Klipsch klubben - Side 483

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 483 av 1034 FørsteFørste ... 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 479 480 481 482 483 484 485 486 487 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 983 ... SisteSiste
Viser resultater 9,641 til 9,660 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Kalibrering er selvsagt et must ja. Spesielt er det viktig å benytte seg av LFE trim funksjonen for å dempe den verste dypbassen på SVSene om rommet gir mye forsterkning.

Det jeg sammenligner med er JL Audio Fathom F112 her hjemme. Lukket sub er tingen om man skal ha noe som smelter 100% anonymt sammen med frontene på musikk.

Nå er jo Fanthom er subwoofer av ypperste klasse uansett hva man sammenligner den mot..

etter jeg hadde meg noen kalibrerings dager, så er det faktisk ingen som har vært innom hos meg nå så klarer å høre om subwooferne er på eller av til musikk. eneste jeg kjenner det på er hiphop og trance musikk med såpass lav bass som jeg vet Klipschene ikke helt mestrer.. men jeg skrur ned sub en del til musikk, kontra det jeg bruker til film:-)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Kalibrering er selvsagt et must ja. Spesielt er det viktig å benytte seg av LFE trim funksjonen for å dempe den verste dypbassen på SVSene om rommet gir mye forsterkning.

Det jeg sammenligner med er JL Audio Fathom F112 her hjemme. Lukket sub er tingen om man skal ha noe som smelter 100% anonymt sammen med frontene på musikk.
    Enig, portede subber etter min erfaring vanskeligere å få til å smelte med fronter. Jeg antar at det er rett og slett fordi porten er noe ute av fase med elementene. Det kan man vel ikke kalibrere seg rundt?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    At bassen er rask er det ingen tvil om, og av personlig preferanse kjører jeg aldri sub til musikk annet en hiphop med dypbass pga jeg syntes bare det låter feil!
    SUB må da brukes på stereo også, hvis ikke går du glipp av mye av den dypeste informasjonen i mye musikk. Hvis du føler lyden blir mye dårligere med SUB kontra kun fronter er ikke SUB'en ordentlig kalibrert. I musikk uten informasjon under ca 30Hz er det fryktlig vanskelig for meg å merke om jeg kjører RF-7 som large uten SUB'er eller om jeg deler de på 80Hz og lar SUB'ene ta seg av alt under dette. Men i sanger med informasjon langt nede i dypet merker man det med en gang. Uten tvil best lyd hos meg med SUB'er ihvertfall, og det med høytalere som faktisk har rimelig futt nedover i dypet i forhold til mange andre.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    det gjør de, men til en svinhøy pris! iforhold til Klipsch rabattene, så ligger jo disse til nesten 22 000, noe som ikke er aktuelt, de gikk jo for 16-18 00 for1-2 mnd siden..

da venter jeg heller på bruktmarkedet fremover, evt ser an prisene på RF-7 mk2 etterhvert..

Nå skal det jo sies at RF-7 Classic aldri var med på Klipschkampanjen fra leverandør og ikke har hatt samme rabatter.
    Så hvor de solgte de så billig som du henviser til kunne vert interessant å vist

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har idag kun rf82 i på denon avr2310, bør jeg biampe dem?

i fremtida kommer jeg kun til å bruke 5.0 eller kanskje 5.1oppsett. hører jeg noe forskjell på normale volum? (bor i leilighet) Eller er det ikke noe vits i?

Kjører nå audyssey, men skrur jeg denne til off eller velger manuelt er ikke bassen i nærheten av hva den er med audyssey on, selvom jeg justerer frekvens i eq og bass/treble i tone controll. skulle likt å justert ned bassen bittelitt uten at lyden blir så dårlig som den blir med manuell innstilling

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører i dag følgende oppsett: RF82,RC62,RS42,rsw12d, samt Yamaha v1900 og emotiva xpa3.

Vurderer å oppgradere til RF63 og RC64, men er litt skeptisk på hvordan rommet vil takle dette? Se bilde under.
    Er gips rundt hele rommet, bortsett fra nede i venstre hjørne der det er betong/peis.

Jeg lurer også på om RW-12d vil henge med frontene eller om jeg må oppgradere til RSW/RT?

Har dessverre ikke mulighet til å høre RF63 nå, da de er utsolgt hos musik magasinet i Bergen. Men har hørt 83 og går utifra at 63 låter mye likt med unntak av bass.

Vedlegg 72099

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere rb75 hadde vært en stor oppgradering fra rf52 i et bittelite rom på 10kvm? ca 135cm fra diskant til diskant.

Det er jo en dyrere høyttaler og bassport forran er vel en fordel da høyttalerne står på langveggen.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Har idag kun rf82 i på denon avr2310, bør jeg biampe dem?

i fremtida kommer jeg kun til å bruke 5.0 eller kanskje 5.1oppsett. hører jeg noe forskjell på normale volum? (bor i leilighet) Eller er det ikke noe vits i?

Kjører nå audyssey, men skrur jeg denne til off eller velger manuelt er ikke bassen i nærheten av hva den er med audyssey on, selvom jeg justerer frekvens i eq og bass/treble i tone controll. skulle likt å justert ned bassen bittelitt uten at lyden blir så dårlig som den blir med manuell innstilling
    Du bør biampe dem helt klart.
    Kansje like greit å ikke bruke sub i leilighet.
    Prøv alle innstillinger med audyssey on feks. flat, front, eller flytt
    høytalere mer fra vegg.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får kjøpe litt mer kabel og prøve biamp 8)

Har ganske likt oppsett som på bildet som ligger 2 tråder lenger opp.

Vurderer å kjøpe rc52/62 og kun ha den + rf82

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spm: Kan noen forklare meg hvorfor RF-7 koster 20 tusen mer en RF-82??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjemmestereo:Om du skulle gå for sub, så kunne du prøve en som er litt mindre, men det går uansett utover lydstyrken. Jeg ville gjerne teste ut Earthquake sin sofasub ;-)

NADKRAFT: RF-7 ER Hi-end

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Spm: Kan noen forklare meg hvorfor RF-7 koster 20 tusen mer en RF-82??
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Er nok den enkle forklaringen ja. RF-82 er en mellomklasse høytaler, mens RF-7 er high end. For all del, RF-82 er en bra høytaler, men RF-7'en er bare så mye bedre på absolutt alle punkter.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    etter jeg hadde meg noen kalibrerings dager, så er det faktisk ingen som har vært innom hos meg nå så klarer å høre om subwooferne er på eller av til musikk. eneste jeg kjenner det på er hiphop og trance musikk med såpass lav bass som jeg vet Klipschene ikke helt mestrer.. men jeg skrur ned sub en del til musikk, kontra det jeg bruker til film:-)
    Samme hos meg c-v. Hadde Jan Ove ( han som driver L-Sound ) på vorspiel her for ett par mnd siden, og startet med litt Infected Mushroom. Kjørte uten SUB for morro uten at han visste det, og han var overbevist om at jeg hadde SVS'ene på. ( Kan legge til at RF-7'ene spiller rått i rommet mitt ) Måtte inn i menyen å vise han at de faktisk var av. Slo på Ultra'ene å kjørte samme sangene på nytt så ble det omtrent identisk, men med mer tyngde i bunnen. Ikke så rart med tanke på at RF-7'ene mine ikke har noe særlig å gi under 25 - 30 hz i rommet mitt, mens med Ultra'ene inne har jeg flat respons til ca 10Hz. De første timene ble det lite alkohol og masse spilling med både uten og med SUB'er, og det er ikke lett å høre forskjell. Den kommer først frem når musikken faktisk har informasjon under det kun RF-7'ene klarer. Kan legge til at jeg kjører med ASEQ1 også, som gjør kalibreringen av SUB'ene og overgangen mellom RF-7 og SVS'ene sinnsykt bra, pluss jeg ikke har housecurve i det hele tatt. Kjører det helt flatt hele veien ned. Dette fører til at SVS'ene mine ikke virker så sinnsyke i bunnen som hos mange andre, men også fører til at de føles mye raskere, ihvertfall i mine ører. SUB nivået kjører jeg også uten økning på slutten. Vet mange andre kjører med 3 - 5 db ekstra i forhold til resten av høytalerene, men føler det blir alt for mye hos meg.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    SUB må da brukes på stereo også, hvis ikke går du glipp av mye av den dypeste informasjonen i mye musikk. Hvis du føler lyden blir mye dårligere med SUB kontra kun fronter er ikke SUB'en ordentlig kalibrert. I musikk uten informasjon under ca 30Hz er det fryktlig vanskelig for meg å merke om jeg kjører RF-7 som large uten SUB'er eller om jeg deler de på 80Hz og lar SUB'ene ta seg av alt under dette. Men i sanger med informasjon langt nede i dypet merker man det med en gang. Uten tvil best lyd hos meg med SUB'er ihvertfall, og det med høytalere som faktisk har rimelig futt nedover i dypet i forhold til mange andre.

Ja kalibrert er det nok annerledes da jeg aldri har hørt en kalibrert sub! Prøve å følge guiden til Hellnoob, men den stemmer ikke overens med tallene jeg får:\

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger tips til en forsterker til rb-51, rf-62.

Kan gjerne være brukt, pris rundt 5000 +/-.

Men tror dere disse høytalerne blir for store til et rom på 2.5m * 3m?

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjemmestereo:Om du skulle gå for sub, så kunne du prøve en som er litt mindre, men det går uansett utover lydstyrken. Jeg ville gjerne teste ut Earthquake sin sofasub ;-)

Kult

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på Klipsch forumet at det lønner seg å skifte kondensatorer osv på Eldre klipsch HT etter en stund da dette kan ødelegge for bassen/lyden, hvordan vet jeg om jeg trenger å gjøre dette når jeg ikke vet hvordan de egentlig skal låte hvis det er noe galt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JanThomas:
    Når ht er eldre enn 10 -20år, da er tiden inne. Du vil høre forvrengt lyd på mellomtone, og diskant (grøtaktig litt skrikende)
    På bassen er dette ikke like viktig, men en oppgradering av sugekrets kan i beste fall gi gevinst (som hos meg da ny sugekrets til bass var 3 uF større enn original)Bassen ble strammere, og flyter bedre inn med mellomtonen++tåler mer
    effekt.
    Angående nye høytalere med polyesterkondensatorer: De bør byttes ut med en gang til polypropylenkondensator.
    Forskjell er som natt, og dag ;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JanThomas:
    Når ht er eldre enn 10 -20år, da er tiden inne. Du vil høre forvrengt lyd på mellomtone, og diskant (grøtaktig litt skrikende)
    På bassen er dette ikke like viktig, men en oppgradering av sugekrets kan i beste fall gi gevinst (som hos meg da ny sugekrets til bass var 3 uF større enn original)Bassen ble strammere, og flyter bedre inn med mellomtonen++tåler mer
    effekt.
    Angående nye høytalere med polyesterkondensatorer: De bør byttes ut med en gang til polypropylenkondensator.
    Forskjell er som natt, og dag ;-)

Så tiden er vel da inne på mine forte II regner jeg med^^ det har ikke blitt gjort, aner heller ikke hvordan jeg gjør det så får høre litt rundt med mindre noen i Telemark tilbyr seg å gjøre jobben for en liten sum!

Vil det også lønne seg å bytte kabling innvendig i og med at denne også er gammel?

For all del de låter råbra, men om de kan låte enda bedre så vil jeg jo det!

Har også lest litt om Bob Crites oppgraderinger, men får ta slikt når Parasound er i hus

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode Sævik
    Nå skal det jo sies at RF-7 Classic aldri var med på Klipschkampanjen fra leverandør og ikke har hatt samme rabatter.
    Så hvor de solgte de så billig som du henviser til kunne vert interessant å vist

Kjøpte for ca en måned siden RF-7 Classic hos Elutstyr i Molde. Fikk de for kr 18000. Men det var som kompensasjon for at jeg ikke fikk RF-83 jeg hadde bestilt til samme pris.

Side 483 av 1034 FørsteFørste ... 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 479 480 481 482 483 484 485 486 487 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 983 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •