Klipsch klubben - Side 505

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 505 av 1034 FørsteFørste ... 5 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 501 502 503 504 505 506 507 508 509 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 1005 ... SisteSiste
Viser resultater 10,081 til 10,100 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Vurderer kjøp av heresy ll og forte l akkurat nå, har ett par av hver på hånden

valgets kvaler er ikke lett
    Høres spennende ut,har ikke hørt Heresy her hjemme,vet heller ikke hvor stor forskjellen er mellom Forte I og II lydmessig

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har noe av 5.1 klipsch pakken jeg bestillte kommet. Fikk i dag klipsch RB-81 mkII og sub : RW 12d. Snakket med selger i går om at bakhøyttalerne ikke ble sendt for de var tomme på lager. Men det ble en extra nedtur å se at centeren også står i rest, plus stativene jeg bestillte også mangler. Må nok få sendt en mail å se hva som sjer videre. Blir noen bilder senere i kveld etter at jeg har makka den forbanna snøen og koblet opp herligheten.
    Blir 2.1 oppkobling å stereo lyd i kveld. Blir fint det!:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Høres spennende ut,har ikke hørt Heresy her hjemme,vet heller ikke hvor stor forskjellen er mellom Forte I og II lydmessig

forte l som jeg har på hånden går en del dypere enn heresy gjør, er vel muligens en knallmatch med mcintoshen min mente de jeg snakket med hos klipsch, de mente det ville ha potensiale til å kunne spille musikk veldig bra, forte mente de jeg skulle gå for hvis jeg ville ha en full ht, men siden jeg allerede har rf63 så er jo heresy en annerledes alternativ, de mente kt88 rørene ville gi heresy noe mer pondus nedover enn f.eks transistor
    for en amererikaner så ville de anbefallt forte pga bassen, men aberet med forte er at delelageret er nå slutt hos klipsch

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forte l som jeg har på hånden går en del dypere enn heresy gjør, er vel muligens en knallmatch med mcintoshen min mente de jeg snakket med hos klipsch, de mente det ville ha potensiale til å kunne spille musikk veldig bra, forte mente de jeg skulle gå for hvis jeg ville ha en full ht, men siden jeg allerede har rf63 så er jo heresy en annerledes alternativ, de mente kt88 rørene ville gi heresy noe mer pondus nedover enn f.eks transistor
    for en amererikaner så ville de anbefallt forte pga bassen, men aberet med forte er at delelageret er nå slutt hos klipsch

tror selv jeg hadde tatt heresy, slike høytalere ville jeg holdt original, og er jo greit å ha tilgjengelig deler dersom noe skulle skje..

begge er jo kjempe høytalere, så tror nok ikke du gjør feil valg uansett!

hva er prisen og fargen du på de du har på hånda da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    tror selv jeg hadde tatt heresy, slike høytalere ville jeg holdt original, og er jo greit å ha tilgjengelig deler dersom noe skulle skje..

begge er jo kjempe høytalere, så tror nok ikke du gjør feil valg uansett!

hva er prisen og fargen du på de du har på hånda da?

er ganske stiv pris på heresy ll dvs 5 tusen, koster jo ca 3 tusen for oppgraderings kittet til de , men tror de er rimelig strøkne utseende messig og delemessig
    den forte l jeg har på hånden krever noe pussing og ett strøk lakk men er ellers i god form, farger er jeg ikke helt sikker på i farten

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ganske stiv pris på heresy ll dvs 5 tusen, koster jo ca 3 tusen for oppgraderings kittet til de , men tror de er rimelig strøkne utseende messig og delemessig
    den forte l jeg har på hånden krever noe pussing og ett strøk lakk men er ellers i god form, farger er jeg ikke helt sikker på i farten

huff... slikt frister jokris!

har bestemt (tror jeg..) at det ikke blir handlet noe annet enn rørforsterker og La Scala hos meg, så en gang skjer det.. drømmer om sorte La Scala 2, evt vurdere andre farger om de dukker opp brukt, som det en sjelden gang gjør..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,545
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5000 er ikke så gale.

Om ikke du tar de, så frister det å kjøpe de til å ha som center hos meg.

Kansje det er noen andre som trenger en Heresy til center også.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt Vincent SP-996 på RC-62? Ville den funket på RC-64 også?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Forte er storebror til Heresy og deler får du hos bob crites menmen du blir sikkert fornøyd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    5000 er ikke så gale.

Om ikke du tar de, så frister det å kjøpe de til å ha som center hos meg.

Kansje det er noen andre som trenger en Heresy til center også.
    hehe muligens center til mine la scala

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har bestemt (tror jeg..) at det ikke blir handlet noe annet enn rørforsterker og La Scala hos meg, så en gang skjer det.. drømmer om sorte La Scala 2, evt vurdere andre farger om de dukker opp brukt, som det en sjelden gang gjør..
    Nå har jeg faktisk bestemt meg for å gå tilbake til Cayin og Cayin VP-100i
    denne gang,nyere model og en som er totalt oppgradert innvendig og med nye rør,kjøpte også en innvendig oppgradert Yaqin Mc 100-b så da forsvinner Pathosen akkurat som audionote og copland har gjort hehe

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,545
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe muligens center til mine la scala
    En Heresy til 2500,- Ikke verst det for en slik center

Blir vel til at Jokris tar dem.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    En Heresy til 2500,- Ikke verst det for en slik center

Blir vel til at Jokris tar dem.
    ja men fint og få høre det hvis han tar Fortene som ville hvert mitt førstevalg hehe en svært vanedannende bass...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke sikkert , har dukket opp ett par strøkne forte til 4500.- det er candy
    ingen dum ide å kjøpe heresy til center, er det de er laget som i utgangspunktet, senter til klipschorn, cornwall kom så senere som ett
    fullrange senter valg til klipsch horn, ble brukt når man hadde stor avstand mellom klipschhorna tror jeg
    vanskelig valg,men må ta ett valg iløpet av morgendagen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg faktisk bestemt meg for å gå tilbake til Cayin og Cayin VP-100i
    denne gang,nyere model og en som er totalt oppgradert innvendig og med nye rør,kjøpte også en innvendig oppgradert Yaqin Mc 100-b så da forsvinner Pathosen akkurat som audionote og copland har gjort hehe

hmmm, synd at det ble en slik runde på deg , audionote som du hadde
    funker noe bedre med m2 pre tror jeg, men den liker kanskje noe lettere last
    pathosen overrasket meg, trodde den var en bedre kandidat til å bli,men det med volumreguleringen er jo sykt irritabelt i lengden, bra du har funnet veien videre ihvertfall
    og hvis det blir forte på meg så gleder jeg meg til å teste de ja
    trodde de var lillebroren til chorus jeg ? ikke storebror til heresy? den ligner vissnok en del på cornwall i lyd, ikke lik men ikke ulik heller

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går jeg for forte kan jeg formidle kontakt med eier av heresy 2 til dere, er veldig usikker allså, har sikla på skallen sine nå i lang tid
    og de frister veldig, men tror på sikt at heresy er en modell som er lettere å få tak i fremfor forte som er produsert bare i 4-5 år (l versjon)
    plassmessig burde jeg ta heresy det er det ingen tvil om, blir det forte må rf63 inn i annet rom så lenge, med heresy tenkte jeg å plassere de mellom rf63 og koble de til røroppsettet mens rf63 ville bli koblet til receiver for film bruk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fornuftig hvis du klarer å følge gameplanen din, du vet heresy ligner noe på la scala i lyd men er jo ikke lik, heresy og cornwall har samme mellomtone og diskanter men der slutter likheten og, cornwall er en favoritt blandt mange
    klipsch elskere deriblandt rognlien, så den har seilt opp som min store hvite hval som må fanges etterhvert, men kan vente til jeg får eget rom til utstyret er tross alt over 68cm bred og krever plass

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men fint og få høre det hvis han tar Fortene som ville hvert mitt førstevalg hehe en svært vanedannende bass...

sleng ut litt erfaring om fortene her til meg, frist meg sammenlign med rf serien konkret gjerne

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke sikkert , har dukket opp ett par strøkne forte til 4500.- det er candy
    ingen dum ide å kjøpe heresy til center, er det de er laget som i utgangspunktet, senter til klipschorn, cornwall kom så senere som ett
    fullrange senter valg til klipsch horn, ble brukt når man hadde stor avstand mellom klipschhorna tror jeg
    vanskelig valg,men må ta ett valg iløpet av morgendagen
    Mener seriøst at Du vil savne "råskapen" til Forte hvis du hadde hørt dem før Heresy men som sagt ditt valg.Håper du gir beskjed til oss to andre som ønsker oss en Heritage senter

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fornuftig hvis du klarer å følge gameplanen din, du vet heresy ligner noe på la scala i lyd men er jo ikke lik, heresy og cornwall har samme mellomtone og diskanter men der slutter likheten og, cornwall er en favoritt blandt mange
    klipsch elskere deriblandt rognlien, så den har seilt opp som min store hvite hval som må fanges etterhvert, men kan vente til jeg får eget rom til utstyret er tross alt over 68cm bred og krever plass

helt enig i mye du sier, og cornwall er helt klart sikleobjekt, men den begynner å bli litt dyr også denne, og som du sier relativt lik LS, mens LS er råere og tøffere i bassen.

Føler på mange måter at Cornwall blir en slags LS light, og jeg har etter de første sekunder med LS lagt min elsk på denne høytaleren, og det er dit lista legges..

Det blir nok i tilfelle LS2 som er mest interessant for min del.. og da på samme måte som deg, Referance til film, mens de gode gamle Klipsch og rør til stereo!

det får bli en slags oppnåelig drøm..:P

Side 505 av 1034 FørsteFørste ... 5 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 501 502 503 504 505 506 507 508 509 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 1005 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •