Klipsch klubben - Side 478

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 478 av 1034 FørsteFørste ... 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 474 475 476 477 478 479 480 481 482 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 978 ... SisteSiste
Viser resultater 9,541 til 9,560 av 20677
    Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper dem får lov å selge Klipsch fremover. Da får alle råd til Klipsch.
    Jeg syns ikke det er særlig gøy å betale dobbelt så mye for prinsippet sin del..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke de skal det. Blir jo litt mer "eksklusivt" til oss som har det da.

Kjedelig at alle har det samme. Så kan man jo brife litt til kompisser om hvor bra det spiller!

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsinnj
    Jeg synes ikke de skal det. Blir jo litt mer "eksklusivt" til oss som har det da.

Kjedelig at alle har det samme. Så kan man jo brife litt til kompisser om hvor bra det spiller!
    For en latterlig barnslig tankegang.

Enig med bj-h

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes hva du vil for min del.. Alle har jo forskjellig syn på ting.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes hva du vil for min del.. Alle har jo forskjellig syn på ting.
    Lydkvaliteten er i mitt syn er det viktigste og ikke hva naboen har. Ting med god kvalitet selger godt og en lavere pris gjør konsumenter godt. Vil du ha sære merker så lag noe selv.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig.Klipsch har i mange år hatt dårlig rykte utifra hva folk har hørt på demo osv.Dette fordi Klipsch krever litt av elektronikken for og låte ok.Ryktet blir ikke bedre av at de "fleste" kan gå innom elkjøp eller lign og kjøpe en liten receiver til å drive de.Dette er høytalere som krever mer av elektronikken og som låter som laaangt dyrere høytalere med riktig match.De fleste Klipsch oppsettene i norge forøvrig låter faktisk krapp på grunn av manglende kunnskap og det er en skamm hvis slike uvitende billig skjeder skal begynne å forhandle disse

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    g det er en skamm hvis slike uvitende billig skjeder skal begynne å forhandle disse
    Du mener altså at Nigeria mafian skal begynne å selge klipsch i tillegg til de andre tjenestene de tilbyr?!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Håper dem får lov å selge Klipsch fremover. Da får alle råd til Klipsch.
    Jeg syns ikke det er særlig gøy å betale dobbelt så mye for prinsippet sin del..

Du betaler ikke dobbelt så mye for prinsippet sin del.
    Om du betaler 10k for RF82II så betaler du det varen koster og det den er verdt.
    10k er faktisk billigere en de blir solgt for i USA.
    At et produkt er billigere i Norge enn i USA er vel egentlig uvanlig, spesielt når USA er opphavslandet til merket.
    Ja, den er noen kroner rimeligere, men legg på momsen i Norge så ender du langt over 10k.(og momsen er ikke selger sin feil)

At Elkjøp har solgt utgående modeller hysterisk billig er rett og slett fordi de kan selge med tap kun for reklameverdien sin del.
    Tro bare ikke at de ville fortsette med det om de hadde fått lov å selge merket.
    Da kan jeg garantere deg at prisen hadde gått opp til normalt nivå.

Du kan jo se på Kef som er et av Elkjøp sin seriøse HiFi merker.
    Elkjøp er STORE på det merket og alle Kef produkter blir solgt til veil. pris lik de frittstående butikkene.
    Electrocompaniet er enda et merke som Elkjøp holder veil. priser på.
    Kunne fortsatt listen på produkter og veil. priser hos Elkjøp.
    Men dere tar poenget og kan kanskje tenke på saken fra en annen side enn det har vist seg i denne tråden en tid nå.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh surrebukker! Drit nå i hva alle andre syntes og tror. Vi som faktisk HAR Klipsch og veit hva de er gode for bør være fornøyd med det. Om naboen kan gå og kjøpe akkurat det samme er vel ett fett? Blir din høyttaler mer eller mindre velspillende av den grunn? Selfølgelig er det følelser på spill her, at det føles digg å ha noe som er sjeldent. Men er Klipsch RF-82 sjeldent nå? Nei. Tror vi Elkjøp kommer til å begynne med RF-7 til 10.000kr? Nei. Jeg tror Elkjøp forholder seg til RF-82 om de "får lov" til å selge Klipsch.

Det naboen heller ikke veit, er at med litt ekstra elektronikk, at man drar den ut 10cm fra bakvegg og vrir de litt mot sender kan gjøre helt andre underverker enn det selgeren på Elkjøp fortalte han. Det er da du kan skryte av å KUNNE å bruke Klipsch for det de er verdt!

Man er nødt til å ha noen som presser litt på pris. Selvfølgelig er salget av Klipsch RF-82 til 5000kr et engangstilfelle da dette er en utgående modell. Men jeg håper ellers at Elkjøp kan begynne å presse litt, for det blir faktisk bare bra for oss sluttbrukere.

Og det er sinnsykt digg å kunne handle i en fast butikk lokalt, da om det skjer noe dritt er det bare å slenge de på disken og klage. Mye enklere.

Det er beklageligvis for noen at ting blir mer sentralisert. De store tar mer og mer over, og de små sjappene på nett o.l. må desverre ta frem det hvite flagget og gi seg. Sånn kommer det til å fortsette, rett og slett. Men jeg klager ikke, så lenge konkurransen blir opprettholdt.

Og for å statuere det en gang til, selv om Elkjøp selger RF-82 til 5000kr i kampanjer osv, betyr ikke at klassikere som RF-7 o.l. vil bli mindre "ekslusive". Så dette er bare pølsevev og sjøsprøyt fra en ende til en annen. Om de som føler det fremdeles blir mindre ekslusivt å eie en Klipsch, får dere finne et annet merke istedet, om det virkelig teller hva naboen har eller ei.

Slik jeg ser det så har aldri Klipsch vært et fryktelig spesielt og unikt merke som kun noen har. Det kunne godt for min del ha vært Klipsch på Elkjøp for lenge sida, da jeg ser at så utrolig mange inne her har det allerede.

Men er Elkjøp så fryktelig ille da? Apple er jo Elkjøp store på, og så vidt jeg veit så er Apple et svært ekslusivt merke. Selv om det selges på Elkjøp. Det hadde vært værre om Europris eller Bunnpris hadde fått inn Klipsch?

Jeg er ihvertfall fornøyd med mine RF-82, selv om jeg veit at naboen kan finne på å kjøpe de på den lokale Elkjøpen. Men dette er dog min mening!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Please Klipsch ikke selg disse herlige produktene deres i en dritt butikk som lefdal eller elkjøp men la proffe aktører som AudioCompaniet ta jobben der de i tilegg kan komme med råd om elektronikk som passer produktet de selger

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Please Klipsch ikke selg disse herlige produktene deres i en dritt butikk som lefdal eller elkjøp men la proffe aktører som AudioCompaniet ta jobben der de i tilegg kan komme med råd om elektronikk som passer produktet de selger
    Med litt opplæring å sjølvstudier kan de nok evt gi litt råd etterhvert..

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativer til RF82/RB82 her:
    Speaker Cabinets | Critesspeakers.com
    eller noe som dette:
    Cornscala? | Critesspeakers.com

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode Sævik
    Om du betaler 10k for RF82II så betaler du det varen koster og det den er verdt.
    At et produkt er billigere i Norge enn i USA er vel egentlig uvanlig, spesielt når USA er opphavslandet til merket.
    Ja, den er noen kroner rimeligere, men legg på momsen i Norge så ender du langt over 10k.(og momsen er ikke selger sin feil)
    Du burde nok sjekke markedet litt grundigere. Det er stor forskjell fra reel utsalgspris og msrp der borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitat eddie uvitende billig skjeder
    Den var bra eddie

O

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle gode ting er 3
    Først RC-62, så RF-82 og nå endelig RF-83! Har igjen signert medlemskap i denne gruppa

De to første er solgt for lengst, men tror jeg prøver å sikte meg inn på en RC-64 igjen etterhvert ja.

Ang. elkjøp-krigen:
    Om elkjøp selger Klipsch eller ei har jeg ikke så mange tanker om, det som derimot er irriterende er dette prisfallet i markedet som ødelegger salgsverdien på høyttalerene som mange har.
    RF-82 er ikke så lett å selge på brukten lenger nå pga. dette.
    Helt greit med priskrig, men sånn brå dumping liker jeg ikke. Hvorvidt Elkjøp selger med tap eller fortjeneste kan jeg ikke spå i, siden jeg ikke vet innkjøpsprisen de har fått. Derfor kan jeg ikke si om de er den slemme sauen eller ei. Men hvis man tenker litt tilbake rundt tiden hvor butikken på Slependen skulle åpne, hvor mange aviser, forumer, kompiser osv snakket ikke da om akkurat dette? Dette er selvfølgelig massiv "gratis" reklame for Elkjøp, som er kjøpt igjennom bra tilbud.

Men men, sånn er livet!
    Nå skal jeg pakke opp mine nye skatter og teste litt

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    sitat eddie uvitende billig skjeder
    Den var bra eddie

O
    Fy hold tankene for deg selv.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode Sævik

At Elkjøp har solgt utgående modeller hysterisk billig er rett og slett fordi de kan selge med tap kun for reklameverdien sin del.
    Tro bare ikke at de ville fortsette med det om de hadde fått lov å selge merket.
    Da kan jeg garantere deg at prisen hadde gått opp til normalt nivå.

Du kan jo se på Kef som er et av Elkjøp sin seriøse HiFi merker.
    Elkjøp er STORE på det merket og alle Kef produkter blir solgt til veil. pris lik de frittstående butikkene.
    Electrocompaniet er enda et merke som Elkjøp holder veil. priser på.
    Kunne fortsatt listen på produkter og veil. priser hos Elkjøp.
    Men dere tar poenget og kan kanskje tenke på saken fra en annen side enn det har vist seg i denne tråden en tid nå.

veldig godt poeng her ! ++++++ 1

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...det at elkjøp/lefdal selger...har solgt noen Rf 82 med tap er jo helt klart, og som før nevnt...dette er jo en av de samme "teite" knepene/gulrøttene som de har gjort med mange andre produkter også. Har selv gått i den fella flere ganger, selv om jeg har sagt at det aldri skal skje igjen..merkelig det der.
    Tror ikke Rf82 vil bli noe mindre verdt på bruktbørsen etter noe tid, da det tross alt ikke er solgt så mange som annonseringen skulle tilsi...
    Er vel ikke tilatt med prisantydninger her, men tror og mener at kostpris for de dere vet, ligger på ca 7000,- "klart de ikke har lyst til å selge til 5000,- da"
    Kos dere med Klipsch-høytalerne......det gjør ihvertfall jeg

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et grøsselig spørsmål.

Jeg har faktisk lyst å finne noen Klipsch høyttalere jeg kan bruke som komponent sett i bilen.

Er det noen som har forslag til et sett som vil passe dette formålet. Hvilken effekt man bør bruke på sånt?

Jeg vet at man ikke skal spørre om sånt, men er utrolig opptatt av lyden i bilen og. Har per. dags dato Rockford Power 6x9" og Alpine SPX-17Pro 6,5", samt en Kicker 2x12" L5.

På forhånd takk for tips!

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har redigert litt for å spørre om høyttalere
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Alle gode ting er 3
    Først RC-62, så RF-82 og nå endelig RF-83! Har igjen signert medlemskap i denne gruppa

Nå skal jeg pakke opp mine nye skatter og teste litt
    Gir du oss tilbakemelding og om det falt i smak hehe.

Side 478 av 1034 FørsteFørste ... 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 474 475 476 477 478 479 480 481 482 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 978 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •