Har drevet med Klipsch i 20 år ønsker bare dele erfaringer uavhengig av pris på mitt annlegg.....
    Selv blir jeg vel aldri førnøyd heller, men dere som har drevet noen år vet jo at dette er "never ending story" he he
    Mye hifi "utstyr" på markedet er jo meeeeget overpriset..Hørt noe EC å maken til overprisa produkter.At det kommer ok lyd ut fra "kassa" sku da bare mangle.
    Det samme gjelder alt i prisklassen 15-100000 kr spør du meg!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Mye hifi "utstyr" på markedet er jo meeeeget overpriset..Hørt noe EC å maken til overprisa produkter.At det kommer ok lyd ut fra "kassa" sku da bare mangle.
    Det samme gjelder alt i prisklassen 15-100000 kr spør du meg!
    Noen kjøper dyre biler, motorsykkler eller båter jeg bruker mitt på stereo. Ser ikke hva som er galt i det, vi har alle forskjellige hoved interesser i livet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kjøper dyre biler, motorsykkler eller båter jeg bruker mitt på stereo. Ser ikke hva som er galt i det, vi har alle forskjellige hoved interesser i livet
    Helt sant det der,bare stå på og kjøp det du har lyst på.
    Jeg personlig kjøper heller mercedes enn krell,men jeg hadde helst hatt begge deler

O

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg sagt det er galt...??Jeg mener at det er klart at annlegg til x-antall tusen SKAL/burde låte "himmelsk",,Sammenlignet med billigere annlegg.Jeg er ikke i den situasjonen at jeg kan kjøpe på den øverste hylle..Uannsett hadde jeg ikke gjort det,så da må jeg nøye meg med Onkyo,Emotiva og annet i den prisklassen..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Helt sant det der,bare stå på og kjøp det du har lyst på.
    Jeg personlig kjøper heller mercedes enn krell,men jeg hadde helst hatt begge deler

O
    Ville gjerne hatt begge deler jeg også, men har jo Mercedes kasse bil da he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Har jeg sagt det er galt...??Jeg mener at det er klart at annlegg til x-antall tusen SKAL/burde låte "himmelsk",,Sammenlignet med billigere annlegg.Jeg er ikke i den situasjonen at jeg kan kjøpe på den øverste hylle..Uannsett hadde jeg ikke gjort det,så da må jeg nøye meg med Onkyo,Emotiva og annet i den prisklassen..
    Neida du har ikke det, føler vel bare at litt mange henger seg mer opp i mitt annlegg enn mine meninger i dag.
    Blir litt lei av å måtte forsvare dette, føles nesten som man ikke passer inn til å gi innspill her pga mitt eget annlegg som ikke engang er en del av mine meninger annet enn at jeg har drevet med Klipsch i 20 år så føler vel at dette blir noe slitsomt og leit.
    Jeg passer vel bedre på hifisentralen så tusler tilbake dit

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harleyy: Du har å bli her inne. Alt du skriver som jeg har lest til nå er preget av ydmyke holdninger og kunnskap. At noen klarer å vri dette til noe annet er uforståelig!

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida du har ikke det, føler vel bare at litt mange henger seg mer opp i mitt annlegg enn mine meninger i dag.
    Blir litt lei av å måtte forsvare dette, føles nesten som man ikke passer inn til å gi innspill her pga mitt eget annlegg som ikke engang er en del av mine meninger annet enn at jeg har drevet med Klipsch i 20 år så føler vel at dette blir noe slitsomt og leit.
    Trur du misforstår litt nå,.."Henger" ikke ut ditt annlegg.Sku gjerne hatt det jeg,visst du gir det bort
    Fortsett med tips og anbefalinger av utstyr og matching o.l,og da gjerne i en litt lavere prisklasse også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BS , bli her inne på forumet også, klin til med innspill og meninger, plass og rom til alt her inne, ingen er utlærte innenfor denne hobbyen, alle er vi ute etter nye opplevelser og innspill og ikke minst å lære mer

skål:grin:

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv blir jeg vel aldri førnøyd heller, men dere som har drevet noen år vet jo at dette er "never ending story" he he
    Jepp, samme hvor mye man bytter frem å tilbake kommer hele tiden lysten tilbake for å teste noe nytt. Men det er jo litt av morroa også da

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 du blir dermed basta

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Jeg tenkte mer på signaltypene - HDMI/Optisk/coax (digital) eller RCA (analog) etc.

Selve kabeltypene tror jeg ikke du skal henge deg så mye opp i (forstår at du benytter analog utganger fra cd-spilleren).

Jeg har feks en PC som jeg kobler via HDMI direkte til receiveren, og den interne DAC benyttes, og de gjør akkurat den jobben de skal gjøre i dagens receivere (ubehandlede signaler uten forvrengning).

Hvilke forsterkere (Emotiva) benyttes til hvilke høytalere (senter/front etc)?
    Jeg bruker analog utgang på cd-spiller. Prøvde med HDMI, men fikk en litt tam lyd.

Bruker XPA1 på front, XPA3 på side og centerhøytaler. Receiver drar surroundhøytalere bak.

Lyden i surround er jeg meget fornøyd med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gjerne hatt begge deler jeg også, men har jo Mercedes kasse bil da he he
    Hvis jeg selger veteran MB`n en dag blir det nok nytt anlegg også.Går nok tilbake til RF 63 som jeg syntes spillte så bra i rommet mitt. Da hadde det vært kult med krell

O

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke lest hele tråden så jeg må driste meg til et spørsmål som kanskje allerede er besvart et sted.

Skal kjøpe Klipsch for første gang og vurderer RF 83 hvis det fortsatt er mulig å få tak i de. Har en Doxa 70 Signatur. Har noen hørt den comboen?

Mvh
    Kenneth

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme tankene for kort tid siden selv og mailet litt med Audiofoni. Her kan du se hva han svarte meg:

Jeg er forøvrig utsolgt for RF-83. Importøren er også tom men får inn et siste parti i slutten av januar.

Med vennlig hilsen/Best Regards;

Ove Sandhaland
    Audiofoni AS
    Web; Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter
    PS: Harlyy. Ikke gå Vi trenger dine meninger og erfaring her også!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Jeg bruker analog utgang på cd-spiller. Prøvde med HDMI, men fikk en litt tam lyd.

Bruker XPA1 på front, XPA3 på side og centerhøytaler. Receiver drar surroundhøytalere bak.

Lyden i surround er jeg meget fornøyd med.
    Da har du altså 2 stk XPA-1 - én til hver fronthøyttaler. Sykt bra med krefter du har tilgjengelig. Og du har altså et 7.1 oppsett. Kjenner faktisk ikke noen som har det.

Hadde det vært bassen som ble svakere når du gnur på, ville jeg prøvd egne strømkretser til Emotivaene. Emotivaene trekker jo mye strøm ettersom volumet øker, og anlegget trekker også sitt. Men nå var det kanskje ikke dette som var problemet (du sier at diskanten dempes)?

Regner med det kun er musikk i stereo som er "problemet" ditt?
    (Det finnes visst ikke problemer, kun utfordringer :-D).

Hvis du benytter deg av analoge utganger til CD-spilleren, benytter du DAC-en i CD-spilleren (DVD spiller?), og ikke i receiveren. Dagens receivere har svært gode DAC-er, og det er den både jeg, og svært andre erfarne anbefaler å benytte (regner med dette gjelder også Pioneer). Prøv å gå tilbake til HDMI (eller optisk/coax) igjen fordi du da får rene digitale signaler inn til receiveren, og juster heller litt på innstillingene i receiveren. Det beste er om du kan sender signalene ubehandlet til receiveren (tilsvarende Pure Audio på min Onkyo). Vet ikke noe om hvordan DAC-en i musikkilden din er, men mistenker en liten forvrengning av omformede signaler ut fra denne. Ville uansett prøvd DAC-en i receiveren (jeg kjenner ikke til Pioneer - kun Onkyo, som passer utmerket til klipsch).

Diskuterer forøvrig akkurat nå dette med DAC-er i denne tråden (eksterne DAC-er har mest nytte for hi-fi / stereo folkene siden vi "surround-folk" har gode DAC-er i receiverne våres):
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...orsterker.html

Oppdatert: Ser forøvrig du har en blu-ray spiller her som det står:
    "BDP9500 er utstyrt med en Burr-Brown 24 bit/192 kHz D/A omformer per enkelt kanal".
    Dette burde vel da egentlig ikke gi noen forskjell mellom DAC-en i avspilleren og DAC-en i receiveren hvis overføringen av signalene er OK? Hører du forskjell på analog/digital når denne benyttes?
    Test: Philips BDP9500 - teknofil.no

Oppdatert: Du har også en SACD spiller ser jeg. Hører du forskjell på analog/digital når denne benyttes?
    "lydkvaliteten fra XA5400ES er klart best når man bruker de analoge og balanserte lydutgangene" sier man her i testen. Bruker du balanserte utganger (noe jeg aldri har fått testet selv)? Receiveren din har vel ikke dette?
    Comeback-kuppet - Lyd og Bilde

Prøv også andre lydkilder med digitale utganger om du har noen tilgjengelig. PS3 kanskje?
    Hva med lyden på musikkanalene til TV-boksen (regner med du bruker HDMI)?

Min PC sender ubehandlede digitale signaler via HDMI på skjermkortet (ATI Radeon 5770 - har støtte for opptil 7.1 lyd), og til den interne DAC-en i receiveren, som ubehandle signaler (og da anser jeg ekstern DAC som overflødig), og dette fungerer helt utmerket ved Pure Audio, men av og til setter jeg den også til å spille i stereo da subben også kommer med (2.1). Pure audio gir avspilling kun i fronthøyttalerne (2.0). Dette gir den reneste lyden i basslagene, og burde fungert utmerket med dine RF-7 Classic da disse skal ha mer punch i bassen enn mine RF-63.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Da har du altså 2 stk XPA-1 - én til hver fronthøyttaler. Sykt bra med krefter du har tilgjengelig. Og du har altså et 7.1 oppsett. Kjenner faktisk ikke noen som har det.

Hadde det vært bassen som ble svakere når du gnur på, ville jeg prøvd egne strømkretser til Emotivaene. Emotivaene trekker jo mye strøm ettersom volumet øker, og anlegget trekker også sitt. Men nå var det kanskje ikke dette som var problemet (du sier at diskanten dempes)?

Regner med det kun er musikk i stereo som er "problemet" ditt?
    (Det finnes visst ikke problemer, kun utfordringer :-D).

Hvis du benytter deg av analoge utganger til CD-spilleren, benytter du DAC-en i CD-spilleren (DVD spiller?), og ikke i receiveren. Dagens receivere har svært gode DAC-er, og det er den både jeg, og svært andre erfarne anbefaler å benytte (regner med dette gjelder også Pioneer). Prøv å gå tilbake til HDMI (eller optisk/coax) igjen fordi du da får rene digitale signaler inn til receiveren, og juster heller litt på innstillingene i receiveren. Det beste er om du kan sender signalene ubehandlet til receiveren (tilsvarende Pure Audio på min Onkyo). Vet ikke noe om hvordan DAC-en i musikkilden din er, men mistenker en liten forvrengning av omformede signaler ut fra denne. Ville uansett prøvd DAC-en i receiveren (jeg kjenner ikke til Pioneer - kun Onkyo, som passer utmerket til klipsch).

Diskuterer forøvrig akkurat nå dette med DAC-er i denne tråden (eksterne DAC-er har mest nytte for hi-fi / stereo folkene siden vi "surround-folk" har gode DAC-er i receiverne våres):
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...orsterker.html

Oppdatert: Ser forøvrig du har en blu-ray spiller her som det står:
    "BDP9500 er utstyrt med en Burr-Brown 24 bit/192 kHz D/A omformer per enkelt kanal".
    Dette burde vel da egentlig ikke gi noen forskjell mellom DAC-en i avspilleren og DAC-en i receiveren hvis overføringen av signalene er OK? Hører du forskjell på analog/digital når denne benyttes?
    Test: Philips BDP9500 - teknofil.no

Oppdatert: Du har også en SACD spiller ser jeg. Hører du forskjell på analog/digital når denne benyttes?
    "lydkvaliteten fra XA5400ES er klart best når man bruker de analoge og balanserte lydutgangene" sier man her i testen. Bruker du balanserte utganger (noe jeg aldri har fått testet selv)? Receiveren din har vel ikke dette?
    Comeback-kuppet - Lyd og Bilde

Prøv også andre lydkilder med digitale utganger om du har noen tilgjengelig. PS3 kanskje?
    Hva med lyden på musikkanalene til TV-boksen (regner med du bruker HDMI)?

Min PC sender ubehandlede digitale signaler via HDMI på skjermkortet (ATI Radeon 5770 - har støtte for opptil 7.1 lyd), og til den interne DAC-en i receiveren, som ubehandle signaler (og da anser jeg ekstern DAC som overflødig), og dette fungerer helt utmerket ved Pure Audio, men av og til setter jeg den også til å spille i stereo da subben også kommer med (2.1). Pure audio gir avspilling kun i fronthøyttalerne (2.0). Dette gir den reneste lyden i basslagene, og burde fungert utmerket med dine RF-7 Classic da disse skal ha mer punch i bassen enn mine RF-63.

Hei og tusen millioner takk for svar!

Nå har det seg slik at jeg fant ut av hva som var feil med lyden....Tør nesten ikke si det....men for en tid tilbake satt jeg og lekte meg med receiveren og prøvde forskjellige innstillinger. Deriblant en innstilling for redusering av inngangsnivået til analoge signaler. Denne er nå tilbakestilt, noe jeg glemte da jeg holdt på med det sist, slik at godlyden er tilbake og jeg er svært, svært glad igjen :-D

Men DAC er noe jeg ikke har det minste peiling på, men som jeg skal sette meg mer inn i.

Var å kjøpte en ny HDMI kabel i dag, som jeg skal koble til SACD spiller for å prøve ut lyden.

PS3 bruker jeg kun til å spille med om dagen. Det jeg ikke får til er å få lyd via HDMI fra PS3 til receiver. Jeg må bruke ekstra kabler fra tv'ns audio-out tilkoblinger og ned til receiver for å få lyd fra PS3 via receiver. Noen tips der??

Nok en gang vil jeg takke for tiden du har brukt for å hjelpe meg. Jeg setter utrolig stor pris på det :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg hente med et par Klipsch rf-82 i morgen
    Tips til forsterker, rundt 4 tusen, kjøper gjerne brukt også?

Skal brukes til hjemmekino!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mahs
    Da skal jeg hente med et par Klipsch rf-82 i morgen
    Tips til forsterker, rundt 4 tusen, kjøper gjerne brukt også?
    Hvis det er stereo du er ute etter så er nok dette en kjempeforsterker å kjøre på de.

Electrocompaniet ECI-1

Side 522 av 1033 FørsteFørste ... 22 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 518 519 520 521 522 523 524 525 526 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 1022 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •