Klipsch klubben - Side 481

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 481 av 1034 FørsteFørste ... 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 477 478 479 480 481 482 483 484 485 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 981 ... SisteSiste
Viser resultater 9,601 til 9,620 av 20677
    Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De kablene du nevner her , er vel for høytalere som er litt mørke i klangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger et par på torget for ca 12 900 tror jeg , riktig nok ikke svarte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Råd

Hei. Har et par klipsch RB81, driver de i dag med en Nad 272 effekt og en nad receiver. Har lyst til og prøve noe nytt.
    Noen forslag? vet det sikkert står i denne tråden, men den er langt som en vondt år, og ja jeg har prøvd og søke litt

Mvh
    Morten Randen

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at Parasound forsterkerne er det beste du får til Klipsch iforhold til pris (snakker da bruktpriser). Emotiva er mye billigere men ikke like bra synes jeg. Men for prisen er Emotiva veldig bra. Spørs litt hva du ønsker å legge i det. Men så at "kappel" her på forumet hadde et Emotiva sett ute på brukten. Det er et "sikkert kjøp", tror neppe du trenger al den krafta til RB-81, men da har du forsterkersett som du kan drive det meste med om du seinere skal oppgradere høytallerne.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal tilte-stangen på RC64 skrus fast i noe eller bare settes inn i "hullet"? Føler jeg hverken får stangen til å stå bent eller sitte skikkelig nå (den er bare stappet inn i hullet).

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Skal tilte-stangen på RC64 skrus fast i noe eller bare settes inn i "hullet"? Føler jeg hverken får stangen til å stå bent eller sitte skikkelig nå (den er bare stappet inn i hullet).
    Under ene gummiknotten på RC-64 så er det gjenger som passer til "tiltestanga" som følger med.
    Den må du skru inn og skal sitte ganske bra.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrtn1234
    Hei. Har et par klipsch RB81, driver de i dag med en Nad 272 effekt og en nad receiver. Har lyst til og prøve noe nytt.
    Noen forslag? vet det sikkert står i denne tråden, men den er langt som en vondt år, og ja jeg har prøvd og søke litt

Mvh
    Morten Randen
    regner med det spiller dritt ville gått bort fra nad og heller prøvd yamaha eller onkyo

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Under ene gummiknotten på RC-64 så er det gjenger som passer til "tiltestanga" som følger med.
    Den må du skru inn og skal sitte ganske bra.
    Hm, dette hullet (merket med rød sirkel):

Vedlegg 72007
    ?
    Ingen gjenger der.

Mangler jeg noe?
    Vedlegg 72009

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    8) hei hei, er det noen som bruker Nordost Super Flatline Høyttalerkabel på sine klipsch der ute? lurte da på om de var bra/gode på klipsch? jeg har ett par men de er forkorte 2x2m. bruker nå linn k 400 bi kabel, tror ikke den er dum heller men var veldig fornøyd med nordost s- f- på patos,som jeg brukte før.:-D er det noe å hente på å kjøpe nye Nordost,er på 2x3 m ??? MVH Raya :?
    Jeg hadde de samme i hus når jeg eide RF7 MK I for en god del år tilbake og fikk de kjapt ut igjen; de blir for lyse og spinkle for Klipsch (- i alle fall i mine ører). Til gjengjeld fikk jeg en langt større suksess med ett par monster ht-kabler. Også de billigere fra f.eks. Kimber kan være verdt å sjekke ut.

Nordost begynner ikke å smake fugl før man kommer opp på Heimdall og så videre oppover prisstigen, men da begynner det også å bli faderlig dyrt...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg hadde de samme i hus når jeg eide RF7 MK I for en god del år tilbake og fikk de kjapt ut igjen; de blir for lyse og spinkle for Klipsch (- i alle fall i mine ører). Til gjengjeld fikk jeg en langt større suksess med ett par monster ht-kabler. Også de billigere fra f.eks. Kimber kan være verdt å sjekke ut.

Nordost begynner ikke å smake fugl før man kommer opp på Heimdall og så videre oppover prisstigen, men da begynner det også å bli faderlig dyrt...
    Enig med deg her, men jeg kjører nå MITerminator 4 på mine RF-7 å det er de beste jeg har hatt på disse høytallerne.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Enig med deg her, men jeg kjører nå MITerminator 4 på mine RF-7 å det er de beste jeg har hatt på disse høytallerne.
    Var ikke meningen å gi inntrykk av at det var kun forslaga mine som fungerer på Klipsch

Gudene skal vite at det er drøssevis med kabler og kringutstyr jeg ikke har testet så mitt forrige innlegg var hovedsakelig basert på det jeg har testet uten å disse noe annet
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gleder meg til å lese sammenligniings av RF-7 vs RF-7 mk2, kan blir veldig spennende lesning.. prøver å skaffe meg RF-7 classic selv, men viser ser å være litt seint ute gitt..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    gleder meg til å lese sammenligniings av RF-7 vs RF-7 mk2, kan blir veldig spennende lesning.. prøver å skaffe meg RF-7 classic selv, men viser ser å være litt seint ute gitt..
    Blir nok ingen sammenligning av de; det er ca 9 år siden jeg hadde rf7 og da var det i et helt annerledes rom og på forskjellig elektronikk. En slik sammenligning blir derfor ganske så "stikk en finger i været og si meg hva du mener om lottotalla" egentlig. Men en slags test av RF7 MK II kommer garantert bare de får en del timer på rævva, og ikke minst kommer i hus mot slutten av uka om alt går som jeg håper på..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ingen sammenligning av de; det er ca 9 år siden jeg hadde rf7 og da var det i et helt annerledes rom og på forskjellig elektronikk. En slik sammenligning blir derfor ganske så "stikk en finger i været og si meg hva du mener om lottotalla" egentlig. Men en slags test av RF7 MK II kommer garantert bare de får en del timer på rævva, og ikke minst kommer i hus mot slutten av uka om alt går som jeg håper på..

litt på gammel hukommelse.. de er hvertfall flotte å se på, så håper de låter bra også! jeg har lyst å bytte ut RF82'ene på stua til RF-7 etterhvert, og viser det seg at RF-7 classic ikke ramler i hus enten nytt eller brukt, så blir det vel RF-7 mk2 etter tid og stunder..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, dette hullet (merket med rød sirkel):

Vedlegg 72007
    ?
    Ingen gjenger der.

Mangler jeg noe?
    Vedlegg 72009

Det er for og skru inn den skruen. Med den kan du heve center i front eller bak så den peker mot ørehøyde

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg klare over. Problemet er at det er ingenting å skru den inn i … Er to hull (under senteren, foran og bak), men det er ingen gjenger der. Bare "hull."

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg klare over. Problemet er at det er ingenting å skru den inn i … Er to hull (under senteren, foran og bak), men det er ingen gjenger der. Bare "hull."

hehe.. hørtes rart ut gitt.. har ikke hatt lignende problem på noen av mine RC64 hvertfall..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at den skal skrus inn da? Den skal ikke bare stikkes inn i hullet og så regulerer du hvor langt inn den synker med mutteren?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Du er sikker på at den skal skrus inn da? Den skal ikke bare stikkes inn i hullet og så regulerer du hvor langt inn den synker med mutteren?
    Det var det jeg først trodde, men "alle andre" har jo gjenger på sin(?)

EDIT: Æsj, snakket med Klipsch via live chat (ganske grei funksjon egentlig) og det er en mangel på min RC64. FML!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gamle rc-62 har skruhull hos meg vertfall.

Er 64 kjøpt ny ?

Side 481 av 1034 FørsteFørste ... 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 477 478 479 480 481 482 483 484 485 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 981 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •