Klipsch klubben - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 52 av 1033 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 552 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisan

Jeg får melde meg på i klubben da

Etter en meget vellykket test hos en venn i 1996 har Klipsch hatt et lite fortrinn i mine høytalervalg opp igjennom.

Tidligere så var gamle cerwin vega fra 70 tallet en favoritt(317r) for eksempel på grund av massivt trykk og bra dynamikk.

Etter at jeg hørte Klipsch cf3 på en vanvittig røramp åpnet det seg noe nytt som jeg ikke har kunnet glemme siden, dynamikken og lydbildet var uforglemmelig.

Har spilt på Klipschorn, KLF 30 og ksp400 tidligere, men desverre alldrig fått hendene på noen i cf serien.
    Amper har vert Audionote, Sunfire, copland og nå Ma kt88/Pioneer.

Hornene er vidunderlige til Klassisk/Jass akustisk misikk men jeg ble tvunget til å gå for en mer "allround" løsning etterhvert, samt at jeg liker jo litt party trykk av og til

I dag har jeg RF 63, rc62, RT10D og RS52 i mitt system.
    Store kasser passer ikke i min nye stue desverre og derfor er dette en fin match foreløpig.

Til stereo spiller jeg nå på en Music Angel kt88 og den dytter frontene mine flott.
    Til surround spiller jeg via en Pioneer LX51, Pioneer BDP51-FD og MA som power til frontene, det funker flott da min reciever på langt nær hadde kontroll på RF 63 uten powerampen.
    Fint å se at slanke fine kasser kan lyde med såpass trykk og dynamikk som disse med nok strøm bak

Det eneste som er synd når man eier klipsch er at man alldrig får nok, nå må jeg enten se etter nytt hus eller sprenge ut kjelleren for kino/lydrom, for når filmer ruller i stua er det ikke like lett å holde volumet på et "normalt" nivå, høytalerne skriker jo etter mer strøm hele tiden, vanskelig å nekte i lengden og da er det bare å binde fast "mor" i godstolen så hun ikke blir kastet ut av brakka

Ellers masse fin lesning her i tråden, keep it up.

Hei og hå

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Takker så mye for hyggelige tilbakemld Harman/Kardon, Vincent vega og Flageborg! RS-62 liggende på gulvet fungerer veldig bra. Bård Ivar, du skal ha stor takk for kalibrering og innstillinger som gjør at det låter fantastisk! Doxa mod73 + Klipsch = Helt rått!!!
    Hvis noen ønsker en demo hjemme hos meg i Skien, send en pm.
    Mvh
    Overland

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner og få en hvis anelse av at Doxa er det merke som med hell kan brukes på absolutt aller høytalermerker nå.

overland... har ikke tengt og ta skrittet fra plus/2 til ultra13 enda... ???

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av overland
    Hei!
    Takker så mye for hyggelige tilbakemld Harman/Kardon, Vincent vega og Flageborg! RS-62 liggende på gulvet fungerer veldig bra. Bård Ivar, du skal ha stor takk for kalibrering og innstillinger som gjør at det låter fantastisk! Doxa mod73 + Klipsch = Helt rått!!!
    Hvis noen ønsker en demo hjemme hos meg i Skien, send en pm.
    Mvh
    Overland
    Hadde jeg ikke bodd så langt oppe i det kalde nord norge skulle jeg gjerne tatt turen bortom og fått oppleve kinoen din! Hadde ikke tenkt meg om to ganger engang! :-D

Men du, kan ikke du skrive litt om Doxa som effekt på Klipsch? Er nysgjerrig på dette merket, og det er ikke akkurat overflod med info om disse på nett. Ihvertfall ikke om comboen med Doxa og Klipsch...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thion
    Da har jeg fått bestilt høyttalerene jeg ønsker meg. Klipsch RF-63.
    Jeg bestilte fra Tech for Less for 625 Dollar. + 200 i frakt så nå går jeg og venter....

Er det noen som har erfaring med bestilling herfra?

Snart nybakt Klipsch pappa :-)

hei

de sender ikke til norge såvidt jeg vet, er nok derfor du har fått orderen kanselert

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Begynner og få en hvis anelse av at Doxa er det merke som med hell kan brukes på absolutt aller høytalermerker nå.

overland... har ikke tengt og ta skrittet fra plus/2 til ultra13 enda... ???
    Hei Harman/kardon.
    Er nok bass for meg med 2stk svs plus/2, men ultra 13 er mer estetisk å se på og har sikkert mere trøkk. Vi får se etterhvert...
    Mvh
    Overland

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Harman/kardon.
    Er nok bass for meg med 2stk svs plus/2, men ultra 13 er mer estetisk å se på og har sikkert mere trøkk. Vi får se etterhvert...
    Mvh
    Overland
    Dypere bass gir enda litt mere morro ;-)
    PB13 sluker drikkekopper til frokost.... sant flageborg... hehe
    YouTube - SVS PB13 ultra need too drink

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hadde jeg ikke bodd så langt oppe i det kalde nord norge skulle jeg gjerne tatt turen bortom og fått oppleve kinoen din! Hadde ikke tenkt meg om to ganger engang! :-D

Men du, kan ikke du skrive litt om Doxa som effekt på Klipsch? Er nysgjerrig på dette merket, og det er ikke akkurat overflod med info om disse på nett. Ihvertfall ikke om comboen med Doxa og Klipsch...
    Hei Vincent vega.
    Har hørt mye og prøvd litt forskjellig på RF-83 men har ikke hørt noe som kommer opp mot Doxa mod73. Klipsch kan være litt skarp i toppen, men ikke med Doxan. Lydbildet blir mye bredere, varmere og klarere og får frem flere detaljer. Alle som har vært her på demo, tror at subbene står på når jeg spiller musikk fordi Klipschene går så dypt. Spiller like tydelig og detaljert på klassisk som det gjør på rock. Nok av krefter! Lydbildet er like bra uansett hvor høyt jeg spiller. Går alltids an å ta kontakt med Doxa, er jo 30 dagers returrett..:-D
    DOXA Sound - WEBShop
    Mvh
    Overland

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo bra ut Overland! Virker som om Doxa kan være noe for meg, er det monoblokker eller 2-kanals forsterkere?

Edit: står lite info om de på nettsiden til Doxa, hvor mange watt har de btw?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen
    Står pris på linken til Doxa.nok 19950 for en stk mod73 som jeg bruker på rf-83,og den er verdt hvert eneste øre!
    DOXA Sound - WEBShop
    Mvh
    Overland

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen
    Står pris på linken til Doxa.nok 19950 for en stk mod73 som jeg bruker på rf-83,og den er verdt hvert eneste øre!
    DOXA Sound - WEBShop
    Mvh
    Overland
    Fant prisen ja, men lite info om forsterkeren ellers. Bruker du Denon som pre?

Er uansett en stund til økonomien tillater meg noe innkjøp av forsterker da jeg er offer av finanskrisen og er arbeidsledig. Men jeg skal ha Doxa i bakhue når jeg får jobb og lønninger begynner å rulle inn...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, bruker denon 3808.lykke til på jobbmarkede!
    Mvh
    Overland

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Overland, kommer nok tilbake i gamet mye sterkere og høylytt om ikke så alt for lenge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MC 275 til Klipsch

Kan anbefales, kom in døra for 2 dager siden. Eiergleden er enorm :-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten melde meg inn i klubben jeg også

klipsch RB-81 er snart på vei venter i spenning

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av duality

Gratulerer, det er bare å glede seg.

Fant du noen løsning mtp. forsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av duality

Gratulerer velkommen i klubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir nok enten den nye MA forsterkern, eller en brukt jolida eller prima luna! time will show

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

heresey 3

Noen som har hørt denne? Hvordan er den i forhold til rf-82?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RF-83 vs Cornwall 3

Bumper denne tråden litt for å se om det er noen som har noen erfaringer med begge disse høytallerene .

Sitter selv med dette oppsettet atm : Klipsch RF-83, pre : primare pre30 , effekt : Mcintosh MC 275. + stello dac og EC cd spiller.

Har lagt mine RF 83 på avtorget for trangen til å prøve Cornwall 3 er blitt for stor.

Hva jeg håper disse høytalerene gir er litt mer av alt. Har ikke tenkt å bytte noe elektronikk, men regner med att det jeg har vil bli god match til cornwall også.

Skyt inn erfaringer om det er noen som har Vil dette bli en oppgradering eller nedgradering for meg ? Hører på mye metal , rock , ( ala maiden , j.priest, Acdc etc) Men også en del på musikk som clapton, jack johnson ( Jack johnson har utrolig bra innspillinger, noe av det beste på mitt anlegg ) . Hører vel egentlig på en mix av alt utenom country og rap.

Jeg er også litt skeptisk til hvordan de vil ta seg ut, for de er jo himla svære? 90cm høy og med den bredden .

Side 52 av 1033 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 552 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •