Klipsch klubben - Side 477

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 477 av 1033 FørsteFørste ... 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 473 474 475 476 477 478 479 480 481 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 977 ... SisteSiste
Viser resultater 9,521 til 9,540 av 20659
    Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er jeg ferdig med oppgradering av mine KLF-30.
    Diskanter og mellomtoner er byttet, og delefilter er oppgradert med
    polypropylenkondiser. Det er også byttet sugekrets til basser.
    Her trengs ingen innspilling, for dette spiller rent fra første stund ;-)

Litt mer info:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/raeggis

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hmmm ikke ifølge det jeg har hørt av andre forhandlere...siterer bassbrothers: Ser det at det er flere som får lov å legge inn ordre.

Men Klipsch Europa sier at Elkjøp ikke vil få varer uansett, så da vet ikke jeg hvor de har tenkt å få varene fra som du er lovet.

Skal de bygge de selv på bakrommet?

Vi fikk vite at Elkjøp og Lefdal ikke kommer til å få produkter.

Og da kan de ikke annonsere for det heller.

Det er derfor alle Lefdal og Elkjøp annonser er borte.

Du finner ikke Klipsch annonser fra dem noen plass nå.

Prisen blir 9995,- og vi får RF82MKII siste uken denne mnd.
    så du påstår at jeg som har betalt dep og venter på reserverte mk2 ikke kommer til og få disse...hvorfor skulle lefdal da sende meg en mld og si at de får de inn i midten av november...

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hmmm ikke ifølge det jeg har hørt av andre forhandlere...siterer bassbrothers: Ser det at det er flere som får lov å legge inn ordre.

Men Klipsch Europa sier at Elkjøp ikke vil få varer uansett, så da vet ikke jeg hvor de har tenkt å få varene fra som du er lovet.

Skal de bygge de selv på bakrommet?

Vi fikk vite at Elkjøp og Lefdal ikke kommer til å få produkter.

Og da kan de ikke annonsere for det heller.

Det er derfor alle Lefdal og Elkjøp annonser er borte.

Du finner ikke Klipsch annonser fra dem noen plass nå.

Prisen blir 9995,- og vi får RF82MKII siste uken denne mnd.
    Håper ikke dette stemmer. Hadde vært så herlig med fri priskonkurranse på Klipsch (alle varer egentlig).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Håper ikke dette stemmer. Hadde vært så herlig med fri priskonkurranse på Klipsch (alle varer egentlig).
    Da hadde jo dine RF 63 rammla ned i pris. El kjøp og lefdal får ikke klipsch,om ikke da Audiocompaniet mister agenturet og det gjør de helt sikkert ikke.

O

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo IKKE meningen at verken lefdal eller lkjøp skal selge mk2 til vanlig, ihvertfall ikke lefdal... de ble nødt siden de dreit på draget og ikke klarte og skaffe flere par av den gamle rf82 når de akkurat hadde annonsert tilbudet, derfor gir de mk2 til samme pris for de som var nede og reserverte i tidsrommet annonsen varte....

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det følger jo med spikes som du kan skrue på fotene? Jeg bruker iaf di. Di er gode nokk i massevis.
    +1

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Da hadde jo dine RF 63 rammla ned i pris. El kjøp og lefdal får ikke klipsch,om ikke da Audiocompaniet mister agenturet og det gjør de helt sikkert ikke.

O
    +1

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    så du påstår at jeg som har betalt dep og venter på reserverte mk2 ikke kommer til og få disse...hvorfor skulle lefdal da sende meg en mld og si at de får de inn i midten av november...
    MERK " SITERER " !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KSP-400 i hus

Da ble rf-62 byttet ut med KSP-400

Første inntrykket uten kalibrering virker meget lovende.

Men så har jeg et spørsmål ang subbene.

Har tenkt og benytte disse på lfe signalet.

Men har bare en port på yamaha reciveren , vil det gå greit og koble to Y-led

en som splitter signalet til RW-12D og videre til en ny Y-led som går til vær av KSP?

Ellers om noen har noe erfaringen ang disse høytalerene tar jeg gladelig imot tips

takk

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

O
    Har jo allerede kjøpt de så hva de koster nye (eller brukte) betyr fælt lite for meg. Det jeg bryr meg om er å få en god pris neste gang jeg handler Klipsch.
    Priskrig er morro.

Anyway.... Har noen hørt noen nye rykter ang. RT10d og RT12d mk2 (eller hva de kommer til å hete)?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Har jo allerede kjøpt de så hva de koster nye (eller brukte) betyr fælt lite for meg. Det jeg bryr meg om er å få en god pris neste gang jeg handler Klipsch.
    Priskrig er morro.

Anyway.... Har noen hørt noen nye rykter ang. RT10d og RT12d mk2 (eller hva de kommer til å hete)?
    bare si fra hvis du skal selge dine RF63

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555

en som splitter signalet til RW-12D og videre til en ny Y-led som går til vær av KSP?

Ellers om noen har noe erfaringen ang disse høytalerene tar jeg gladelig imot tips

takk
    Det går men det beste er å koble høytalerkabler på samme terminalene som front på receiver hvis du får plass

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ksp-400

Sitat Opprinnelig postet av yuri555

takk
    Gratulerer! Du må gjerne prøve dette først. Det er ikke sikkert recieveren greier korreksjonen av sub, om dette blir et problem , så må du nok bruke linjeutgangene til front.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner.

Tenkte litt på det. at det kom til og bli vanskelig for yamahaen og korrigere skikkelig.

Men da tror jeg at jeg skal bruke subbene som front. blir nok lettere og kalibrere generelt.

Har funnet ut at det var en susse lyd ifra effekt forsterkeren på den enne høytaleren. Det viste seg at det var en defekte kondensator.

Så en slik er bestilt.
    https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...3-70&toc=19089

Denne står på høytalere utgangen. Så forløpig får jeg bruke høytaleren uten subben. Fungerer og bruke høytalere som subb. Men enig med dere at det kan bli en stor kalibrerings jobb.

PS: WAF faktoren var ikke det helt store når disse kom i hus , men gir henne et par uker og roe seg på så blir de nok godkjente :P

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skrur fast en plate på oversiden, for å gjøre plass til telys, blomsterpotter, lampe + div. da blir nok waf faktoren høyere ;-)
    Ellers så er jo dette stilige smale høytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever Klipsch folket forskjellen mellom kilder? Tenekr da spesiellt på rf serien.

Er det store merkbare forskjeller mellom cd spillere/dac med forskjellig lydsignatur? Vurdere å bytte min dacmagic i noe som låter litt mørkere, men er egentlig i tvil om det er forskjeller.

Har tenkt både på Xindak dac-5, Marantz cd6003 og også en platespiller :-D

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har fått lovet en RF-82, og ikke får det må Elkjøp gi de noe bedre i følge deres garantiopplegg. Så derfor får dere ganske så sikkert RF-82 MK2 til samme prisen som MK1. Dette er dog et røverkjøp! Så bare å glede seg, men husk; det kan hende at dere får tilbudt et annet merke som er "bedre" enn Klipsch. Om Elkjøp/Lefdal ikke får tak i RF-82 på noen måte, må de jo finne noe annet.

Og til dette med at Elkjøp/Lefdal kan ha agentur på Klipsch syntes jeg bare er bra. Det er ikke noe galt med dette, da de store kan kontrollere markedet og presse på priser og lage konkurranse. Det er ikke noe å klage på i det heletatt, da det er vi som sluttbrukere som får gleden av dette!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    bare si fra hvis du skal selge dine RF63
    Hehe, jeg tok kanskje litt av i den posten der, men ellers står RF63 trygt i stua mi (helt til jeg får hørt på P17B).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Til de som har fått lovet en RF-82, og ikke får det må Elkjøp gi de noe bedre i følge deres garantiopplegg. Så derfor får dere ganske så sikkert RF-82 MK2 til samme prisen som MK1. Dette er dog et røverkjøp! Så bare å glede seg, men husk; det kan hende at dere får tilbudt et annet merke som er "bedre" enn Klipsch. Om Elkjøp/Lefdal ikke får tak i RF-82 på noen måte, må de jo finne noe annet.

Og til dette med at Elkjøp/Lefdal kan ha agentur på Klipsch syntes jeg bare er bra. Det er ikke noe galt med dette, da de store kan kontrollere markedet og presse på priser og lage konkurranse. Det er ikke noe å klage på i det heletatt, da det er vi som sluttbrukere som får gleden av dette!
    Jeg var raskt ute og reserverte et par RF82B hos Lefdal Sørlandsparken (Kristiansand).
    Da det viste seg at de ikke kunne skaffe RF82B fikk jeg tilbud om å få RF82B mkII til samme pris, men jeg måtte påregne noe ventetid.

Jeg har ved flere anledninger etterlyst en bekreftet leveringsdato, men per dags dato har de ikke gitt meg noen bekreftet dato.
    Siste beskjed jeg har fått er at de venter høyttalere inn på sitt sentrallager 12.11.2010.

Ved en andledning ble jeg tilbudt å kjøpe noen Jamo-høyttalere der har tatt inn som erstatning for Klipsch-høyttalerne.
    Jeg takket pent nei, og sa at det Klipsch-høyttlalerne jeg ville ha og gav beskjed om at jeg var villig til å vente på at de ble i stand til å levere.

Etter den siste tids skriverier her på forumet, begynner jeg nok en gang å tvile på om Lefdal (og Elkjøp for den saks skyld), i det hele tatt vil kunne levere Klispch til oss som har reservert høyttalere.

Spørsmålet blir da hva jeg skal gjøre?
    Å kjøpe noe annet enn Klipsch er IKKE aktuelt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penger tilbake + kompensasjon. Dog kan det være lurt å være tålmodig (selv om det sikkert er vanskelig). Vent ut måneden ihvertfall.

Side 477 av 1033 FørsteFørste ... 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 473 474 475 476 477 478 479 480 481 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 977 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •