Klipsch klubben - Side 493

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 493 av 1034 FørsteFørste ... 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 489 490 491 492 493 494 495 496 497 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 993 ... SisteSiste
Viser resultater 9,841 til 9,860 av 20677
    Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Effekt har ikke nødvendigvis så stor innflytelse på signaturen, men den vekker sider ved høytalerene dine du ikke visste at du hadde.
    Klipsch er forholdsvis lettdrevne men de vokser med effekt, VOLDSOMT.

Og V765 vil fint klare å dra høytalerene dine, men vil slite litt ved mye volum.
    Når du sier vokser, mener du da finere diskant, strammere bass evt kunne spille enda høyere? Spiller veldi høyt nå, men kunne tenkt meg å få diskanten litt roligere og ikke så skarp på høyt volum. Er mest på heavy metal den er skarp, der det er veldi masse so skjer samtidig. Merker ingenting av dette med volum på -30 til -25. Vil dette komme seg visst jeg skifter ut Naden min med parasound?

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Når du sier vokser, mener du da finere diskant, strammere bass evt kunne spille enda høyere? Spiller veldi høyt nå, men kunne tenkt meg å få diskanten litt roligere og ikke så skarp på høyt volum. Er mest på heavy metal den er skarp, der det er veldi masse so skjer samtidig. Merker ingenting av dette med volum på -30 til -25. Vil dette komme seg visst jeg skifter ut Naden min med parasound?
    La Naden ta seg av bassene, og recieveren diskanten. Bare for å teste hvordan diskanten blir da

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Ja hele lyden bli på en måte mer komplett. Ja det vil bli mer trøkk, ja det vil antagligvis bli roligere i toppen. Men må huske på at den NAD'en du har ikke er noen kjempe den heller. Volumene du oppgir sier meg ingenting om hvor høyt det egentlig er. Kan være at du nærmer deg grensen av hva NAD'en også klarer siden du føler det blir så skarpt når du nærmer deg max.

Huske det at endel gammel heavy har en tendens til å høres hard / masete ut uansett da. Spiller selv også lavere på noen av platene mine med slik musikk en jeg f.eks kan med en del annen musikk.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av det jeg leser her, minner meg om polyestersyndromet: Feks. Tina turner låter veldig ssss, eller Tony Harnell ett eller annet i låten Knight of new thunder med TNT. Dette er musikk som jeg mener skal imponere når det spilles
    høyt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltpost

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Stemmer det, med 2 x PC-13 Ultra til å ta seg av det dypeste.
    Ja, stemmer det, enda en ting jeg misunner fra oppsettet ditt ;D

Angående dette med effekt så må jeg si jeg lærte noe nytt. Jeg trodde faktisk det var effekttrinn som farget lyden mest, men høres jo mest logisk ut at det er pre egentlig.

Synd jeg ikke testa MA'en på RF62 uten annen pre før jeg solgte den igjen i grunn.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Mye av det jeg leser her, minner meg om polyestersyndromet: Feks. Tina turner låter veldig ssss, eller Tony Harnell ett eller annet i låten Knight of new thunder med TNT. Dette er musikk som jeg mener skal imponere når det spilles
    høyt
    Helt greit det, men hiv på en heavy plate som ble utgitt på 80 tallet mot f.eks en heavy plate som er utgitt nå nylig vil du merke sinnsykt forskjell. Hører mye på heavy selv, men må tilstå at det er mer morro å slenge på f.eks nyeste platen til Disturbed eller Godsmack når man skal gnu på da disse har rimelig fet lyd også nedover i dypet. Men som sagt er jo det jeg nevnte tidligere også. Innspilling er alfa/omega. Er desverre endel plater som er gitt ut som ikke akkurat har best lyd.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hele lyden bli på en måte mer komplett. Ja det vil bli mer trøkk, ja det vil antagligvis bli roligere i toppen. Men må huske på at den NAD'en du har ikke er noen kjempe den heller. Volumene du oppgir sier meg ingenting om hvor høyt det egentlig er. Kan være at du nærmer deg grensen av hva NAD'en også klarer siden du føler det blir så skarpt når du nærmer deg max.

Huske det at endel gammel heavy har en tendens til å høres hard / masete ut uansett da. Spiller selv også lavere på noen av platene mine med slik musikk en jeg f.eks kan med en del annen musikk.
    Med mine DM683 hadde jeg på -0 på reciveren i lag med naden. Dem er vel tyngre og drive enn RF-82`ene. Da blei naden skikkelig varm, men visst jeg spiller like høyt med RF-82 nå, men med mindre volum på reciveren enn det jeg hadde med DM683 så blir det bare en liten lunk i den. Så tviler på at Naden sliter. Men kan stemme det med gammel heavy som høres hard ut. Hadde på Stage Dolls med Commandos i stad på -8, og det låt fantastisk! Og dette var det jeg vil kalle min grense, tenker da på HØY lyd. Kan godt vere at RF-82`ene klarer -0 på den sangen, men da takker nok ørene mine for seg:P

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt greit det, men hiv på en heavy plate som ble utgitt på 80 tallet mot f.eks en heavy plate som er utgitt nå nylig vil du merke sinnsykt forskjell. Hører mye på heavy selv, men må tilstå at det er mer morro å slenge på f.eks nyeste platen til Disturbed eller Godsmack når man skal gnu på da disse har rimelig fet lyd også nedover i dypet. Men som sagt er jo det jeg nevnte tidligere også. Innspilling er alfa/omega. Er desverre endel plater som er gitt ut som ikke akkurat har best lyd.
    Og jeg merker godt at mine RF-7 er mye mere avslørende på dårlige innspillinger enn mine forrige Electra 936.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til at skarpt også kommer veldig an på hvem som hører på det, og også volumet. Store høytalere med lite effekt låter jo skarpt og slitsomt ganske fort. Mater man derimot med store menger strøm, altså nok effekt så skal det mye mer til før det blir skarpt, selv om man kan ende opp der nå også bare man spiller opp nok. Høye frekvenser ved 120db+ er ikke akkurat behagelig i ørene.

Eksempel på dette kan jeg nevne.

Jeg og en kompis satt å hadde noen pils sammen her en fredag. Han er skikkelig glad i gammel heavy. Omtrent alt han hører på. Har ett rimelig greit Dali anlegg, men ikke noe som kan måle seg med mitt. Uansett. Lot han styre musikken og volumet. Tenkte med meg selv at det var da jævlig å han skulle spille. Poenget var han spilte opp så høyt han "følte" han spilte hjemme. Men hos meg kan jeg spille sykt mye høyere enn det han kan før det blir slitsomt. Enden på skuta? Joda, etter 3 - 4 timer her med masse høy musikk begynte hodepinen hos han når vi skulle til byen, høyest sannsynlig fordi han spilte som en idiot. Sa det til han, men han mente han hadde ikke spilt noe høyere enn han pleide hjemme. Yeah right tenkte jeg bare........... 15 - 20 db mer tenker jeg stemmer bedre.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til at skarpt også kommer veldig an på hvem som hører på det, og også volumet. Store høytalere med lite effekt låter jo skarpt og slitsomt ganske fort. Mater man derimot med store menger strøm, altså nok effekt så skal det mye mer til før det blir skarpt, selv om man kan ende opp der nå også bare man spiller opp nok. Høye frekvenser ved 120db+ er ikke akkurat behagelig i ørene.

Eksempel på dette kan jeg nevne.

Jeg og en kompis satt å hadde noen pils sammen her en fredag. Han er skikkelig glad i gammel heavy. Omtrent alt han hører på. Har ett rimelig greit Dali anlegg, men ikke noe som kan måle seg med mitt. Uansett. Lot han styre musikken og volumet. Tenkte med meg selv at det var da jævlig å han skulle spille. Poenget var han spilte opp så høyt han "følte" han spilte hjemme. Men hos meg kan jeg spille sykt mye høyere enn det han kan før det blir slitsomt. Enden på skuta? Joda, etter 3 - 4 timer her med masse høy musikk begynte hodepinen hos han når vi skulle til byen, høyest sannsynlig fordi han spilte som en idiot. Sa det til han, men han mente han hadde ikke spilt noe høyere enn han pleide hjemme. Yeah right tenkte jeg bare........... 15 - 20 db mer tenker jeg stemmer bedre.
    Er på en måte sånn her hjemme og nå føler jeg. Tror jeg spiller finere med RF-82 med høyt volum enn med DM683. Og derfor skrur jeg enda mer opp. Hmm.. Parasound 2250 next:evil: hehe...

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir det full surround nå. RF82II, RC62, RS52 og reciver, etterfulgt av en Emotiva XPA-3 tenkte jeg, så har bakhøyttalerne reciveren for seg selv. Dette bør jo bli bra lydmessig tror jeg?

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Her blir det full surround nå. RF82II, RC62, RS52 og reciver, etterfulgt av en Emotiva XPA-3 tenkte jeg, så har bakhøyttalerne reciveren for seg selv. Dette bør jo bli bra lydmessig tror jeg?

Dette blir helt sikkert knall 8)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nett et lite spørsmål..:P Hadde volum på noe jeg anser som veldi høyt i sted. Lyden skurrer ikke, men blir så høyt at det skjærer i ørene. Sitter ca 4 meter fra høytalerene. Visst jeg da hadde gått lenger vekk fra dem, si 10 meter. Hadde det fortsatt skjært i ørene da, elle kunne jeg skrudd enda mer opp? For det virker som høytalerene er god for enda mer volum, men kanskje på lenger avstand.

Kan virke som et litt dumt spørsmål.. Men tar alle svar med et:-D

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    energien vil jo avta etterhvert som avstanden øker, så ja, i teorien kan du dra på enda mer da.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Hvorfor ikke mk2 av RC62? Det blir nok awesome.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg i gang med innspilling av mine nye RF-82 (ikke mkII).

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Da er jeg i gang med innspilling av mine nye RF-82 (ikke mkII).

Gratulerer med flotte høytallere 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken avstand til veggen kjører dere på rf-83?

Noen som har testet den nye rc64? Levrandøren jeg kjøpte annlegget mitt av fikk ikke inn mer av den "gamle" typen så jeg skulle få en av den nye typen uten ekstra kostnader. Har en rc62 på lån til den nye ankommer.

Spilte opp med litt techno her en dag, da var det ikke skarpt i det hele tatt, men når jeg setter på heavy\rock blir det skarpt ved høyt volum. Satser på det går seg til etter hvert.

Noen som har erfaringer med radiostøy til innspilling? eller er det bare en myte?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere hørt Marantz SM-11(S1) på Klipsch?

Side 493 av 1034 FørsteFørste ... 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 489 490 491 492 493 494 495 496 497 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 993 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •