Klipsch klubben - Side 496

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 496 av 1033 FørsteFørste ... 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 492 493 494 495 496 497 498 499 500 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 996 ... SisteSiste
Viser resultater 9,901 til 9,920 av 20659
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    CF-4 så ihvertfall HEFTIG ut :P

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    CF-4 så ihvertfall HEFTIG ut :P
    Dem gjør det vettu, å 2stk 12" med en følsomhet på 102dB kan jo være morsomt, men skulle vært greit å fått høre om noen har testet.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aj-aj-aj! RF-82 på McIntosh! Hvordan låt dette?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Aj-aj-aj! RF-82 på McIntosh! Hvordan låt dette?
    Det spiller rett og slett veldig bra og man skulle ikke tro at det er 4*8" som for soffaen til å dirre.
    Jeg syns MC passer RF-82 veldig bra og man hører ikke bare diskant, men en diskant som er myk og luftig. Mellomtonen kommer tydelig fram samtidig som bassen er veldig god.
    Jeg har nå hatt disse i ca 8 timer så er langt ifra ferdig med å få testet dem.

Nå har ikke jeg hørt RF-82 på så veldig mye annen elektronikk enn McIntosh + rotel RB-1070. Det med RB-1070 er det leeenge siden jeg hørte på disse HT så husker ikke så mye av det. :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bestille meg Klipsch høyttalere.. men litt usikker. Valget står mellom RF-63 og RF-83. Hva mener dere??
    Venter på Onkyo TX-NR3007 i posten og kommer nok til å kjøpe Emotiva xpa-3.

Hva er beste valget? Blir brukt til både film og musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Skal bestille meg Klipsch høyttalere.. men litt usikker. Valget står mellom RF-63 og RF-83. Hva mener dere??

Persoling mener jeg RF 7 :-D
    Men hvis det står mellom disse er det rommet og dine egne økonomiske rammer samt forsterkeriet som bør avgjøre. Begge er bra men RF 83 er kanskje hakket for stor i noen rom sam trenger seriøs elektronikk ( noe jeg mener alle Klipsch høytalere egentlig bør ha men ikke minst RF 83 og RF 7 )

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil En vincent sp-331 være iforhold til Xpa2 på forte? ser at det er endel på Brukten om dagen! disse er jo hybrid som burde være bra på klipsch også?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ikke hørt RF-83, men fikk anbefalt RF-63 sterkt til musikk - som jeg har nå, og disse fungerer knallbra på film også. Har ikke angret et sekund.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Hvordan vil En vincent sp-331 være iforhold til Xpa2 på forte? ser at det er endel på Brukten om dagen! disse er jo hybrid som burde være bra på klipsch også?
    Vil tro det er mer futt i XPA2, men Vincent er nok penere!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Den Vincenten funker nok bra den, men er nok litt i svakeste laget for noe særlig større enn RF-82. Vet mange har veldig bra opplevelser med den på RF-82 faktisk, men har du større høytalere i tankene, så ser jeg for meg at XPA-2 har betraktelig mer krefter å rutte med.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Den Vincenten funker nok bra den, men er nok litt i svakeste laget for noe særlig større enn RF-82. Vet mange har veldig bra opplevelser med den på RF-82 faktisk, men har du større høytalere i tankene, så ser jeg for meg at XPA-2 har betraktelig mer krefter å rutte med.
    Fungerer utmerket med mine RF-82, går aldri tomt for krefter 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Jeg har ikke hørt RF-83, men fikk anbefalt RF-63 sterkt til musikk - som jeg har nå, og disse fungerer knallbra på film også. Har ikke angret et sekund.
    Da blir de nok RF-63 neste uke
    Går mest i musikk her for å si de sånn.

Hva med effektforsterker?
    Har litt lyst på Emotiva XPA-3, for å så drive center når den kommer i bildet. Planer om RC-64 og RS-62

Er Emotiva XPA-3 eit godt valg?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir de nok RF-63 neste uke
    Går mest i musikk her for å si de sånn.

Hva med effektforsterker?
    Har litt lyst på Emotiva XPA-3, for å så drive center når den kommer i bildet. Planer om RC-64 og RS-62

Er Emotiva XPA-3 eit godt valg?
    Ingen tvil i det =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ingen tvil i det =)
    Da går jeg for Emotiva Mulig å få tak i den her i norge?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg for Emotiva Mulig å få tak i den her i norge?
    Disse finner du nokk kun på bruktn i Norge. ser ofte det ligger noen blokker her på forumet.. Skader ikke å legge ut en anonnse=)

Men kanskje du skulle kjøpt en XPA-2 til frontene, og en Xpa-3 til surrerunder og center? det er iaf veien jeg ville gått, Xpa 2 har tross alt litt mere power å gi deg på musikksiden. å en Xpa 3 på center og surrerundter er godt nokk i massevis.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Disse finner du nokk kun på bruktn i Norge. ser ofte det ligger noen blokker her på forumet.. Skader ikke å legge ut en anonnse=)

Men kanskje du skulle kjøpt en XPA-2 til frontene, og en Xpa-3 til surrerunder og center? det er iaf veien jeg ville gått, Xpa 2 har tross alt litt mere power å gi deg på musikksiden. å en Xpa 3 på center og surrerundter er godt nokk i massevis.
    Så jeg bør ha effektrinn på surround delen og? Er ikke nok med Onkyoèn? Ser folk på forumet har XPA-3 til frontene og center da men..

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg bør ha effektrinn på surround delen og? Er ikke nok med Onkyoèn? Ser folk på forumet har XPA-3 til frontene og center da men..
    Frontrekken er viktigst, det er det ingen tvil om. Men om det står mellom XPA-3 eller XPA-5 ville jeg nok gått for XPA-5.

Jeg brukte min 5007 til fullt Klipsch 7er oppsett å det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd! Så at 3007 skal klare å dra surrounden på en fin måte tviler jeg ikke på.

Men det er mulig det bare er meg... men jeg føler at det gir meg mer med effekt på surrounden også, som om alle detaljene kommer frem. Jeg bruker Parasound effekt til hele systemet å det er jeg veldig fornøyd med!

Brukte tidligere Parasound NC-2250 og NC-275 på frontrekken med bra resultat. Dette kanskje er litt "smygreklam" da jeg har akk. disse effektene for salg, men sammenlignet med XPA-3 og XPA-5 synes jeg den komboen ga meg mer på mine Klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Frontrekken er viktigst, det er det ingen tvil om. Men om det står mellom XPA-3 eller XPA-5 ville jeg nok gått for XPA-5.

Jeg brukte min 5007 til fullt Klipsch 7er oppsett å det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd! Så at 3007 skal klare å dra surrounden på en fin måte tviler jeg ikke på.

Men det er mulig det bare er meg... men jeg føler at det gir meg mer med effekt på surrounden også, som om alle detaljene kommer frem. Jeg bruker Parasound effekt til hele systemet å det er jeg veldig fornøyd med!

Brukte tidligere Parasound NC-2250 og NC-275 på frontrekken med bra resultat. Dette kanskje er litt "smygreklam" da jeg har akk. disse effektene for salg, men sammenlignet med XPA-3 og XPA-5 synes jeg den komboen ga meg mer på mine Klipsch.
    Prisen på den Parasound effekten da? Blir enten den eller Emotiva da, evt en XPA-2 og en XPA-3. Er vel en mulighet det?

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt tidlig å spørre om dette. men er den nye serien lettere eller tyngere å dra enn den gamle??

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Emotiva XPA-5 fordi den har mer krefter enn XPA-3:
    Emotiva Audio XPA-5 Five Channel Power Amplifier (nå har de tilbudspris ser jeg - norsk moms kommer i tillegg på totalprisen av amplifer + frakt, som er på ca 200 dollar).

XPA-5 har mer enn nok krefter, og passer utmerket til Onkyo, da lydsignaturen er meget lik. Og du trenger kun bruke 3 av kanalene til front + center, og de 2 bakkanalene kan du koble direkte til receiveren. Dette holder i massevis til disse høyttalerne (fordi den fordeler kreftene der det trengs, dvs den er totalt kraftigere enn XPA-3), men du kan godt bi-wire de. Dette er en kombinasjon du kan spille grisehøyt med, og lyden vil fortsatt være ren og klar.

Eventuelt kan du bruke alle 5 kanalene til XPA-5 ved å koble til også bakkanalene der istedenfor direkte til receiveren.

Har du lyst å bruke mer penger (hvem har egentlig det), så kan du gå for XPA-2 til frontene, og XPA-3 til senter og bakkanalene, fordi denne ampliferen jobber da ekstra lett når du spiller musikk.

Side 496 av 1033 FørsteFørste ... 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 492 493 494 495 496 497 498 499 500 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 996 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •