Klipsch klubben - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 48 av 1034 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 548 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 20677
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ok, da vil jeg ha Yamaha med HDMI , noen annbefalinger?? kan kjøpe brukt

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger eit par på avtorget . Vet ikke hvor mye penger du vill legge i det . Å fik følelsen av at du vill bruke midgard på center også , så da trenger du strengt tatt ikke den kraftigste i gata .

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Ligger eit par på avtorget . Vet ikke hvor mye penger du vill legge i det . Å fik følelsen av at du vill bruke midgard på center også , så da trenger du strengt tatt ikke den kraftigste i gata .

ja, jeg skal bruke en midgard på senter også. Jeg må ikke ha yamaha, når jeg sjekker rundt på kinoene til folk her på forumet ser jeg mange av dem bruker Onkyo. jeg vil ikke ha helt di rimligste forsterkarne da jeg syns ikke dem er så fine å se på som dem store. Jeg kan kjøpe en til ca 10 000 kr bruk pluss/minus hvis det er ett veldig bra tilbud.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør kunne få mye bra til den prisen , både brukt og nytt .

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppe`s: Jeg er fornøyd med min V1900, lite forskjeller på den og V1800 mener jeg, så mulighetene for et bruktkjøpt mellom 5-8k burde være til stede.
    Men, før handel ville jeg nok prøvd å få testet, siden det kan være at det ikke er nok til å motarbeide Oberonene.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter anbefalingen om å teste rx-v1800/1900, eller rx-v3800/3900 hvis du liker å leke med EQ selv...

Skal ikke Oberonene være totalt fri for egenlyd? Er vel mer et resultat av HK lyden du opplever nå HoPPe`S, HK på feil høyttalere kan høres helt grusomt ut! Men hvis jeg var deg ville jeg heller prøvd Yamaha enn Onkyo pga at Yamaha + Klipsch har nok litt mer av den engasjerende lyden du er vant med fra CV 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    ok, da vil jeg ha Yamaha med HDMI , noen annbefalinger?? kan kjøpe brukt
    Hei min RXV 2700 blir lagt ut på AV torget etter påske så vet du det.

Har bestilt Onkyo i stedet, men vill du ha Yamaha så er denne veldig bra, men har ikke HDMI 1,3 da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Skal ikke Oberonene være totalt fri for egenlyd?

Nei. Ingenting er helt fritt for egenlyd. Oberon kommer ikke høyt på lista over de som har lite heller. Slapp bass, nedtonet øvre del, og et generelt slør i hele frekvensområdet.

-Tim

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Nei. Ingenting er helt fritt for egenlyd. Oberon kommer ikke høyt på lista over de som har lite heller. Slapp bass, nedtonet øvre del, og et generelt slør i hele frekvensområdet.
    Ai ai ai, sånt vil nok ikke klipschene like! :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen anbefalninger til stereoforsterker til ca 6-10000kr til rf-62? Jeg har i dag en rotel ra-06 som jeg ikke er helt fornøyd med. Synes det kan bli hardt til tider.

Jeg har prøvd en music hall a25.2 som låt mye mer behagelig i mellomtone og diskant. Ulempen var at den virket en del svakere en rotelen, og den var litt slappere i bassen. Lurer på å prøve å få lånt med meg en a50.2 (90watt) i stedet, men den blir nok en del dyrere.

Noen som har andre gode forslag i prisklassen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt frem og tilbake landet jeg på Parsound A23. Litt loudness i bassen har den, men det var derfor jeg valgte den. Til PC bruk er det bare greit. Ellers ville jeg funnet en brukt rørforsterker. Mye gøy i området 10k.

-Tim

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som har prøvd Music Angel KT88 rørforsterker med godt hell også, oppgradere rørene etter din egen smak for å gjøre det skikkelig.
    Englene går for ca. 4k på brukten, 4-5k importert fra utlandet. Legg på ca. tusing til i rør.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    timc: Da trenger jeg vel også en forforsterker? A23 er vel bare effekt?

Sub-Lock: Jeg er litt skeptisk til rør, mest fordi jeg ikke har noe erfaring med det, og fordi jeg også bruker anlegget til tv og film, ser for meg at det er litt upraktisk til mitt bruk. Rørene må vel helst varmes opp, de har så og så mange timers bruk osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snurgelurg
    timc: Da trenger jeg vel også en forforsterker? A23 er vel bare effekt?

Sub-Lock: Jeg er litt skeptisk til rør, mest fordi jeg ikke har noe erfaring med det, og fordi jeg også bruker anlegget til tv og film, ser for meg at det er litt upraktisk til mitt bruk. Rørene må vel helst varmes opp, de har så og så mange timers bruk osv?

A23 er effekt ja. Du skrev bare stereoforsterker så jeg tenkte ikke lengre. Rør blir upraktisk til TV/filmbruk ja. De trenger ikke oppvarming for å virke, bare yte sitt beste. Dersom det blir hardt med Rotel RA-06 så er det fordi du går tom for effekt. Skal ikke låte hardt i utgangspunktet.

Av integrert bør du sjekke ut AVI labs. Bør kunne fåes for ca 10k brukt.

Meget bra forsterker. 2x180w

AVI Lab Series Integrated - Product Reviews - AVReview

-Tim

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe ICE (derunder Oberon) ikke er kjent for så er det vel slapp bass og "slør" over hele frekvensområdet??

De seriøse oppsettene jeg har hørt med ICE så har det spillt ringer rundt klasse A/B på akkurat områder som bass pga. teknologiens utrolige gode evne til å takle vanskelige laster. Men akkurat fordi det er relativt nøytral klangbalanse i denne teknologien, og den ikke akkurat er kjent for å smøre på noe, får en null hjelp i bassen (les: EQ) slik en gjør med for eksempel Parasound, ei heller noe forvrengning som skaper illusjonen av mye/rund/varm bass. For mange kan slike egenskaper komme overraskende på.

At klasse D ikke passer på alt kan jeg derimot være enig i. Noen høyttalere er bygget for forsterkere som "smører" på i den ene eller andre enden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Er det noe ICE (derunder Oberon) ikke er kjent for så er det vel slapp bass og "slør" over hele frekvensområdet??

De seriøse oppsettene jeg har hørt med ICE så har det spillt ringer rundt klasse A/B på akkurat områder som bass pga. teknologiens utrolige gode evne til å takle vanskelige laster. Men akkurat fordi det er relativt nøytral klangbalanse i denne teknologien, og den ikke akkurat er kjent for å smøre på noe, får en null hjelp i bassen (les: EQ) slik en gjør med for eksempel Parasound, ei heller noe forvrengning som skaper illusjonen av mye/rund/varm bass. For mange kan slike egenskaper komme overraskende på.

At klasse D ikke passer på alt kan jeg derimot være enig i. Noen høyttalere er bygget for forsterkere som "smører" på i den ene eller andre enden.

Jeg er helt uenig med deg, men da kan så være. Når det gjelder Parasound så har de litt festkul i bassen.

Jeg har enda ikke hørt ett oppsett med ICE (500ASP) som spiller tilnærmet troverdig. Skal love deg at jeg har prøvd. Ørten kilder/pre og enda flere høyttalere. Har vært i prat med div, konstruktører om saken, og de inrømmer glatt at det er en god del mangler. De nye ASX modulene skal være bedre, men de har jeg ikke testet enda.

Som eksempel på dette med vanskelig last. Brukte en Velodyne SMS-1 til subkorreksjon. Med en "normal" forsterker måtte bassen dempes ca 3-4dB. Med ICE måtte samme konfigurasjon ha -12dB for å oppnå samme respons. Alt annet var helt identisk. Synes dette illustrerer godt at ICE (Igjen 500ASP) ikke er så bra som mange vil ha det til på vanskelige laster.

Har også testet 500ASP på Stig Tangen sine Ragnarok subber. Totalt ubrukelig. Låt som en boombox. Med en Crown XTi-1000 som koster godt under halvparten så ble det kontroll på ting. Mindre bass. Strammere bass.

-Tim

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Parasound så har de litt festkul i bassen.
    For å sitere dine egne ord:

Ligg unna Parasound til Klipsch!!!!!

Dette er snarveien til såre ører.
    Forstår jeg deg rett at du nå bruker Parasound på Klipsch?

Jeg har enda ikke hørt ett oppsett med ICE (500ASP) som spiller tilnærmet troverdig. Skal love deg at jeg har prøvd. Ørten kilder/pre og enda flere høyttalere. Har vært i prat med div, konstruktører om saken, og de inrømmer glatt at det er en god del mangler. De nye ASX modulene skal være bedre, men de har jeg ikke testet enda.
    Er nok en del studioteknikere som er dypt uenig med deg Tim.

En av de mest respekterte produsentene av studiohøyttalere og som nå i senere tid har dukket opp på hayfay-markedet (Adam Audio) benytter ICE i sine konstruksjoner med stort hell lydmessig.

Hvordan ICE fungerer på Klipsch skal jeg ikke uttale meg om, men jeg kan tenke meg mange mener forsterkere med en "varm" klangbalanse temmer de litt - kanskje spesielt i rom med utfordrende førsterefleksjonspunkter.
    Som eksempel på dette med vanskelig last. Brukte en Velodyne SMS-1 til subkorreksjon. Med en "normal" forsterker måtte bassen dempes ca 3-4dB. Med ICE måtte samme konfigurasjon ha -12dB for å oppnå samme respons. Alt annet var helt identisk. Synes dette illustrerer godt at ICE (Igjen 500ASP) ikke er så bra som mange vil ha det til på vanskelige laster.
    Jeg skjønte ikke helt den illustrasjonen og hva den skulle bevise, men dette er uansett OT så jeg skal ikke trekke det lenger.

At du snakker om troverdig lydgjengivelse, og samtidig er svært aktiv i Klipsch og McIntosh-tråden sier meg en ting, og det er at vi har langt fra samme preferanser på hva som er troverdig lyd. Så da avslutter jeg diskusjonen der.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen må kjøles ned med litt ICE. Fordommer og gamle konstruksjoner! Tester selv ICE på Klipsch her og nå og det fungerer utmerket.

ICE modulene måler bra og spesielt de nye. Legger ikke til noe i bassen annet enn god kontroll på elementene med lav utgangsimpedanse = "massiv dempefaktor"..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Forstår jeg deg rett at du nå bruker Parasound på Klipsch?

Ja. Til PC bruk. Der synes jeg denne loudness effekten er ok. Til hovedsystemet fungerer det heller dårlig. Men, og det er et stort, men. Til film kan det fungere greit. De fleste recievere korrigerer uansett så det blir ikke et problem på samme måte.

Hva min deltagelse i Klipsch Og Mc tråden har med min oppfattelse av troverdighet å gjøre fatter jeg ikke. Tror du blander kortene nå. At jeg liker noe, betyr ikke at jeg nødvendigvis synes det er helt troverdig. Dersom du absolutt må ha en referanse på hva jeg synes er troverdig av hifi så kan jeg nevne Halcro, ML og Marantz SC-7 / MA-9. Halcro vinner muligens med ett lite hårstrå.

For ordens skyld er min absolutte referanse livemusikk uten forsterkning. Har spilt messing i 8 år så det er vel det som er lettest for meg å plassere.

Dersom du heller ikke forstod illustrasjonen med 500ASP og belastning så er det så enkelt at ICE modulene ikke klarte å kontrollere elementene og dermed ble det alt for mye bass. Les innlegget som Snickers gjorde for en tid tilbake så illustrerer han akkurat dette. Bare at han mente ICE gav minst behov for korrigering.

Hva Adam audio gjør og mener har ikke noe med meg å gjøre. Dersom du vil ha motvekt til det de sier kan du jo lese hva Crown, QSC, Labgruppen og JBL mener om saken. Skulle tro det burde veie like tungt.

Uansett. Dersom ICE var så perfekt som du vil ha det til, så hvorfor har det da kommet en ny som har en annen klangsignatur, og som hevdes er mye bedre? De inrømmer jo indirekte at den forriege hadde en del mangler.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Noen må kjøles ned med litt ICE. Fordommer og gamle konstruksjoner! Tester selv ICE på Klipsch her og nå og det fungerer utmerket.

ICE modulene måler bra og spesielt de nye. Legger ikke til noe i bassen annet enn god kontroll på elementene med lav utgangsimpedanse = "massiv dempefaktor"..

Hvordan er målingene på de nye? Den gamle ASP serien målte ikke så veldig bra at det gjorde noe. Dempefaktoren (med reistiv last) stupte som en død kråke over noen hundre Hz.

Reell dempefaktor kan du ikke si noe om uten å ta med HT-kabel og alt annet rusk som sitter mellom forsterker og HT-Element. I praksis sier dempefaktortallet fint lite om ingenting

Uansett så er ikke høy dempefaktor og horn nødvendigvis en god kombinasjon.

Som sagt så kjenner jeg ikke de nye, men gamle ASP synes jeg fungerte sånn pass bra på Klipsch.

-Tim

Side 48 av 1034 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 548 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •