Klipsch klubben - Side 486

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 486 av 1034 FørsteFørste ... 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 482 483 484 485 486 487 488 489 490 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 986 ... SisteSiste
Viser resultater 9,701 til 9,720 av 20677
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    meget godt poeng.

det er ikke noe som er "dårlig", det er snakk om personlig smak og preferanser!
    Jopp, er det samme med denna evige diskusjonen jeg får nor jeg mener Parasound er bedre enn Emotiva. Er med på at Emo er bra til prisen å er mye billigere enn Parasound sine tilsvarende produkter. Men jeg mener Pre og CD spillerne er litt vel plastete og at effekt delene har et godt hopp oppimot Parasound.

Noen liker trans å noen rør, slike diskusjoner kan pågå i det uendlige. Det er bare å konstatere at vi er forskjellig allesammen.

Men meget spennende oppsett du begynner å få nå "JanThomas" !!!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig mener jeg ikke at Rotel låter direkte dårlig på Klipsch, men her er jeg faktisk enig, Rotel er vel ikke første jeg hadde valgt for å si det slik..
    Nå skal det sies at jeg ikke har hørt denne vincent forsterkeren men har selv testet parasound,hegel,marantz,cayin,ma,onkyo,audionote,e c,abrahamsen,ayon,copland med flere og vincent er det beste jeg har hørt helt til Pathos kom i hus.Rotel kommer sist på den listen...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt bra receiver til Klipsch http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/70670

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nå skal det sies at jeg ikke har hørt denne vincent forsterkeren men har selv testet parasound,hegel,marantz,cayin,ma,onkyo,audionote,e c,abrahamsen,ayon,copland med flere og vincent er det beste jeg har hørt helt til Pathos kom i hus.Rotel kommer sist på den listen...
    Jepp! sier ikke at Vincenten var dårlig, men For meg og de andre som hørte så ble den litt kjedelig å høre på iforhold til Rotelen da denne hadde mer trøkk og fart i bass og diskant!

Syntes vincenten hadde en mer grøtete og slappere bass.. Og på Dire straits sin Money for Nothing så var det ikke like mye snapp i diskanten!

Dette er noe alle hadde hørt avhengig av smak!

Derimot om man ikke liker mye trøkk, og grøtete bass så go for it!

Hvem som helst ekspert hadde kommet med samme definisjon på denne lyttingen!

Om vi var uheldige med et eller annet i oppsettet for vincenten vet jeg ikke, men denne hadde langt mer "jazzfaktor" over seg!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka

Gi meg et par mnd, så skal du se ting er på plass! Flytter snart i ny leilighet så det blir ordning av PJ + center og bak!

Skal vel få lurt inn en Ultra til også i lengden, med mindre jeg har blitt hivd ut av leiligheten med det første monsteret!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent passer nok bedre i andre oppsett en til Klipsch.
    Selv kjører jeg Vincent 991 på kappa 9.2i å det er sinnsykt god lyd di ferreste holder følge med bassen til 9.2i ned i 1.2 ohm i extended mode.

Driver og setter opp enda ett oppsett i stue 2 der blir det Klipsch rf7 og emotiva blokker

Bare for morro skyld skal blokkene prøves på kappa men tror di kommer kort til på strømsiden i lavere ohm

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, denne har jeg faktisk hørt!

Men må nok ha HDMI dessverre!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv en slik en med Emotiva effekt til front og center. Funker også knallbra på Klipsch

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/70674
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg bommer men er ikke Halo en effekt forsterker!
    Jeg har hatt de fleste store CV høytalere og mener seriøst at de er mer enn gode nok for "data" produsert lyd som syre/trance men nå er jo jeg en gammel man,trenger noen år på baken før enn hører hvor bra ting virkelig kan låte som en "trodde" låt bra tidligere hehe
    Klipsch fortjener så mye mye mer

Hvis du mener at dette med CV, så er vi virkelig vidt forskjellige ja, for det kunne jeg ikke vært mer uenig i! Jeg føler CV var bedre på rock en på syre musikk, der ble de rett og slett får trege og grøtete.

Trenger ikkeå bli gammel mann for å finne hva man selv liker, men pris betyr en del for enkelte, personlig kunne jeg godt ønsket meg palladium og MC501 blokker, men det er for dyrt. Jeg kunne også ønsket meg La scala og rør, men blir for begrenset i bassen, til å "kun" ha dette.

Kunne forsåvidt også ønsket 501 eller JC-1, eller 2102/275r, men ikke alt er for alle, og ikke alle har råd til alt heller.

Jeg vet veldig godt hva mine preferanser er nå, og de prøver jeg å få til etter beste evne med de beløpene jeg har til rådighet!

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en råtass til våre høytalere! 2*100watt i klasse A, du kan også steike vaffler på denne.
    6000 for Electrocompaniet Amplifire 250, men bør hentes i Oslo
    JBL, Sansui, Electrocompaniet, Rotel, Ohm, Kef, PSB, Seas, Tandberg,

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jopp, er det samme med denna evige diskusjonen jeg får nor jeg mener Parasound er bedre enn Emotiva. Er med på at Emo er bra til prisen å er mye billigere enn Parasound sine tilsvarende produkter. Men jeg mener Pre og CD spillerne er litt vel plastete og at effekt delene har et godt hopp oppimot Parasound.

Noen liker trans å noen rør, slike diskusjoner kan pågå i det uendlige. Det er bare å konstatere at vi er forskjellig allesammen.

Parasound generelt er et "bedre" merke enn Emotiva, pre/cd spiller til emotiva kan jeg ikke uttale meg om, men jeg har hatt Halo A21 og A23, NC2250 og NC2125, og XPA-3, XPA-5, og føler at XPA er vel så bra som NC til Parasound, men Halo er og blir noe bedre hvis man tar bort prisen i regnestykket, helt klart.

Jeg føler dog at man må betale ganske mye for å få svært lite i gevinst, og valgte derfor selv og selge mitt Halo sett, til fordel for Emotiva. det betyr ikke at Emotiva er best, den var vel bare "beste kjøp" eller "best value for money" om jeg kan formulere det slik..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv eid alle di forsterkerne fra Para å Emo som du har + Para NC-2250, NC-2100, NC-275, P3, A51, Emo UPA-1, EMC-1, UMC-1, USP-1. Så som jeg ser det er det så å si bare JC-1 og XPA-1 som jeg kunne tenke meg å prøve fra disse produsentene. :twisted:

Eneste jeg ville valgt fra Emo pga pris er UMC-1, med alu kontrollen så er den ikke så ille til kinoen. Men spiller man mye så blir inforuta svært irriterende!

Er litt sant det du sier. Testet XPA-5 opp imot NC-5250 å Paraen dro det lengste strået på mine Klipsch, men ikke med stor margine. Så at Emo er "bang for the buck" er det jo ikke noe tvil om, å slike ting liker vi

Men når det kommer til Halo serien å musikk så kan det meste gå å legge seg synes jeg, detaljert å presist! ( har ikke testet dyre rør på mine Klipsch).

Det er vel en grunn til at jeg sitter med en Halo A51 i racket nå8)

Parasound generelt er et "bedre" merke enn Emotiva, pre/cd spiller til emotiva kan jeg ikke uttale meg om, men jeg har hatt Halo A21 og A23, NC2250 og NC2125, og XPA-3, XPA-5, og føler at XPA er vel så bra som NC til Parasound, men Halo er og blir noe bedre hvis man tar bort prisen i regnestykket, helt klart.

Jeg føler dog at man må betale ganske mye for å få svært lite i gevinst, og valgte derfor selv og selge mitt Halo sett, til fordel for Emotiva. det betyr ikke at Emotiva er best, den var vel bare "beste kjøp" eller "best value for money" om jeg kan formulere det slik..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv eid alle di forsterkerne fra Para å Emo som du har + Para NC-2250, NC-2100, NC-275, P3, A51, Emo UPA-1, EMC-1, UMC-1, USP-1. Så som jeg ser det er det så å si bare JC-1 og XPA-1 som jeg kunne tenke meg å prøve fra disse produsentene. :twisted:

Eneste jeg ville valgt fra Emo pga pris er UMC-1, med alu kontrollen så er den ikke så ille til kinoen. Men spiller man mye så blir inforuta svært irriterende!

Er litt sant det du sier. Testet XPA-5 opp imot NC-5250 å Paraen dro det lengste strået på mine Klipsch, men ikke med stor margine. Så at Emo er "bang for the buck" er det jo ikke noe tvil om, å slike ting liker vi

Men når det kommer til Halo serien å musikk så kan det meste gå å legge seg synes jeg, detaljert å presist! ( har ikke testet dyre rør på mine Klipsch).

Det er vel en grunn til at jeg sitter med en Halo A51 i racket nå8)

egentlig veldig enig i det meste her. når jeg hadde Halo var oppsettet utelukkende prioritert til film som hovedmål, og da med receiver, og da fikk jeg ikke særlig mer ut av Halo, og det var bortkastet.

Derimot som du sier, halo til musikk og da gjerne med en god stereo pre i tillegg, da begynner det å lukte krutt, og emotiva hevder seg ikke like godt lenger.

Jeg har personlig falt pladask for MC275r, og det er vel det jeg planlegger mest fremover, filmrommet er jeg meget fornøyd med, og vil oppgradere musikkanlegget på stua, og da blir det noke Mcintosh og stereo pre, DAC av god kvalitet, så får vi se hva som skjer fremover.. Klipsch blir det uansett:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt de fleste store CV høytalere og mener seriøst at de er mer enn gode nok for "data" produsert lyd som syre/trance
    Tuller vel nå? Så hvis jeg stort sett hadde hørt på det så kunne jeg like gjerne bare hatt noen PC høyttalere med litt futt i? Kan ikke si meg enig der, men godt jeg hører på alt forskjellig av musikk hvertfall

men nå er jo jeg en gammel man,trenger noen år på baken før enn hører hvor bra ting virkelig kan låte som en "trodde" låt bra tidligere hehe
    Klipsch fortjener så mye mye mer
    Har ikke noe med hva man "tror" låter bra, men hvordan musikk man selv liker. Men for all del, musikksmaken endrer seg nok mer og mer med årene ja.

Selv synes jeg at noe av det beste med Klipsch er at de er såpass allsidige at de låter herlig uansett musikk sjanger i mine øre Eneste som ødelegger her hos meg er at Pioneeren gjør det litt for skarpt i diskanten på enkelte sanger/sjangere, men dette blir vel bedre etterhvert når en får kasta på noen Emotiva blokker eller noe slikt.

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Kjører i dag følgende oppsett: RF82,RC62,RS42,rsw12d, samt Yamaha v1900 og emotiva xpa3.

Vurderer å oppgradere til RF63 og RC64, men er litt skeptisk på hvordan rommet vil takle dette? Se bilde under.
    Er gips rundt hele rommet, bortsett fra nede i venstre hjørne der det er betong/peis.

Jeg lurer også på om RW-12d vil henge med frontene eller om jeg må oppgradere til RSW/RT?

Har dessverre ikke mulighet til å høre RF63 nå, da de er utsolgt hos musik magasinet i Bergen. Men har hørt 83 og går utifra at 63 låter mye likt med unntak av bass.

Vedlegg 72099

Noen som har en formening om dette?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den oppgraderingen vil gi deg en helt annen syn på hjemmekino

Tviler på at RW-12d vil holde følge med RF-63 når det kommer til musikk, skal ha en meget bra sub for og holde følge, MEN tviler på at du trenger det. Men du kommer trenge det når det kommer til kino. så hadde bare beholdt det du har eller kjøpt meg noe ifra SVS.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

får å være dønn ærlig:

1: mange vil nok begynne å snakke om potensiale og romstørrelse. -du vil få mer ut av potensiale til RF82, men min egen erfaring er at RFx3 rett og slett låter bedre, og det er jo nå knallpriser!

2: centeren ville kanskje vært det første jeg ville oppgradert her, RC64 er rett og slett kanon!

Subwooferen kan du trygt bruke enda, RF63 og RF83 går ikke akkurat veldig mye dypere i bassen enn RF82, så det er ikke et must å bytte ut subwoofer i første omgang, Men ville vurdert å tenke på en subwoofer (HVIS du skal bytte) til en som kanskje utfyller Klipschene sine mindre sterke sider (dypbass) kontra en subwoofer som egentlig fokuserer på Klipschenes virkelig sterke sider (punch og midbass) dette har jeg opplevd selv med mitt oppsett og RT-12d som nylig ble solgt. (kanon subwoofer UTEN TVIL dog..)

3: uten å vite hvor langt det er fra høytaler til bord/gulvplass til passasje etc, HUSK RFx3 er rimelig mye dypere enn RFx2, husk å ta hensyn til dette!

4: har du lyst har du lov - kjør på!

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får å være dønn ærlig:

1: mange vil nok begynne å snakke om potensiale og romstørrelse. -du vil få mer ut av potensiale til RF82, men min egen erfaring er at RFx3 rett og slett låter bedre, og det er jo nå knallpriser!

2: centeren ville kanskje vært det første jeg ville oppgradert her, RC64 er rett og slett kanon!

Subwooferen kan du trygt bruke enda, RF63 og RF83 går ikke akkurat veldig mye dypere i bassen enn RF82, så det er ikke et must å bytte ut subwoofer i første omgang, Men ville vurdert å tenke på en subwoofer (HVIS du skal bytte) til en som kanskje utfyller Klipschene sine mindre sterke sider (dypbass) kontra en subwoofer som egentlig fokuserer på Klipschenes virkelig sterke sider (punch og midbass) dette har jeg opplevd selv med mitt oppsett og RT-12d som nylig ble solgt. (kanon subwoofer UTEN TVIL dog..)

3: uten å vite hvor langt det er fra høytaler til bord/gulvplass til passasje etc, HUSK RFx3 er rimelig mye dypere enn RFx2, husk å ta hensyn til dette!

4: har du lyst har du lov - kjør på!
    Takker for svar.

Kan jo kanskje forklare hva jeg vil oppnå ved en eventuell oppgradering.
    Jeg bor i blokkleilighet, så er ikke opptatt av å spille spessielt høyt. Derfor kjøpte jeg en billig brukt sub, da planen egentlig var å kjøre uten.
    Det er nå ca 2.3 meter fra HT til lytteposisjon, så er veldig skeptisk på om det blir litt for nærme. Fikk heller ikke lov å snu stuen

Grunnen til at jeg vurderer 63 er at den skal være bedre på musikk. Men er også litt skeptisk på om 63 er mye "kaldere" enn 82. Liker veldig godt varmen til 82 på lavere volum.
    - RF63 skal også være litt mindre hard i toppen
    - Mer punch?

Har også vært inne på tanken om Rørforsterker, men dette kommer eventuellt senere.

Prøver egentlig bare å finne ut om oppgraderingen har noe for seg med tanke på rommet jeg har til rådighet. Hadde jeg hatt et rom som var litt større, hadde jeg ikke vært i tvil. Får ikke testet de hjemme da de er utsolgt i Bergen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Pioneer SC-LX8 til Klipsh???? Står mellom den og Marantz SR7005 i julegave til meg selv! Jeg har Klipsch RF82 og RS52 samt att jeg skal gå til innkjøp av Klipsch RC64 samt en eller to subber til jul/nyttår..Pioneeren har jo falt drastisk i pris siden den kom ut ny og før jeg deler folks erfaringer er den den store favoritten for meg..Kan legge til att jeg har Pioneer 50" plasma å og att sjarmen med å ikke ha altfor mange forskjellige merker driver meg litt....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Kan jo kanskje forklare hva jeg vil oppnå ved en eventuell oppgradering.
    Jeg bor i blokkleilighet, så er ikke opptatt av å spille spessielt høyt. Derfor kjøpte jeg en billig brukt sub, da planen egentlig var å kjøre uten.
    Det er nå ca 2.3 meter fra HT til lytteposisjon, så er veldig skeptisk på om det blir litt for nærme. Fikk heller ikke lov å snu stuen

Grunnen til at jeg vurderer 63 er at den skal være bedre på musikk. Men er også litt skeptisk på om 63 er mye "kaldere" enn 82. Liker veldig godt varmen til 82 på lavere volum.
    - RF63 skal også være litt mindre hard i toppen
    - Mer punch?

Har også vært inne på tanken om Rørforsterker, men dette kommer eventuellt senere.

Prøver egentlig bare å finne ut om oppgraderingen har noe for seg med tanke på rommet jeg har til rådighet. Hadde jeg hatt et rom som var litt større, hadde jeg ikke vært i tvil. Får ikke testet de hjemme da de er utsolgt i Bergen.

får å si det enkelt; RF82 og RF83/63 låter begge som Klipsch, men det er penere og bedre kabinett, bedre delefilter, bedre bass og diskant.
    på lyden virker RF63 noe roligere og behageligere i diskanten, og litt mektigere. hos meg spiller RF83 rett og slett med mer autoritet og kvalitet enn 82.

RF63 er som du sier god på musikk, og en meget god høytaler! har du plass til den ekstra dybden høytaleren er, så hadde jeg kjørt på!

Basert på prisene i dag er det hvertfall verdt det spør du meg. men forstå meg rett, RF82 med en skikkelig krem forsterker vil spille vel så bra som RF63 med en mindre bra forsterker, men såfremt du ikke det er tema tror jeg nok RF63 vil være et lite løft over hele fjøla..

Side 486 av 1034 FørsteFørste ... 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 482 483 484 485 486 487 488 489 490 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 986 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •