Klipsch klubben - Side 487

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 487 av 1034 FørsteFørste ... 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 483 484 485 486 487 488 489 490 491 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 987 ... SisteSiste
Viser resultater 9,721 til 9,740 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Må rette meg litt her! dette hørte vi på RF82 over et par dager med swtiching mellom hver!

Han ene er en ekstrem Lydentusiast, typsik jazzmann som kjører på med Platespiller, båndspillere og skal ha riktig lyd, også drevet med dette i x antall år, samt skrevet tester!

Han ble like sjokkert som oss, men hadde en anelse om at Rotel oppsettet kom til å overraske!

Flere andre var innom i løpet av disse dagene og alle var enig at rotel oppsettet låt bedre!

Vincent forsterkeren har jo også 60w klasse A, og hadde en nypris på 28000,-

Rotel oppsettet har vel en nypris på 13000,-

Det låt heller aldri lyst eller skarpt med rotel som flere her påpeker! og volumknottet gikk opp til 12!
    :-)

Jeg gikk fra parasound pre/power til nettopp denne vincent forsterkeren pga den ga mye mer trøkk og detaljer på mine rf83. Den er mørk i klangen, det skal den ha, men syns ofte klipsch kan bli litt lyse om det blir matchet med lyse forsterkere så det er bare et pluss for meg.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! sier ikke at Vincenten var dårlig, men For meg og de andre som hørte så ble den litt kjedelig å høre på iforhold til Rotelen da denne hadde mer trøkk og fart i bass og diskant!

Syntes vincenten hadde en mer grøtete og slappere bass.. Og på Dire straits sin Money for Nothing så var det ikke like mye snapp i diskanten!

Dette er noe alle hadde hørt avhengig av smak!

Derimot om man ikke liker mye trøkk, og grøtete bass så go for it!

Hvem som helst ekspert hadde kommet med samme definisjon på denne lyttingen!

Om vi var uheldige med et eller annet i oppsettet for vincenten vet jeg ikke, men denne hadde langt mer "jazzfaktor" over seg!
    Er nok noe rart der da denne vincenten skal være det motsatte av hva du skriver etter hva jeg leser meg frem til på nett.Mitt Vincent sett har ihvertfall danket ut alt annet(ikke pathos) på mine forte II men som sagt så har jeg ikke hørt denne selv,men når den drar RF83 så skulle den ha nok av krefter!!!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=JanThomas]Ja, denne har jeg faktisk hørt!

Men må nok ha HDMI dessverre![/QUOT
    ok så det nå at den ikke har hdmi

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Er nok noe rart der da denne vincenten skal være det motsatte av hva du skriver etter hva jeg leser meg frem til på nett.Mitt Vincent sett har ihvertfall danket ut alt annet(ikke pathos) på mine forte II men som sagt så har jeg ikke hørt denne selv,men når den drar RF83 så skulle den ha nok av krefter!!!
    Jeg kan bekrefte den Janthomas sier, da jeg var med på hele testen av disse to.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Noen som har erfaringer med Pioneer SC-LX8 til Klipsh???? Står mellom den og Marantz SR7005 i julegave til meg selv! Jeg har Klipsch RF82 og RS52 samt att jeg skal gå til innkjøp av Klipsch RC64 samt en eller to subber til jul/nyttår..Pioneeren har jo falt drastisk i pris siden den kom ut ny og før jeg deler folks erfaringer er den den store favoritten for meg..Kan legge til att jeg har Pioneer 50" plasma å og att sjarmen med å ikke ha altfor mange forskjellige merker driver meg litt....
    Jeg har ikke hørt den modellen du snakker om, men har selv VSX1018 på mine Rf62 og jeg synes den blir for nøytal noe som gjør lyden litt skrikete på høyt volum iblandt. Er ikke sikkert dette gjelder alle Pioneer modeller, men de fleste går jo for å være veldig nøytrale i lyden akkurat som min. Skulle jeg kjøpt ny receiver nå ville jeg gått for enten Marantz eller Onkyo tror jeg.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Jeg har ikke hørt den modellen du snakker om, men har selv VSX1018 på mine Rf62 og jeg synes den blir for nøytal noe som gjør lyden litt skrikete på høyt volum iblandt. Er ikke sikkert dette gjelder alle Pioneer modeller, men de fleste går jo for å være veldig nøytrale i lyden akkurat som min. Skulle jeg kjøpt ny receiver nå ville jeg gått for enten Marantz eller Onkyo tror jeg.

Enig her at det finnes mye bedre valg til Klipsch. Men skal også si det at jeg synter ikke Pioneer var så dårlig til Klipsch som enkelte skal ha det til. Spørs helt hva man har fra før å åssen man liker lyden. Men må klart si at min Onkyo er bedre

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Thoge, jeg synes ikke pioneer blir like engasjerende og dynamisk som en onkyo blir. Og den har en litt varmere lydsignatur. Kjører selv onkyo på mine rb81

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker rett og slett komboen, Denon og Klipsch. Spiller ikke skrikete, og ikke alt for nøytralt, men det spiller faktisk litt varmt. Manko på dynamikk og trykk er det ikke, men kanskje det hadde gjort seg med litt mer attack i mellomtone registeret, men jeg har ingenting å utsette på dette, for det låter mer enn bra nok for mitt bruk, så jeg ender opp med Denon Reciver til mitt surround oppsett med Klipsch, uten tvil!

Det som jeg kommer til å savne er nok lyden i stereo, for jeg er også veldig glad i musikk, og driver å vurderer å skaffe meg en PMA2000IVR, da denne har pre-out+ muligheten til å bare bruke effekt delen, noe min første gen PMA2000R ikke har..

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si en ting! Fy**** hvor hardt Forte II slår iforhold til reference serien!

Når jeg drar på med Jasper Forks - River flows in you så gir de seg aldri, og det trykker så hinsides at jeg får den samme kilingen i magen som når man kjører over en humpel!

Er ikke dårlig av slike gamle HT og Presse 122db syntes jeg spes med en sånn reciever! og dette er i bassen ikke diskant!

Noen som vurderer Reference? Kikk heller på Ebay etter noen Forte II du vil ikke angre!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si en ting! Fy**** hvor hardt Forte II slår iforhold til reference serien!

Når jeg drar på med Jasper Forks - River flows in you så gir de seg aldri, og det trykker så hinsides at jeg får den samme kilingen i magen som når man kjører over en humpel!

Er ikke dårlig av slike gamle HT og Presse 122db syntes jeg spes med en sånn reciever! og dette er i bassen ikke diskant!

Noen som vurderer Reference? Kikk heller på Ebay etter noen Forte II du vil ikke angre!
    bra du er fornøyd, men når du sier at Forte slår slår hardt iforhold til RF serien, gjelder det absolutt alle i RF serien?

McIntosh mc501 på RF-7 slår veldig godt fra seg det også.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    bra du er fornøyd, men når du sier at Forte slår slår hardt iforhold til RF serien, gjelder det absolutt alle i RF serien?

McIntosh mc501 på RF-7 slår veldig godt fra seg det også.

Som jeg har hørt ja! MEN jeg har ikke hørt RF 7 med nok effekt!

Har dog hørt 62.82,63 og 83 med nok effekt og jeg syntes disse er mykere i bassen en Forte! kan vel ha noe med at en 12" gir et helt annet "slam" en det mindre elementer gjør også!

Nå sitter jeg 2.5 Meter fra HT så det spiller nok sin rolle, men Rf82 som jeg har hatt i dette rommet var ikke like imponerende

Men tviler ikke på at oppsettet ditt slår hardt nok

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er LITEN tvil om at større elementer jobber bedre og mindre anstrengt nedover i frekvens. Sådann er det bedre å bruke et større element til å spille lave toner enn å stresse et mindre element til å spille det samme
    Men da spørs det igjen hvor langt opp i frekvens det greier å spille og hva det skal 'møte' av mellomtone/diskant osv.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel faktisk en 12" og en passiv !5" i disse forte`ne ^^

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vurderer Reference? Kikk heller på Ebay etter noen Forte II du vil ikke angre![/QUOTE]
    Husk å få tilsendt rikelig med bilder og dokumentasjon.Er en del "loslitte" eksemplarer der ute.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Husk å få tilsendt rikelig med bilder og dokumentasjon.Er en del "loslitte" eksemplarer der ute.[/QUOTE]

yepp absolutt få bilder, gjerne med dato som viser at de er nylig tatt!

Mine var langt mer slitte en bildene tilviste, bildene var fra 09!

Men det blir fikset!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår fikk jeg testet opsettet mitt med nye ampen, å det var diggbart

Jeg har som dere kanskje har fått med dere solgt min SVS Ultra, så har måtte sette mine RF-7 på full range, noe jeg syntes dem klarte bra. Var ikke noen veldig krevende film jeg så på igår heller(A-Team). Var ikke en haug av effekter som i Hulk eller Transformers. Skulle kunne tenke meg at det va ville manglet noe helt lengst der nede. Men jeg må vurdere om jeg trenger en sub framover å ikke minst om jeg har plass til en.

Det jeg trodde var så genialt med PC Ultraen var at den skulle passe perfekt bak sofaen grunnet liten leilighet. Men den var litt for stor å sofaen blei ståendes 5 cm fra bakveggen. Men samtidig ser jeg at Soundgarden har litt tilbud omdagen på Velodyne CHT-12Q. Men virker ikke som om dem går så langt ned i registeret, noen som vet eller har testet? kunne jo plassert disse på hver side av RF-7ene som jeg tidligere gjorde med PB10 NSD. For synes ikke at det dukker opp så mange greie suber på brukten omdagen.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Epiq subene som Lsound nå selger ?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Hva med Epiq subene som Lsound nå selger ?
    Har spurt litt fram å tilbake om disse subene og dem gir ikke så godt i de lave registeret, og det er jo der jeg ev, mangler litt. RF-7 GÅR å dele relativt lavt så tror jeg har nok av "brystkasse bassen" som noe omtaler det som.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Forte II

yepp absolutt få bilder, gjerne med dato som viser at de er nylig tatt!

Mine var langt mer slitte en bildene tilviste, bildene var fra 09!

Men det blir fikset![/QUOTE]
    Hva blir frakten pr høytaler fra USA? dette er jo riktige fete høytalere til en fin pris. Jeg ser at prisen varierer stort.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare mitt anlegg som er snodig eller er det en del typer rock som høres litt grøtete ut på Klipsch? F.eks nyeste plata til Nickelback høres noe innestengt og masete ut.
    Mitt oppsett er:
    Laptop m/ Squeezecenter og Spotify Premium plugin -> Squeezebox -> Yamaha rx-v861 (YAOP) -> Vincent SP-331 -> Klipsch RF-82 bi-wired

Side 487 av 1034 FørsteFørste ... 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 483 484 485 486 487 488 489 490 491 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 987 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •