Klipsch klubben - Side 482

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 482 av 1033 FørsteFørste ... 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 478 479 480 481 482 483 484 485 486 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 982 ... SisteSiste
Viser resultater 9,621 til 9,640 av 20659
    Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp, kjøpt ny desember 2009 av meg.
    Jaja, blir gøy å være uten senter i en måneds tid nå …

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Headset!

Hvilke headset og eventuelt forsterkere til disse bruker vi i Klipsch klubben?

Jeg for min del har: NuForce uDac og Beyerdynamic DT-770 32 Ohm.

Disse spiller høyt og er kraftige i topp og har en enorm dynamikk "ganske lik signatur som Klipsch høyttalere".

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som mange her sikkert har fått med seg så har jeg fått tak i en Parasound A51 som jeg skal hente imorra. Dette har vært drømmeforsterkeren lenge

Men satt nå å så litt på L-sound sin side å snubblet da over Adcom GFA-7805 som faktisk koster mindre enn hva en brukt A51 gjør, kan t.o.m få en 7 kanalers billigere :P Men denna F.A.T teknologi er det noe ala ICE eller? Ser ut som en reel sak på 40kg da

Noen som har gjort seg en formening om denne forsterkeren?

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    .. prøver å skaffe meg RF-7 classic selv, men viser ser å være litt seint ute gitt..
    Har du sjekket på Bassbrothers.no?
    Mener de står oppført som lagervare hos dem.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Har du sjekket på Bassbrothers.no?
    Mener de står oppført som lagervare hos dem.

det gjør de, men til en svinhøy pris! iforhold til Klipsch rabattene, så ligger jo disse til nesten 22 000, noe som ikke er aktuelt, de gikk jo for 16-18 00 for1-2 mnd siden..

da venter jeg heller på bruktmarkedet fremover, evt ser an prisene på RF-7 mk2 etterhvert..

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg mail om at mine Forte II var ankommet Norge! blir spennende å se hvordan de går ilag med svs

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Da fikk jeg mail om at mine Forte II var ankommet Norge! blir spennende å se hvordan de går ilag med svs
    Begge to eller bare den ene?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Begge to eller bare den ene?

Det er ennå uvisst til ankomst^^

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på at Klipsch og SVS er den perfekte kombo basert på egen erfaring med disse subene. SVS PB/PC13 Ultra begynner å ligne noe riktignok. Det blir riktignok bra om ting gjøres korrekt, bare ikke best.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Er ikke sikker på at Klipsch og SVS er den perfekte kombo basert på egen erfaring med disse subene. SVS PB/PC13 Ultra begynner å ligne noe riktignok. Det blir riktignok bra om ting gjøres korrekt, bare ikke best.
    Så hva mener du er best i denne prisklassen da?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jeg vekt av Bring som er en time unna med mine Forte II, Gleder meg spent på å se om det er bare 1 som sporingen sier eller 2 stk^^

Skjedd mye kjapt på anleggsfronten! Pc13ultra for 3dager siden som er helt latterlig sinnsyk! så ny kvalitets HT, får bare håpe nissen er snill og gir meg nok penger til Parasound A23! Ja sikter til din kekka

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg ut noen bilder av pakken

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Legg ut noen bilder av pakken

Det kommer

Var endel skader på dem som ikke var informert om ved kjøp så kommer til å åpne en dispute om dette! disse er også tatt bilde av!

Høyttalerne er nå koblet opp! gikk fra Patos B510 til Forte II, det første som overrasker meg er diskanten, utrolig klar og åpen lyd, Helt utrolig mye detaljer jeg hører som jeg ikke har hørt tidligere i div dire straits, Eagles osv og det føles virkelig som om
    Mark Knopfler står å synger foran meg!

Toto - I will remember er bare helt sinnsyk dynamisk og livlig! Det trykker noe helt vanvittig i brystet og det var på denne sangen jeg virkelig fikk sjokk over hvor gode noen så gamle Høyttalere kan være!

og dette med en eldgammel harman kardon avr80 reciever! kan ikke vente til å høre dette med Parasound eller kanskje rør

Dog litt skuffet over bassen i disse, men til gjengjeld så er det et vanvittig "realistisk trøkk", men de skal helst ha hjørner som de ikke har hos meg! får nok bare gi de litt drahjelp med Ultraen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Så hva mener du er best i denne prisklassen da?
    SVS av det jeg har hørt.
    Men det hjelper lite om noe er best i prisklassen om det ikke er bra nok. Mine PC13 Ultraer var ikke like raske som mine B&W 805S alene og med mindre Klipsch bassen er mer pudding enn B&W ser jeg ikke hvorfor det skal bli noe bedre med Klipsch.
    På grunn av dette brukte jeg subene kun til film.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kjører Yamaha RX-V2700 på RF-82? Tenkte å kjøpe en ny receiver(brukt), og bytte ut min Yamaha RX-V659 som kanskje blir litt svak for RF-82-ene mine.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Noen her som kjører Yamaha RX-V2700 på RF-82? Tenkte å kjøpe en ny receiver(brukt), og bytte ut min Yamaha RX-V659 som kanskje blir litt svak for RF-82-ene mine.
    Jeg bruker RXV-3800 i biamp på KLF-30 mk2, jeg mener det blir knall med RX-V2700 på dine.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer

Var endel skader på dem som ikke var informert om ved kjøp så kommer til å åpne en dispute om dette! disse er også tatt bilde av!

Høyttalerne er nå koblet opp! gikk fra Patos B510 til Forte II, det første som overrasker meg er diskanten, utrolig klar og åpen lyd, Helt utrolig mye detaljer jeg hører som jeg ikke har hørt tidligere i div dire straits, Eagles osv og det føles virkelig som om
    Mark Knopfler står å synger foran meg!

Toto - I will remember er bare helt sinnsyk dynamisk og livlig! Det trykker noe helt vanvittig i brystet og det var på denne sangen jeg virkelig fikk sjokk over hvor gode noen så gamle Høyttalere kan være!

og dette med en eldgammel harman kardon avr80 reciever! kan ikke vente til å høre dette med Parasound eller kanskje rør

Dog litt skuffet over bassen i disse, men til gjengjeld så er det et vanvittig "realistisk trøkk", men de skal helst ha hjørner som de ikke har hos meg! får nok bare gi de litt drahjelp med Ultraen
    Grattis! Husk at bassen i disse er mye raskere enn bassen i RF serien så svs vil ikke være i nærheten av og være raske nok men det kan jo hende du synes det låter bra allikevel.
    Du sier at bassen trykker vanvittig og i tilegg så finnes det jo nesten ikke raskere bass der ute så hva er du "skuffet"over med bassen?
    Ja Fortene trives best i hjørner men ingen nødvendighet!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Grattis! Husk at bassen i disse er mye raskere enn bassen i RF serien så svs vil ikke være i nærheten av og være raske nok men det kan jo hende du synes det låter bra allikevel.
    Du sier at bassen trykker vanvittig og i tilegg så finnes det jo nesten ikke raskere bass der ute så hva er du "skuffet"over med bassen?
    Ja Fortene trives best i hjørner men ingen nødvendighet!

Vel er ikke skuffet, men hadde mer bass med Rf62! dvs mer Wall shake Factor!
    Men ikke på langt nær det fysiske trykket som disse forte gir! vil vel si at disse gir riktig mengde bass i henhold til volum! er grisefornøyd, men vurderer å pusse de ned for å lakkere de opp på nytt da de har langt flere skavanker en selger påviste!

At bassen er rask er det ingen tvil om, og av personlig preferanse kjører jeg aldri sub til musikk annet en hiphop med dypbass pga jeg syntes bare det låter feil!

Har planer om å gi Fortene en Parasound a23 eller 2x får se hvordan det liver de opp.. De fortjener langt bedre en det de får nå!

Skal slenge ut noen bilder og kanskje videosnutt av hvordan "bua" mi høres ut på utsiden når volumet er igang hehe ^^

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    SVS av det jeg har hørt.
    Men det hjelper lite om noe er best i prisklassen om det ikke er bra nok. Mine PC13 Ultraer var ikke like raske som mine B&W 805S alene og med mindre Klipsch bassen er mer pudding enn B&W ser jeg ikke hvorfor det skal bli noe bedre med Klipsch.
    På grunn av dette brukte jeg subene kun til film.

har selv testet mine på bl.a Klipsch RT-12d som jeg hadde en stund, da samtidig som jeg hadde PC13ultra, og RT-12d er regnet som en meget hurtig subwoofer.

PCultra sto ikke tilbake for denne, MEN pc13ultra KAN oppfattes som bløtere og tregere dersom den ikke sitter 100% kalibrert med øvrig anlegg, der var RT-12d enklere, siden den føltes "lik" og ble litt lurt av det - men merket etterhvert at denne også måtte kalibreres, og da var faktisk Ultraen bedre enn RT-12d.

Det finnes sikkert bedret ting enn Ultra SVS på markedet, men da begynner det å koste mye penger, og selv ikke da er det sinnsykt mye bedre akkurat..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering er selvsagt et must ja. Spesielt er det viktig å benytte seg av LFE trim funksjonen for å dempe den verste dypbassen på SVSene om rommet gir mye forsterkning.

Det jeg sammenligner med er JL Audio Fathom F112 her hjemme. Lukket sub er tingen om man skal ha noe som smelter 100% anonymt sammen med frontene på musikk.

Side 482 av 1033 FørsteFørste ... 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 478 479 480 481 482 483 484 485 486 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 982 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •