Klipsch klubben - Side 492

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 492 av 1033 FørsteFørste ... 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 488 489 490 491 492 493 494 495 496 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 992 ... SisteSiste
Viser resultater 9,821 til 9,840 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    vet du om de bare kan skaffe frontene og ikke center eller evt surround ? og hvorfor akkurat cherry...:S?

vet ikke om dem kan skaffe annet enn frontene, men antar at dem kun skaffer det dem har reklamert for, siden dem ikke selger klipsch til vanlig.

Når det gjelder center vet jeg hvertfall at rc-64 er bra skrapet på markedet, så der må man enten kjøpe nyemodellen hos klipsch-forhandlere, eller lete på bruktmarkedet..

Det er vel ikke ukjent at Lefdal/Elkjøp hadde store problemer med å holde etterspørelen på høytalerne etter dem solgte dem, og så var det bare slik at dem kun kunne skaffe dem i cherry (sannsynlig pga dem (klipsch) ikke produserer flere og skal innføre mk2). Nå vet jeg ikke om situasjonen er den samme med Elkjøp, om dem har vert heldigere, men antar det siden Lefdal og Elkjøp er i litt samme båt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olsbø
    vet ikke om dem kan skaffe annet enn frontene, men antar at dem kun skaffer det dem har reklamert for, siden dem ikke selger klipsch til vanlig.

Når det gjelder center vet jeg hvertfall at rc-64 er bra skrapet på markedet, så der må man enten kjøpe nyemodellen hos klipsch-forhandlere, eller lete på bruktmarkedet..

Det er vel ikke ukjent at Lefdal/Elkjøp hadde store problemer med å holde etterspørelen på høytalerne etter dem solgte dem, og så var det bare slik at dem kun kunne skaffe dem i cherry (sannsynlig pga dem (klipsch) ikke produserer flere og skal innføre mk2). Nå vet jeg ikke om situasjonen er den samme med Elkjøp, om dem har vert heldigere, men antar det siden Lefdal og Elkjøp er i litt samme båt.
    Elkjøp og Lefdal har felles innkjøpsorganisasjon og sentrallager i Sverige, så det problemet med tilgjengelighet som rammer den ene rammer også den andre.

RF-82B finnes fremdeles å få.
    Det er flere norske forhandlere som har dem inne. Den norske importøren, Audiocompaniet, har fortsatt flere par på lager, men Elkjøp og Lefdal har valgt å gå utenom den norske importøren og i stedet bruke den danske importøren som leverandør. Resten av historien kjenner vi.
    Et annet moment oppe i det hele, er dette med garanti/reklamasjon.
    På Klipschhøyttalere kjøpt via Audiocomapniet får man 5 års reklamasjonsrett på fabrikasjonsfeil. Dette tviler jeg sterkt på om man får hos Elkjøp/Lefdal.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har 5 års reklamasjonsrett uansett hvilken norsk butikk du handler disse fra. Evt ekstra garant er en annen sak.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    vet du om de bare kan skaffe frontene og ikke center eller evt surround ? og hvorfor akkurat cherry...:S?
    Cherry ser bra ut

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Elkjøp og Lefdal har felles innkjøpsorganisasjon og sentrallager i Sverige, så det problemet med tilgjengelighet som rammer den ene rammer også den andre.

RF-82B finnes fremdeles å få.
    Det er flere norske forhandlere som har dem inne. Den norske importøren, Audiocompaniet, har fortsatt flere par på lager, men Elkjøp og Lefdal har valgt å gå utenom den norske importøren og i stedet bruke den danske importøren som leverandør. Resten av historien kjenner vi.
    Et annet moment oppe i det hele, er dette med garanti/reklamasjon.
    På Klipschhøyttalere kjøpt via Audiocomapniet får man 5 års reklamasjonsrett på fabrikasjonsfeil. Dette tviler jeg sterkt på om man får hos Elkjøp/Lefdal.

Men no når vi først er inne på saken. er det sånn at elkjøp/lefdal kun leverer rf82ch? eller rf82b. syns huske det var nevnt tidligere.
    vist så er tilfelle, hva er forskjellen på de to?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olsbø
    Men no når vi først er inne på saken. er det sånn at elkjøp/lefdal kun leverer rf82ch? eller rf82b. syns huske det var nevnt tidligere.
    vist så er tilfelle, hva er forskjellen på de to?
    Fargen. Cherry eller Black.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kommer ann på hvilke jegerere det er
    Gardejegerne, ikke like fancy som fallskjerm/spesial/marinejeger. Men fortsatt jeger = tøffeste tjenesten:-P

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Kan nå melde meg inn i Klipsch klubben:razz:

Har hatt fra før XTZ 89 5.2, B&W DM683 2.2. Har nå kjøpt inn et par Klipsch RF-82. Har 2 XTZ 99 W12.16 subwoofere.

Jeg byttet pga jeg synst B&W ble litt kjedlige til tider. Hører mye på rock, heavy metal osv.

Er så langt fornøyd med RF-82, men har ikkje spillt mer en ca 20 timer. Tok på Ocean Drive - Because i sted og det trøkka ganske bra:-P Spillte da på -10. Spiller ikke så høgt over lengre tid siden de ikke er innspillt.

Bruker Yamaha RX-V765 som pre og har NAD 275 bee som effekttrinn.

Men jeg synst diskanten kan vere litt skarp i noen sanger, spesielt heavy metal. Har søkt her inne og på google både opp og ned, men kom ikkje fram til noe utfyllende svar. Endrer diskanten seg masse fram til de er ferdig innspilt?
    Det samme lurer jeg på ang basselementene. Spiller jeg på -10, beveger de seg ikke så sykt masse, men er veldig høyt:twisted:

Såg også The Expendables i går, uten og ha subene på, og kan si med en gang at dette er gøy!!

Har planer om å kjøpe RC-62 og RB-81 i tilegg

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Er så langt fornøyd med RF-82, men har ikkje spillt mer en ca 20 timer. Tok på Ocean Drive - Because i sted og det trøkka ganske bra:-P Spillte da på -10. Spiller ikke så høgt over lengre tid siden de ikke er innspillt.
    Høyere du spiller, fortere får du kjørt de inn. Ikke noe poeng å være "kjip" i begynnelsen.

Bruker Yamaha RX-V765 som pre og har NAD 275 bee som effekttrinn.

Men jeg synst diskanten kan vere litt skarp i noen sanger, spesielt heavy metal.
    Synes NAD er helt fryktelig på Klipsch. Blir alt for hardt for mine ører ihvertfall. Du kan selvsagt prøve å dempe toppene litt med EQ'en i Yamahaen å se om det hjelper, men tror nok en ny effekt er raskeste veien å få roet ned toppen på.

Endrer diskanten seg masse fram til de er ferdig innspilt?
    Det samme lurer jeg på ang basselementene.
    Begge deler forandrer seg. Toppene roer seg litt, men blir også mer detaljerte føler jeg. Bunnene vil gi mer bass etterhvert når de får kjørt seg litt inn.

Spiller jeg på -10, beveger de seg ikke så sykt masse, men er veldig høyt:twisted:
    Med Klipsch sin høye følsomhet blir det fort sånn. Skal spille VELDIG høyt før basserene begynner å bevege seg mye

Kan jo legge til dette helt til slutt. Klipsch er sinnsykt kresne på hva man har på de. Feil forforsterker, eller effektforsterker så blir det ikke bra. Hadde senest en kompis på besøk hos meg for 14 dager siden. Har har hatet Klipsch opp å ned i mente i mange år. Fy fa*n å skarpt å jævlig har han alltid sagt. Jeg har sagt det har med matching å gjøre men mannen ville ikke høre. Når han da endelig hørte mitt som er matchet bra synes han ikke Klipsch var hardt i det hele tatt. Problemet? Joda, han hadde hørt Klipsch hos andre som kjørte de på brokoblede NAD'er, gamle strømsvake recievere osv. Lett å hate Klipsch når man ikke har hørt de slik de "SKAL" høres ut

PS. De er også veldig kresne på dårlige innspillinger av plater/mp3'er/FLAC osv. Er de av dårlig kvalitet merker man det med en gang.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Høyere du spiller, fortere får du kjørt de inn. Ikke noe poeng å være "kjip" i begynnelsen.

Så det gjør altså ingenting om jeg guffer litt skikkelig på?

Synes NAD er helt fryktelig på Klipsch. Blir alt for hardt for mine ører ihvertfall. Du kan selvsagt prøve å dempe toppene litt med EQ'en i Yamahaen å se om det hjelper, men tror nok en ny effekt er raskeste veien å få roet ned toppen på.

På de sangene jeg spiller so er av bra kvalitet er lyden veldig bra. Men har også tenkt på og kjøpe ny effekt. Sett det er mange som anbefaler parasound, ville en modell av dem passet ilag med min yamaha?

Begge deler forandrer seg. Toppene roer seg litt, men blir også mer detaljerte føler jeg. Bunnene vil gi mer bass etterhvert når de får kjørt seg litt inn.

Har lest om 100 timer og opptil 300 timer med innspilling før det låter bra. Vil det ta SÅ lang tid visst jeg spiller høyt over f.eks 50 timer?

Med Klipsch sin høye følsomhet blir det fort sånn. Skal spille VELDIG høyt før basserene begynner å bevege seg mye

Kan jo legge til dette helt til slutt. Klipsch er sinnsykt kresne på hva man har på de. Feil forforsterker, eller effektforsterker så blir det ikke bra. Hadde senest en kompis på besøk hos meg for 14 dager siden. Har har hatet Klipsch opp å ned i mente i mange år. Fy fa*n å skarpt å jævlig har han alltid sagt. Jeg har sagt det har med matching å gjøre men mannen ville ikke høre. Når han da endelig hørte mitt som er matchet bra synes han ikke Klipsch var hardt i det hele tatt. Problemet? Joda, han hadde hørt Klipsch hos andre som kjørte de på brokoblede NAD'er, gamle strømsvake recievere osv. Lett å hate Klipsch når man ikke har hørt de slik de "SKAL" høres ut

PS. De er også veldig kresne på dårlige innspillinger av plater/mp3'er/FLAC osv. Er de av dårlig kvalitet merker man det med en gang.
    Takker for veldig bra svar, og utfyllende;-)

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan jo legge til dette helt til slutt. Klipsch er sinnsykt kresne på hva man har på de.
    Hva er ditt oppsett Kane?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Rf7 + Onkyo + Emotiva hvis jeg ikke husker feil.

Ønskekombo for min del!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Parasound Model 2125 passet bedre enn NAD 275 til mine RF-82?
    Evt Parasound Model 2250. Syns sisnevte ei litt i overkant dyr.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Du har 5 års reklamasjonsrett uansett hvilken norsk butikk du handler disse fra. Evt ekstra garant er en annen sak.

Husker jeg ikke feil, fra mine dager som butikksjef, har en 5 års reklamasjonsrett på en vare som er ment å vare mer enn 5 år. En høytaler går vel under den kategorien.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tar skrittet til 2250 vil du IKKE angre.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har effektforsterkeren så mye å si på lydsignaturen som en pre? Skal inn i militæret i januar. Men visst jeg får dimme så skal jeg legge vekk penger, så får vi se om det blir parasound på meg og

Når jeg ser film, vil min Yamaha RX-V765 kunne drive RC-62 og RB-81 fint?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Rf7 + Onkyo + Emotiva hvis jeg ikke husker feil.

Ønskekombo for min del!
    Stemmer det, med 2 x PC-13 Ultra til å ta seg av det dypeste.

Parasound 2125 vil funke veldig bra den, men du vil nok få enda mer ut av de med en Parasound 2250. Hvis du tenker på prisen, anbefales det å se litt på bruktmarkedet. Dukker opp både Parasound og Emotiva der rett som det er, og begge funker knall på Klipsch

Men har effektforsterkeren så mye å si på lydsignaturen som en pre? Skal inn i militæret i januar. Men visst jeg får dimme så skal jeg legge vekk penger, så får vi se om det blir parasound på meg og
    Har en del å si faktisk, men Pre (altså forforsterker eller Reciever) har nok enda mer å si.

Ville heller kjørt Klipsch sine egne bakhøytalere var jeg deg. En fra RS serien deres, slik som f.eks RS-52. Recieveren din har nok effekt til å få liv i det, men så fort du mater på med mye effekt på RF-82'ene dine, og da antagligvis skrur opp volumet på film, så vil den slite veldig. Må nesten veie det litt mot hverandre. Hvis det er musikk du spiller høyt, men ser film på "normale" nivåer, så er en 2 kanals effektforsterker til frontene greit. Men ser du film også skikkelig høyt, så er kanskje en 5 kanalers effektforsterker bedre. Som sagt, du må nesten se selv. Mange kjører jo faktisk kun en Reciever på hele Klipsch oppsettene sine og er kjempefornøyd med det

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, med 2 x PC-13 Ultra til å ta seg av det dypeste.

Parasound 2125 vil funke veldig bra den, men du vil nok få enda mer ut av de med en Parasound 2250. Hvis du tenker på prisen, anbefales det å se litt på bruktmarkedet. Dukker opp både Parasound og Emotiva der rett som det er, og begge funker knall på Klipsch

Har en del å si faktisk, men Pre (altså forforsterker eller Reciever) har nok enda mer å si.

Ville heller kjørt Klipsch sine egne bakhøytalere var jeg deg. En fra RS serien deres, slik som f.eks RS-52. Recieveren din har nok effekt til å få liv i det, men så fort du mater på med mye effekt på RF-82'ene dine, og da antagligvis skrur opp volumet på film, så vil den slite veldig. Må nesten veie det litt mot hverandre. Hvis det er musikk du spiller høyt, men ser film på "normale" nivåer, så er en 2 kanals effektforsterker til frontene greit. Men ser du film også skikkelig høyt, så er kanskje en 5 kanalers effektforsterker bedre. Som sagt, du må nesten se selv. Mange kjører jo faktisk kun en Reciever på hele Klipsch oppsettene sine og er kjempefornøyd med det
    Takker for supre svar:-D Får se hva det blir til. Sikkert senter først, så bakhøytalere og ny effekt til frontene til slutt. Kan også gå ned litt i størrelse på bakhøytalerene

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt har ikke nødvendigvis så stor innflytelse på signaturen, men den vekker sider ved høytalerene dine du ikke visste at du hadde.
    Klipsch er forholdsvis lettdrevne men de vokser med effekt, VOLDSOMT.

Og V765 vil fint klare å dra høytalerene dine, men vil slite litt ved mye volum.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ville heller kjørt Klipsch sine egne bakhøytalere var jeg deg. En fra RS serien deres, slik som f.eks RS-52. Recieveren din har nok effekt til å få liv i det, men så fort du mater på med mye effekt på RF-82'ene dine, og da antagligvis skrur opp volumet på film, så vil den slite veldig. Må nesten veie det litt mot hverandre. Hvis det er musikk du spiller høyt, men ser film på "normale" nivåer, så er en 2 kanals effektforsterker til frontene greit. Men ser du film også skikkelig høyt, så er kanskje en 5 kanalers effektforsterker bedre. Som sagt, du må nesten se selv. Mange kjører jo faktisk kun en Reciever på hele Klipsch oppsettene sine og er kjempefornøyd med det [/QUOTE]

Jeg sparker baken til naboene lett uten effekttrinn på mitt oppsett, og det med ren lyd.
    Har kjørt med oppdaterte Cerwin Vega! 1215 SE på Midgard Oberon 6.1 tidligere,
    og er mye mer tilfredstillt nå.
    Jeg blir skremt med tanken på en kraftig effektforsterker....da blir vel neste oppgradering hørselsvern ;-)

Side 492 av 1033 FørsteFørste ... 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 488 489 490 491 492 493 494 495 496 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 992 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •