Klipsch klubben - Side 485

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 485 av 1033 FørsteFørste ... 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 481 482 483 484 485 486 487 488 489 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 985 ... SisteSiste
Viser resultater 9,681 til 9,700 av 20659
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Noen som har tips til en Bra Reciever til mine Forte II?

Skal ha 2x Parasound A23 som effekt så trenger ikke være så kraftig!
    Men vil ha Varm god lyd, med trøkk!

Helst under 10høvdinger
    Hvorfor ikke spare litt til å kjøpe A21? dette er vel bedre valg enn å bruke to stk A23. Tenker du å brokoble disse A23?

Jeg har lest på forumet her at man mister kontroll ved brokobling men vet ikke helt om det kan stoles på.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Jeg har lest på forumet her at man mister kontroll ved brokobling men vet ikke helt om det kan stoles på.
    Det kan fort bli problemer om man har høyttalere som "dipper" for lavt ned i impedans. Da forsterkeren tvinges til og jobbe utenfor sitt område.

Hvor lavt, spørs jo selvsagt hvilke høyttalere og forsterkere som kombineres.

EDIT: Biamping er heller noe jeg ville valgt.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hvorfor ikke spare litt til å kjøpe A21? dette er vel bedre valg enn å bruke to stk A23. Tenker du å brokoble disse A23?

¨

Tenkte å Brokoble ja, de gir 400watt rms i 8ohm hver brokoblet!

Vet at når man brokobler så halveres dampingen, dampingen er vel rundt 800 ved 20hz så det vil si 400ved 20hz!

Dette er fortsatt langt mer en det man har behov for etter hva jeg har lest, alt over 200 går for å være mer en nok!

Så 2 A23 vil jo være dobbelt så kraftig som A21 om man ser bortifra dampingen!

Men mulig jeg tar feil her, og det blir sikkert rettet på om dette er tilfellet!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ¨
    Så 2 A23 vil jo være dobbelt så kraftig som A21 om man ser bortifra dampingen!

Men mulig jeg tar feil her, og det blir sikkert rettet på om dette er tilfellet!
    På papiret er de kanskje det, men i realiteten tror jeg faktisk A21 vil trekke det lengste strået, både lydmessig, og effektmessig. Min erfaring er at brokoblede forsterkere ikke er så glad i å bli hardkjørt, og da spesielt hvis høytalerene har litt dipper i impedansen.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    På papiret er de kanskje det, men i realiteten tror jeg faktisk A21 vil trekke det lengste strået, både lydmessig, og effektmessig. Min erfaring er at brokoblede forsterkere ikke er så glad i å bli hardkjørt, og da spesielt hvis høytalerene har litt dipper i impedansen.

Det kan godt være!

Grunnen til at jeg skal ha 2x er for å kjøpe 1 først for å se om jeg virkelig føler behov for en til på Forte II, i tillegg så er det vennligere mot lommeboka å gjøre det sånn

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være!

Grunnen til at jeg skal ha 2x er for å kjøpe 1 først for å se om jeg virkelig føler behov for en til på Forte II, i tillegg så er det vennligere mot lommeboka å gjøre det sånn
    Skal ikke se bort fra det holder med en A23 på de. Og da er det jo penger spart som du kan bruke på andre ting. Bare husk på å kjøpe stor noe reciever slik at du får pre-out på den.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Biamping er heller noe jeg ville valgt.

Ikke et alternativ på mine HT dessverre

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Skal ikke se bort fra det holder med en A23 på de. Og da er det jo penger spart som du kan bruke på andre ting. Bare husk på å kjøpe stor noe reciever slik at du får pre-out på den.

Yepp planen er vel Onkyo sr-708 eller hva den ettersom jeg har forstått Onkyo og maratnz er best match for klipsch!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke et alternativ på mine HT dessverre
    Hvis du ennå ikke har kjøpt deg effekt så gå for en ren stereo forsterker med preout/cinema etc og en receiver.Forte II krever ikke så mye krefter,min an på 10w ble i minste laget men kjører nå på vincent klasse A hybrid på 100w i 8ohm og det er krefter i overskudd.En receiver vil aldrig gjøre jobben som pre kontra en receiver hvis du da ikke bare spiller syre/trance musikk.
    Skal du ha absolut en transistor forsterker så har du feks Abrahamsen V.2 som ligger på rundt 5 lapper brukt,denne har også cinema out.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Kunne tenkt meg å prøve emotiva blokkene på rf 7 noen som har testet dette?

Er det Xpa1 du tenker på her? Uansett, så fikk jeg 2 stk i hus i går. Har koblet de opp mot mine RF-7 Classic og det var over all forventning. Da høytalerne er så å si nye og ikke skikkelig innspilt ennå, forventer jeg at lyden bare blir bedre og bedre. Blokkene er koblet sammen med Pioneer SC-LX72.

Det står også en Xpa3 i benken. Den fikk jeg 2 dager før Xpa1. Måtte selvfølgelig koble den opp mot RF-7 for å høre hvordan det låt. Da Xpa3 ikke er fullt så kraftig som Xpa1, ble den også noe mørkere i lyden enn Xpa1.

Xpa1 kan anbefales på det varmeste.

Så løp og kjøp! :wink:

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var di jeg tenkte på og har hatt klipsch i mange varianter og oppset før. Helt opp til Horn har desverre ikke hus til di lenger. Har også prøvd alle mulig forsterkere og kabler til Klipsch. Tenkte her at disse burde være en bra match til rf serien og langt rimeligere en Parasound som jeg egentlig liker veldig godt til Klipsch.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvis du ennå ikke har kjøpt deg effekt så gå for en ren stereo forsterker med preout/cinema etc og en receiver.Forte II krever ikke så mye krefter,min an på 10w ble i minste laget men kjører nå på vincent klasse A hybrid på 100w i 8ohm og det er krefter i overskudd.En receiver vil aldrig gjøre jobben som pre kontra en receiver hvis du da ikke bare spiller syre/trance musikk.
    Skal du ha absolut en transistor forsterker så har du feks Abrahamsen V.2 som ligger på rundt 5 lapper brukt,denne har også cinema out.

Vel, har hørt en Vincent 238 mkII kontra Rotel rb1080 med Rotel pre!

Og Vincenten ble meget kjedelig og tam i lyden iforhold!

Kunne høre stor forskjell på stortrommer, Elbass, det var også mye mer snert i diskanten med Rotel oppsettet!
    På film satt også skudd og eksplosjoner mye bedre og virket mer realistisk!

Du tenker å Bruke Stereo forsterkeren når jeg hører på musikk og recieveren til film?

Tar meg selv i å høre mer og mer på akustisk musikk, dire straits, eagles, santana og slikt etter Disse høyttalerne kom i hus!

Jeg vil kunne spille høyest mulig uten at det blir skrikete og ubehagelig for ørene!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kunne høre stor forskjell på stortrommer, Elbass, det var også mye mer snert i diskanten med Rotel oppsettet!
    På film satt også skudd og eksplosjoner mye bedre og virket mer realistisk!

Du tenker å Bruke Stereo forsterkeren når jeg hører på musikk og recieveren til film?

Tar meg selv i å høre mer og mer på akustisk musikk, dire straits, eagles, santana og slikt etter Disse høyttalerne kom i hus!

Jeg vil kunne spille høyest mulig uten at det blir skrikete og ubehagelig for ørene!
    Nå har jeg rør settet til vincent men mener du at rotel låter bedre på Forte enn vincent 238???

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som like the mother and som like the daughter... :P

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg rør settet til vincent men mener du at rotel låter bedre på Forte enn vincent 238???

Må rette meg litt her! dette hørte vi på RF82 over et par dager med swtiching mellom hver!

Han ene er en ekstrem Lydentusiast, typsik jazzmann som kjører på med Platespiller, båndspillere og skal ha riktig lyd, også drevet med dette i x antall år, samt skrevet tester!

Han ble like sjokkert som oss, men hadde en anelse om at Rotel oppsettet kom til å overraske!

Flere andre var innom i løpet av disse dagene og alle var enig at rotel oppsettet låt bedre!

Vincent forsterkeren har jo også 60w klasse A, og hadde en nypris på 28000,-

Rotel oppsettet har vel en nypris på 13000,-

Det låt heller aldri lyst eller skarpt med rotel som flere her påpeker! og volumknottet gikk opp til 12!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

virker som du omtrent snakker dritt / negativt om syre/trance hver bidige gang her!

God kvalitet er viktig på ALLE innspillinger, samme om det er gamle dårlige akustisiske innspillinger, moderne pop/r&b/hiphop/trance etc.
    hvilken type musikk folk liker har ingenting med dette å gjøre, og skjønner ikke hvorfor du gidder å ta opp dette gang på gang!

personlig synes jeg Halo passer Klipsch bedre enn Abrahamsen, mer behagelig lydbilde, men det får bli en smakssak..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Som like the mother and som like the daughter... :P
    meget godt poeng.

det er ikke noe som er "dårlig", det er snakk om personlig smak og preferanser!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må rette meg litt her! dette hørte vi på RF82 over et par dager med swtiching mellom hver!

Han ene er en ekstrem Lydentusiast, typsik jazzmann som kjører på med Platespiller, båndspillere og skal ha riktig lyd, også drevet med dette i x antall år, samt skrevet tester!

Han ble like sjokkert som oss, men hadde en anelse om at Rotel oppsettet kom til å overraske!

Flere andre var innom i løpet av disse dagene og alle var enig at rotel oppsettet låt bedre!

Vincent forsterkeren har jo også 60w klasse A, og hadde en nypris på 28000,-

Rotel oppsettet har vel en nypris på 13000,-

Det låt heller aldri lyst eller skarpt med rotel som flere her påpeker! og volumknottet gikk opp til 12!
    ok slik kan det gå.Her har vi tydligvis helt forskjellig smak selv om jeg ikke har hørt denne Vincenten det skal sies.Men har aldrig hørt rotel som er i nærheten av og matche klipsch.Den Vincenten er ikke ren klasse A!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok slik kan det gå.Her har vi tydligvis helt forskjellig smak selv om jeg ikke har hørt denne Vincenten det skal sies.Men har aldrig hørt rotel som er i nærheten av og matche klipsch.Den Vincenten er ikke ren klasse A!

personlig mener jeg ikke at Rotel låter direkte dårlig på Klipsch, men her er jeg faktisk enig, Rotel er vel ikke første jeg hadde valgt for å si det slik..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    virker som du omtrent snakker dritt / negativt om syre/trance hver bidige gang her!

God kvalitet er viktig på ALLE innspillinger, samme om det er gamle dårlige akustisiske innspillinger, moderne pop/r&b/hiphop/trance etc.
    hvilken type musikk folk liker har ingenting med dette å gjøre, og skjønner ikke hvorfor du gidder å ta opp dette gang på gang!

personlig synes jeg Halo passer Klipsch bedre enn Abrahamsen, mer behagelig lydbilde, men det får bli en smakssak..
    Mulig jeg bommer men er ikke Halo en effekt forsterker!
    Jeg har hatt de fleste store CV høytalere og mener seriøst at de er mer enn gode nok for "data" produsert lyd som syre/trance men nå er jo jeg en gammel man,trenger noen år på baken før enn hører hvor bra ting virkelig kan låte som en "trodde" låt bra tidligere hehe
    Klipsch fortjener så mye mye mer

Side 485 av 1033 FørsteFørste ... 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 481 482 483 484 485 486 487 488 489 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 985 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •