Klipsch klubben - Side 470

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 470 av 1034 FørsteFørste ... 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 466 467 468 469 470 471 472 473 474 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 970 ... SisteSiste
Viser resultater 9,381 til 9,400 av 20677
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Nå vil jeg faktisk påstå at Klipsch er nesten noe alle har! Det er utrolig mange som har Klipsch her inne nå, og det er vel ikke fordi Elkjøp har presset prisene (som har vart en mnd nå), men fordi Klipsch er BRA til prisen! Er det ikke sånn da?
    Jo, det er sånn, enkelt å greit at Klipsch er bra, Men nå snakket jeg ikke om alle klips sine modeller, nå tok jeg RF-7 som et eksempel. En høytaller som ligger sånn midt på tre i pris.

Å det har kommet mange den siste tiden med klipsch, noe som er morro for klubben her på AVForum, fler folk betyr som regel mer kunnskap.

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker ikke tanken på å ha høytalere som selges på Elkjøp i utgangspunktet....

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, flere folk med mer kunnskap liker vi!

Men RF-82 kan jo ikke sammenlignes med RF-7 på dette mener jeg. RF-7 koster vel 25.000 ny? Tror ikke Elkjøp klarer å presse like mye på denne.

Xqisit: Så hva med forsterkere og receivere da? Elkjøp har jo ført Yamaha og Pioneer i mange år nå. Betyr det at du ikke liker tanken på å ha en Pioneer receiver heller, fordi den blir solgt på Elkjøp?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, flere folk med mer kunnskap liker vi!

Men RF-82 kan jo ikke sammenlignes med RF-7 på dette mener jeg. RF-7 koster vel 25.000 ny? Tror ikke Elkjøp klarer å presse like mye på denne.

Xqisit: Så hva med forsterkere og receivere da? Elkjøp har jo ført Yamaha og Pioneer i mange år nå. Betyr det at du ikke liker tanken på å ha en Pioneer receiver heller, fordi den blir solgt på Elkjøp?
    Til dels... Plages ikke nok av det til å kvitte meg med alt da, men til en viss grad. Føler på høytalerfronten at de er litt ødeleggende for merket.... Når entusiasthøytalere blir kjøpt av alle, bare fordi paret er billig...
    Pioneer og Yamaha er mer greit, for det er vanlig at de har, ettersom at de lager så mye annet i consumerklassen.

Klipsch derimot er noe jeg har forbundet med høy kvalitet helt til de begynte å gi di bort mot omtrent ikke no. Den generelle oppfattelsen er nå at det er en billighøytaler, ikke en kvalitetshøytaler. I hvertfall det jeg har fått med meg av folk som ikke i utgangspunktet bryr seg om hifi.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om Elkjøp selger et merke av høy kvalitet, blir kvaliteten dårligere av det?

Nå er det vel stort sett bare RF-82 som har gått så billig. Syntes det blir litt drøyt å hevde at den generelle oppfatningen av Klipsch er nå "billig". Du nevner dog at dette gjelder kun de som ikke bryr seg om Hifi, men da kan man argumentere med at Klipsch har høyttalere til ja, hundretusen? Og er kjent for solid kvalitet og dynamikk.

Men for all del, jeg forstår hva dere mener og det er kjipt at Elkjøp drar ned den oppfattede verdien av Klipsch. Men kanskje dette er starten på et nytt segment for Klipsch? Så kan de som liker skikkelige saker kjøpe det dyre, og de som klarer seg med det billige kjøpe det. Jeg tror ikke dette resulterer i at Klipsch blir ansett som et billigmerke for det. På akkurat samme måte som Yamaha og Pioneer.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om Elkjøp selger et merke av høy kvalitet, blir kvaliteten dårligere av det?

Nå er det vel stort sett bare RF-82 som har gått så billig. Syntes det blir litt drøyt å hevde at den generelle oppfatningen av Klipsch er nå "billig". Du nevner dog at dette gjelder kun de som ikke bryr seg om Hifi, men da kan man argumentere med at Klipsch har høyttalere til ja, hundretusen? Og er kjent for solid kvalitet og dynamikk.

Men for all del, jeg forstår hva dere mener og det er kjipt at Elkjøp drar ned den oppfattede verdien av Klipsch. Men kanskje dette er starten på et nytt segment for Klipsch? Så kan de som liker skikkelige saker kjøpe det dyre, og de som klarer seg med det billige kjøpe det. Jeg tror ikke dette resulterer i at Klipsch blir ansett som et billigmerke for det. På akkurat samme måte som Yamaha og Pioneer.
    Jeg tror nok vi egentlig er ganske enig, men at du drar det jeg sa litt i overkant langt. Mener selvsagt ikke at produktene de selger billig er av lav kvalitet. Det er bare ordet forbundet med pris.

Snakker om oppfattelsen av merket innenfor den gruppen jeg har hatt kontakt med når det gjelder merket og dets priser som er synlig utad. Elkjøp og Lefdal osv har jo annonsert så hardt på dette så det har jo noe med det å gjøre.

Faren for at det totalt sett blir sett på som et billigmerke er vel ikke så stor nettopp fordi de leverer ting som koster flesk. Så kall det en midlertidig feil assosiasjon, jeg liker ikke det.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo billigere det blir solgt, jo bedre er det jo for oss som vet hva de er gode for og hva vi skal ha.
    Så ser ikke det som en negativ ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Jeg tror nok vi egentlig er ganske enig, men at du drar det jeg sa litt i overkant langt. Mener selvsagt ikke at produktene de selger billig er av lav kvalitet. Det er bare ordet forbundet med pris.

Snakker om oppfattelsen av merket innenfor den gruppen jeg har hatt kontakt med når det gjelder merket og dets priser som er synlig utad. Elkjøp og Lefdal osv har jo annonsert så hardt på dette så det har jo noe med det å gjøre.

Faren for at det totalt sett blir sett på som et billigmerke er vel ikke så stor nettopp fordi de leverer ting som koster flesk. Så kall det en midlertidig feil assosiasjon, jeg liker ikke det.
    Måtte sette ting litt på spissen vettu!

Selvfølgelig, det er jo skrevet bøker om akkurat dette med oppfattet verdi. Men det er vel egentlig det samme hva folk mener om Klipsch? Vi veit jo godt at det er knallprodukter, så da får de som tror det er billig og dårlig tro det. Da tar de ihvertfall grundig feil!

Jeg ser ihvertfall ingen grunn til å klage på dette, da vi betaler mindre for mye morro. Hva er nå galt i det?

Og uansett, så er dette tilbudet så og si borte nå, da Elkjøp ikke har flere RF-82 igjen. Så vi får nesten bare vente å se hva de gjør om de får inn den nye serien!

- - -

Hva slags sanger anbefaler dere å kjøre på Klipschene? Har kjørt litt Yello, Infected Mushroom, AC/DC, Wintersun osv. Og det låter jo jøtt bra! Men er det noen sanger som VIRKELIG får de til å våkne?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte sette ting litt på spissen vettu!

Selvfølgelig, det er jo skrevet bøker om akkurat dette med oppfattet verdi. Men det er vel egentlig det samme hva folk mener om Klipsch? Vi veit jo godt at det er knallprodukter, så da får de som tror det er billig og dårlig tro det. Da tar de ihvertfall grundig feil!

Jeg ser ihvertfall ingen grunn til å klage på dette, da vi betaler mindre for mye morro. Hva er nå galt i det?

Og uansett, så er dette tilbudet så og si borte nå, da Elkjøp ikke har flere RF-82 igjen. Så vi får nesten bare vente å se hva de gjør om de får inn den nye serien!

- - -

Hva slags sanger anbefaler dere å kjøre på Klipschene? Har kjørt litt Yello, Infected Mushroom, AC/DC, Wintersun osv. Og det låter jo jøtt bra! Men er det noen sanger som VIRKELIG får de til å våkne?

hos meg spiller chemical romance black album, kings of leon, snowpatrol
    kiss,peter gabriel om dagen med stort hell

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedsaken er vel at de gode hifibutikkene, men den virkelige kunnskapen rundt disse produktene, sliter med å selge dette grunnet elektrobutikkenes dumping..

Hadde vært interessant å sett en uttalelse fra Klipsch på hva de synes om det hele..

Syns selv det låter frekt med Senior fra Röyksopp

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beinhard,mørk,dyster norsk svart metal....

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Electrocompaniet AW250R Effektforsterker

Registrerer at Soundgarden kjører helegtilbud på Electrocompaniet AW250R Effektforsterker. Førpris kr 42900,- Nå kr 27995,-

Noen som har erfaring med denne til Klipsch sine høytalere? Da spesielt RF-7, som jeg har selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå snakker jeg kun om serier som går ut. RF-82 er en høyttaler i en utgående serie, og dette må det for all del være lov til å selge billig. På grunn av at RF-82 er i en utgående serie, kan man kjøpe mange for en god pris, slik som Elkjøp sikkert har gjort.
    Utgått serie?, det er den splitter nye RF-82MKII både du og jeg venter
    på fra Elkjøp/Lefdal til snaue 5k. paret.:-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Hæ? :O

Hvor sjekker jeg om jeg har MKII? Jeg har de allerede, og de ser da ut som de vanlige RF-82ene?

EDIT: Sjekket kvitteringa nå, og det står: Klipsch RF-82B.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Om Klipsch tenker penger i en sånn situasjon er det nok de andre som mister Klipsch og ikke Elkjøp.

Edit : Men om Klipsch vil bevare rykte sitt og muligens ikke ende opp som Energy bør de ligge unna Elkjøp. Personlig ser jeg heller at slike merker forblir hos detaljforhandlerene. Elkjøp kan godt gjøre et stunt en gang i blandt slik at andre kan hoppe på vogna for en billig penge. Men ser helst at de ikke fører merket fast.

Enten får de satse skikkelig å kjøre inn masse merkenavn og skille skiten. Eller la være
    Hvorfor det? Det er jo bare fra for oss forbrukere, har gode erfaringer med både Energy og Abrahamsen og ønsker Klipsch velkommen i sortimentet deres, skulle ønske dem solgte Wilson og Wadia til fantasipriser og, men det er sikkert bare meg....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ?

Hvor sjekker jeg om jeg har MKII? Jeg har de allerede, og de ser da ut som de vanlige RF-82ene?
    Vel, på kvitteringen/bestillingen din.. Nye elementer og føtter på kassene er vissuelt synlig på Mk1 vs Mk2. Sjekk hjemmesida til Klipsch.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hold det for dere selv, vær så snill 8)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, på kvitteringen/bestillingen din.. Nye elementer og føtter på kassene er vissuelt synlig på Mk1 vs Mk2. Sjekk hjemmesida til Klipsch.
    Ajajaj.. Nei har de gamle jeg gitt! Er du sikker på at du får MK2 til 5k? HELT sikker? For det er isåfall heftig billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ajajaj.. Nei har de gamle jeg gitt! Er du sikker på at du får MK2 til 5k? HELT sikker? For det er isåfall heftig billig.
    Ja sånn ca 110% sikker:-D
    Det var MkII det var bilde av på nettet og MkII står det på kvittan min.
    Pengene er trukket fra min konto og jeg sover med kvitteringen under puta,
    så jeg er ganske trygg på at jeg har krav på det jeg har betalt for selv
    om det nå ser mørkt ut for videre salg av Klipsch hos El/Lef..

Side 470 av 1034 FørsteFørste ... 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 466 467 468 469 470 471 472 473 474 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 970 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •