Klipsch klubben - Side 479

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 479 av 1033 FørsteFørste ... 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 475 476 477 478 479 480 481 482 483 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 979 ... SisteSiste
Viser resultater 9,561 til 9,580 av 20659
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Jeg har faktisk lyst å finne noen Klipsch høyttalere jeg kan bruke som komponent sett i bilen.

Er det noen som har forslag til et sett som vil passe dette formålet. Hvilken effekt man bør bruke på sånt?

Jeg vet at man ikke skal spørre om sånt, men er utrolig opptatt av lyden i bilen og. Har per. dags dato Rockford Power 6x9" og Alpine SPX-17Pro 6,5", samt en Kicker 2x12" L5.

På forhånd takk for tips!
    Whaaaaaaaaat?

Selvom det hadde fungert husk at delefilter og elementene i en Klipsch høyttaler ikke er designet for å tåle fuktigheten og kondens den vil oppleve i en bil

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk lyst å finne noen Klipsch høyttalere jeg kan bruke som komponent sett i bilen.

Er det noen som har forslag til et sett som vil passe dette formålet. Hvilken effekt man bør bruke på sånt?

Jeg vet at man ikke skal spørre om sånt, men er utrolig opptatt av lyden i bilen og. Har per. dags dato Rockford Power 6x9" og Alpine SPX-17Pro 6,5", samt en Kicker 2x12" L5.

Dette er høres ut som en kostbar og lite gunstig løsning. "innehifi" og bilstereo er to forskjellige ting. Som det allerede er nevnt er forholdene mye tøffere, og delefiltre optimalisert for større rom en en bilkupe...

Jeg ville nok heller ha gått til en seriøs bilstereoforhandler og lyttet på flere merker og funnet noe som du liker (mest mulig klipsch hvis det er målet). Tror du blir mer fornøyd ved å gå den veien i lengden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har min nye PR-SC5508 ankommet Soundgarden Forus! Henter den i morgen eller tirsdag. Gleder meg til å prøve, selv om jeg må kjøre uten midbasser mens DCX'en er på service.

Ble tidlig jul i år!

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsinnj
    Jeg synes ikke de skal det. Blir jo litt mer "eksklusivt" til oss som har det da.

Kjedelig at alle har det samme. Så kan man jo brife litt til kompisser om hvor bra det spiller!
    Er ikke enig i dette. Et produkt spiller like bra uabhengig hvor det er kjøpt, og for min del foretrekker jeg bedre priser. Må ærlig innrømme at jeg ikke bryr meg særlig om hva andre tenker rundt dette..jeg mener; om naboen syns Klipsch låter dårlig griner jeg ikke av den grunn.

Skrytefaktoren er uansett til stede. Jeg har for eksempel RXV3900 som blant annet selges hos de fleste elektrobutikker, og tro meg, det går heelt fint. :-)
    Det ER gøy med en sjelden vare...men Klipsch er ikke sjeldent og jeg tror ikke hele gata går til innkjøp hvis Elkjøp begynner å selge.

Er nokså sikker at de fleste som benyttet seg av tilbudet er aktive brukere her på siden. :-)

Da legger jeg den diskusjonen på hylla, før det begynner å ligne en kabeldiskusjon.. :-D

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Er ikke enig i dette. Et produkt spiller like bra uabhengig hvor det er kjøpt, og for min del foretrekker jeg bedre priser. Må ærlig innrømme at jeg ikke bryr meg særlig om hva andre tenker rundt dette..jeg mener; om naboen syns Klipsch låter dårlig griner jeg ikke av den grunn.

Skrytefaktoren er uansett til stede. Jeg har for eksempel RXV3900 som blant annet selges hos de fleste elektrobutikker, og tro meg, det går heelt fint. :-)
    Det ER gøy med en sjelden vare...men Klipsch er ikke sjeldent og jeg tror ikke hele gata går til innkjøp hvis Elkjøp begynner å selge.

Er nokså sikker at de fleste som benyttet seg av tilbudet er aktive brukere her på siden. :-)

Da legger jeg den diskusjonen på hylla, før det begynner å ligne en kabeldiskusjon.. :-D
    +2

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Dette er høres ut som en kostbar og lite gunstig løsning. "innehifi" og bilstereo er to forskjellige ting. Som det allerede er nevnt er forholdene mye tøffere, og delefiltre optimalisert for større rom en en bilkupe...

Jeg ville nok heller ha gått til en seriøs bilstereoforhandler og lyttet på flere merker og funnet noe som du liker (mest mulig klipsch hvis det er målet). Tror du blir mer fornøyd ved å gå den veien i lengden
    Det kan jo være så. Men hadde vært veldig morsomt å fått det til

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RF-10 fronter for øyeblikket, men RF82II skal inn i stua her ettervert, men er RC-52 en bra center? Dumt spm kanskje, da det er Klipsch Noen som har denne som kan gi meg noen erfaringer? RS-52 tenkte jeg også på å skaffe meg ettervert.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Har RF-10 fronter for øyeblikket, men RF82II skal inn i stua her ettervert, men er RC-52 en bra center? Dumt spm kanskje, da det er Klipsch Noen som har denne som kan gi meg noen erfaringer? RS-52 tenkte jeg også på å skaffe meg ettervert.
    Etter hva jeg har hørt så er det anbefalt og hvertfall gå opp til RC62 sammen med RF82.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Har ikke hørt rs-42 eller rs-62 , men rs-52 fungerer ypperlig. Om det settes på litt krefter på de også får man en flott surround opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått mine RF-83.

Kan jeg bi-ampe de med 1 stk Emotiva XPA-5?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan du gjøre, men tror ikke du vil merke noe særlig bedreibg kontra å koble de med 1 kanal hver, og heller bruke resten på center og evt surround..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Har ikke hørt rs-42 eller rs-62 , men rs-52 fungerer ypperlig. Om det settes på litt krefter på de også får man en flott surround opplevelse.
    Tenkte på nest størst, da det er veldig hyggelige priser på det brukt. Jeg følger rådet over, å satser på en RC62. Tipper dette bør bli bra, og RS-52 selvsagt.

Skal bruke reciver på alt i første omgang, så er tankene mot en emotiva XPA-3 ganske stor etter at RF82(II) ankommer.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattulerer

Dette er spennende :-)

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    MERK " SITERER " !
    vel jeg kan nå bekrefte at va klipsch norge sier er noe helt annet en virkeligheten.... siden verken lefdal eller lkjøp har noe med dem og gjøre...og de kommer garantert til og få varene de har bestillt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Dette er spennende :-)
    Mhm!
    Bare så synn jeg ikke skal koble det opp før jeg er ferdig med å pusse opp.

Er ikkke så fryktelig mye igjen. Skal bygge nytt kjøkken etter helgen, legge gulvlister og strøm. Pluss diverse småjobber med malepenselen.

14 dagers tid regner jeg med. Forskterkeren har ETA den 17. nov.

Da blir det RF-83, Emotiva XPA-5, Onkyo 707 og PS3 som ett eller annet å jobbe med tenker jeg!

Er vel ikke lenge før lysten tar overhånd, og jeg dundrer til med surround og.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Tanken er god, men tror du skal jobbe hardt for å få horndiskanten til Klipsch til å fungere bra i en bil.

Det som er fint med bilstereo er at det ligger "litt lengre framme" enn vanlig HiFi på elektronikksiden, hvor man relativt billig får en spiller som tilbyr 3 og 4-veis aktiv deling.
    Da kan du selv bestemme delefrekvensen mellom diskant/mellomtone/midtbass/bass og EQe lyden, noe som trengs i en bilkupe og tidskorrigere avstandsforskjellene.

Et tips kan være hoppe innom bilstereoforumet.no og lese litt der, mange bra prosjekter der. Norge stakk akkurat av ganske mange pokaler i EM og vant i hvertfall 2 klasser.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen ville 2stk RC-7 fungere? Tanken på to sentere har jeg hatt lenge, men åssen ville dette funker tror dere? vil det bli noe løft?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Tanken er god, men tror du skal jobbe hardt for å få horndiskanten til Klipsch til å fungere bra i en bil.

Det som er fint med bilstereo er at det ligger "litt lengre framme" enn vanlig HiFi på elektronikksiden, hvor man relativt billig får en spiller som tilbyr 3 og 4-veis aktiv deling.
    Da kan du selv bestemme delefrekvensen mellom diskant/mellomtone/midtbass/bass og EQe lyden, noe som trengs i en bilkupe og tidskorrigere avstandsforskjellene.

Et tips kan være hoppe innom bilstereoforumet.no og lese litt der, mange bra prosjekter der. Norge stakk akkurat av ganske mange pokaler i EM og vant i hvertfall 2 klasser.
    Skjønner det, har bilanlegg som kostet nærmere 30 000 nytt, så har litt bra utstyr. Men tanken på å ha Klipsch i bilen er bare helt rå! Frontsettet jeg har i dag kostet 6 000,- nytt, men er ikke 100% fornøyd.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp SEAS Reference, da blir du fornøyd.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det, har bilanlegg som kostet nærmere 30 000 nytt, så har litt bra utstyr. Men tanken på å ha Klipsch i bilen er bare helt rå! Frontsettet jeg har i dag kostet 6 000,- nytt, men er ikke 100% fornøyd.
    Mitt tips: Fjern 6*9 - hold lyden framme. Kjøp en spiller som har EQ og tidskompmuligheter. Du vil aldri få til 'sweetspot' uten å tidskompe lyden siden man sitter så langt unna høyre side.
    Prøv også å dele frontsettet så lavt som mulig, helst under 60hz.

Men dette begynner å bli veldig OT i denne tråden, kanskje best å runde av.

Side 479 av 1033 FørsteFørste ... 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 475 476 477 478 479 480 481 482 483 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 979 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •