Klipsch klubben - Side 516

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 516 av 1034 FørsteFørste ... 16 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 512 513 514 515 516 517 518 519 520 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 1016 ... SisteSiste
Viser resultater 10,301 til 10,320 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Supert, takk for svar.

Noen som vet hvem som kan ha diskant inne til rf82 ? Må få bestilt en slik..
    Audiocompaniet as

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe et par RF-83, men er litt usikker på om min Lyngdorf sda2175 2x200w effektforsterker vil drive de bra nok. Hva tror dere?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Supert, takk for svar.

Noen som vet hvem som kan ha diskant inne til rf82 ? Må få bestilt en slik..
    Audiocompaniet as

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Jeg vurderer å kjøpe et par RF-83, men er litt usikker på om min Lyngdorf sda2175 2x200w effektforsterker vil drive de bra nok. Hva tror dere?
    Nå er Lyngdorf SDA2175 en relativt svak forsterker. Når man måler på skikkelig måte (20-20000hz, to kanaler i drift) så leverer den i praksis bare 2x100W. Det fungerer sikkert bra likevel, men jeg vet ikke hvor strømsterk forsterkeren din egentlig er.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Pokkers impulskontroll.... kjøpte akkurat et par palladium 37
    Grattis

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henta Heresy II igår, og spælle med en hjemmelagd Pass Labs Aleph 3.
    Førsteinntrykk er skræmmende bra. Rom-problemene mine med diskant er visst borte med disse.
    Hadde litt trøbbel med å få 15" hornsuben til å oppføre seg. Hadde Emotiva XPA2 brokobla på den, med bare elendighet. Kobla om til bare den ene kanalen i drift, og nå er det mye bedre.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Henta Heresy II igår, og spælle med en hjemmelagd Pass Labs Aleph 3.
    Førsteinntrykk er skræmmende bra. Rom-problemene mine med diskant er visst borte med disse.
    Hadde litt trøbbel med å få 15" hornsuben til å oppføre seg. Hadde Emotiva XPA2 brokobla på den, med bare elendighet. Kobla om til bare den ene kanalen i drift, og nå er det mye bedre.
    Pass labs er noe av det bedre jeg vet om der ute, så dette overasker meg ikke en meget musikalsk og fin sak du har fått deg der

Dette er jo ren klasse A, så her får du detaljer og klarheten klipsch kan gi uten at diskanten blir for skarp

På klipsch føler jeg vel at mye elektronikk desverre gir en altfor skarp diskant og oftest ligger problemet der og ikke i rommet

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crown+Klipsch

Hvordan er de Crown forsterkerne XDi serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har mine gamle RF3. Jeg prøver å få han til å kjøpe en god forsterker til dem.
    Det må bli i budsjettklassen. Gode forslag?
    XTZ Class A100 f.eks?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir gal folkens, noen som kan trøste meg?

Har nå ventet 3mnd + på mine RS-42

WTB comfort. Noen som heller ikke har fått sine og vil grine med meg?

PS! fikk nettop Emotiva XPA-3 i posten idag, skal si det ble liv i mine RF-82 og RC-64, jippiii.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også ikke fått mine rs-42, så ja jeg kan være med i hyle koret:-D
    Jeg venter også på center RC-52 så jeg må klare meg med 2.1 lyd. Har ikke blitt film i jula da jeg ikke orker å se uten komplett system. Hvor har du bestilt dine høyttalere fra Mr.chill?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Har også ikke fått mine rs-42, så ja jeg kan være med i hyle koret:-D
    Jeg venter også på center RC-52 så jeg må klare meg med 2.1 lyd. Har ikke blitt film i jula da jeg ikke orker å se uten komplett system. Hvor har du bestilt dine høyttalere fra Mr.chill?
    Er du helt sikker på at film blir en mye større opplevelse i 5.1, enn du får med ditt 2.1 system?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Nå er Lyngdorf SDA2175 en relativt svak forsterker. Når man måler på skikkelig måte (20-20000hz, to kanaler i drift) så leverer den i praksis bare 2x100W. Det fungerer sikkert bra likevel, men jeg vet ikke hvor strømsterk forsterkeren din egentlig er.
    Har lest mange meninger rundt dette. Noen sier 2x100, andre sier 2x120 og noen sier til og med 2x200 er nøyaktig hva de er gode for. Selv har jeg ingen aning. Jeg vet bare at effektforsterkeren låter mye (mye bedre kontroll) bedre på mine høytalere enn min reciver Denon 3806 med 7x125. Så jeg går ut ifra at lyngdorf har mere watt enn reciveren.

Men jeg dro nå uansett å kjøpte et par rf83. Fristelsen ble for stor. Selv om det var en LANG kjøretur.

Etter en liten lytterunde kjenner jeg at jeg syntes de er litt skarpe i toppen. Men mine høytalere har visstnok kun vært spilt i ca 25 timer. Så en del har sikkert med innspilling å gjøre. Inntill videre har jeg stillt ned treble på reciveren til -4 og bass er +4 (de går til 6 begge veier) Dette følge jeg ble ganske fett og jeg merker ihvertfall en stor forskjell fra mine gamle B&W 603s3. Men det skulle vel bare mangle.

Men om ting ikke ender seg.... Kan effektforsterkerens wattmangel være skyld i denne skarpe diskanten fra høytalerne? Eller er det bare slik de skal låte?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg dro nå uansett å kjøpte et par rf83. Fristelsen ble for stor. Selv om det var en LANG kjøretur.

Etter en liten lytterunde kjenner jeg at jeg syntes de er litt skarpe i toppen. Men mine høytalere har visstnok kun vært spilt i ca 25 timer. Så en del har sikkert med innspilling å gjøre. Inntill videre har jeg stillt ned treble på reciveren til -4 og bass er +4 (de går til 6 begge veier) Dette følge jeg ble ganske fett og jeg merker ihvertfall en stor forskjell fra mine gamle B&W 603s3. Men det skulle vel bare mangle.

Men om ting ikke ender seg.... Kan effektforsterkerens wattmangel være skyld i denne skarpe diskanten fra høytalerne? Eller er det bare slik de skal låte?
    Er nok wattmangel, eller dårlig maching med elektronikk, for mine RF-7 som jeg har nå, eller RF-83 jeg hadde før er hverken plagsomme i toppen eller slanke i bunnen, og jeg har ikke rørt hverken treble eller bass. Min erfaring er dog at hvis man har dårlig matching av elektronikk ( vet ikke om dine er dårlig match altså ) eller for lite strøm/watt til disse store høytalerne, så kan det fort bli veldig plagsomt å høre på hvis man spiller opp litt..........

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest mange meninger rundt dette. Noen sier 2x100, andre sier 2x120 og noen sier til og med 2x200 er nøyaktig hva de er gode for. Selv har jeg ingen aning. Jeg vet bare at effektforsterkeren låter mye (mye bedre kontroll) bedre på mine høytalere enn min reciver Denon 3806 med 7x125. Så jeg går ut ifra at lyngdorf har mere watt enn reciveren.

Den lyngdorfen er ikke det en klasse D forsterker da ? Mange sier det ikke er den beste match på Klipsch med horndiskant. Tror jeg ville prøvd noe annet om ikke diskanten roer seg med innspilling.

Wattmangel og wattmangel... det beste jeg har hørt på Klipsch (Rf-62) er en sugden klasse A på 33 watt.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

selv om din effektforsterker sikkert er god så tror ikke jeg den er en god match til klipsch generellt, watt eller ikke nok watt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    selv om din effektforsterker sikkert er god så tror ikke jeg den er en god match til klipsch generellt, watt eller ikke nok watt
    +1 matching er ordet her! mer enn nok watt i den forsterkeren...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg har en Rotel 1080 som jeg kunne fått billig om det skulle være bedre. Men sist jeg testet dette effekttrinnet klarte jeg omtrent ikke å høre forskjell fra min Lyngdorf.

Men jeg får spille de inn en stund før jeg gjør noe drastisk. Jeg har lest det er ekstremt viktig med innspilingstid på disse høytalerne. Uten at jeg er helt sikker på hva som blir bedre av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg har en Rotel 1080 som jeg kunne fått billig om det skulle være bedre. Men sist jeg testet dette effekttrinnet klarte jeg omtrent ikke å høre forskjell fra min Lyngdorf.

Men jeg får spille de inn en stund før jeg gjør noe drastisk. Jeg har lest det er ekstremt viktig med innspilingstid på disse høytalerne. Uten at jeg er helt sikker på hva som blir bedre av det.
    kondensatoren trenger ofte litt tid, kan hende du liker den matchen etterhvert, mange som liker rotel på klipsch, blir en smaks sak, men ikke dump de uten å ha testet noe som går for å være bedre match da

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel 1080 syntes jeg er kjempematch på klipsch!

Side 516 av 1034 FørsteFørste ... 16 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 512 513 514 515 516 517 518 519 520 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 1016 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •