Klipsch klubben - Side 494

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 494 av 1033 FørsteFørste ... 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 490 491 492 493 494 495 496 497 498 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 994 ... SisteSiste
Viser resultater 9,861 til 9,880 av 20659
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Par spm!

Hva er Klipsch Forte II verdt på bruktmarkedet i dag? vil si stand er "brukt"
    Skal ikke selge mine(tror jeg) bare nysgjerrig!

Hvordan vil en Xtz XTZ Class A100 D3 Låte på Klipsch? denne burde jo ha plenty med power! er ute etter varm og god lyd

Og hvilke andre merker matcher Klipsch på trøkk? og samtidig har en varm klang?
    Monitor audio? Focal? System audio?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Par spm!

Hvordan vil en Xtz XTZ Class A100 D3 Låte på Klipsch? denne burde jo ha plenty med power! er ute etter varm og god lyd

På trykk og dynamikk.INGEN
    Nå må du huske at du ikke er i nærheten av og få ut potensialet i disse med HK.Tenk heller ikke på andre Klipsch da disse er "varmere" i klangen enn RF serien.
    De ligger på rundt 7000 hvis de er pene men er etter min mening hvert langt mer

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Par spm!

Testet en H/K AVR80 på Klipsch jeg også for ørten år siden. Kan si det med en gang, Joda den har er masse krefter, men i mine ører var den helt fryktelig i lydklangen på Klipschene jeg da kjørte ( RF-3 mk.II ) Hvis du vurderer å bytte høytalere fordi Forte II'ene dine høres harde ut i lyden, kan jeg med en gang si at det garantert er grunnet forsterkeren din.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Har noen av dere hørt Marantz SM-11(S1) på Klipsch?
    jeg har hatt gleden av å høre den på klispch, spillte veldig godt på lag opptil en punkt hvor kreftene tok slutt, men frem til det punktet , veldig god match i mine ører, knallgod faktisk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gronnevig
    Hvilken avstand til veggen kjører dere på rf-83?

Noen som har testet den nye rc64? Levrandøren jeg kjøpte annlegget mitt av fikk ikke inn mer av den "gamle" typen så jeg skulle få en av den nye typen uten ekstra kostnader. Har en rc62 på lån til den nye ankommer.

Spilte opp med litt techno her en dag, da var det ikke skarpt i det hele tatt, men når jeg setter på heavy\rock blir det skarpt ved høyt volum. Satser på det går seg til etter hvert.

Noen som har erfaringer med radiostøy til innspilling? eller er det bare en myte?

disse skal vel strengt tatt ha nærmere meteren bakover vil jeg tro for å virkelig
    gi de gode arbeidsforhold,men spiller vel dog bra med mindre og, ville begynt med ca 60 cm fra bakkant av høytaler jeg og flyttet gradvis videre ut etterhvert, selv har jeg havnet på 80 cm med rf63,men det spiller bra fra ca 60cm og utover

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Mye av det jeg leser her, minner meg om polyestersyndromet: Feks. Tina turner låter veldig ssss, eller Tony Harnell ett eller annet i låten Knight of new thunder med TNT. Dette er musikk som jeg mener skal imponere når det spilles
    høyt

man får mye bedre lyd på gamle innspillinger med en knallgod dac i signalveien
    spiller en del mere av de gamle platene mine nå enn før og lydbildet oppleves som noe helt annet med en god dac

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    man får mye bedre lyd på gamle innspillinger med en knallgod dac i signalveien
    spiller en del mere av de gamle platene mine nå enn før og lydbildet oppleves som noe helt annet med en god dac
    Hvordan er da signal veien din når du spiller musikk?
    Jeg sliter også med gamle innspillinger, og støy.
    Ved musikk lytting kjører jeg helt uten receiver.
    Marantz7001->Parasound 2100->Parasound2250->RF-7

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Hvordan er da signal veien din når du spiller musikk?
    Jeg sliter også med gamle innspillinger, og støy.
    Ved musikk lytting kjører jeg helt uten receiver.
    Marantz7001->Parasound 2100->Parasound2250->RF-7

marantz sa7003-audio note dac 2.1-audio note L2 pre- mcintosh mc2102
    vil også ta med at jeg har plenty av muligheter til å tune lyden med rør og det hjelper, har bla funnet noen gamle tung sol rør laget for thomas organ og de er helt rå på gamle rockn roll innspillinger, blir fet lyd. men de egner seg dårlig på nyere innspillinger da det blir litt mye av det gode. rca cleartop derimot fikser begge deler

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marantz sa7003-audio note dac 2.1-audio note L2 pre- mcintosh mc2102
    vil også ta med at jeg har plenty av muligheter til å tune lyden med rør og det hjelper, har bla funnet noen gamle tung sol rør laget for thomas organ og de er helt rå på gamle rockn roll innspillinger, blir fet lyd. men de egner seg dårlig på nyere innspillinger da det blir litt mye av det gode. rca cleartop derimot fikser begge deler
    Det var interessant, så du merker altså en stor forbedring med ekstern dac på ditt oppsett.
    Hadde faktisk trodd at den innebygde DACen gjorde jobben i bøtter og spann.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Det var interessant, så du merker altså en stor forbedring med ekstern dac på ditt oppsett.
    Hadde faktisk trodd at den innebygde DACen gjorde jobben i bøtter og spann.

til en viss grad gjør den det, men har man først koblet opp en ekstern dac som passer inn så skjønner man at det tross alt er forskjell på en 6000 kroners cd spiller og en dac til over det dobbelte(heldigvis)
    men som ellers er matching viktig, har da L2 pre og 2.1 dac som er tunet mot min egen musikksmak og driverket på marantsen er ikke galt
    L2 og 2.1 er bygd av samme person og til samme person. jeg kjøpte brukt men det viste seg at han hadde identisk musikksmak, dvs rock,heavy og akustisk musikk, lite tunet mot hip hop og slikt men spiller det og bra.heldigvis spiller det bra på lag med mc og klispch også

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt gleden av å høre den på klispch, spillte veldig godt på lag opptil en punkt hvor kreftene tok slutt, men frem til det punktet , veldig god match i mine ører, knallgod faktisk
    Gikk den tom for krefter nokså fort?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk den tom for krefter nokså fort?

nei, ikke slik jeg husker det ihvertfall, men kanskje ikke en vorspeil forsterker ? men til lytting og moderat høy spilling holder den til gjenngjeld
    i massevis synes jeg

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Testet en H/K AVR80 på Klipsch jeg også for ørten år siden. Kan si det med en gang, Joda den har er masse krefter, men i mine ører var den helt fryktelig i lydklangen på Klipschene jeg da kjørte ( RF-3 mk.II ) Hvis du vurderer å bytte høytalere fordi Forte II'ene dine høres harde ut i lyden, kan jeg med en gang si at det garantert er grunnet forsterkeren din.

Syntes ikke den låter hardt syntes faktisk at den spiller dritbra! i mine ører er lyden meget behagelig og pen(har vel bare blitt så vant til den fryktelige lyden kanskje?)! men nå er dette så og si kun den eneste forsterkeren jeg har hatt også bortsett fra PA!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    På trykk og dynamikk.INGEN
    Nå må du huske at du ikke er i nærheten av og få ut potensialet i disse med HK.Tenk heller ikke på andre Klipsch da disse er "varmere" i klangen enn RF serien.
    De ligger på rundt 7000 hvis de er pene men er etter min mening hvert langt mer

Spørsmålet var for en kompis som er nysgjerrig Eneste jeg har å utsette på Forte`ne er kun utseende, resten er jeg kraftig fornøyd med!
    MEN jeg vil ha enda varmere lyd fra disse, så blir nok en Emotiva xpa2, Parasound A23 eller en Rotel rb1080 med Onkyo som reciever!

Hvem det blir er vel litt opptil lommeboka, men tror Xpa2 er mest bang for the buck her, greit at parasound vil gi enda bedre lyd, men om jeg allerede syntes AVR80 låter pent så må jo et av disse alternativene gi et stooort løft i lyden!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, ikke slik jeg husker det ihvertfall, men kanskje ikke en vorspeil forsterker ? men til lytting og moderat høy spilling holder den til gjenngjeld
    i massevis synes jeg
    Ok Hvilken Klipsch hørte du den på?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet var for en kompis som er nysgjerrig Eneste jeg har å utsette på Forte`ne er kun utseende, resten er jeg kraftig fornøyd med!
    MEN jeg vil ha enda varmere lyd fra disse, så blir nok en Emotiva xpa2, Parasound A23 eller en Rotel rb1080 med Onkyo som reciever!

Hvem det blir er vel litt opptil lommeboka, men tror Xpa2 er mest bang for the buck her, greit at parasound vil gi enda bedre lyd, men om jeg allerede syntes AVR80 låter pent så må jo et av disse alternativene gi et stooort løft i lyden!

vil du har varmere lyd av disse så for de for guds skyld med rør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Hvilken Klipsch hørte du den på?
    hvis jeg ikke husker feil så var det rf83

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil du har varmere lyd av disse så for de for guds skyld med rør

Ja, men rør er vel ikke fullt så bra på de volumene jeg opererer på til tider! også skal de holde gjennom en 2-3 timers film med 120db +^^

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men rør er vel ikke fullt så bra på de volumene jeg opererer på til tider! også skal de holde gjennom en 2-3 timers film med 120db +^^
    ingen problem med rør og grisehøyt volum men du får jo litt ekstra kostnader med rør samt at en rørforsterker Forte II verdig koster litt

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ingen problem med rør og grisehøyt volum men du får jo litt ekstra kostnader med rør samt at en rørforsterker Forte II verdig koster litt

Ja vil holde meg til Transistor!

Har fått tilbud om en Rotel Rb1080 med rotel pre til 9000,- men sikler igrunn mer på emotiva xpa 2 og usp1 eller Parasound a23!

Er så¨grusomt vanskelig å få bestemt seg!

Side 494 av 1033 FørsteFørste ... 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 490 491 492 493 494 495 496 497 498 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 994 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •