Klipsch klubben - Side 475

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 475 av 1034 FørsteFørste ... 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 471 472 473 474 475 476 477 478 479 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 975 ... SisteSiste
Viser resultater 9,481 til 9,500 av 20677
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Nydelig! Fin kino du har!
    Takk skal du ha! Mange gode timer der inne, og ihvertfall nå fremover med RF-82!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Bassen er strammere (var litt boomy med kun receiver), lydbildet på musikk ble mye bedre (hørte instrummentene klarere og kunne plassere de), diskanten synes jeg kanskje ble litt skarpere(?)
    Synes selv dette var litt rart. Kjørte kun med receiver før og da virker det litt mindre frempå i toppen. Mulig jeg spiller litt høyere:roll:

Har som sagt ikke testet på film enda.
    Ah, spennende! Litt rart at du syntes diskanten er skarpere? Mulig det er mer informasjon som kommer ut av den nå, og det føles skarpere? Trodde Emotiva skulle roe de litt ned i toppen, og gi på krutt i bånn.

Så, ville du ha anbefalt meg å kjøpe XPA-3 hittil?

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Ah, spennende! Litt rart at du syntes diskanten er skarpere? Mulig det er mer informasjon som kommer ut av den nå, og det føles skarpere? Trodde Emotiva skulle roe de litt ned i toppen, og gi på krutt i bånn.

Så, ville du ha anbefalt meg å kjøpe XPA-3 hittil?
    Ja, god mulig. Fikk ikke hørt veldig mye, da jeg måtte lete etter støykilde som forstyrret kablene(trådløs router)

Nå kjører jo jeg RXV-1900 receiver. I stereo er forskjellene mindre da receiveren klarer frontene bra, men regner med det blir en del større forskjell når jeg kjører surround. Skal testes i kveld

Du kjører jo RX-V659 som er litt svakere enn v1900, så forskjellene blir nok større hos deg i stereo. I surround vil du nok merke STOR forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på å kjøpe Emotiva XPA-5 slik at når jeg med tiden får komplett surround, kan kjøre alle høytalere inn på den. Vil det lønne seg, eller er jeg bedre ute med XPA-3?

Reciever er Onkyo 707

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsinnj
    Jeg lurer litt på å kjøpe Emotiva XPA-5 slik at når jeg med tiden får komplett surround, kan kjøre alle høytalere inn på den. Vil det lønne seg, eller er jeg bedre ute med XPA-3?

Reciever er Onkyo 707

Hei!

Tror ikke du/dere skal være bekymret for om xpa'ene til Emotiva er for "store"
    Det er vel heller slik at man får bedre kontroll med en litt kraftigere forsterker og derved også får utnyttet potensialet i hvem som helst høytaler.
    Har selv kjørt xpa-5 på Patos 410 og disse fikk ett skikkelig løft og bredere lydbilde enn da jeg kjørte med en litt "pinglete" Pioneerreciver.
    Kort sagt....Jeg ble veldig positivt overasket
    Ps: Man må jo selvfølgelig kjenne sin begrensning å ikke nødvendivis tømme alt.....
    Som nevnt tidligere i en annen tråd sa jeg vel noe som ligner på dette....
    Opplevde faktisk å få ett brukbart brystkassetrykk med Patosene
    Gleder meg til 82 er på plass i kjelleren....

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg hvordan jeg laster opp bilder her som inlegg. Har lagret de som JPEG og de tar 500kb pr. stk... Får bare opp error Ville så gjerne vise det nye oppsettet mitt med bilder xD

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avforum har sliti litt med opplastinger i det siste. Mulig det bare er det!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva til Klipsch

Har Klipsch RF-62 og Rb-61 bak.
    Nettop kommet meg opp kneika fra proson til et skikkelig merke.
    Har NAD c275 effekt for øyeblikket. Vurderer å skifte til Emotiva UPA-2/5 Noen som har erfaringer med dette?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Avforum har sliti litt med opplastinger i det siste. Mulig det bare er det!
    Ja, kan se slik ut! Satser på å prøve en annen dag!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kristianm
    Har Klipsch RF-62 og Rb-61 bak.
    Nettop kommet meg opp kneika fra proson til et skikkelig merke.
    Har NAD c275 effekt for øyeblikket. Vurderer å skifte til Emotiva UPA-2/5 Noen som har erfaringer med dette?

Kjører emotiva xpa-5 på mine klipsch rf 62 , fungerer som bare det.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 3 gang, er jeg med i Klipsch gjengen igjen, men denne gangen med mye mindre fronter. RF-10. Du verden for en liten høyttaler med stor lyd!

Disse ender nok på soverommet ettervert, da jeg tipper RF82MKII dukker opp her ettervert!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kane: Er det du som prøvde Crown effekt på Rf serien? Noen andre som eventuelt også har prøvd dette som vet hvordan lyden da blir? Disse er vel voldsomt mye med effekt til en rimelig penge har jeg skjønt. Ofrer vel litt lydkvalitet med disse, men hadde vært morro å prøvd hvordan det hadde blitt med effekt istede for receiver på mine Rf62.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kane: Er det du som prøvde Crown effekt på Rf serien? Noen andre som eventuelt også har prøvd dette som vet hvordan lyden da blir? Disse er vel voldsomt mye med effekt til en rimelig penge har jeg skjønt. Ofrer vel litt lydkvalitet med disse, men hadde vært morro å prøvd hvordan det hadde blitt med effekt istede for receiver på mine Rf62.

Han har prøvd Crown på RF serien ja.
    Jeg var hos han og fikk en demo en gang, men husker ikke hvilken modell av Crown han hadde.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Han har prøvd Crown på RF serien ja.
    Jeg var hos han og fikk en demo en gang, men husker ikke hvilken modell av Crown han hadde.
    Hvordan syntes du lyden var da? Ble diskanten skrikete? Problemet med kun receiver er at jeg føler diskanten blir litt skrikete og at punchen ikke kommer helt frem som disse ht'ene egentlig klarer på grunn av at receiver ikke har nok krefter til å yte de rettferdighet. :???:

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet Crown på Klipsch ja, men av den dyre serien. Kjørte Crown K2 på ett par med RF-82 hvis jeg ikke husker feil. Ble knallfett det Usikker på hvordan det blir med de billigere Crown på Klipsch.......
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen med Klipsch RSW-10D som har hatt problemer med subben?

Jeg har min inne med defekt forsterker for andre gang i år.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen små bilder at mitt nye oppsett. SVS PB-12/Plus2 er ikke med, da den ble for ekstrem for den lille leiligheten vi leier....

Edit.
    Tatt med et dårlig mobilkamera...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Her er noen små bilder at mitt nye oppsett. SVS PB-12/Plus2 er ikke med, da den ble for ekstrem for den lille leiligheten vi leier....

Edit.
    Tatt med et dårlig mobilkamera...
    Herlig Kan skjønne at svs'en blir litt stor der ja :P

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Pent oppsett. Men du, er da ikke noe som heter for stor eller ekstrem. Er det ikke det man kaller headroom? Er jo bare å la være å kjøre GAIN så høyt på den det. Porte den til dypeste, og kjøre den relativt snilt....

Herlig Kan skjønne at svs'en blir litt stor der ja :P
    Som sagt, noen kaller det for stort. Jeg kaller det headroom.....
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Pent oppsett. Men du, er da ikke noe som heter for stor eller ekstrem. Er det ikke det man kaller headroom? Er jo bare å la være å kjøre GAIN så høyt på den det. Porte den til dypeste, og kjøre den relativt snilt....

Som sagt, noen kaller det for stort. Jeg kaller det headroom.....
    Synd at husverten har små barn... Har nettopp fått oppgraderingselemnter til SVS'n og... GLEDER meg til å teste! ;D

Side 475 av 1034 FørsteFørste ... 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 471 472 473 474 475 476 477 478 479 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 975 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •