Klipsch klubben - Side 520

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 520 av 1034 FørsteFørste ... 20 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 516 517 518 519 520 521 522 523 524 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 1020 ... SisteSiste
Viser resultater 10,381 til 10,400 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har hørt RF-63, men ikke RF-5. Vanskelig å gjøre noen sammenligning av disse siden det å få de siden av hverandre på samme utstyr er urealistisk. Blir sikkert ikke misfornøyd med noen av de uansett.
    Hvor fant du testen?
    Review av RF5 ligger her Klipsch Reference RF-5 2011 - TopTenREVIEWS

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Crown sin K2 forsterker funket veldig bra på Klipsch, men dette er da en endel dyrere serie enn XTi serien. Har ikke fått testet XTi på Klipschene mine enda, men tenkte å får testet det i den ikke alt for fjerne fremtiden.
    Ja, jeg har en kompis som har bestilt en sånn til CV'ene sine. Kunne vært genialt å prøvd den på Klipschene mine.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Ja, jeg har en kompis som har bestilt en sånn til CV'ene sine. Kunne vært genialt å prøvd den på Klipschene mine.
    Selv mener jeg fint følende høytalere fortjener fint følende elektronik men om man bare spiller høyt og ser film fungerer det sikkert greit.
    Er utrolig hvor mye mer man kan få ut av sine klipsch en mange tror her
    høy sensibelitet og PA lignende utstyr er langt fra min smak, men som jeg alltid sier så lenge man er førnøyd selv gi F i hva naboen mener

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som forøvrig kan si noe om Rogue på Klipsch?

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    HEI PÅ, ville bare ønske alle ett riktig godt NYTT ÅR, kjørt rf82 i ca3 mnd nå og er over lykkelig for att jeg gikk for klipsch, musikk ell film skulle nesten tro en var der, drives nå m en liten yamaha659 m le amp, har en marantz sr7300 stående her og lurer vel på om den skall få prøve seg den også, liker ikke menyen men er jo ikke der vær dag, være m fjærn kontrolen som jeg heller ikke er noe glad i, men blir det bedre skal jeg klare leve m det 8) TAKK FOR DENNE TRÅD SOM VAR TIL STOR HJELP UNDER VALG AV NYE HØYTTALERE. det ble veldig riktig i mine ører:-D
    Bra du er fornøyd 8)

Godt nytt år ønskes deg også :-D

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som forøvrig kan si noe om Rogue på Klipsch?

spørs hva rogue og hva Klipsch du tenker det

selv har jeg god trod på Stereo90 på Klipsch, tror det er en god rørforsterker som hadde passet bra:-P

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg fikk mye mer ro i lydbildet hos meg når jeg fikk ordnet meg ett par akustikk plater som jeg setter opp i karnappen bak meg når jeg lytter
    har veldig mye å si hos meg ihvertfall
    30 cm må være alt for lite tror jeg , for å få de til å åpne seg i mellomtonen og diskanten, vil tro bassen din forstyrrer endel i mellomtonen med såpass tett plassering
    ayon forsterkeren på hfs er en nok en knallgod forsterker, den kan du koble lett opp mot hjemmekino også
    Er glad i trykk i bassen, derfor de ikke står lenger unna enn 30 centimeter. Vet at det EVENTUELT kan påvirke lydbildet nok til at jeg ikke er 100% fornøyd med lyden på høyt volum. Altså, isolert sett bedre bass med trykk/punch, men et svekket lydbilde i de øverste tonene. Deriblant i detaljene som ligger i diskanten og i vokalen på høyt volum. Akkurat som om detaljene forsvinner litt og at bass og kanskje mellomtone er mest fremtreden. Men dette gjelder ikke all musikk. Trance er utrolig morsomt å spille på RF-7. Anastacia, Melissa Etheridge, Yello, Beck er også morsomt å høre på :-D

Siden jeg ikke er noen ekspert blir det vanskelig å finne ut av akkurat hva som er feil i oppsettet. Har og er inne på tanken om rør,men kan for lite om dette ennå. Lurer også på om Emotivaene ikke gjør så god jobb med Klipsch som alle skal ha det til, eller om et bytte av signalkabler vil endre lydbildet.

Akustikkplater er også under vurdering, slik du anbefaler.

Mye å tenke igjennom, mange valg å ta. :-D Hadde ikke sagt nei takk til eksperthjelp.

Er det noen med peiling i Bergen og område rundt, som har lyst til å ta seg en tur er de hjertelig velkommen på en liten demo.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Er glad i trykk i bassen, derfor de ikke står lenger unna enn 30 centimeter. Vet at det EVENTUELT kan påvirke lydbildet nok til at jeg ikke er 100% fornøyd med lyden på høyt volum. Altså, isolert sett bedre bass med trykk/punch, men et svekket lydbilde i de øverste tonene. Deriblant i detaljene som ligger i diskanten og i vokalen på høyt volum. Akkurat som om detaljene forsvinner litt og at bass og kanskje mellomtone er mest fremtreden. Men dette gjelder ikke all musikk. Trance er utrolig morsomt å spille på RF-7. Anastacia, Melissa Etheridge, Yello, Beck er også morsomt å høre på :-D

Siden jeg ikke er noen ekspert blir det vanskelig å finne ut av akkurat hva som er feil i oppsettet. Har og er inne på tanken om rør,men kan for lite om dette ennå. Lurer også på om Emotivaene ikke gjør så god jobb med Klipsch som alle skal ha det til, eller om et bytte av signalkabler vil endre lydbildet.

Mye å tenke igjennom, mange valg å ta. :-D Hadde ikke sagt nei takk til eksperthjelp.

Er det noen med peiling i Bergen og område rundt, som har lyst til å ta seg en tur er de hjertelig velkommen på en liten demo.
    Hvordan har du koblet dette sammen?
    Hvordan er musikkilden koblet (signaltyper), og hvordan er Emotivaene koblet?
    Jeg er nå meget fornøyd med mitt oppsett (se detaljer i linken min under).

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

først av alt:

- at Emotiva ikke er "såå" bra man skal ha det til, så er det ting man bør ha i bakhodet: match som er forskjellig for alle, krefter som den har nok av, pris som er svært konkurranse dyktig, og sist men ikke minst - hva det skal brukes til. Personlig mener jeg at Elektronikk blir mer tydelig ved finlytting til musikk enn ved full kjør på film!
    Emotiva ER bra til prisen, og også uten pris tatt i betraktning, MEN det finnes såklart MYE bedre, men så var det prisen da..

Over til det andre, Akustikk vil jeg tro du vil få aller mest ut av, refleksjoner fra vegger/tak etc påvirker lyden MYE, "ekkofølelse" lydbildet blir ikke like punchete og føles kanskje tregere uten akkustikk som er litt planlagt. Jeg fikk en aha opplevese etter jeg lagde og monterte akustikkplater på rommet mitt, i første omgang i førsterefleksjoner, men merket godt forskjell ved å montere 1 plate bak hver fronthøytaler, i tillegg til over sittegruppe..

Lyden ble langt mer detaljert, mindre slitsom, mer presist, mer ryddig og mye mer morro! og anbefales for alle - BILLIG og meget god oppgradering!

Min erfaring er at kabler ikke forandrer altfor mye på lydbildet, sålenge de er i en viss tykkelse og av god kvalitet og skjerming - som er det viktigste.
    Klipsch har høy følsomhet og er derfor følsom for støy, emotiva er også følsom for støy, og god orden på kabler er derfor en god ide!

plassering av høytalere er alfa omega, frem med målebånd, som Jokris sier de bør trolig lenger frem enn 30cm, et riktig balansert lydbilde er langt mer gøy enn altfor mye fokus på bass - som føles urealistisk og påvirker lyden oppover også!

prøv med toe-in og sørg at at høytalere står mest mulig likt til sidevegger,bakvegger etc.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har helt klart mye å hente på å droppe Emotive det er mye bang for the bucks akkurat som cerwin vega i gamle dager. Blir ikke til et topp produkt av den grunn, men mange liker dette og vi er alle forskjellige selv mener jeg klipsch fortjener bedre

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hvordan har du koblet dette sammen?
    Hvordan er musikkilden koblet (signaltyper), og hvordan er Emotivaene koblet?
    Jeg er nå meget fornøyd med mitt oppsett (se detaljer i linken min under).

Fra preout på receiver er det brukt BetterCables Silver Serpent II RCA til Emotivaene. Fra cd spiller er det brukt Nordost Red Dawn RCA Signalkabel til receiver.

Høytalerkabler er vanlig, myk kobberkabel av den tykke typen. Alle høytalere er singel-wired.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Du har helt klart mye å hente på å droppe Emotive det er mye bang for the bucks akkurat som cerwin vega i gamle dager. Blir ikke til et topp produkt av den grunn, men mange liker dette og vi er alle forskjellige selv mener jeg klipsch fortjener bedre

please ikke misforstå meg nå: men er du en slik en som kun vurderer kvaliteten til et produkt ene og alene på prisen/ryktet til produsenten?

tenkt bare på hvor mye mindre merker som Parasound,Mcintosh,Krell etc hadde kostet dersom man hadde strippet vekk butikker,kjeder og importører slik Emotiva gjør? Og hadde Krell/MC etc blitt noe dårligere ved å plutselig koste halve prisen nytt? (kanskje de som kommer etter oss om 20 år da hadde ment at Parasound og Mcintosh hadde vært billig tull som er "bang for the buck" og at div ht fortjener bedre, fordi de også tenker pris på produkt?

Har du egentlig testet Emotiva uten å være bestemt på resultat på forhånd, spes med tanke på at du sitter på høytalere til 100 000klassen, og elektronikk til 150 ganger prisen til Emotiva?

dette er IKKE frekt ment, jeg bare lurer, og det er IKKE fordi jeg selv har Emotiva, og mener dette er best, men det er faktisk relativt gode forsterkere, spes til prisen - MEN det finnes bedre der ute, helt klart...

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    please ikke misforstå meg nå: men er du en slik en som kun vurderer kvaliteten til et produkt ene og alene på prisen/ryktet til produsenten?

tenkt bare på hvor mye mindre merker som Parasound,Mcintosh,Krell etc hadde kostet dersom man hadde strippet vekk butikker,kjeder og importører slik Emotiva gjør? Og hadde Krell/MC etc blitt noe dårligere ved å plutselig koste halve prisen nytt? (kanskje de som kommer etter oss om 20 år da hadde ment at Parasound og Mcintosh hadde vært billig tull som er "bang for the buck" og at div ht fortjener bedre, fordi de også tenker pris på produkt?

Har du egentlig testet Emotiva uten å være bestemt på resultat på forhånd, spes med tanke på at du sitter på høytalere til 100 000klassen, og elektronikk til 150 ganger prisen til Emotiva?

dette er IKKE frekt ment, jeg bare lurer, og det er IKKE fordi jeg selv har Emotiva, og mener dette er best, men det er faktisk relativt gode forsterkere, spes til prisen - MEN det finnes bedre der ute, helt klart...
    Jeg har prøvd emotiva synes det later dårlig og jeg mener virkelig dårlig.
    Min mening og ikke for å være frekk, men jeg er er meget kresen og liker lyden slik den er inspillt.
    Parasound var mitt første møt med klipsch og gammle hca serien der var knall bra med klipsch selv om dp den gang var noe av det bedre jeg hadde hørt da.
    Jeg driter 100% i pris kun lyd som gjelder og driter i pris begge veier og ender der øret mitt vil lede veien. Hadde ikke engang hørt om Theta før men den slo meg rett i bakken med sin krystall klare lyd.
    Lyd er noe alle liker forskjellig akkurat som klær og damer enkelt og greit

Det finnes mye billig og bra uten tvil og hører mange som kombinerer små og billige annlegg med utrolig bra lyd bilde.

Lytt å se hva man liker er det jeg alltid sier og jeg sier aldri noe om noe jeg ikke har hørt

F.eks er jeg grønn på rør og legger ikke skjul på mine svakheter i denne verden

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd emotiva synes det later dårlig og jeg mener virkelig dårlig.
    Min mening og ikke for å være frekk, men jeg er er meget kresen og liker lyden slik den er inspillt.
    Parasound var mitt første møt med klipsch og gammle hca serien der var knall bra med klipsch selv om dp den gang var noe av det bedre jeg hadde hørt da.
    Jeg driter 100% i pris kun lyd som gjelder og driter i pris begge veier og ender der øret mitt vil lede veien. Hadde ikke engang hørt om Theta før men den slo meg rett i bakken med sin krystall klare lyd.
    Lyd er noe alle liker forskjellig akkurat som klær og damer enkelt og greit

Det finnes mye billig og bra uten tvil og hører mange som kombinerer små og billige annlegg med utrolig bra lyd bilde.

Lytt å se hva man liker er det jeg alltid sier og jeg sier aldri noe om noe jeg ikke har hørt

F.eks er jeg grønn på rør og legger ikke skjul på mine svakheter i denne verden

det er ikke frekt, fint svar by the way - preferanser spiller inn - og det må være lov å mene akkurat det!

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først av alt:

- at Emotiva ikke er "såå" bra man skal ha det til, så er det ting man bør ha i bakhodet: match som er forskjellig for alle, krefter som den har nok av, pris som er svært konkurranse dyktig, og sist men ikke minst - hva det skal brukes til. Personlig mener jeg at Elektronikk blir mer tydelig ved finlytting til musikk enn ved full kjør på film!
    Emotiva ER bra til prisen, og også uten pris tatt i betraktning, MEN det finnes såklart MYE bedre, men så var det prisen da..

Over til det andre, Akustikk vil jeg tro du vil få aller mest ut av, refleksjoner fra vegger/tak etc påvirker lyden MYE, "ekkofølelse" lydbildet blir ikke like punchete og føles kanskje tregere uten akkustikk som er litt planlagt. Jeg fikk en aha opplevese etter jeg lagde og monterte akustikkplater på rommet mitt, i første omgang i førsterefleksjoner, men merket godt forskjell ved å montere 1 plate bak hver fronthøytaler, i tillegg til over sittegruppe..

Lyden ble langt mer detaljert, mindre slitsom, mer presist, mer ryddig og mye mer morro! og anbefales for alle - BILLIG og meget god oppgradering!

Min erfaring er at kabler ikke forandrer altfor mye på lydbildet, sålenge de er i en viss tykkelse og av god kvalitet og skjerming - som er det viktigste.
    Klipsch har høy følsomhet og er derfor følsom for støy, emotiva er også følsom for støy, og god orden på kabler er derfor en god ide!

plassering av høytalere er alfa omega, frem med målebånd, som Jokris sier de bør trolig lenger frem enn 30cm, et riktig balansert lydbilde er langt mer gøy enn altfor mye fokus på bass - som føles urealistisk og påvirker lyden oppover også!

prøv med toe-in og sørg at at høytalere står mest mulig likt til sidevegger,bakvegger etc.

Hei og takk for svar!

Har nok ikke vært fullt så nøye med målinger på millimeteren. Ei heller hvordan høytalere står parallelt i forhold til hverandre osv. Men noe nøyaktighet har det selvfølgelig vært 8) Skal gjøre som du anbefaler og bruke en kveld med målebånd. Prøve litt frem og tilbake.

Akustikkplater vil helt sikkert hjelpe, men siden alt står i stuen må jeg vente med slikt til anlegget er flyttet opp en etasje. Forhåpentligvis skjer det i løpet av dette året.

Alt av strømkabler er godt skjermet. De er monstertykke :-D Men jeg skal foreta en liten ryddesjau bak benken om ikke så lenge likevel. Sånn just in case.

Er jo fornøyd med Emotiva og synes de ga et løft i lydbildet generelt sett. Om det er de som er synderen i mangelen på detaljer kan bare bevises om jeg bytter de ut med noe annet en dag. Håper jo å slippe det da

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke frekt, fint svar by the way - preferanser spiller inn - og det må være lov å mene akkurat det!
    Synes faktisk gamle hca serien duger utrolig bra og di er rimelige og kraftfulle. Eneste problem er at man ofte må bytte en motstand hvis man bruker deres pre amp da den har en tendens til å gi sus på tomgang spesielt 1000. Gamle parasound og Klipsch er et meget godt eksempel på god lyd til rimelig penge og den lyden liker jeg godt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!

Har nok ikke vært fullt så nøye med målinger på millimeteren. Ei heller hvordan høytalere står parallelt i forhold til hverandre osv. Men noe nøyaktighet har det selvfølgelig vært 8) Skal gjøre som du anbefaler og bruke en kveld med målebånd. Prøve litt frem og tilbake.

Akustikkplater vil helt sikkert hjelpe, men siden alt står i stuen må jeg vente med slikt til anlegget er flyttet opp en etasje. Forhåpentligvis skjer det i løpet av dette året.

Alt av strømkabler er godt skjermet. De er monstertykke :-D Men jeg skal foreta en liten ryddesjau bak benken om ikke så lenge likevel. Sånn just in case.

Er jo fornøyd med Emotiva og synes de ga et løft i lydbildet generelt sett. Om det er de som er synderen i mangelen på detaljer kan bare bevises om jeg bytter de ut med noe annet en dag. Håper jo å slippe det da
    Om du har en litt grei forhandler i ditt område kan man ofte deponere på demo utstyr og prøve uten kostnad

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har en litt grei forhandler i ditt område kan man ofte deponere på demo utstyr og prøve uten kostnad
    dette er lurt å gjøre sålangt man har mulighet - men bør bare gjøres dersom man har planlagt bytte - hvis man først får vite hva man har gått glipp av /ting som er bedre, så er det ingen vei tilbake..

slik fikk jeg det når jeg fikk testet litt forsterkere i det siste, bla mc275 opp mot 2102, og fikk også testet 402 i mitt oppsett, som ikke falt like godt i smak..

rør falt veldig i smak, og lydbildet i begge rørforsterkerene trollband meg, og utseende til 275r er jo rett og slett himmelsk i tillegg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørs hva rogue og hva Klipsch du tenker det

selv har jeg god trod på Stereo90 på Klipsch, tror det er en god rørforsterker som hadde passet bra:-P
    Det vil være aktuellt å tenke Rogue stereo 90 ja, og kanskje bevege seg oppover etterhvert. Det viktigste er å vite om matchen er god. Spørs om noen har erfaring rundt det?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil være aktuellt å tenke Rogue stereo 90 ja, og kanskje bevege seg oppover etterhvert. Det viktigste er å vite om matchen er god. Spørs om noen har erfaring rundt det?

mener på jeg har lest her inne tidligere at rogue stereo90 var en kjempe forsterker, som passe godt til Klipsch, solid sak visstnok:-)

Side 520 av 1034 FørsteFørste ... 20 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 516 517 518 519 520 521 522 523 524 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 1020 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •