Klipsch klubben - Side 517

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 517 av 1034 FørsteFørste ... 17 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 513 514 515 516 517 518 519 520 521 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 1017 ... SisteSiste
Viser resultater 10,321 til 10,340 av 20677
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Har også ikke fått mine rs-42, så ja jeg kan være med i hyle koret:-D
    Jeg venter også på center RC-52 så jeg må klare meg med 2.1 lyd. Har ikke blitt film i jula da jeg ikke orker å se uten komplett system. Hvor har du bestilt dine høyttalere fra Mr.chill?
    Hehe, litt trøst at jeg ikke er den eneste hvertfall, har bestilt fra stereofil, men har jo ingenting med dem å gjøre er importør/leverandør som ikke klarer kommunisere

Jeg bruker noen mega jalla satelitt høytallere som bakhøytalere nå, grusomme greier :P

Tror ikke jeg hadde klart la være se på film om jeg bare hadde 2.1 oppsett da:P

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe, litt trøst at jeg ikke er den eneste hvertfall, har bestilt fra stereofil, men har jo ingenting med dem å gjøre er importør/leverandør som ikke klarer kommunisere

Jeg bruker noen mega jalla satelitt høytallere som bakhøytalere nå, grusomme greier :P

Tror ikke jeg hadde klart la være se på film om jeg bare hadde 2.1 oppsett da:P
    Tror ikke jeg hadde klart å høre musikk med et 7.1 oppsett

He he heldigvis er vi alle forskjellige og det er det som gjør det morsomt og lærerikt her inne

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er nok wattmangel, eller dårlig maching med elektronikk, for mine RF-7 som jeg har nå, eller RF-83 jeg hadde før er hverken plagsomme i toppen eller slanke i bunnen, og jeg har ikke rørt hverken treble eller bass. Min erfaring er dog at hvis man har dårlig matching av elektronikk ( vet ikke om dine er dårlig match altså ) eller for lite strøm/watt til disse store høytalerne, så kan det fort bli veldig plagsomt å høre på hvis man spiller opp litt..........
    Har selv RF-7 Classic og opplever at høytalerne kan være noe skarpe i toppen. Synes også jeg mister en del detaljer både vokalt og instrumentalt om jeg drar på litt. Om dette kun skyldes elektronikken vites ikke, men har en mistanke om at feil kabler kan være årsaken. Eller det faktum at høytalerne er ganske nye og brukt mellom 200-300 timer. Mulig spilleren fra Sony er avslørende på dårlige innspillinger av cd'er også? Drar jeg på med feks Yello, kjenner jeg gleden over å ha investert alle pengene på et rimelig bra oppsett som verdt det. Nirvana innenfor musikkopplevelser er jo målet til de fleste som bruker hardt opptjente penger på elektronikk som skal gjøre livet verdt å leve, hehe...

Poenget mitt er at det kan være så mange forskjellige grunner til "dårlig" lyd at man ikke må gi opp uten å ha prøvet og feilet. Plutselig så sitter lyden som et skudd og alt funker som forventet 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x Emotiva XPA-1 + RF-83= bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Har selv RF-7 Classic og opplever at høytalerne kan være noe skarpe i toppen. Synes også jeg mister en del detaljer både vokalt og instrumentalt om jeg drar på litt. Om dette kun skyldes elektronikken vites ikke, men har en mistanke om at feil kabler kan være årsaken. Eller det faktum at høytalerne er ganske nye og brukt mellom 200-300 timer. Mulig spilleren fra Sony er avslørende på dårlige innspillinger av cd'er også? Drar jeg på med feks Yello, kjenner jeg gleden over å ha investert alle pengene på et rimelig bra oppsett som verdt det. Nirvana innenfor musikkopplevelser er jo målet til de fleste som bruker hardt opptjente penger på elektronikk som skal gjøre livet verdt å leve, hehe...

Poenget mitt er at det kan være så mange forskjellige grunner til "dårlig" lyd at man ikke må gi opp uten å ha prøvet og feilet. Plutselig så sitter lyden som et skudd og alt funker som forventet 8)
    ikke glem at litt jobbing med toe in og ikke minst akustikk kan gi uante gleder

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan

i utgangspunktet skal det være en god match, avhengig av din preferanse og ditt rom selvfølgelig, kjørte selv upa 1 på rf63 med veldig godt resultat, noen få enkle akustikk plater gjør også nå at jeg hører mer av ht enn rommet i diskanten også

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Theta generation 8 version 2 på Horn ?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer til å bli ganske så heftig! 8)
    Håper du har muligheten til å spille høyt, for der blir det trøkk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vet ikke om naboene vil mene d :P men hos meg er det super...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA

Litt det samme jeg har erfart. Parasound forsterkere til mange titalstusner og fult rf 7 sett. Men ble liksom ikke blåst vekk. Mulig rommet er for lite og kablene var feil. PÅ Film var det såklart helt enormt men mye av gleden er musikken for mitt vedkommende. De dårlige ( men for meg bra ) inspilte cd platene ble for veikt å høre på. Tiden var inne for nedgradering og starting all over again. Det jeg vet er at jeg aldri ( desverre ) skal ha RF 7 inn i dette rommet igjen. Det ble for stort og heftig. Neste gang starter jeg med RF 62 eller paladium stativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Litt det samme jeg har erfart. Parasound forsterkere til mange titalstusner og fult rf 7 sett. Men ble liksom ikke blåst vekk. Mulig rommet er for lite og kablene var feil. PÅ Film var det såklart helt enormt men mye av gleden er musikken for mitt vedkommende. De dårlige ( men for meg bra ) inspilte cd platene ble for veikt å høre på. Tiden var inne for nedgradering og starting all over again. Det jeg vet er at jeg aldri ( desverre ) skal ha RF 7 inn i dette rommet igjen. Det ble for stort og heftig. Neste gang starter jeg med RF 62 eller paladium stativ.
    RF 7 er en voldsom høyttaler som trenger stoor plass,RF 63 er en fin kandidat.
    Tror jeg går tilbake til de

O

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Tror ikke jeg hadde klart å høre musikk med et 7.1 oppsett

He he heldigvis er vi alle forskjellige og det er det som gjør det morsomt og lærerikt her inne
    ?? Jeg har bare 5.1 opsett, og jeg hører aldri på musikk i annet en stereo :P

eller missforstår jeg svaret ditt? :P

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    ?? Jeg har bare 5.1 opsett, og jeg hører aldri på musikk i annet en stereo :P

eller missforstår jeg svaret ditt? :P
    Neida helt riktig det

Forsterkeren din er jo god stereo forsterker også, så ikke noe galt der.

Var bare noen som kommenterte at di ikke kunne se film i 2.1 så da måtte jeg jo bare komentere at jeg ikke ville høre musikk i 7.1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Det kommer til å bli ganske så heftig! 8)
    Håper du har muligheten til å spille høyt, for der blir det trøkk!
    Får håpe da, fant 2 stk på brukten Gleder meg til å prøve! Kansje spille inn høyttalerene litt først men..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sots
    vet ikke om naboene vil mene d :P men hos meg er det super...
    Hehe, merker de om dei kommer på døren

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om hva et par RF-5 er verdt i dagens marked?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Vil tippe rundt 5 tusen men selvfølgelig kan det være noen som gir mer

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Er det det paret ti 12k som dukket opp på Hifisentralen du tenker på?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Neida helt riktig det

Forsterkeren din er jo god stereo forsterker også, så ikke noe galt der.

Var bare noen som kommenterte at di ikke kunne se film i 2.1 så da måtte jeg jo bare komentere at jeg ikke ville høre musikk i 7.1
    Men fordelen med 7.1 er jo at man kan velge, og man kan høre musikk i 2.1 eller 2.0 om man ønsker det. Har selv 5.1, og nyter musikk med pure audio i 2.0 eller i stereo på receiveren (2.1).

Det er faktisk også morsomt å høre musikk i 5.1, feks jean michel jarre eller noe lignende i "multichannel" på receiveren. Perfekte lyder i hele rommet :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Men fordelen med 7.1 er jo at man kan velge, og man kan høre musikk i 2.1 eller 2.0 om man ønsker det. Har selv 5.1, og nyter musikk med pure audio i 2.0 eller i stereo på receiveren (2.1).

Det er faktisk også morsomt å høre musikk i 5.1, feks jean michel jarre eller noe lignende i "multichannel" på receiveren. Perfekte lyder i hele rommet :-)

alle må gjøre det se synes funker best, men surround lyd på to kannaler er mulig med godt oppsett

Side 517 av 1034 FørsteFørste ... 17 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 513 514 515 516 517 518 519 520 521 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 1017 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •