Klipsch klubben - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 49 av 1034 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 549 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    A23 er effekt ja. Du skrev bare stereoforsterker så jeg tenkte ikke lengre. Rør blir upraktisk til TV/filmbruk ja. De trenger ikke oppvarming for å virke, bare yte sitt beste. Dersom det blir hardt med Rotel RA-06 så er det fordi du går tom for effekt. Skal ikke låte hardt i utgangspunktet.

Av integrert bør du sjekke ut AVI labs. Bør kunne fåes for ca 10k brukt.

Meget bra forsterker. 2x180w

AVI Lab Series Integrated - Product Reviews - AVReview

-Tim
    Ok takk for tips

Jeg får se hva jeg ender opp med. Får prøve å låne med meg litt forskjellig hjem tror jeg.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uansett så er ikke høy dempefaktor og horn nødvendigvis en god kombinasjon.
    Hvorfor ikke? Har ikke noen formening om dette men er bare nysgjerrig

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snurgelurg
    Får prøve å låne med meg litt forskjellig hjem tror jeg.

Noe av det mest vettuge som har blitt skrevet på lang tid. Bare fjern det nest første og de to siste orda
    -Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvorfor ikke? Har ikke noen formening om dette men er bare nysgjerrig

Dette er blitt meg fortalt av en ingeniør og jeg har ikke dobbeltsjekket, så ta det med en klype salt.

Et horn (ikke waveguide uten kompresjon) har i seg selv en svært høy demping. Dette fører til at dempingen i hornet motarbeider dempingen i forsterkeren. Resultatet kan bli en anstrengt pågående lyd. I praksis er problemet lite siden dempefaktoren på forsterkere går kraftig nedover jo høyere i frekvens man kommer. Noen høyttalere bruker horn langt ned så der kan det jo være et poeng. Eksempelvis JBL og Klipsch Heritage, samt hornbaserte full-range systemer.

Det kan likevel forklare litt hvorfor rørforsterkere som har høy utgangskimpedans fungerer så bra på hornoppsett, ala Avantgarde o.l

-Tim

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen kabler som kan gi varm klang til diskanten på Klipsch? jeg bruker HK avr 255 som forforsterker nå og Midgard 6.1 som effekt. Di kablene jeg bruker på fronthøyttalarne er Nordost Solar Wind og signal fra HK til Midgard bruker jeg Nordost Red Dawn som signalkabler.

Jeg tenkte å bytte ut HK`en og kjøpe inn en Yamaha eller Onkyo.

eller bør jeg bytte ut kablene også eller bare en av tingene?

Eller betyr ikke kabler så mye?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du heller ikke forstod illustrasjonen med 500ASP og belastning så er det så enkelt at ICE modulene ikke klarte å kontrollere elementene og dermed ble det alt for mye bass. Les innlegget som Snickers gjorde for en tid tilbake så illustrerer han akkurat dette. Bare at han mente ICE gav minst behov for korrigering.
    Har du en link på innlegget der Snickers illustrerer hvordan Midgard-forsterkere ikke klarer å kontrollere basselementer?

Hva Adam audio gjør og mener har ikke noe med meg å gjøre. Dersom du vil ha motvekt til det de sier kan du jo lese hva Crown, QSC, Labgruppen og JBL mener om saken. Skulle tro det burde veie like tungt.
    Det har ingenting med deg personlig å gjøre, men Adam var dratt frem som et eksempel på en produsent som benytter seg av ASP serien. De er vel på få år regnet som topp 3 av de beste produsentene av state-of-the-art studiomonitorer, og bruker utelukkende ICE ASP i sine konstruksjoner.

Med all respekt å melde, JBL kan vel si hva de vil om saken (og du må gjerne komme med noen linker som underbygger dine påstander), men når en ser stadig flere studioer og lydteknikere foretrekker høyttalere bygget på nettopp ASP kan jeg neppe forestille meg at det er så langt unna troverdig og slørete lyd som du skal ha det til. De bruker forøvrig ASP i deres ekstreme Olympus system også, som jeg har forstått ikke står noe tilbake for andre systemer i samme klasse. Da snakker vi en del klasser lydmessig over det som diskuteres her inne (likeså prismessig).

Uansett. Dersom ICE var så perfekt som du vil ha det til, så hvorfor har det da kommet en ny som har en annen klangsignatur, og som hevdes er mye bedre? De inrømmer jo indirekte at den forriege hadde en del mangler.
    Du vrir dette til å bli en påstand jeg har kommet med om at ICE er perfekt. Din påstand var at Oberon sliter med slapp bass og et generelt slør i hele frekvensområdet. Det er jeg uenig i, og mener du er helt på jordet - sannsynligvis også på helt feil bondegård.

B&O innrømmer vel ikke at den gamle serien har mangler, de sier den nye er forbedret på blant annet båndbredde. Hvor hørbart dette er gjenstår å se. Per i dag mistenker jeg at mye av påstandene som blir slengt rundt om ASP/ICE (AKA "denna moderne digitale lyden") på diverse hifi-forum henger i hop med gamle fordommer og liten velvilje om å ta i mot produkter som kanskje ikke er så "spennende" som 50kg klasse A/B forsterkere og glødende rør.

For ordens skyld, jeg har ikke ASP selv og har aldri hatt det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vrir dette til å bli en påstand jeg har kommet med om at ICE er perfekt. Din påstand var at Oberon sliter med slapp bass og et generelt slør i hele frekvensområdet. Det er jeg uenig i, og mener du er helt på jordet - sannsynligvis også på helt feil bondegård.
    Nei, jeg vrir ikke på din påstand, det var ikke hensikten. Jeg mener at dersom det ikke var et slør, eller andre mangler på ASP så hvorfor trenger man en som er bedre? Jeg mener det må kunne være en ren logisk slutning. Jeg mener ikke at Klasse-D ikke har potenisal. Langt i fra, men det trengs noe mer raffinering.

DU kan jo se her f.eks: http://www.crownaudio.com/pdf/amps/137234.pdf

Her er litt om ASP modulene. Målingene er bare sånn passe samenlignet med andre ting: http://soundhouse.co.kr/soundh/iron/...Manual_1-4.pdf

Legg merke til den kraftige økningen i forvrengning ved høyere frekvenser.

ASP blir mye brukt fordi det er billig og utvikler lite varme. Derfor egner det seg til innbygging. I miksesammenheng kan det godt hende det er bra nok.

Anngående innlegget til snicker så har jeg ikke linken. leste bare fort gjennnom det rett etter det ble lagt ut her på AVforum for en god tid tilbake. Han argumenterte ikke imot ICE i det hele. Han beskrev bare hva man ville oppleve positivt med ICE, og hvorfor. Saken er bare at i alle tilfeller jeg har prøvd så har resultatet vært motsatt.

Nå vet jeg ikke hvem du har som referanse når det gjelder studiomonitorer, men personlig ville jeg valgt enten TAD, Westlake eller Augspurger Custom.

Å komme med sidekommentarer om at jeg er helt på jordet osv. passer seg svært dårlig for en moderator.

At 500ASP (venligst slutt å henvise til Oberon spesielt) har bare middels basskonroll og låter litt slørete, det står jeg ved, og mener jeg kan demonstrere det når det skal være. Forutsetningen for den slappe bassen er, som sagt, litt vanskelige laster (les store elementer). På de fleste 8" konstruksjoner går det greit. På mine JBL L65 ble det bare graut.

Ser forresten at jeg skrev feil. Det er ASP 1000 jeg har jobbet med. Ikke 500.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Finnes det noen kabler som kan gi varm klang til diskanten på Klipsch? jeg bruker HK avr 255 som forforsterker nå og Midgard 6.1 som effekt. Di kablene jeg bruker på fronthøyttalarne er Nordost Solar Wind og signal fra HK til Midgard bruker jeg Nordost Red Dawn som signalkabler.

Prøv å bytte ut solar wind med noe litt mer massivt i kobber. Jeg har dårlig erfaring med de minste sølvmodellene til Nordost. Solar Wind og Blue Heaven. Kimber, Audioquest eller Tare Labs kan fungere.

Ellers så bør du sjekke om det er rommet ditt som gjør det lyst. Prøv å vinkle høyttalerne rett på deg og se hva som skjer. Da minimierer du bidraget fra vegger og tak. Dersom dette langt på vei løser problemet, tror jeg ikke nye kabler er løsningen.

-Tim

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bytte ut solar wind med noe litt mer massivt i kobber. Jeg har dårlig erfaring med de minste sølvmodellene til Nordost. Solar Wind og Blue Heaven. Kimber, Audioquest eller Tare Labs kan fungere.

Ellers så bør du sjekke om det er rommet ditt som gjør det lyst. Prøv å vinkle høyttalerne rett på deg og se hva som skjer. Da minimierer du bidraget fra vegger og tak. Dersom dette langt på vei løser problemet, tror jeg ikke nye kabler er løsningen.

-Tim

Tusen takk for svar.

Nå har jeg fått tilbud på om å kjøpe en Onkyo 875 surroundforsterker som jeg har tenkt å bruke som forforsterker og kinoforsterker samme med Midgard 6.1 og Klipsch høyttalere. Denne Onkyo 875 er 2 år gammel og han skal ha 7000 pluss frakt. Skal jeg slå til denne handelen? er prisen bra?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at dersom det ikke var et slør, eller andre mangler på ASP så hvorfor trenger man en som er bedre? Jeg mener det må kunne være en ren logisk slutning.
    Må det alltid en fornuftig logik i hvorfor en produsent lager noe som er bedre? Produktutvikling er alltid strategisk bra for salgstall - merkbare forbedringer eller ikke. Hvorfor lager Nordost kabler til 100k når ingen hører forskjell fra en 50kr kabel i en blindstest?

Skal en kunne konkludere om fordeler som økt båndbredde er hørbart må blindtester til. Slikt er skjeldent ønskelig verken av hifi-kunder eller produsenter.
    Jeg mener ikke at Klasse-D ikke har potenisal. Langt i fra, men det trengs noe mer raffinering.
    Rafinert på papiret?

Jeg mener, dette blir jo litt som å følge med på en diskusjon på hifisentralen. Der endevendes plutselig tekniske papir med lupe for å finne noe som kan brukes som argument mot teknologien, mens det andre øyeblikket argumenterer samme folk for dyre kabler fordi de lytter med øra - ikke et multimeter. Mener ikke at dette er dine utsagn, men på en annen side anbefaler du Hoppe`s å prøve andre kostbare kabler for å oppnå varm klang....
    ASP blir mye brukt fordi det er billig og utvikler lite varme.
    Tipper cost-no-object systemer til over 1 million kroner sikkert kunne tatt seg råd til noe annet om det var så mye bedre. Men det er riktig at de utvikler lite varme og derfor er gunstig til innbygning ja.

Stort sett de jeg har lest som om som har vært så heldig å fått høre på OSS kommer med tilbakemelinger om at det er noe DET beste de noensinne har hørt - helt på nivå med referanse-systemet til MBL og Co. Midgard Gaia skal etter som jeg har skjønt ikke spille så ille de heller. Derfor er det litt spesielt at du nå her sier at ASP ikke er bra nok til relativt billige Klipsch høyttalere pga. negative egenskaper som et hørbart slør over lyden og manglende basskontroll. Du må jo være med på at det høres i det minste litt merklig ut?

Nå vet jeg ikke hvem du har som referanse når det gjelder studiomonitorer, men personlig ville jeg valgt enten TAD, Westlake eller Augspurger Custom.
    Jeg snakker vel ikke hva du personlig foretrekker. Jeg hevder at når studioer med tunge budsjett og velykkede referansehøyttalere innen hifi benytter seg ASP moduler, kan jeg ikke skjønne annet enn at ASP har potensialet for lyd også i referanseklasse.

Jeg har selv hørt det demonsert i et par high-end oppsett, oppsett som har (i mine ører) spilt vel så bra som tunge og annerkjente klasse A-B konstruksjoner til flere ganger prisen. Slørete lyd og mangel på basskontroll har jeg forøvrig opplevd fra flere annerkjente A-B forsterkere til 100k også, men det var som oftest ikke forsterkeren sin skyld.

IMHO er det høyttaleren, plassering, rommet/akustikk, EQ, impedansematching + tilstrekkelig effekt som avgjør om lyden blir bra - ikke produktnavnet på kablene og hvordan forsterkeren oppfører seg over det hørbare området.

Dette begynner egentlig å bli veldig OT, siden vi egentlig ikke diskuterer ASP opp mot Klipsch, men kun ASP. Du må gjerne svare på dette, men for min del har jeg sagt mitt og skal trekke meg ut denne diskusjonen.

BTW. jeg tror de forsterkerne Mute er fornøyd med også er basert på ASP.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har utrolig dårlig plass til center, etter som jeg ikke har funnet tv benken som passer. Så da lurte jeg på om jeg kunne sette TVEN på min RC-62?

Slik som bloothax har gjort her:

http://static1.avforum.no/minhjemmek...4fff647acc.JPG

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått tilbud på om å kjøpe en Onkyo 875 surroundforsterker som jeg har tenkt å bruke som forforsterker og kinoforsterker samme med Midgard 6.1 og Klipsch høyttalere. Denne Onkyo 875 er 2 år gammel og han skal ha 7000 pluss frakt. Skal jeg slå til denne handelen? er prisen bra?
    Prisen er sikkert ok den, men du får også en helt ny til 9k. t.o.m sett den på tilbud til 8k hos netshop.no. Dog, lurer på om det ikke var snakk om noe med garanti osv med disse som ikke var kjøpt hos Mono...
    Ellers så har jeg selv en 875, som jeg bla har brukt på Klipsch RF82. Til film var det knall, men til musikk ble det for skjærende. Prøvde også div effekter på, men endte med å bytte ht. Noen sier at Yamaha kanskje er litt varmere i klangen enn Onkyo, så personelig ville jeg ha prøvd det før Onkyo.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvordan er JBL Array 800 + f.eks 2 stk SVS PB12-NSD vs. RF63/83?
    Jeg vet det er prisforskjeller, men jeg tenker kun på forskjeller i lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er ikke noe kabelfreak men byttet fra vanlig monster THX standardkabel til Monster M serie 1,2 på mine RF 82. Resultatet var faktisk forbløffende bra. Ser ut som RF Serien er glad i tykk kobber og resultatet var en mer svulstig bass og behageligere mellomtone.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken høytaler er best av klipcs RF52 og RF62 til Yamaha RX-V663?

Hvilken høytaler er best av klipcs RF52 og RF62 til Yamaha RX-V663 når kvalitet på lyden har mest og si?

Musiken som blir hørt på er pop og dance, ellers blir det mye musikk fra Hd tv dekoder,xbox,playstaion 3 og Wii.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylish
    Hvilken høytaler er best av klipcs RF52 og RF62 til Yamaha RX-V663 når kvalitet på lyden har mest og si?

Musiken som blir hørt på er pop og dance, ellers blir det mye musikk fra Hd tv dekoder,xbox,playstaion 3 og Wii.
    Lydkvalitet på disse skiller vel ikke mye, kommer ann på str på rommet istedet. Og lommeboka

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylish

Begge er veldig bra har begge selv men RF 62 er mye mer lik rf 82, altså råere og mer attack i alt den får av signaler. Har du stor nok plass ( normalt rom ) så gå for 62 Prisen hos feks Komplett er vel bare noen hundrelapper i forskjell. Mulig frakten har en del å si men alikevel jeg hadde gått fr 62 en.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjertlig takk for hjelpen folkens. Jeg tokk rett og slett å kjøpte meg en Rotel RB 1090 effektforsterker til og brukes på RF-7 da jeg syns midgard ikke passer. jeg gleder meg VILT til å få Rotelen. Så neste blir å bytte ut HKen med en Yamaha surround.

Hvis noen er interissert i 4 stk Midgard 6.1 Ice så er det bare å si ifra.
    Jeg har også to frontplater i Champanje liggene som hører til Midgard.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjertlig takk for hjelpen folkens. Jeg tokk rett og slett å kjøpte meg en Rotel RB 1090 effektforsterker til og brukes på RF-7 da jeg syns midgard ikke passer. jeg gleder meg VILT til å få Rotelen. Så neste blir å bytte ut HKen med en Yamaha surround.

Hvis noen er interissert i 4 stk Midgard 6.1 Ice så er det bare å si ifra.
    Jeg har også to frontplater i Champanje liggene som hører til Midgard.
    Gled deg, jeg har 1080 og det er bare gromt på Klipsch.

Rotel er bare 8) 8) 8)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen kabler som kan gi varm klang til diskanten på Klipsch?

Vel, kjør med skikkelig tversnitt ihvertfall! Jeg hadde kraftige Tara Labs kabler til bass/mellomtone og bettercables til hornet. Tara Labs hadde best attack i midbass området, men for skarp i toppen, bettercables var mye mer avslappet i lyden, og en combo av disse var ikke så verst.

Nå har jeg Supra Rondo 4x4.0mm til frontene og senter, og Supra Classic 4.0 til bakhøyttalerne. Synes Supra er veldig gode kabler, veldig detaljert, varm og behagelig lyd. Og ikke minst er de billige, dyrt er ikke bestandig best

Så kan du bruke mer penger på forsterkere heller!

Og angående receiver så kan jeg varmt anbefale Yamaha, har testet både Onkyo og HK på mitt oppsett og Yamahaen forsvarte sin plass med glans!

Side 49 av 1034 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 549 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •