Klipsch klubben - Side 484

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 484 av 1034 FørsteFørste ... 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 480 481 482 483 484 485 486 487 488 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 984 ... SisteSiste
Viser resultater 9,661 til 9,680 av 20677
    Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Kjøpte for ca en måned siden RF-7 Classic hos Elutstyr i Molde. Fikk de for kr 18000. Men det var som kompensasjon for at jeg ikke fikk RF-83 jeg hadde bestilt til samme pris.
    Da har du gjort et godt kjøp, får ikke håpe at du fortsatt heller vil ha RF-83?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Så tiden er vel da inne på mine forte II regner jeg med^^ det har ikke blitt gjort, aner heller ikke hvordan jeg gjør det så får høre litt rundt med mindre noen i Telemark tilbyr seg å gjøre jobben for en liten sum!

Vil det også lønne seg å bytte kabling innvendig i og med at denne også er gammel?

For all del de låter råbra, men om de kan låte enda bedre så vil jeg jo det!

Har også lest litt om Bob Crites oppgraderinger, men får ta slikt når Parasound er i hus

Vil ikke du ha dem som orginale? hvis du bytter ledninger og andre kompenenter på delefilteret osv så er dem ikke orginale, det er noe du bør tenke litt på.

Grattis med med nye fronter, blir spennende å se hvem av dine klipsch som blir stående. Hvis du ikke tar vare på begge parrene da.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Da har du gjort et godt kjøp, får ikke håpe at du fortsatt heller vil ha RF-83?
    Har tenkt å bruke RF-83 som bakhøytalere i surroundoppsettet. 8) Neida, fra spøk til alvor. Da jeg ikke vet hvordan RF-83 låter blir det vanskelig å bedømme hvilket valg som hadde vært best. Men ut i fra hva jeg har lest om begge høytalere, så ligger RF-7 noen hestehoder foran. Takk og pris for det!

Har nå kjøpt meg 1 stk Emotiva Xpa3 og 2 stk Xpa1. Fikk Xpa3 på døren i dag og måtte bare koble de opp mot RF-7 for å få en prøvesmak på hva Xpa1 kunne gjøre med lydbildet. Vel, jeg synes min Pioneer SC-LX72 gjorde en anstendig jobb alene, men med Xpa3 koblet til ble det et helt annet lydbilde. Bassen ble strammere, diskanten ble jekket ned 2-3 hakk og selve trykket ble større/hardere. Selve lyden ble en tanke mørkere. Det hele ble veldig bra. Nå venter jeg bare på Xpa1, slik at jeg kan få koblet disse monoblokkene til RF-7. Er j***** spent på hva de kan gjøre med lyden.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med mindre noen i Telemark tilbyr seg å gjøre jobben for en liten sum!
    Hør med han "sanjd sjøl" på Strandberg i Skien. Han fikser nok dette for deg for en billig sum, om du go'prater litt med han om produktene hans Han var altid ålreit mot meg, og fikset en forsterker for meg for en svært billig penge som ville kostet 2 ganger mer en anna plass.

Det skal også sies at jeg var innom der svært ofte også da, men tviler på at det har noe med saken å gjøre :-)

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Vil ikke du ha dem som orginale? hvis du bytter ledninger og andre kompenenter på delefilteret osv så er dem ikke orginale, det er noe du bør tenke litt på.

Grattis med med nye fronter, blir spennende å se hvem av dine klipsch som blir stående. Hvis du ikke tar vare på begge parrene da.

Forte er den klare vinneren

Ja sant dette med originalitet.. Dog så har de endel skavanker som selgeren ikke opplyste om, i tillegg til et gigantisk hakk i det ene hjørnet, vil gå så langt som å si hjørnet er nesten knust! så må uansett gjøre noen tiltak her

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciever til Forte

Noen som har tips til en Bra Reciever til mine Forte II?

Skal ha 2x Parasound A23 som effekt så trenger ikke være så kraftig!
    Men vil ha Varm god lyd, med trøkk!

Helst under 10høvdinger

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode Sævik
    Nå skal det jo sies at RF-7 Classic aldri var med på Klipschkampanjen fra leverandør og ikke har hatt samme rabatter.
    Så hvor de solgte de så billig som du henviser til kunne vert interessant å vist

etter jeg la ut annonsen har jeg faktisk fått napp hos butikk også, og pris på rundt 18 000, noe som er langt unna 22-23 000...

vet også at lsound hadde disse til godt under 20 000 mot slutten..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    SUB må da brukes på stereo også, hvis ikke går du glipp av mye av den dypeste informasjonen i mye musikk. Hvis du føler lyden blir mye dårligere med SUB kontra kun fronter er ikke SUB'en ordentlig kalibrert. I musikk uten informasjon under ca 30Hz er det fryktlig vanskelig for meg å merke om jeg kjører RF-7 som large uten SUB'er eller om jeg deler de på 80Hz og lar SUB'ene ta seg av alt under dette. Men i sanger med informasjon langt nede i dypet merker man det med en gang. Uten tvil best lyd hos meg med SUB'er ihvertfall, og det med høytalere som faktisk har rimelig futt nedover i dypet i forhold til mange andre.
    Nå er bassene i Forte raskere enn de mindre bassene i RF serien,her snakker vi om 1 stk 12" og 1 stk 15" og det er mer enn nok bass uten sub når disse er riktig satt opp.Mulig det blir noe annet i dypet hvis du hører på syre/trance altså uekte syntetisk lyd.Mangler du noe i bassen med Forte II så er dt noe galt med oppsettet

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Janthomas: Det er sikrest å bruke Bob Crites oppgraderinger på delefilter i tilfelle endringer på verdier på komponentene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips til en Bra Reciever til mine Forte II?

Skal ha 2x Parasound A23 som effekt så trenger ikke være så kraftig!
    Men vil ha Varm god lyd, med trøkk!

Helst under 10høvdinger
    Onkyo eller Marantz

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nå er bassene i Forte raskere enn de mindre bassene i RF serien,her snakker vi om 1 stk 12" og 1 stk 15" og det er mer enn nok bass uten sub når disse er riktig satt opp.Mulig det blir noe annet i dypet hvis du hører på syre/trance altså uekte syntetisk lyd.Mangler du noe i bassen med Forte II så er dt noe galt med oppsettet
    Ser hvor du vil hen, men dette kommer an på øret som lytter, og selvsagt også musikken man hører på spør du meg. Som sagt, mine RF-7 har respons ned under 30 Hz hos meg, men merker alikevel at det ofte er ting under dette. Hadde det ikke vært det, hadde jeg jo ikke merket noe forskjell når jeg slo på Ultra'ene. Og nei, jeg hører ikke bare på syre/trance. Du får mene hvor unødvendig det er med SUB du bare vil, JEG er ikke enig.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Ser hvor du vil hen, men dette kommer an på øret som lytter, og selvsagt også musikken man hører på spør du meg. Som sagt, mine RF-7 har respons ned under 30 Hz hos meg, men merker alikevel at det ofte er ting under dette. Hadde det ikke vært det, hadde jeg jo ikke merket noe forskjell når jeg slo på Ultra'ene. Og nei, jeg hører ikke bare på syre/trance. Du får mene hvor unødvendig det er med SUB du bare vil, JEG er ikke enig.
    Ok at vi er uenige da.Men hvorfor går ikke de dyreste høytalernen til Klipsch,Dali,B&W etc ned til 10hz ? de fleste runder av rundt 30hz!!!
    Greit at du synes det låter best med sub til 2 kanal musikk men det synes ikke de fleste produsentene.Heller ikke fidelity og 6moons etc pleier og bruke subber da de tester høytalere.Når pris ikke er et tema så synes jeg det er rart at de fleste produsenter ikke gjør dette.ser også at de fleste med dyre "highend" anlegg faktisk ikke bruker sub på musikk.
    Enig i at musikk smaken avgjør hvor dypt en bass går så den er grei

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor går ikke de dyreste høytalernen til Klipsch,Dali,B&W etc ned til 10hz ? de fleste runder av rundt 30hz!!!
    Antagligvis fordi høytalerene da måtte vært VELDIG store. Ser for meg at 30Hz er ett Kompromiss for dypbass kontra hvor store de vil ha høytalerne sine.

Greit at du synes det låter best med sub til 2 kanal musikk men det synes ikke de fleste produsentene.Heller ikke fidelity og 6moons etc pleier og bruke subber da de tester høytalere.
    Antagligvis fordi de tester høytalere, og ikke høytalere + SUB. Skal man teste hva en høytaler er god for, blir det litt for dumt å kutte den på 80Hz å la SUB'en ta seg av alt under dette.

Når pris ikke er et tema så synes jeg det er rart at de fleste produsenter ikke gjør dette.ser også at de fleste med dyre "highend" anlegg faktisk ikke bruker sub på musikk.
    Hvordan det er i den vide store verden tør ikke jeg svare på, men hvis vi ser på de største og dyreste HiFi anleggene her inne mener jeg da på at det er mange som kjører med SUB i stereo oppsettene sine.

Enig i at musikk smaken avgjør hvor dypt en bass går så den er grei
    Her er vi helt enige. Hører man på musikk som så og si aldri har noe særlig informasjon under 30Hz, er det også lite grunn til å kjøre opp SUB hvis man allerede har høytalere som takler dette

Uansett eddie, vi blir nok aldri enige. Å det er like greit. Morro at folk har forskjellig smak, og preferanser
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo eller Marantz

For eksempel Onkyo TX-SR308 receiver - Elkjøp

Litt i rimeligste laget, men som sagt er bare ute etter lyden, ikke kreftene !

Planen er igrunn bare 2.1 eller 2.2, men er kjekt å ha en reciever dersom man vil oppgradere systemet siden!

Vil man få den fete Stereoforsterker lyden med en reciever + effekt også?
    Kontra en Stereo preamp + effekt eller ren stereoforsterker!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For eksempel Onkyo TX-SR308 receiver - Elkjøp

Litt i rimeligste laget, men som sagt er bare ute etter lyden, ikke kreftene !

Planen er igrunn bare 2.1 eller 2.2, men er kjekt å ha en reciever dersom man vil oppgradere systemet siden!

Vil man få den fete Stereoforsterker lyden med en reciever + effekt også?
    Kontra en Stereo preamp + effekt eller ren stereoforsterker!
    Hvis du har opp til 10 lapper så ville jeg gått for en brukt da Forte II fortjener en god pre som ikke de billigere receiverne har.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har opp til 10 lapper så ville jeg gått for en brukt da Forte II fortjener en god pre som ikke de billigere receiverne har.

ja var igrunn planen! har ikke 10lapper men kan alltids spare!

Var bare så latterlig billig for Onkyo på elkjøp, får også litt rabatter der!

Hvem ville du gått for om de skulle være en ny en? du er jo heritage eksperten her^^

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja var igrunn planen! har ikke 10lapper men kan alltids spare!

Var bare så latterlig billig for Onkyo på elkjøp, får også litt rabatter der!

Hvem ville du gått for om de skulle være en ny en? du er jo heritage eksperten her^^
    hehe er ingen ekspert men skulle jeg valgt så ville jeg gått for en stereo forsterker med preout/cinema out evt en receiver senere hvis du bestemmer deg for kombineringen med hjemmekino.
    Hvis du absolutt skal ha en receiver så ville jeg ihvertfall gått for en som er et par modeller større enn den du linket til.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe er ingen ekspert men skulle jeg valgt så ville jeg gått for en stereo forsterker med preout/cinema out evt en receiver senere hvis du bestemmer deg for kombineringen med hjemmekino.
    Hvis du absolutt skal ha en receiver så ville jeg ihvertfall gått for en som er et par modeller større enn den du linket til.

Går for Reciever med engang, så sant jeg får den gode fyldige Stereoforsterker lyden!

Kan få denne for 3000! Onkyo TX-SR608 Surroundreceiver | Soundgarden

Burde vel være ok?
    Alltid trodd Onkyo var litt spisst i toppen til klipsch, men mulig jeg trur feil

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60x har vel ikke preout?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg å prøve emotiva blokkene på rf 7 noen som har testet dette?

Side 484 av 1034 FørsteFørste ... 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 480 481 482 483 484 485 486 487 488 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 984 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •