Klipsch klubben - Side 490

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 490 av 1034 FørsteFørste ... 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 486 487 488 489 490 491 492 493 494 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 990 ... SisteSiste
Viser resultater 9,781 til 9,800 av 20677
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Sniker inn et litt OT-spørsmål. Hva pleier de forskjellige butikkene å gjøre ved utlån av (f.eks) forsterkere? Må man betale hele varens verdi som depositum eller legge igjen kredittkort/førstefødte?

Betale hele summen som depositum !

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musikkentusiast
    Hei folkens.

Jeg skal snart begynne på mitt nye hjemmekino. Skal lage en egen byggetråd til det. Men jeg har lest mye om recievere det siste året. Har lenge tenkt å kjøpe Onkyo 5007 eller Yamaha Z7 kombinert med parasound effekttrinn (eks. Halo 21). I siste utgave av Hjemmekino og Lyd og Bilde ble de siste recieverene fra Onkyo og Yamaha testet mot den nye Pioneer SC-LX83 (pris 15000,- til 20000.-). Pioneeren vant i begge testene. Noen som har noen ideer om hva jeg bør velge. Har alltid vært litt svak for Pioneer også. Den skal brukes til hjemmekino 60 % og stereo 40 %. De skal drive 2 Klipsch rf-63, 1 rc-64 og 2 rb-52. Tenker SVS pc 13 ultra som sub.

Erfaringer/ ideer??
    Marantz eller Onkyo

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde uten tvil prøvd den om jeg fikk muligheten, men det er ikke så lett. Mitt store problem innen lyd er at jeg leser for mye og prøver for lite.

Jau, men tror nok jeg må vente på lottogevinsten (noe som minner meg på at jeg må begynne å kjøpe lottokuponger) eller til McIntosh har 50-70% avslag på hele varesortimentet.
    Vincent hybrid blokkene er helt klart det beste jeg har hørt på Forte II ihvertfall.Min Pathos låter ennå bedre enn Vincenten men da snakker vi om en av "verdens" beste forsterkere

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt disse med det er ihvertfall hybrid klasse A som etter min mening pleier og passe bra kontra transistor klasse a/b http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/70828

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter med skarp lyd

Hei. Er ny på forumet her, så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med et problem. Har kjøpt meg rf-83 fronter som jeg driver med onkyo 808 og en parasound nc2250. men er langt i fra fornøyd med lyden, det høres til tider ut som di spiller bak en papp plate og når jeg skrur opp volumen så blir det veldig skapt, nesten ubehagelig å høre på. Har hatt høytalerene ca 2 mnd nå, så di burde jo begynne å bli innspilte. Nå kjører jeg kun fra en kanal på parasounden, er det noe hensikt med biamp her?
    Før jeg fikk parasounden i hus kjørte jeg med nad 216THX, føler nesten det spilte bedre med den.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil en eventuell Swans høyttaler passe inn med Klipsch? Bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gronnevig
    Hei. Er ny på forumet her, så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med et problem. Har kjøpt meg rf-83 fronter som jeg driver med onkyo 808 og en parasound nc2250. men er langt i fra fornøyd med lyden, det høres til tider ut som di spiller bak en papp plate og når jeg skrur opp volumen så blir det veldig skapt, nesten ubehagelig å høre på. Har hatt høytalerene ca 2 mnd nå, så di burde jo begynne å bli innspilte. Nå kjører jeg kun fra en kanal på parasounden, er det noe hensikt med biamp her?
    Før jeg fikk parasounden i hus kjørte jeg med nad 216THX, føler nesten det spilte bedre med den.
    Det høres ut som de er i midt fasen av og bli innspillt,gi de noen timer til!
    Det tar 600- 800 timer+ og spille de inn. Ser ingen grunn til og biampe.

O

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Parasound 2250 har kun to kanaler som er til to høytallere. åssen kan du bare bruke en kanal?

Din kombo skulle ikke låte skarpt i det heletatt. å synes du det gjør det å har koblet alt rett så gi dem litt mer tid. Hvis ikke dette løser dine "problem" så får du vurdere å bytte dem ut vid en seinere anledning.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil RT-10d ha noe å tilføre RF-7? tenker da både når det kommer til musikk og film.

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innmelding

Må melde meg inn selv, selv om det er i grenseland

Har nå fått i hus en RW-12, som jeg er meget fornøyd med!

Spiller sammen med Yamaha-NS-555 og yamaha yst-315.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch (eller hvilken som helst høyttalerprodusent) i et nokså nakent rom er ikke spesielt bra. Har du dempet førsterefleksjonene?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Hvordan vil en eventuell Swans høyttaler passe inn med Klipsch? Bra?
    Det er helt forskjellig lyd i de. Har swans og har klipsch..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Klipsch (eller hvilken som helst høyttalerprodusent) i et nokså nakent rom er ikke spesielt bra. Har du dempet førsterefleksjonene?
    Hva mener du med nakent rom?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Vil RT-10d ha noe å tilføre RF-7? tenker da både når det kommer til musikk og film.
    Jepp en utrolig rask og fast liten sub,en av få som henger med Klipsch selv om ikke bassen i Rf serien er den raskeste

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Jepp en utrolig rask og fast liten sub,en av få som henger med Klipsch selv om ikke bassen i Rf serien er den raskeste

IGJEN, vi vet at du mener at bassen i RF ikke er den raskeste, men dog heller ikke den tregeste.

SVS ultra er hvertfall like kjapp som Klipsch sine RT subber, det har jeg hatt over 1 år med å konkludere med!

Men RT-10d er KANONbra, men den utfyller egentlig de tingene som RF-7 allerede er gode på, trøkk oppover, og mindre av det RF-7 er mindre bra på, nemlig bassen fra 30hz og under.

Sier IKKE at den ruller av så tidlig, MEN at der er her den yter sitt beste, samme som kan sies med RF-7.

Derfor er jeg ikke helt sikker på om det hadde vært min første valg isåmåte.
    Men igjen, en meget habil subwoofer.

(PS eddie, har vært folk med heritage Klipsch som også mener at Ultra SVS henger godt med her, så enten har du en blind mening om SVS generelt, og kanskje også heritage/klipsch subber, men mine erfaringer med over 1 år i samme rom - samtidig er at KJlipsch sine subber ikke er særlig mer kjapp en en meget godt kalibrert SVS, men, men, men: den har en spillestil så puncher mer fra 30-80hz, mens svs i første omgang spiller best fra 50 og nedover.

Bruken vil derfor, i samsvar med smaken avgjøre mye akkurat her!

og når du tidligere mener at RT er en av få som henger med heritage - det har du sagt selv - må jeg som da har hatt begge subbene og vet hvor lite som skiller, kunne påstå at mange andre også klarer å følge heritage, noe som også er blitt påstått av en ikke navngitt person som har både heritage og svs (bare for et eksempel)

RT synes jeg også krevde mye plass rundt slavene for den var mulig å få til skikkelig, ellers ble bassen veldig vanskelig å få til..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hva mener du med nakent rom?

trolig lite møblert/tepper, og viktigst av alt tomme vegger som reflekterer det meste.

bilder,tepper,gardiner etc vil hjelpe en del.. men akustiste tiltak som akustikkplate etc vil selvsagt kunne bli en god del bedre - uansett hvilken høytaler man bruker..

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er helt forskjellig lyd i de. Har swans og har klipsch..
    Hva tenker du på da? Har RF-82 idag, og tenkte meg en Swans center. Men om dette blir HELT på skogstur, så gjør jeg jo ikke det..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på da? Har RF-82 idag, og tenkte meg en Swans center. Men om dette blir HELT på skogstur, så gjør jeg jo ikke det..

høres ut som et "rart" ønske dersom du ikke er fornøyd med Klipsch, og dersom du ikke har tenkt å ha swans fronter også? skjønner ikke helt den..

det er jo åpenbart en fordel å ha center fra samme fabrikat, og gjerne også fra samme serie!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    IGJEN, vi vet at du mener at bassen i RF ikke er den raskeste, men dog heller ikke den tregeste.

SVS ultra er hvertfall like kjapp som Klipsch sine RT subber, det har jeg hatt over 1 år med å konkludere med!

Men RT-10d er KANONbra, men den utfyller egentlig de tingene som RF-7 allerede er gode på, trøkk oppover, og mindre av det RF-7 er mindre bra på, nemlig bassen fra 30hz og under.

Sier IKKE at den ruller av så tidlig, MEN at der er her den yter sitt beste, samme som kan sies med RF-7.

Derfor er jeg ikke helt sikker på om det hadde vært min første valg isåmåte.
    Men igjen, en meget habil subwoofer.

(PS eddie, har vært folk med heritage Klipsch som også mener at Ultra SVS henger godt med her, så enten har du en blind mening om SVS generelt, og kanskje også heritage/klipsch subber, men mine erfaringer med over 1 år i samme rom - samtidig er at KJlipsch sine subber ikke er særlig mer kjapp en en meget godt kalibrert SVS, men, men, men: den har en spillestil så puncher mer fra 30-80hz, mens svs i første omgang spiller best fra 50 og nedover.

Bruken vil derfor, i samsvar med smaken avgjøre mye akkurat her!

og når du tidligere mener at RT er en av få som henger med heritage - det har du sagt selv - må jeg som da har hatt begge subbene og vet hvor lite som skiller, kunne påstå at mange andre også klarer å følge heritage, noe som også er blitt påstått av en ikke navngitt person som har både heritage og svs (bare for et eksempel)

RT synes jeg også krevde mye plass rundt slavene for den var mulig å få til skikkelig, ellers ble bassen veldig vanskelig å få til..
    lov og være uenig.Har hørt svs på la scala og heresy,flere faktisk og etter min mening så henger de ikke med,ikke like rask som rt subben heller.MEN det er som sagt min mening,er vel også en del på hifisentralen som mener at svs ikke henger med diverse klipsch men det viktigste er at du selv er fornøyd

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt forskjellig lyd. Klipsch er frempå og swans er relativt bakpå.

Men det er en avforumer Pafh som som benyttet en swans 1.1c sammen med rf-82. Så på en annen side så lager swans meget gode centere om man kan leve med lydforskjellen

Side 490 av 1034 FørsteFørste ... 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 486 487 488 489 490 491 492 493 494 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 990 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •