Klipsch klubben - Side 521

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 521 av 1034 FørsteFørste ... 21 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 517 518 519 520 521 522 523 524 525 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 1021 ... SisteSiste
Viser resultater 10,401 til 10,420 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det vil være aktuellt å tenke Rogue stereo 90 ja, og kanskje bevege seg oppover etterhvert. Det viktigste er å vite om matchen er god. Spørs om noen har erfaring rundt det?

sjekk ut den integrerte saken på hfs børsen, går for 8 k, og har cinemainngang tror jeg, gransk litt. google og spør og grav

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Electrocompaniet til Klipsch?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Noen som har erfaring med Electrocompaniet til Klipsch?
    Der har jeg prøvd mye og det er en meget god match
    electrocompaniet er nøytrale og fine i lyden å det gir en renhet og oppløsning som er utrolig bra

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Fra preout på receiver er det brukt BetterCables Silver Serpent II RCA til Emotivaene. Fra cd spiller er det brukt Nordost Red Dawn RCA Signalkabel til receiver.

Høytalerkabler er vanlig, myk kobberkabel av den tykke typen. Alle høytalere er singel-wired.
    Jeg tenkte mer på signaltypene - HDMI/Optisk/coax (digital) eller RCA (analog) etc.

Selve kabeltypene tror jeg ikke du skal henge deg så mye opp i (forstår at du benytter analog utganger fra cd-spilleren).

Jeg har feks en PC som jeg kobler via HDMI direkte til receiveren, og den interne DAC benyttes, og de gjør akkurat den jobben de skal gjøre i dagens receivere (ubehandlede signaler uten forvrengning).

Hvilke forsterkere (Emotiva) benyttes til hvilke høytalere (senter/front etc)?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Du har helt klart mye å hente på å droppe Emotive det er mye bang for the bucks akkurat som cerwin vega i gamle dager. Blir ikke til et topp produkt av den grunn, men mange liker dette og vi er alle forskjellige selv mener jeg klipsch fortjener bedre
    Her må jeg si meg meget uenig. Har selv Emotiva XPA-5 på Klipsch RF-63, og det lyder helt fantastisk hele veien opp til maks volum (og der er det punch så det holder). Jeg har ikke brydd meg noe om å betale dyrt for kabler, DAC-er eller noen form for lydisolering i rommet. Lyden satt som den skulle etter autokalibrering av min Onkyo TX-NR807 receiver. Det kan godt tenkes at lyden kan finjusteres ytterligere, men jeg ble meget raskt fornøyd med oppsettet mitt uten noe særlig dilldall i ettertid.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Her må jeg si meg meget uenig. Har selv Emotiva XPA-5 på Klipsch RF-63, og det lyder helt fantastisk hele veien opp til maks volum (og der er det punch så det holder). Jeg har ikke brydd meg noe om å betale dyrt for kabler, DAC-er eller noen form for lydisolering i rommet. Lyden satt som den skulle etter autokalibrering av min Onkyo TX-NR807 receiver. Det kan godt tenkes at lyden kan finjusteres ytterligere, men jeg ble meget raskt fornøyd med oppsettet mitt uten noe særlig dilldall i ettertid.
    Her går selvfølgelig alt på personlig smak og jeg synes pre ampen er spesielt dårlig og sikkert mange som mener annet her og så lenge man selv er fornøyd er det det viktigste.

Selv har jeg hatt div klipsch gjennom 20 år å synes di kan mye mere en emotiva tilfører. Hva annet har du prøvd?

Onkyo langt bedre lyd messig en emotiva.

Mener du at emotiva har ufarget ren lyd eller at du selv hører dette som bra?
    Audiocompaniet er vel heller ikke imponert over hvor mange ødelagte rf som følger av dårlige forsterkere som emotiva, men heldigvis ikke mitt problem.

Uren lyd er enkleste vei til en ødelagt høyttaler

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også Emotiva/Onkyo matchen funker utmerket på Klipsch. Er noe av det bedre Reciever/effektforsterker matchene jeg har testet ihvertfall.

Er dog litt nyskjerrig på å teste en Marantz Reciever da disse også får veldig mye bra skryt i sammenheng med Klipsch.

Vet mange mener at Parasound er bedre match som effektforsterker på Klipsch, men synes personlig ikke det skiller noe på mine RF-7, ihvertfall ikke med NC serien deres. Mulig hvis man tar steget opp til Halo serien til Parasound at forskjellen blir større, men da snakker man også en helt annen prisklasse.

Personlig er jeg veldig nyskjerrig på å få testet noen McIntosh blokker her hjemme, men så var det de pengene da.....

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Synes også Emotiva/Onkyo matchen funker utmerket på Klipsch. Er noe av det bedre Reciever/effektforsterker matchene jeg har testet ihvertfall.

Er dog litt nyskjerrig på å teste en Marantz Reciever da disse også får veldig mye bra skryt i sammenheng med Klipsch.

Vet mange mener at Parasound er bedre match som effektforsterker på Klipsch, men synes personlig ikke det skiller noe på mine RF-7, ihvertfall ikke med NC serien deres. Mulig hvis man tar steget opp til Halo serien til Parasound at forskjellen blir større, men da snakker man også en helt annen prisklasse.

Personlig er jeg veldig nyskjerrig på å få testet noen McIntosh blokker her hjemme, men så var det de pengene da.....
    Synes selv gamle hca til Parasound låter bedre en Emotiva
    RF 7 og Marantz er en meget god match av ren lyd

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har jeg prøvd mye og det er en meget god match
    electrocompaniet er nøytrale og fine i lyden å det gir en renhet og oppløsning som er utrolig bra
    Synes også de er en god match til Klipsch, men og si at EC er nøytrale i lyden er vel å ta litt i.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiocompaniet er vel heller ikke imponert over hvor mange ødelagte rf som følger av dårlige forsterkere som emotiva, men heldigvis ikke mitt problem.
    Problemene med blåste RF høytalere fra Klipsch var før folk begynte med Emotiva her inne. Hadde problemer med blåste bassere i mine RF-83 med både Rotel og Parasound, men har enda ikke ødelagt mine RF-7 med Onkyo/Emotiva komboen min. Tror heller det var en dårlig batch med elementer fra Klipsch som var problemet.

Men for all del, misforstå meg rett. Er ikke i tvil om at f.eks mine RF-7 vil få ett lydløft med noen McIntosh blokker på seg, enn jeg har nå med Emotiva. Er ikke uten grunn jeg er sugen på de. Men at Emotiva er dårligere enn mange andre forsterkere i omtrent lik prisklasse tror jeg ikke.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker ikke om db, jeg snakker renhet bare så dere ikke missforstår.
    Emotiva spiller mer en høyt nok

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Synes også de er en god match til Klipsch, men og si at EC er nøytrale i lyden er vel å ta litt i.
    Kommer ann på hva du samenligner med, men ec er kjent for forholdsvis ren ufarget lyd i di fleste reviews og selv har jeg sist prøvd emc 1 og nemo på klipsch horn og mener det er rimelig ufarget.

Hvordan mener du di farger og hvilket komponent prater vi da om?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker ikke om db, jeg snakker renhet bare så dere ikke missforstår.
    Emotiva spiller mer en høyt nok
    Vi er på samme side. Snakker om renhet i lyden, ikke volum. Men med ren lyd kommer det også volum spør du meg, for da blir det pluttselig bare morro å gnu på skikkelig

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene med blåste RF høytalere fra Klipsch var før folk begynte med Emotiva her inne. Hadde problemer med blåste bassere i mine RF-83 med både Rotel og Parasound, men har enda ikke ødelagt mine RF-7 med Onkyo/Emotiva komboen min. Tror heller det var en dårlig batch med elementer fra Klipsch som var problemet.

Men for all del, misforstå meg rett. Er ikke i tvil om at f.eks mine RF-7 vil få ett lydløft med noen McIntosh blokker på seg, enn jeg har nå med Emotiva. Er ikke uten grunn jeg er sugen på de. Men at Emotiva er dårligere enn mange andre forsterkere i omtrent lik prisklasse tror jeg ikke.
    Blåste høytalere er alltid et problem, selv har jeg aldri blåst en eneste høyttaler men jeg er vel kjent for å overdrive på forsterker siden og elsker å spille høyt

Man skal jo heller ikke glemme at recivere har null db kl 12 over er pluss i gain og nesten sikkre død he he

Mc hadde vært konge på RF7

At Emotiva er dårligere enn andre forsterkere i samme prisklasse tror ikke jeg heller

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt klart mye å hente på å droppe Emotive det er mye bang for the bucks akkurat som cerwin vega i gamle dager. Blir ikke til et topp produkt av den grunn, men mange liker dette og vi er alle forskjellige selv mener jeg klipsch fortjener bedre
    Nå skulle det etter min mening bare mangle at ditt utstyr ikke låter himmelsk.
    For meg personlig er det uaktuelt å bruke sånne summer som du gjør på forsterkeri.
    Hadde jeg hatt annlegget ditt og ikke vært super fornøyd med lyden hadde jeg sendt det til Hellik Teigen med en gang!!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er på samme side. Snakker om renhet i lyden, ikke volum. Men med ren lyd kommer det også volum spør du meg, for da blir det pluttselig bare morro å gnu på skikkelig
    Godt å høre vi prater samme språk der

får frysninger i kroppen av uren lyd..... he he

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på hva du samenligner med, men ec er kjent for forholdsvis ren ufarget lyd i di fleste reviews og selv har jeg sist prøvd emc 1 og nemo på klipsch horn og mener det er rimelig ufarget.

Hvordan mener du di farger og hvilket komponent prater vi da om?
    Vel, jeg må innrømme at jeg ikke er så bevandret i den kostbare enden av EC skalaen.

Men Eci-4 som jeg har eid hadde en ganske bra "festpukkel" i bånn, og låt ikke mye nøytralt i mine ører. Skal også sies at den litt feite bassen den lagde, passet ypperlig til mine første Rf-35.

Likte den godt jeg! Dog overpriset til de grader.....

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går selvfølgelig alt på personlig smak og jeg synes pre ampen er spesielt dårlig og sikkert mange som mener annet her og så lenge man selv er fornøyd er det det viktigste.

Selv har jeg hatt div klipsch gjennom 20 år å synes di kan mye mere en emotiva tilfører. Hva annet har du prøvd?

Onkyo langt bedre lyd messig en emotiva.

Mener du at emotiva har ufarget ren lyd eller at du selv hører dette som bra?

Uren lyd er enkleste vei til en ødelagt høyttaler
    Onkyo og Emotiva er da ganske så like i lydsignaturen. Det merker man fint ved å prøve begge mulighetene. Lydsignaturen endret seg omtrent ingenting, kun ekstra kraft/punch ble tilført etter Emotiva XPA-5 innkjøpet. Den passer nå spesielt godt til RF-63, som er kjent for å være en god musikkhøyttaler.

Er ikke sikkert på hvor du har "ufarget" fra, men min PC sender ubehandlede digitale signaler via HDMI på skjermkortet, og til den interne DAC-en i receiveren, som ubehandle signaler (og da anser jeg ekstern DAC som bortkastede penger), og fungerer helt utmerket ved Pure Audio .

Jeg har øre for god lyd, og jeg kjenner også andre med flotte anlegg (hi-fi / stereo), så litt har jeg jo hørt. Men nei, jeg har ikke brukt mye penger på kontinuerlige utskiftninger, men så lenge jeg er såpass fornøyd jeg er (etter å ha lest AV-forum i månedsvis på forhånd), blir det lenge til jeg kommer til å oppgradere. Kunne nok hatt en ny Klipsch sub, men jeg har ikke noe hast.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Nå skulle det etter min mening bare mangle at ditt utstyr ikke låter himmelsk.
    For meg personlig er det uaktuelt å bruke sånne summer som du gjør på forsterkeri.
    Hadde jeg hatt annlegget ditt og ikke vært super fornøyd med lyden hadde jeg sendt det til Hellik Teigen med en gang!!
    Missforstå meg ikke jeg disser ikke billig lyd

som kane nevnte Marantz er meget bra, men ikke nødvendigvis rå dyrt.
    Parasound HCA er meget bra ikke dyrt det heller.
    Prøver bare å hjelpe til bedre lyd ikke være "pain in the ass" her.
    Har drevet med Klipsch i 20 år ønsker bare dele erfaringer uavhengig av pris på mitt annlegg.....
    Selv blir jeg vel aldri førnøyd heller, men dere som har drevet noen år vet jo at dette er "never ending story" he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Onkyo og Emotiva er da ganske så like i lydsignaturen. Det merker man fint ved å prøve begge mulighetene. Lydsignaturen endret seg omtrent ingenting, kun ekstra kraft/punch ble tilført etter Emotiva XPA-5 innkjøpet. Den passer nå spesielt godt til RF-63, som er kjent for å være en god musikkhøyttaler.

Er ikke sikkert på hvor du har "ufarget" fra, men min PC sender ubehandlede digitale signaler via HDMI på skjermkortet, og til den interne DAC-en i receiveren, som ubehandle signaler (og da anser jeg ekstern DAC som bortkastede penger), og fungerer helt utmerket ved Pure Audio .

Jeg har øre for god lyd, og jeg kjenner også andre med flotte anlegg (hi-fi / stereo), så litt har jeg jo hørt. Men nei, jeg har ikke brukt mye penger på kontinuerlige utskiftninger, men så lenge jeg er såpass fornøyd jeg er (etter å ha lest AV-forum i månedsvis på forhånd), blir det lenge til jeg kommer til å oppgradere. Kunne nok hatt en ny Klipsch sub, men jeg har ikke noe hast.
    Som jeg alltid sier er det viktigste at man selv er fornøyd med sitt anlegg
    Skulle jeg hørt på alle andre hadde ikke jeg hatt mitt i dag....
    RF63 er en glimmrende høyttaler og den liker jeg svært godt meget god til både musikk og film

Ser ut til at mange henger seg opp i mitt utstyr, så jeg velger herved å fjerne min signatur så dette ikke farger bildet av mine meninger i fremtiden

Side 521 av 1034 FørsteFørste ... 21 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 517 518 519 520 521 522 523 524 525 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 1021 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •