Klipsch klubben - Side 491

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 491 av 1033 FørsteFørste ... 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 487 488 489 490 491 492 493 494 495 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 991 ... SisteSiste
Viser resultater 9,801 til 9,820 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hei!

Parasound 2250 har kun to kanaler som er til to høytallere. åssen kan du bare bruke en kanal?

Din kombo skulle ikke låte skarpt i det heletatt. å synes du det gjør det å har koblet alt rett så gi dem litt mer tid. Hvis ikke dette løser dine "problem" så får du vurdere å bytte dem ut vid en seinere anledning.
    Bruker 2 utganger. (speaker A) åsså er det 2 utganger me speaker B, men kan hende disse er til noe annet.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    lov og være uenig.Har hørt svs på la scala og heresy,flere faktisk og etter min mening så henger de ikke med,ikke like rask som rt subben heller.MEN det er som sagt min mening,er vel også en del på hifisentralen som mener at svs ikke henger med diverse klipsch men det viktigste er at du selv er fornøyd

smak er jeg helt enig i:-) men det går vel ikke an å synse om hvor kjapp noe er? det er bare sånn det er det?

blir som å påstå at jeg syns med 1,3corolla er raskere enn din BMW M3, det går ikke an å syns.

at de har forskjellig spillestil helt klart. at begge er gode på sine respektive ting - helt klart!

at RT er kjappere enn Ultra absolutt ikke. og jeg har hatt RT og ULTRA i samme rom og oppsett, samtidig i over 1 år. ikke bare på test og ut igjen.

hva man liker er også helt klart forskjellig.

nå har jeg hørt lite heritage, bortsett fra litt La scala, og for å si det såre enkelt, mine erfaringer ang RT og Ultra, så hadde jeg tatt Ultra uten å blunke over RT selv til La Scala - MEN det betyr ikke at jeg hadde tatt svs bare sånn det er sagt..

mulig rommet du har hørt i ikke passet svs, eller at den rett og slett ikke var ggodt nok kalibrert, for da føles den noe tregere enn den virkelig er - det kan også jeg skrive under på!

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Helt forskjellig lyd. Klipsch er frempå og swans er relativt bakpå.

Men det er en avforumer Pafh som som benyttet en swans 1.1c sammen med rf-82. Så på en annen side så lager swans meget gode centere om man kan leve med lydforskjellen
    Hmm, det må jeg si! Du vet mye rart du h/k! Frister med tanken på RC-64, men samtidig ønsker jeg noe litt annerledes enn det "alle" andre har også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Klipsch (eller hvilken som helst høyttalerprodusent) i et nokså nakent rom er ikke spesielt bra. Har du dempet førsterefleksjonene?
    Takk for svar.

Nakent rom er et vel ikke akkurat, er en 60 kvm stue med sofagruppe , spisebord og åpenløsning inn til gang og kjøkken. er teppe på gulvet under spisebordet. har ikke fått opp særlig med vegg "pynt" enda da. Men det er jo rett linjer ellers, hel sparklet vegger og tak.

Har ikke dempet noe nei, hvor gjør jeg dette?? Er ganske grønn som du skjønner
    Eneste jeg har gjort er koble det opp å kjøre den der rom testen med microfonen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gronnevig
    Takk for svar.

Nakent rom er et vel ikke akkurat, er en 60 kvm stue med sofagruppe , spisebord og åpenløsning inn til gang og kjøkken. er teppe på gulvet under spisebordet. har ikke fått opp særlig med vegg "pynt" enda da. Men det er jo rett linjer ellers, hel sparklet vegger og tak.

Eneste jeg har gjort er koble det opp å kjøre den der rom testen med microfonen.

vurder akustikkplater, eller noe som demper førsterefleksjoner.

dvs ta et speil og få noen til å flytte dette på sidevegg, der du ser igjen fronthøytaler fra sitteposisjon bør dempes

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Hmm, det må jeg si! Du vet mye rart du h/k! Frister med tanken på RC-64, men samtidig ønsker jeg noe litt annerledes enn det "alle" andre har også.
    Sitter jo med en swans 1.1c selv så ;-)

Og må rette meg selv litt fra forrige innlegg. Pafh har/hadde swans 2.2c som er nr mindre en 1.1c

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

greit og ha noen hyller,bilder på vegg osv.tepper forran høytalerne,er vel ikke helt tilhenger av å begynne med akustikk plater og lign da jeg mener at det ikke trengs med riktig elektronik.MEN nå er jeg selv en som alltid har slitt litt med toppen på RF serien uansett elektronik og jeg er vel ikke den eneste

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    greit og ha noen hyller,bilder på vegg osv.tepper forran høytalerne,er vel ikke helt tilhenger av å begynne med akustikk plater og lign da jeg mener at det ikke trengs med riktig elektronik.MEN nå er jeg selv en som alltid har slitt litt med toppen på RF serien uansett elektronik og jeg er vel ikke den eneste

skal garantere deg at uansett elektronikk, og uansett høytalere, så vil du merke det dersom du gjør noen akustiske tiltak! hadde selv ikke trodd hvor mye det hadde å si!

billigste og beste oppgraderingen jeg har gjort var å legge 550kr i akustikkplater for å si det på den måten! Detaljer blir tydeligere, diskant og mellomtone blir mer definert, og selv bassen føles mer sømløst ut i forhold til hva det var uten akustikkplatene. jeg fikk kun testet med 2 plater i første refleksjoner, og ble såpass imponert at jeg får på plass 6 plater denne uka:-)

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Sitter jo med en swans 1.1c selv så ;-)

Og må rette meg selv litt fra forrige innlegg. Pafh har/hadde swans 2.2c som er nr mindre en 1.1c
    Så du har Klipsch fronter og Swans center selv? Isåfall så er jeg veldig nysgjerrig på om du føler dette er en fin kombinasjon!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 2 utganger. (speaker A) åsså er det 2 utganger me speaker B, men kan hende disse er til noe annet.

A å B er beregner for 2 forskjellige høytallerpar. Du har uansett kun 2 kanlaer i 2250 som di sikkert vet står det for 2x250W.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Så du har Klipsch fronter og Swans center selv? Isåfall så er jeg veldig nysgjerrig på om du føler dette er en fin kombinasjon!

Har swans center og fronter og kjører bare med klipsch rs-52 surround.

klipsch frontene står i stuen og rc-62 står nedpakket klar for salg fortsatt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    skal garantere deg at uansett elektronikk, og uansett høytalere, så vil du merke det dersom du gjør noen akustiske tiltak! hadde selv ikke trodd hvor mye det hadde å si!

billigste og beste oppgraderingen jeg har gjort var å legge 550kr i akustikkplater for å si det på den måten! Detaljer blir tydeligere, diskant og mellomtone blir mer definert, og selv bassen føles mer sømløst ut i forhold til hva det var uten akustikkplatene. jeg fikk kun testet med 2 plater i første refleksjoner, og ble såpass imponert at jeg får på plass 6 plater denne uka:-)

dette er en veldig undervurdert oppgradering som i visse tilfeller kan vise seg å bli den beste og billigste oppgraderingen man gjør

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wassshaaap fella's! slimchaddi live from garden i elverum! har desverre lite tid til å lese gjennom de 5-7 siste sidene i tråden så lurer på om noen kan komme med en oppdatering om klipsch mk 2 og elkjøp/lefdal saken ?

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    wassshaaap fella's! slimchaddi live from garden i elverum! har desverre lite tid til å lese gjennom de 5-7 siste sidene i tråden så lurer på om noen kan komme med en oppdatering om klipsch mk 2 og elkjøp/lefdal saken ?
    Garden ja..Dumme lille drage som inte kan ta meg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har fått med meg så skaffer de kun RF82 (ikke mk2) i cherry.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipsvh (lefdal/elkjøp)

Lefdal (åsane, bergen) ringte meg onsdag forige uke og sa dem hadde fått tak i klipsch rf82 (kun i cherry da vel og merke).
    levering antok dem ville vere om ti dager ca. Ble ikke tilbudt noen mk2 som erstatning, så vet ikke åssen det ligger an med dem.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olsbø
    Lefdal (åsane, bergen) ringte meg onsdag forige uke og sa dem hadde fått tak i klipsch rf82 (kun i cherry da vel og merke).
    levering antok dem ville vere om ti dager ca. Ble ikke tilbudt noen mk2 som erstatning, så vet ikke åssen det ligger an med dem.
    vet du om de bare kan skaffe frontene og ikke center eller evt surround ? og hvorfor akkurat cherry...:S?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Garden ja..Dumme lille drage som inte kan ta meg
    jegertroppen da 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet du om de bare kan skaffe frontene og ikke center eller evt surround ? og hvorfor akkurat cherry...:S?
    Tviler sterkt. Er en egen tråd opprettet med akkurat dette så jeg, så ville anbefalt å titta på siste side(ne) der.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jegertroppen da 8)
    Kommer ann på hvilke jegerere det er

Side 491 av 1033 FørsteFørste ... 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 487 488 489 490 491 492 493 494 495 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 991 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •