Klipsch klubben - Side 519

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 519 av 1034 FørsteFørste ... 19 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 515 516 517 518 519 520 521 522 523 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 1019 ... SisteSiste
Viser resultater 10,361 til 10,380 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for tipset, sjekker jevnlig senest i går kveld! Mail er nå sendt ang 275r 

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    du vil ha 2?eller er det 2 på hfs nå?
    vile hatt 2 ja MC275 er skikkelig krutt i mono

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Takk for tipset, sjekker jevnlig senest i går kveld! Mail er nå sendt ang 275r 

lykke til xxx fingra, håper det holder powermessig, det gjør det helt sikkert til normal lytting:-D :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    vile hatt 2 ja MC275 er skikkelig krutt i mono

hvorfor ikke mc2102 da? da har man alt i en boks , ikke ueffen å se på den heller og spiller som bare f....:-D :-D

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke mc2102 da? da har man alt i en boks , ikke ueffen å se på den heller og spiller som bare f....:-D :-D
    Hadde helt klart vært digg med en 2102, men for meg er275et smykke å se på, og å høre på, regner med 1holder til kraftmessig, men har alltid muliget til å oppgradere til 2 dersom behov skulle melde seg!

Hos meg vil den bli brukt på rf i første omgang, og drømmer om la scala2 etterhvert i stereo, Evt cornwall siden den er mer realistisk prismessig.. Vi får se hva2011 bringer! Godt nyttår alle Klipsch venner

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEI PÅ, ville bare ønske alle ett riktig godt NYTT ÅR, kjørt rf82 i ca3 mnd nå og er over lykkelig for att jeg gikk for klipsch, musikk ell film skulle nesten tro en var der, drives nå m en liten yamaha659 m le amp, har en marantz sr7300 stående her og lurer vel på om den skall få prøve seg den også, liker ikke menyen men er jo ikke der vær dag, være m fjærn kontrolen som jeg heller ikke er noe glad i, men blir det bedre skal jeg klare leve m det 8) TAKK FOR DENNE TRÅD SOM VAR TIL STOR HJELP UNDER VALG AV NYE HØYTTALERE. det ble veldig riktig i mine ører:-D

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jokris hva mener du om rør kun på senter?
    Eller burde man fortsette transistor hele veien?
    Du har jo litt greie på rør og der er jeg grønn he he
    Heritage er det jeg kan best.

Lurer litt på dette, da Krell blir så lenge jeg har råd til å ha di

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Etter en liten lytterunde med min Lyngdorf SDA2175 2x200W effektforsterker kjenner jeg at jeg syntes de er litt skarpe i toppen. Men mine høytalere har visstnok kun vært spilt i ca 25 timer. Så en del har sikkert med innspilling å gjøre. Inntill videre har jeg stillt ned treble på reciveren til -4 og bass er +4 (de går til 6 begge veier) Dette følge jeg ble ganske fett og jeg merker ihvertfall en stor forskjell fra mine gamle B&W 603s3. Men det skulle vel bare mangle.

Men om ting ikke ender seg.... Kan effektforsterkerens wattmangel være skyld i denne skarpe diskanten fra høytalerne? Eller er det bare slik de skal låte?
    Siterer meg selv for at jeg skal bli lettere å forstå

Husker ikke lenger hvor jeg leste det, men jeg leste at det ofte var anbefalt å bruke equalizer til RF-83. Jeg har jo det på min Denon reciver og satte i gang og justere. Endte opp med en liten "trapp" der jeg har justert ned de høyeste tonene. Etter dette har jeg også justert bass til +2 og treble til -1. Dette syntes jeg låter ganske så bra! Hørte på flere cder før jeg måtte dra på jobb i ett-tiden i dag. Nå sitter jeg og gleder meg til i morgen når jeg kan guffe opp igjen! Skal fremdeles prøve Rotel 1080 til en venn av meg, men jeg føler ikke det er like nødvendig å bytte effektforsterker som jeg tidligere følte

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ville dere gutta valgt? RF-5 eller RF-63? Skal flytte til ny kåk etterhvert og det midlertidige kino/musikkrommet blir omtrent 15kvm (5x3 meter).

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hva ville dere gutta valgt? RF-5 eller RF-63? Skal flytte til ny kåk etterhvert og det midlertidige kino/musikkrommet blir omtrent 15kvm (5x3 meter).
    Ville valgt 63 spesiellt hvis du spiller endel musikk og ikke bare hjemme kino
    di er veldig bra å fungerer også i mindre rom

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Jokris hva mener du om rør kun på senter?
    Eller burde man fortsette transistor hele veien?
    Du har jo litt greie på rør og der er jeg grønn he he
    Heritage er det jeg kan best.

Lurer litt på dette, da Krell blir så lenge jeg har råd til å ha di

jeg tror rør kan fungere veldig bra på sentern jeg, har planer om å teste det ut selv, er bare at jeg nå har så mye rør i oppsettet mitt at det kosterer på langt nær noen ekspert på rør, har bare tilegne meg litt info om de rørtypene jeg selv bruker, blir fort oppslukt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Siterer meg selv for at jeg skal bli lettere å forstå

Husker ikke lenger hvor jeg leste det, men jeg leste at det ofte var anbefalt å bruke equalizer til RF-83. Jeg har jo det på min Denon reciver og satte i gang og justere. Endte opp med en liten "trapp" der jeg har justert ned de høyeste tonene. Etter dette har jeg også justert bass til +2 og treble til -1. Dette syntes jeg låter ganske så bra! Hørte på flere cder før jeg måtte dra på jobb i ett-tiden i dag. Nå sitter jeg og gleder meg til i morgen når jeg kan guffe opp igjen! Skal fremdeles prøve Rotel 1080 til en venn av meg, men jeg føler ikke det er like nødvendig å bytte effektforsterker som jeg tidligere følte

veldig bra, alle veier fører til rom til slutt:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville valgt 63 spesiellt hvis du spiller endel musikk og ikke bare hjemme kino
    di er veldig bra å fungerer også i mindre rom
    Noen grunn til at 63 skal være bedre en RF-5 på musikk?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes di later bedre, men sikkert smaks sak som alt annet i denne verden

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert reviewers liked the RF-5s. The system proved sensitive and very easy to drive (giving lots of output for not a lot of power) and it offered a delightfully detailed, always alive sound. The speakers were able to reproduce detail usually only found on speakers costing much more.

Consumer reviews were also favorable. Whether purchased as a pair or in the surround set (RF-52) the sound was equally impressive. For many users, these speakers represented a huge upgrade in sound quality, many times from a well known speaker manufacturer. The speakers were well worth the cost and provide a truly cinematic experience right in the home.

Lite utdrag ev en review

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at rf63 har både mer å gi og låter mer musikalsk en rf5, men søk gjerne litt på reviews og hør di helst selv før du velger

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror rør kan fungere veldig bra på sentern jeg, har planer om å teste det ut selv, er bare at jeg nå har så mye rør i oppsettet mitt at det kosterer på langt nær noen ekspert på rør, har bare tilegne meg litt info om de rørtypene jeg selv bruker, blir fort oppslukt
    Blir nok til at jeg prøver dette er jo eneste måte å finne ut av dette på.
    Selv har jeg stor tro på at det fungerer meget bra på senter delen da vokaler kommer meget bra frem på det jag har hørt av rør legger inn et lite skriv her når dette er testet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes di later bedre, men sikkert smaks sak som alt annet i denne verden
    Ja, det er jo både smakssak og matching som gjelder her. Ser forøvrig at RF-63 har en 1,25" diskant, mens RF-5 har en 1" diskant. Delefrekvens på RF-63 er også lagt under det kritiske området til 1700hz, mens RF-5 deler på 2500hz. Dette kan jo være positivt i så måte.
    RF-63 er jo bare så fordømt høy. Den er jo 117cm!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at rf63 har både mer å gi og låter mer musikalsk en rf5, men søk gjerne litt på reviews og hør di helst selv før du velger
    Har hørt RF-63, men ikke RF-5. Vanskelig å gjøre noen sammenligning av disse siden det å få de siden av hverandre på samme utstyr er urealistisk. Blir sikkert ikke misfornøyd med noen av de uansett.
    Hvor fant du testen?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo både smakssak og matching som gjelder her. Ser forøvrig at RF-63 har en 1,25" diskant, mens RF-5 har en 1" diskant. Delefrekvens på RF-63 er også lagt under det kritiske området til 1700hz, mens RF-5 deler på 2500hz. Dette kan jo være positivt i så måte.
    RF-63 er jo bare så fordømt høy. Den er jo 117cm!
    Ja RF63 har høstet mange gode omtaler og mange velger den istedenfor sin store bror pga sin gode musikalske side, det jeg liker med RF63 er at den er så godt samkjørt i hele spektret og det har mye å gjøre med delefrekvensen.
    Den fungerer selvfølgelig også bedre en sin store bror for mange pga RF83 krever mye rom for å fungere bra.

Det jeg har hørt av RF5 imponerer ikke i nærheten av RF63 ikke det at det gjør RF5 til en dårlig høyttaler, men RF63 er knall god innen RF serien

Side 519 av 1034 FørsteFørste ... 19 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 515 516 517 518 519 520 521 522 523 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 1019 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •