Klipsch klubben - Side 488

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 488 av 1034 FørsteFørste ... 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 484 485 486 487 488 489 490 491 492 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 988 ... SisteSiste
Viser resultater 9,741 til 9,760 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    bra du er fornøyd, men når du sier at Forte slår slår hardt iforhold til RF serien, gjelder det absolutt alle i RF serien?

McIntosh mc501 på RF-7 slår veldig godt fra seg det også.
    Bassen i Rf 7 føles råere og går vel ennå litt dypere men bassen i Forte er fyldigere,renere og raskere

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Noen som vurderer Reference? Kikk heller på Ebay etter noen Forte II du vil ikke angre!
    Husk å få tilsendt rikelig med bilder og dokumentasjon.Er en del "loslitte" eksemplarer der ute.[/QUOTE]
    Tror faktisk de fleste som er fornøyd med RF serien vil få hakeslepp av høytalerne i Heritage serien,er liksom litt mer "highend" lydmessig og det er jo dette som er de "ekte" klipsch fra Paul Klipsch him self

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Er det bare mitt anlegg som er snodig eller er det en del typer rock som høres litt grøtete ut på Klipsch? F.eks nyeste plata til Nickelback høres noe innestengt og masete ut.
    Mitt oppsett er:
    Laptop m/ Squeezecenter og Spotify Premium plugin -> Squeezebox -> Yamaha rx-v861 (YAOP) -> Vincent SP-331 -> Klipsch RF-82 bi-wired
    Tror ikke det er bare Klipsch,mine ører sliter med akkurat slik musikk du nevner her

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare mitt anlegg som er snodig eller er det en del typer rock som høres litt grøtete ut på Klipsch? F.eks nyeste plata til Nickelback høres noe innestengt og masete ut.

Er det nyutgivelsen av Dark Horse du mener nå elleR?

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Tror ikke det er bare Klipsch,mine ører sliter med akkurat slik musikk du nevner her
    Ja trur ikke det er høyttalera det er noe galt med!!:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg veit jeg kansje spør på feil sted, men jeg finner **** ikke ut hvor jeg starter ny tråd. Er kansje litt for bakfull enda. Men tilbake til problemet:
    Hva er galt? Jeg spiller så og si kunn fra pc, men igår dro jeg volumet til max uten at det vrengte eller kom blod fra ørene. Jeg har Denon avr-3311, Midgard Oberon 6.1 og Klipsch RF-83. Det var likt når jeg brukte møkka-forforsterkeren min også, en gammel Nad 116(?). Må også ha volumet på rundt -10 -15 når vi skal se på tv, skjønner ikke en dritt. . . nb. jeg er fersk i gamet her, så vær snill

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Er det nyutgivelsen av Dark Horse du mener nå elleR?
    All the right reasons

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Ja trur ikke det er høyttalera det er noe galt med!!:twisted:
    hehe er ikke favorittmusikken men går til parties

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Hva blir frakten pr høytaler fra USA? dette er jo riktige fete høytalere til en fin pris. Jeg ser at prisen varierer stort.

Betalte 2700 i frakt for mine dvs 70kg via Jetcarrier!

Total prisen på Ht ble 2981 fra ebay + 2700 i frakt! Så 5700 er ikke mye for disse høyttalerne! Mer bang for the buck en feks rf82, og spiller også råere!

Mange er nok skeptiske til å kjøpe så gamle HT, det var jeg også! men etter lovord fra Eddie så tok jeg sjangsen å angrer ikke!

Høyttalerne skal få en full oppgradering også! Dvs Bob crites crossovere og BC tweeter + Midrange! ikke at jeg ikke er fornøyd men vil jo ha maks ut av de!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt oppsett er:
    Laptop m/ Squeezecenter og Spotify Premium plugin -> Squeezebox -> Yamaha rx-v861 (YAOP) -> Vincent SP-331 -> Klipsch RF-82 bi-wired

min opplevelse av rock på klipsch er at det avhenger veldig av kildene man har, dvs forsterker og ikke minst cd spiller, jeg har opplevd lyden slik du beskriver den tidligere men det var aldri høytaleren det var noe galt med for å si det slikt, kan selvfølgelig være den ene innspillingen du snakker om også, men hos meg nå kan jeg si at jeg er super fornøyd med hvordan rock gjenngis, har kommet i mål der føler jeg, kan også tune med rørbytter hvis det trengs eller hvis jeg har lyst
    har ikke lenger lyst til å kludre sub inn i bildet når det gjelder musikk heller

slik jeg ser oppsettet vil du ha mye å hente på en dac og en stero pre av grei kvalitet, rf82 liker jo rock i utgangspunktet så problemet ligger ikke der, forsk også med metermål og flytt på høytalerne dine, både avstand til sweetspot, og toe inn, forsøk med noen små akustikk tiltak også hvis mulig
    med andre ord jobb litt med det du har pr dags dato og forsk videre på hva du eventuellt kan gjøre fremover, den yamaha receiveren er ikke god til stereo
    og det blir bakvendt å gå på siste leddet når ting ikke fungerer

lykke til:-D

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All the right reasons
    Dette er et album ifra 2005.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Betalte 2700 i frakt for mine dvs 70kg via Jetcarrier!

Total prisen på Ht ble 2981 fra ebay + 2700 i frakt! Så 5700 er ikke mye for disse høyttalerne! Mer bang for the buck en feks rf82, og spiller også råere!

Mange er nok skeptiske til å kjøpe så gamle HT, det var jeg også! men etter lovord fra Eddie så tok jeg sjangsen å angrer ikke!

Høyttalerne skal få en full oppgradering også! Dvs Bob crites crossovere og BC tweeter + Midrange! ikke at jeg ikke er fornøyd men vil jo ha maks ut av de!
    Dette blir jo likevel bedre enn å kjøpe nye rimelige høytalere.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg forandret litt på frontrekken og kjøpt inn nytt sort stoff på frontveggen. Resten av det nye racket ( 4 etasjer) vil komme nærmere jul som skal være i samme stil som blokkhyllene.
    Jeg legger ut ett par bilder med.

Ble ganske smuuud.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice front rekke 8) Har begynt julepynten og ser jeg...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Dette blir jo likevel bedre enn å kjøpe nye rimelige høytalere.

Absolutt!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk med meg 2 filmer til igår, først Det gylne kompasset med dama, så satte jeg på 300 bare for å sjekke åssen systemet oppførte seg uten sub i disse actionsenene. Jeg må si det at jeg blit bare mer å mer imponert over RF-7 for hver dag som går. Vistnok var det høy volum, men sofaen vibrerte uten sub

SÅ summasumarim, jeg føler igrun ikke noe behov for en sub sånn som jeg bor nå. Men så er det jo det at det er vanskelig å la vær å kjøpe det når man vet at det "mangler" noe. Mye vil ha mer å **** vil ha fler :P

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt oppsett er:
    En høytaler skal spille bra på alle typer musikk, så problemet ligger i delefilteret.
    Hvilket av elementene kommer grøtlyden i fra ?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Fikk med meg 2 filmer til igår, først Det gylne kompasset med dama, så satte jeg på 300 bare for å sjekke åssen systemet oppførte seg uten sub i disse actionsenene. Jeg må si det at jeg blit bare mer å mer imponert over RF-7 for hver dag som går. Vistnok var det høy volum, men sofaen vibrerte uten sub

SÅ summasumarim, jeg føler igrun ikke noe behov for en sub sånn som jeg bor nå. Men så er det jo det at det er vanskelig å la vær å kjøpe det når man vet at det "mangler" noe. Mye vil ha mer å **** vil ha fler :P

Tingen er jo å få den ristingen i sofaen uten å trenger å spille så voldsomt høyt!

Og en sub gjør uten tvil en film mer spennende uavhengig av hvor dypt frontene går!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Tingen er jo å få den ristingen i sofaen uten å trenger å spille så voldsomt høyt!
    Hørt om rumperistere?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på å lage meg en effekt-som-må-testes-liste.
    Har 20-25k å bruke på effekt til RF63 (nytt eller brukt). 2x mono eller stereo spiller liten rolle.
    Så langt ser den slik ut:

Parasound A21
    Abrahamsen V4.0 (x2)
    McIntosh MC275
    Emotiva XPA-1 (x2)
    Emotiva XPA-2
    Emotiva UPA-1 (x2)
    Vincent SP-T100 (x2)
    Vincent SP-994

Har jeg glemt noe som bør være med?

Primærbehovet er kino.

Side 488 av 1034 FørsteFørste ... 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 484 485 486 487 488 489 490 491 492 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 988 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •